Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lekt meg litt med farger i kveld, denne gangen med blyanter :)

*bilde*

 

Oo, stilig, gleder meg til å farge den!

 

Jeg kjøpte "En sjelden fugl" på mandag, og den er kjempefin! Her er det første jeg er ferdig med i den :)

 

 

Samtidig kjøpte jeg en av de her små Zendoodle bøkene. Jeg tror at det egentlig ikke er meningen at man skal fargelegge dem, men heller følge strekene med penn. Jeg velger å gjøre litt av begge deler :)

*bilder*

Synes den "En sjelden fugl" boken ser så fin ut! Eneste er at jeg ikke er så glad i å farge mennesker, og det ser ut som det er mennesker med på alle bildene? 

Stilig katt!

 

Vet ikke om jeg tør å fargelegge mer nå jeg :-p Søren og, ipaden vil ikke legge ut bilde :-(

Da prøver vi sånn: *bilde*

Æsj, mye kulere i virkeligheten :-p

Oi, kreativ måte å farge på!

Jeg sliter sånn med uro for tiden, så har ikke funnet noen ro til å fargelegge mer enn 5 min av gangen ... Så denne har jeg brukt ca 2 uker på. Farget med Caran d'Ache Swisscolor og Supracolor, fra Animorphia-boken.

2015-09-27%2021.04.55_zps22yjoemf.jpg

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bestilt meg en bok nå, blir så utålmodig av å vente på at den skal komme i posten  :bond:

 

Denne:

http://www.chroniclebooks.com/titles/fantastic-cities.html

 

Liker bedre tegninger med mange rette linjer, så tror jeg vil like denne bedre enn de bøkene med bilder fra hager og sånt, men vi får se, har jo aldri testet fargelegging før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som ikke blir helt fortrolig med papirkvaliteten i Dagdrømmer? Jeg synes det er alt for glatt. Papiret blir veldig fort metta med farge. Litt frustrerende når jeg foretrekker å legge flere lag med fargeblyantene for å blande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som ikke blir helt fortrolig med papirkvaliteten i Dagdrømmer? Jeg synes det er alt for glatt. Papiret blir veldig fort metta med farge. Litt frustrerende når jeg foretrekker å legge flere lag med fargeblyantene for å blande.

Nei, jeg opplever akkurat det samme! Utrolig irriterende!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått fargelagt så mye i dagdrømmer enda, så kan ikke si så mye om den, bare tatt en tegning og der syntes jeg det gikk veldig fint med mine Tombow blyanter. Jeg prøvde meg ikke på blending og skyggelegging da, bare rene fargeflater.

 

Men den Maleboken som du får kjøpt på kiosker og matbutikken hatet jeg virkelig papirkvaliteten på. Måtte sloss for å få den til å ta noe farge fra FC Colorgrip hvertfall. Jeg har ikke prøvd noen av de andre blyantene mine (Tombow, Lyra) i den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt ymse blyanter jeg bruker. På den tegninga jeg holder på med nå bruker jeg i hovedsak Marco Raffiné akvarellblyanter. Det skal veldig lite til før arket blir metta, litt sånn flekkvis. Ikke legger jeg spesielt med trykk på blyantene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det smerter meg litt å spørre. Får skylde på hodet spinner litt. Hva mener du med løsning? :-p

Hehe, at du har fargelagt alt rundt istedet for selve motivet :-) 

Anonymous poster hash: 684c6...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, at du har fargelagt alt rundt istedet for selve motivet :-)  Anonymous poster hash: 684c6...224

  

Eller er det mitt hodet som spinner? :-D Anonymous poster hash: 684c6...224

Åja, sånn ja. Hehe, har jo tenkt til å fargelegge resten da. Men er redd for å ødelegge det :-p Kult ble det uansett hva jeg velger å gjøre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Åja, sånn ja. Hehe, har jo tenkt til å fargelegge resten da. Men er redd for å ødelegge det :-p Kult ble det uansett hva jeg velger å gjøre ^^

 

Du kan jo fargelegge noen små detaljer inni, men la mesteparten være hvitt  :biggrin:

 

Uff, får ikke fargelagt så mye selv....har visst pådratt meg senebetennelse eller noe sånt  :(

Anonymous poster hash: 684c6...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oo, stilig, gleder meg til å farge den!

 

Synes den "En sjelden fugl" boken ser så fin ut! Eneste er at jeg ikke er så glad i å farge mennesker, og det ser ut som det er mennesker med på alle bildene? 

Takk skal du ha! Jeg måtte se over En sjelden fugl nå, og det er bare ett bilde i hele boka hvor det ikke er mennesker med (egentlig to, men på det ene er det bilde av en fugl som sitter i et par menneskehender, så jeg teller den med), så hvis du ikke liker å farge folk så er kanskje ikke den noe for deg.

 

Geparden din var kjempefin! Jeg sitter og manner meg opp til å begynne på den selv. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fargelegge noen små detaljer inni, men la mesteparten være hvitt :biggrin:

Uff, får ikke fargelagt så mye selv....har visst pådratt meg senebetennelse eller noe sånt :(

Anonymous poster hash: 684c6...224

Det var lurt! Kanskje jeg bare skal velge 2 farger til også farge inne i blomstene og det andre som er litt mer udefinerbart. Da vil "strekene" være hvite, mens det andre fargelagt^^ Bare synd jeg allerede har fargelagt noe inne i der. Jaja, noen tips til farger jeg kan bruke? :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nattas :) Første er fra Doodle Invasion og jeg har brukt Lyra Slim Groove blyanter. Andre er fra Jeg <3 fargelegging og der har jeg brukt Sakura Gelly Roll penner. 

P9290098.JPG

 

P9290112.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var lurt! Kanskje jeg bare skal velge 2 farger til også farge inne i blomstene og det andre som er litt mer udefinerbart. Da vil "strekene" være hvite, mens det andre fargelagt^^ Bare synd jeg allerede har fargelagt noe inne i der. Jaja, noen tips til farger jeg kan bruke? :-)

 

Du kan jo fortsette med rosa og den mørke blå som du har begynt med i midten :-) 

Anonymous poster hash: 684c6...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nattas :) Første er fra Doodle Invasion og jeg har brukt Lyra Slim Groove blyanter. Andre er fra Jeg <3 fargelegging og der har jeg brukt Sakura Gelly Roll penner. 

P9290098.JPG

 

P9290112.JPG

Nydelig! Jeg venter på Sakura glitter roller og metallic roller i posten  :)

Anonymous poster hash: fa30c...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha! Jeg måtte se over En sjelden fugl nå, og det er bare ett bilde i hele boka hvor det ikke er mennesker med (egentlig to, men på det ene er det bilde av en fugl som sitter i et par menneskehender, så jeg teller den med), så hvis du ikke liker å farge folk så er kanskje ikke den noe for deg.

 

Geparden din var kjempefin! Jeg sitter og manner meg opp til å begynne på den selv. :tongue:

Vel, da sparer jeg de pengene i alle fall!

Takk, tok sin tid, men var morsom å farge!

 

Her er nattas  :) Første er fra Doodle Invasion og jeg har brukt Lyra Slim Groove blyanter. Andre er fra Jeg <3 fargelegging og der har jeg brukt Sakura Gelly Roll penner. 

 

*bilder*

 

Stilige!

 

Jeg MÅ ha Doodle Invasion-boka har jeg funnet ut! :ler:

 

Så fine tegninger dere har postet Safira og Stueloff :strix:

Ja, den boken anbefales! 

Hjertelig!

I går farget jeg mens jeg så på serie (noe som resulterte i at jeg verken fulgte ordentlig med på serien eller hvordan jeg farget ...). Farget "fort og gæli", uten noe "dill", med Faber-Castell Polychromos i boken Animorphia 

2015-09-29%2017.00.55_zpsszed3jzm.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da sparer jeg de pengene i alle fall!

Takk, tok sin tid, men var morsom å farge!

Stilige!

Ja, den boken anbefales!

Hjertelig!

I går farget jeg mens jeg så på serie (noe som resulterte i at jeg verken fulgte ordentlig med på serien eller hvordan jeg farget ...). Farget "fort og gæli", uten noe "dill", med Faber-Castell Polychromos i boken Animorphia

2015-09-29%2017.00.55_zpsszed3jzm.jpg

Jeg NEKTER å tro at det der var "fort og gæli"

Den var jo kjempe fin!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortsette med rosa og den mørke blå som du har begynt med i midten :-)

Anonymous poster hash: 684c6...224

Det var lurt. Trist å høre at du har fått senebetennelse. Det er ikke noe gøy, i hvertfall ikke når man VIL fargelegge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg NEKTER å tro at det der var "fort og gæli"

Den var jo kjempe fin!

Åh, takk! Men det var jo bare "neste farge" hele tiden, ingen skyggelegging eller tenking underveis. Veldig ålreit å gjøre det på den måten innimellom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...