Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Art journal ser gøy ut, men jeg har ikke undersøkt nok om hvordan det gjøres og hva det brukes til.

 

Det kan gjøres akkurat hvordan du vil og det kan brukes til hva du vil, eller til ingenting. Noen bruker det som en dagbok, andre for å teste ut teknikker de skal bruke i andre prosjekter, andre igjen bare som kreativt utløp. Noen blander inn litt fotoalbum/scrapbooking så det blir en minnebok. "Art journal" er jo egentlig bare et samlebegrep for en bok eller en samling ark i perm, der man har vært kreativ med å skrive, tegne, male, lime osv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk så smått begynt på art journaling i det siste, med akvarellmaling. Samt litt blyanttegning faktisk :jepp:

Lysta til dette har kommet snikende på grunn av fargelegginga.

Hva er det for noe? Det høres interessant ut. Kan du poste noen bilder/eksempler? *nysgjerrig*

Anonymous poster hash: fa30c...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ut en del avspasering og ferie før jeg straks begynner i ny jobb. Tenkte jeg skulle fargelegge masse, og bare kose meg. Men klarer jeg å slappe av? Nei.. Har i stedet for pusset opp tre rom her hjemme i tillegg til å ta et fag på universitet som jeg har eksamen i denne uka.

 

Kanskje jeg får bedre tid når jeg begynner å jobbe igjen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så sliten og hatt så vondt i kroppen i det siste at jeg har ikke fått til å holde blyanter :( Men nå må jeg få ræva i gir og begynne på de som skal bli julegaver, under to måneder igjen! Og jeg bruker fort 2-3 uker på et bilde i vanlig størrelse...!

 

 

Var det forresten her i tråden at noen postet et bilde fra Den hemmelige hagen med alle insektene, som var fargelagt i skikkelig sterke, fine farger? Kan du poste det om igjen isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hei, alle tegneglade personer :)

 

Jeg har nuh gått til innkjøp av en toppers bok jeg kan anbefale til folk som liker farelegging.

http://www.amazon.com/Simons-Cat-Simon-Tofield/dp/0446560065

 

Man kan se videosnuttene om katta på YouTube og fargelegge pusen i boka. :)

Masse fine detaljerte tegninger med svart strek på hvite ark.

 

En hyggelig bok og man syns man gjør noe som har no for seg. Nemlig å dekorere sin egen, private bok om denne katten.

I tillegg er det intressant for andre å se i boka, også. Og litt artig når tegningene får farger. :)

 

Jeg fargelegger med blyanter fra Caran d'Ache. De tåles godt av boka og det blir fint resultat.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dtoys-and-games&field-keywords=caran+d%27ache

 

 

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ut en del avspasering og ferie før jeg straks begynner i ny jobb. Tenkte jeg skulle fargelegge masse, og bare kose meg. Men klarer jeg å slappe av? Nei.. Har i stedet for pusset opp tre rom her hjemme i tillegg til å ta et fag på universitet som jeg har eksamen i denne uka.

Kanskje jeg får bedre tid når jeg begynner å jobbe igjen? :ler:

Wow! Nå ble jeg imponert!

Anonymous poster hash: fa30c...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Art journal ser gøy ut, men jeg har ikke undersøkt nok om hvordan det gjøres og hva det brukes til.

Hva er det for noe? Det høres interessant ut. Kan du poste noen bilder/eksempler? *nysgjerrig*

Anonymous poster hash: fa30c...009

Foreløpig har jeg bare kjøpt meg en bok i a5, med litt tykke tegneark. Skribler litt former, og maler litt med akvarellmaling. Har andre ymse typer fargemedier som jeg og etterhvert kommer til å bruke litt. Har en bitteliten plan om å skrive ned noen sangtekster i boka, og farge/illustrere rundt, og kanskje litt scrapbooking i tillegg. Jeg får se.

Har ikke noe bilde akkurat nå, siden jeg sitter på pause på jobb, får se når jeg kommer hjem ;)

Det et bare en litt friere form for fargebruk enn fargeleggingsbøkene, og så blir det samla på en plass. Ikke noe stort kunstverk foreløpig i alle fall, men noe å holde på med :jepp:

Endret av fruBeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips om noen føler for å prøve noe nytt: Mal etter nummer! Litt samme greia, men med maling på lerret i stedet. Prøvde meg på fargelegging, men ble ikke helt bitt av basillen. Synes det er en veldig fin motivasjon å (forhåpentligvis) få et fint maleri på stueveggen. 😊 Det tar mer tid og krever mer tålmodighet, men på meg har det i alle fall hatt en mer hypnotisk/meditativ effekt enn ved fargelegging (ikke noe galt med fargelegging). Du maler i utgangspunktet med de anviste fargene, men man kan jo blande osv. selv om man vil. Bestilte på nett, man får en pakke med alt man trenger til et maleri. Har foreløpig bare malt tre av sikkert over 20 farger, men er hekta! 😄 (Må bare huske å ta pauser litt oftere, ikke greit å elske håndarbeid, maling og slikt med en dårlig skulder..) De har også rangert det etter hvor detaljert og tidkrevende det er. Jeg gikk litt hardt ut med en av de "vanskeligste", men så ikke poeng i å bruke timevis på å male et motiv jeg ikke vil ha på veggen..

Anonymous poster hash: 47050...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så sliten og hatt så vondt i kroppen i det siste at jeg har ikke fått til å holde blyanter :( Men nå må jeg få ræva i gir og begynne på de som skal bli julegaver, under to måneder igjen! Og jeg bruker fort 2-3 uker på et bilde i vanlig størrelse...!

 

 

Var det forresten her i tråden at noen postet et bilde fra Den hemmelige hagen med alle insektene, som var fargelagt i skikkelig sterke, fine farger? Kan du poste det om igjen isåfall?

Huff, høres ikke noe greit ut! Håper det blir bedre snart, masse god bedring!  :blomst: 

Jeg har fargelagt bildet, men er ikke sikkert på om det er det du er ute etter. Poster det igjen uansett, fordi jeg liker det!

2015-06-29%2011.54.39%201_zpsgxgw8tpv.jp

2015-06-28%2012.20.02%201_zpsj8tut7dx.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat den jeg var på leting etter Safira! Ble så fascinert av de fine mørke fargene på mange av billene dine, og de fine kontrasten med de sarte, lyse vingene, så det kan nok hende jeg hermer litt om det går bra :fnise:  Den er så flott! :rodmer:

Har fibromyalgi så det går ikke over akkurat, men har gode og dårlige perioder, så jeg satser på at det kommer en god periode snart :ler:

 

 

Simons cat fargeleggingsbok! Ååååh... Men nå har jeg innkjøpsforbud :ler: Jeg har for mange bøker allerede. Men skal ta en youtube-tur og fnise meg gjennom alle videoene igjen ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de Simon's cat-bøkene er laget for fargelegging altså, men det går sikkert fint å fargelegge dem:) Bildene går såvidt jeg husker helt inn til kanter og til midten av boken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Nå ble jeg imponert!

Anonymous poster hash: fa30c...009

Tro meg, ingenting å bli imponert over.. Det er faktisk viktig å kunne slappe av. Så i dag tvang jeg meg selv til å slutte med eksamensjobbing en time før jeg tenkte (hjemmeeksamen) og fargela en hel time med Radio Rock på full guffe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var akkurat den jeg var på leting etter Safira! Ble så fascinert av de fine mørke fargene på mange av billene dine, og de fine kontrasten med de sarte, lyse vingene, så det kan nok hende jeg hermer litt om det går bra :fnise:  Den er så flott! :rodmer:

Har fibromyalgi så det går ikke over akkurat, men har gode og dårlige perioder, så jeg satser på at det kommer en god periode snart :ler:

 

 

Simons cat fargeleggingsbok! Ååååh... Men nå har jeg innkjøpsforbud :ler: Jeg har for mange bøker allerede. Men skal ta en youtube-tur og fnise meg gjennom alle videoene igjen ja :D

Er bare å la seg inspirere, det tar jeg bare som et kompliment! :D 

Huff, da får vi krysse fingrene for en bedre periode snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den blå fuglen er helt fantastisk! Doodle invasion er generelt ikke min stil og jeg synes tegningene blir litt masete, men det var en veldig fin tegning og du har fargelagt den skikkelig fint og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...