Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest FarDareisMai
19 minutter siden, Auri skrev:

Hvor mye koster det, og hvilken dato? 

Jeg liker det nye nicket ditt, maiden of the spear :nigo:

 

May you always find water and shade:bolledeig:

2700 kr, og første kurs er 13 og 14 februar, er helgekurs. Tror de har ledige plasser fortsatt. Er også flere kurs der. Bare å sjekke på sidene deres. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oiiii det blir litt for mye for meg akkurat nå! Hvertfall + reise og overnatting! Blir nok et seinere kurs på meg da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
7 minutter siden, Auri skrev:

Oiiii det blir litt for mye for meg akkurat nå! Hvertfall + reise og overnatting! Blir nok et seinere kurs på meg da! 

Hadde heller ikke hatt råd, hadde det ikke vært for at kurset var en gave fra foreldrene mine. Syns de har så fine kurs på Christiania Akademiet, bare så synd at de er så dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.1.2016 at 18.37, Stueloff skrev:

Jeg måtte kjøpe meg en "nyttårsgave", da jeg skulle være alene med hunden på nyttårsaften, så mens andre var ute og hadde det gøy, satt jeg inne og hadde det MINST like gøy med "Det magiske rommet" :fnise: Godt nyttår alle fargeglade!

P1010302.thumb.JPG.9bb9a412b2160ef7a82a6

Så fin!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til de som har Dagdrømmer og/eller Vinterdrømmer-postkortene, så er det en gruppe på Facebook som heter "Daydreams adult colouring", hvor det kun blir delt fargelegginger av Hanna Karlzon sine bilder. Veldig koselig gruppe!

Jeg har funnet meg en annen engelsk gruppe også, med alle typer bøker. Har begynt å bli smågal av "Fargelegging for alle"-gruppa og trengte noen nye arenaer for inspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir du smågal av den norske gruppa Auri? Jeg foretrekker de utenlandske fordi det er flere bilder, og fra ulike bøker.

Anonymkode: bb28a...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivået har falt veldig, bilder som er helt ok blir hyllet som mesterverk, fordi det er mannen eller guttungen som har laget det, eller den som legger det ut har en funksjonshemming. Jeg synes det er kjempefint at alle kan kose seg med denne hobbyen, men når halvparten av det som dukker opp i feeden min faktisk ser ut som om det er fargelagt av en femåring... Jeg sier ikke at ikke skal fargelegge og føle seg stolte over det de gjør, men jeg blir litt frustrert når det er de bildene som dominerer.

I tillegg blir jeg irritert på alle som legger ut bilder fra Pinterest e.l., som driver med brudd på åndsverksloven og ikke kunne brydd seg mindre. Legg på de som bruker gruppa som om det skulle vært deres egen facebookvegg og jeg trekker meg mer og mer ut. Jeg ønsker meg inspirasjon, og tilbakemelding på mine egne bilder, og nå får jeg lite av noen av delene der lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
2 minutter siden, Auri skrev:

Nivået har falt veldig, bilder som er helt ok blir hyllet som mesterverk, fordi det er mannen eller guttungen som har laget det, eller den som legger det ut har en funksjonshemming. Jeg synes det er kjempefint at alle kan kose seg med denne hobbyen, men når halvparten av det som dukker opp i feeden min faktisk ser ut som om det er fargelagt av en femåring... Jeg sier ikke at ikke skal fargelegge og føle seg stolte over det de gjør, men jeg blir litt frustrert når det er de bildene som dominerer.

I tillegg blir jeg irritert på alle som legger ut bilder fra Pinterest e.l., som driver med brudd på åndsverksloven og ikke kunne brydd seg mindre. Legg på de som bruker gruppa som om det skulle vært deres egen facebookvegg og jeg trekker meg mer og mer ut. Jeg ønsker meg inspirasjon, og tilbakemelding på mine egne bilder, og nå får jeg lite av noen av delene der lenger.

Nå er jeg ikke på fb, men hva med Instagram? Det er jo enkelte kontoer der som legger ut bilder som er helt utrolige. Skjønner godt hva du mener, man vil jo at folk skal være stolte av det de lager, men samtidig ønsker man selv å ha noe å bli inspirert av og strekke seg etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en gruppe dedikert til Hanna Karlzon, en til Johanna Basford, og en generell fargeleggingsgruppe, alle engelske, og der får jeg masse inspirasjon nå 😊 Er og kikker inne på fargeleggingstags på Instagram også! 

 

Bare syns det er synd med den norske gruppa, den var veldig bra veldig lenge, men de siste par månedene har det gått nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Auri skrev:

Jeg er i en gruppe dedikert til Hanna Karlzon, en til Johanna Basford, og en generell fargeleggingsgruppe, alle engelske, og der får jeg masse inspirasjon nå 😊 Er og kikker inne på fargeleggingstags på Instagram også! 

 

Bare syns det er synd med den norske gruppa, den var veldig bra veldig lenge, men de siste par månedene har det gått nedover. 

Det er synd å si det, men jeg ser ofte at slikt skjer når en hobby blir "allemannseie". Og for å komme en sosialt ufiltrert kommentar rett fra levra: Enkelte eier ikke skamvett når det kommer til hva de legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
22 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det er synd å si det, men jeg ser ofte at slikt skjer når en hobby blir "allemannseie". Og for å komme en sosialt ufiltrert kommentar rett fra levra: Enkelte eier ikke skamvett når det kommer til hva de legger ut.

Er enig. Nå har jo folk forskjellige forutsetninger, noen har kanskje null talent, men koser seg for det, andre har kanskje et fysisk handicap, osv, men ser bilder hvor man kunne ha gjort seg litt mer flid med før man legger ut. Ikke verre enn å ta en rask sjekk av rettskrivning før man poster noe her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Auri skrev:

Nivået har falt veldig, bilder som er helt ok blir hyllet som mesterverk, fordi det er mannen eller guttungen som har laget det, eller den som legger det ut har en funksjonshemming. Jeg synes det er kjempefint at alle kan kose seg med denne hobbyen, men når halvparten av det som dukker opp i feeden min faktisk ser ut som om det er fargelagt av en femåring... Jeg sier ikke at ikke skal fargelegge og føle seg stolte over det de gjør, men jeg blir litt frustrert når det er de bildene som dominerer.

I tillegg blir jeg irritert på alle som legger ut bilder fra Pinterest e.l., som driver med brudd på åndsverksloven og ikke kunne brydd seg mindre. Legg på de som bruker gruppa som om det skulle vært deres egen facebookvegg og jeg trekker meg mer og mer ut. Jeg ønsker meg inspirasjon, og tilbakemelding på mine egne bilder, og nå får jeg lite av noen av delene der lenger.

Kan se den.

Har også lagt merke til at det deles bilder fra Pinterest som er fra bøker jeg selv har kjøpt, og så skrives det bok "ukjent". 

Kjenner jeg blir mer inspirert som nybegynner av de som er skikkelig flinke. Det gir meg jo lyst til å prøve å få til det samme. Ser det deles flere linker til tips og tutorials på de utenlanske gruppene jeg er medlem i, og slikt liker jeg. Selv om jeg koser meg med selve aktiviteten ønsker jeg jo etterhvert også å bli flinkere. Jeg vil få til fine skyggelegginger og etterhvert også bakgrunner. Er ikke der at jeg ønsker å dele noe da, så jeg lurker jo bare i alle gruppene :) 

Anonymkode: bb28a...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fargelegging for alle er en gruppe for alle. Dvs. de som fargelegger for å stresse ned, og de som er kjempeflinke til å fargelegge og ønsker å bli enda flinkere. Da må man tåle at folk legger ut ting som ikke er "perfekte" og får skryt for dette. Ønsker man inspirasjon på høyt nivå, så er det masse grupper og instagram-kontoer man kan følge. Ønsker man å dele sin hobby i et fellesskap, så er det fint med en slik gruppe. Men om man ikke ønsker å dele hobbyen sin med de som ikke har samme ambisjonene som seg selv, så velger man selvsagt en annen gruppe.

Angående å legge ut bilder uten å kreditere kunstneren og ikke en gang undersøke om kunstneren synes det er greit, eller uten å sjekke om siden man sitter å fargelegger er ulovlig kopiert og spredd, er selvsagt respektløst. Her sitter kunstnere og tegner for slikk og ingenting. Da kan man ihvertfall kjøpe bøkene/stemplene deres. De fleste bøker koster 50-150 kr. Et par halvlitere eller en drink. Og deler de gratis, så oppgir man selvsagt navnet og lenke til bloggen/deviantart/facebooksiden/etc deres! Skulle bare mangle!

Anonymkode: eb830...740

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen utenlandske (amerikanske?) grupper jeg har meldt meg inn I. Nivået er merkbart høyere og mer å lære.

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig litt på siden da det har et faglig utbytte, men jeg elsker den: http://www.amazon.com/Netters-Anatomy-Coloring-Book-Student/dp/0323187986 

Anonymkode: f9d12...d1b

Den boka ser kjempekul ut! Og faglig utbytte eller ikke, fargelegging er fargelegging :)
Har ei venninne som studerer sykepleie som har den boka ;)

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig litt på siden da det har et faglig utbytte, men jeg elsker den: http://www.amazon.com/Netters-Anatomy-Coloring-Book-Student/dp/0323187986 

Anonymkode: f9d12...d1b

Disse brukte jeg mye da jeg studerte i USA. I tillegg var det et kjærkomment avbrekk fra eksamenslesing på kveldene. Man lærte fortsatt, selv om man bare koste seg med fargeblyanter. 

Hadde disse fargebøkene i anatomi, fysiologi, mikrobiologi, og histologi. 

Her er en link hvor man kan laste ned en PDF-fil av boka :) https://archive.org/details/teb12_118

For fysikk-interesserte (forøvrig er jo dette en morsom måte å gjøre "kjedelige og tørre" temaer interessante for barn: http://www.physicscentral.com/experiment/colormephysics/upload/activity-book.pdf

Og her en for matematikere: http://www.d.umn.edu/~mhampton/mathcolor17b.pdf

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...