Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et par nye!

Fra Doodle Invasion, farget med F-C Polychromos og Tombow Irojiten

Skjult innhold

Åh, jeg elsker tegningene fra den boka di! Og så nydelige de blir :rodmer:

Anonymkode: 35ef8...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julegave nr 1 er ferdiiiig.

11148751_10153621450021830_1469824693733

 

Jeg vet mange her synes det er å teit å gi bort fargelegginger i julegave, men jeg vet med 100% sikkerhet at den personen som skal få dette kommer til å bli kjempeglad for den. 

Endret av Auri
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har begynt å komme sånne julefargebøker. Kanskje det blir noe å drive med i juleferien?

På OBS idag observerte jeg ei slik julebok, og det var visstnok lagt opp til å være som en julekalender. En side for hver dag frem til juleaften, og noen sider ekstra. Så fin ut den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bare et lite tips om noen føler for å prøve noe nytt: Mal etter nummer! Litt samme greia, men med maling på lerret i stedet. Prøvde meg på fargelegging, men ble ikke helt bitt av basillen. Synes det er en veldig fin motivasjon å (forhåpentligvis) få et fint maleri på stueveggen. 😊 Det tar mer tid og krever mer tålmodighet, men på meg har det i alle fall hatt en mer hypnotisk/meditativ effekt enn ved fargelegging (ikke noe galt med fargelegging). Du maler i utgangspunktet med de anviste fargene, men man kan jo blande osv. selv om man vil. Bestilte på nett, man får en pakke med alt man trenger til et maleri. Har foreløpig bare malt tre av sikkert over 20 farger, men er hekta! 😄 (Må bare huske å ta pauser litt oftere, ikke greit å elske håndarbeid, maling og slikt med en dårlig skulder..) De har også rangert det etter hvor detaljert og tidkrevende det er. Jeg gikk litt hardt ut med en av de "vanskeligste", men så ikke poeng i å bruke timevis på å male et motiv jeg ikke vil ha på veggen..

 

Anonymous poster hash: 47050...4be

jeg kjøpte 2 malerier fra mal etter nummer som jeg tenkte å gi bort i julegave, og jeg begynner helt ærlig å lure på om jeg har gjort noe veldig dumt :P begynte med det ene 6. November men har så vidt kommet bare halveis, så jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal rekke å få ferdig begge før julaften :fnise:

Anonymkode: 1115a...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har kjøpt er postkortboka til Hanna KArlzon (Juledrømmer), den synes jeg er veldig fin. Men har ikke kikket i noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du Edie! Den har jeg så lyst på!

Jeg skal liksom fargelegge julegaver så treflisa spruter, men jeg greide å strekke skulderen min forrige uke og det gjør for vondt å fargelegge :O Eeeeh. Måned igjen til julaften >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har du kommet noe lenger Auri?

 

Jeg har holdt på med en dobbeltside fra animorphia og mistet helt piffen underveis. Har liksom fortsatt ut av plikt.. Klarer ikke begynne på noe nytt før jeg er ferdig...

Men endelig!

20151205_171705.thumb.jpg.493a8022ae36c4

Da kan begynne på Game of Thrones :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte 2 malerier fra mal etter nummer som jeg tenkte å gi bort i julegave, og jeg begynner helt ærlig å lure på om jeg har gjort noe veldig dumt :P begynte med det ene 6. November men har så vidt kommet bare halveis, så jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal rekke å få ferdig begge før julaften :fnise:

Anonymkode: 1115a...b19

Oi! Det var kanskje litt ambisiøst ja, hehe. Valgte du noen litt krevende også?  Men, min erfaring er at det går mye raskere med siste halvdel! Du har teknikken mer inne, og blir motivert til å få det ferdig, når du ser du nærmer deg. Jeg tok jevnlig bilder for å se fremgangen. Ser det er en stund siden du skrev, så du har kanskje blitt ferdig alt :)  Jeg har ikke kommet så langt på bilde nr 2,  gavehandel, baking, og kortlaging har liksom blitt prioritert nå. Men skal bare ha det på veggen hjemme selv, så er ikke noe stress sånn sett :)  Gleder meg til å begynne på igjen! Er ferdig med svart, tok den først, for synes den er kjedeligst å male..

Anonymkode: e3d35...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte meg selv at jeg ALDRI skulle starte med fargelegging for voksne...
Det virket så kleint ut...
Men så skaffet jeg meg en app på telefonen..(ok det er absolutt ikke det samme) Men når jeg var ferdig med bildet, og hvordan jeg klarte å ta ut diverse mønstre slik at fargene passer sammen...Så tror jeg at jeg skal kjøpe meg ei blokk likevel...
Bruke å male,tegne og fargelegge mye før...Så kan godt hende at jeg får tilbake min kreative sjel med dette :)

Spørsmålet er...
Hvilken fargeblyanter anbefaler dere? Til en rimelig prisklasse...
Og hvilken blokk er greit for "nybegynnere-Middels erfarne?"
Jeg trives med mye mønstre, men tror nok at de for "eksperter" er litt for mye for meg å starte med..
Og enkle tegninger blir jeg bare lei av...Da kan jeg like gjerne kjøpe en disney fargeblokk :fnise:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chibi, jeg betalte 250 kr for et sett med 36 Marco Raffiné akvarellblyanter på Vivo bokhandel på Moa i Ålesund. Et greit startsett til en fin pris. Har du Vivo i nærheten, så sjekk ut. De har gjerne både bøker og blyanter i massevis 🎨 Hva slags bok du skal kjøpe kommer jo an på hva slags motiv du liker. Selv liker jeg godt Dagdrømmer og Den Magiske Skogen. På Havets Bunn, eller hva den heter (samme tegneren som den magiske skogen) har altfor mye små detaljer til at jeg gidder å kjøpe den. Det kan jo og være noe å tenke på.

Selv har jeg fått tilbake mye av lysta til å male, etter at jeg starta med fargelegginga i vår. Det blir ikke noe store kunstverk, men det er kjekt å holde på med ☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om råd? Det er en gutt jeg skal kjøpe julegave til som virkelig ønsker seg disse avanserte fargeleggingsbøkene fordi moren holder på med dem. Han er bare 10 år, men har tålmodigheten og roen til å holde på med sånne ting. Men hvilken bok kan være best til ham? Har vurdert Animorphia og kanskje På havets bunn. Kule tegninger i begge, men På havets bunn er vel mye mer smådetaljer enn Animorphia. Andre gode alternativer?

Så forresten to nye fargebøker av en koreansk "forfatter", Det magiske rommet og Den magiske klokken, som jeg forelsket meg helt i :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det lov å spørre om råd? Det er en gutt jeg skal kjøpe julegave til som virkelig ønsker seg disse avanserte fargeleggingsbøkene fordi moren holder på med dem. Han er bare 10 år, men har tålmodigheten og roen til å holde på med sånne ting. Men hvilken bok kan være best til ham? Har vurdert Animorphia og kanskje På havets bunn. Kule tegninger i begge, men På havets bunn er vel mye mer smådetaljer enn Animorphia. Andre gode alternativer?

Så forresten to nye fargebøker av en koreansk "forfatter", Det magiske rommet og Den magiske klokken, som jeg forelsket meg helt i :hjerte:

hva med disse nye som er kommet nå, harry potter eller game of thrones? 

Anonymkode: ee637...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kommet noe lenger Auri?

Jeg er ferdig med 1 stor og 1 liten, halveis på 1 liten og har en stor og en liten igjen. Så det nærmer seg :P Skal prøve å huske ut legge ut bilder her.

 

Jeg fortalte meg selv at jeg ALDRI skulle starte med fargelegging for voksne...
Det virket så kleint ut...
Men så skaffet jeg meg en app på telefonen..(ok det er absolutt ikke det samme) Men når jeg var ferdig med bildet, og hvordan jeg klarte å ta ut diverse mønstre slik at fargene passer sammen...Så tror jeg at jeg skal kjøpe meg ei blokk likevel...
Bruke å male,tegne og fargelegge mye før...Så kan godt hende at jeg får tilbake min kreative sjel med dette :)

Spørsmålet er...
Hvilken fargeblyanter anbefaler dere? Til en rimelig prisklasse...
Og hvilken blokk er greit for "nybegynnere-Middels erfarne?"
Jeg trives med mye mønstre, men tror nok at de for "eksperter" er litt for mye for meg å starte med..
Og enkle tegninger blir jeg bare lei av...Da kan jeg like gjerne kjøpe en disney fargeblokk :fnise:
 

Jeg har sett mange si fine ting om Milan blyanter, de har de på Ark, de er ganske rimelige. Jeg har Faber Castell Colorgrip, 240kr for 24 stk på panduro + at jeg plukket opp endel i løsvekt også. De er ganske gode, men varierer litt hvor lette de er å jobbe med ann på papirkvalitet.

Er ingenting som er for eksperter eller nybegynnere :) Men noen mønstre har mye småpirk, og det er det ikke alle som trives med. Småpirket er generelt lettere å gjøre med tusjer enn blyanter. Jeg synes du burde ta en titt i bokhandlre nær deg på hva de har av bøker, det er masse fint og forskjellige å få tak i nå :)

 

Er det lov å spørre om råd? Det er en gutt jeg skal kjøpe julegave til som virkelig ønsker seg disse avanserte fargeleggingsbøkene fordi moren holder på med dem. Han er bare 10 år, men har tålmodigheten og roen til å holde på med sånne ting. Men hvilken bok kan være best til ham? Har vurdert Animorphia og kanskje På havets bunn. Kule tegninger i begge, men På havets bunn er vel mye mer smådetaljer enn Animorphia. Andre gode alternativer?

Så forresten to nye fargebøker av en koreansk "forfatter", Det magiske rommet og Den magiske klokken, som jeg forelsket meg helt i :hjerte:

Jeg tenkte også automatisk på Harry Potter-boka (Game of thrones boka synes jeg blir litt drøy til en 10-åring...). Animorphia er sikkert også fin til en gutt, doodle invasion også kanskje. Ellers har jeg sett en som heter "magiske byer" i bokhandelen, den ser veldig kul ut! Du kan se noen bilder her: http://www.amazon.co.uk/Magical-City-Lizzie-Mary-Cullen/dp/1405924098 (noen helt øverst, og blar du lenger ned til reviews ser du noen bilder som er fargelagt også). Jeg har sett den på norsk hos Ark hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har sett mange si fine ting om Milan blyanter, de har de på Ark, de er ganske rimelige. Jeg har Faber Castell Colorgrip, 240kr for 24 stk på panduro + at jeg plukket opp endel i løsvekt også. De er ganske gode, men varierer litt hvor lette de er å jobbe med ann på papirkvalitet.

Er ingenting som er for eksperter eller nybegynnere :) Men noen mønstre har mye småpirk, og det er det ikke alle som trives med. Småpirket er generelt lettere å gjøre med tusjer enn blyanter. Jeg synes du burde ta en titt i bokhandlre nær deg på hva de har av bøker, det er masse fint og forskjellige å få tak i nå :)

 

 

 

Å jøss, jeg hadde mye skrivefeil i innlegget mitt ._.
Takk for svar! :D
Skal se hva jeg finner x)
Blir vel min julegave til meg selv tror jeg, må jo ha noe å fikle med når jeg skal feire jul i år uten internet!
Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det var kanskje litt ambisiøst ja, hehe. Valgte du noen litt krevende også?  Men, min erfaring er at det går mye raskere med siste halvdel! Du har teknikken mer inne, og blir motivert til å få det ferdig, når du ser du nærmer deg. Jeg tok jevnlig bilder for å se fremgangen. Ser det er en stund siden du skrev, så du har kanskje blitt ferdig alt :)  Jeg har ikke kommet så langt på bilde nr 2,  gavehandel, baking, og kortlaging har liksom blitt prioritert nå. Men skal bare ha det på veggen hjemme selv, så er ikke noe stress sånn sett :)  Gleder meg til å begynne på igjen! Er ferdig med svart, tok den først, for synes den er kjedeligst å male..

Anonymkode: e3d35...c52

ja, men ble heldigvis ferdig med det ene bildet den 1. Desember og har allerede malt en fjerdedel av bilde nr 2, så det er håp :P merker det er mye lettere nå enn i begynnelsen ja. 

Begynte med touch of horizon, og nå holder jeg på med reflections of the morning.

Tror jeg blir ferdig med det før jul nå iallefall :) 

Anonymkode: 1115a...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...