Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett i kunstnerutgaven av Hanna Karlzon sin Dagrømmer? Jeg lurer på om det er mye bilder av ansikter, for det er det jeg liker minst å fargelegge.

Anonymkode: bb28a...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Den 18.4.2015 at 19.13, AnonymBruker skrev:

Dere som liker fargelegging vil kanskje også være interessert i dette?

Skrapebilde på gull- eller sølvbakgrunn, kan også fås med farget bakgrunn.

 

 

http://www.reeves-art.com/products/scraper_foil

 

 


Anonymous poster hash: 6d044...4e3

 

Her er også link til skrapebilder i norsk nettbutikk. Har kjøpt en del av disse selv og jeg finner det ganske avslappende for min del å lage disse. http://braogbillig.no/butikk/hobby/skrape-kunst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

noen som kan anbefale noen gode fargeleggins tusjer-markers til disse bøkene?? sånn som ikke trykker igjennom? eller det det best med blyant?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bøker tåler alkoholbaserte tusjer som promarkers, men de fleste bøker har for tynt papir. Særlig i bøker som har bilder på begge siden av et ark er de fleste tusjer risikosport. Men jeg har sett noen si at tusjer som fineliners funker om man først fargelegger med en blyant under. Men blyanter og gel-penner er den eneste måten å overhodet ikke risikere bleedthrough.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, saranghae skrev:

noen som kan anbefale noen gode fargeleggins tusjer-markers til disse bøkene?? sånn som ikke trykker igjennom? eller det det best med blyant?? :)

Med markers, så regner jeg med at du mener alkoholbaserte tusjer? Disse går igjennom ALLE bøker. INGEN bøker er hvit på baksiden av arket etter å ha brukt disse. Dette løser du fint med å ha noe bak arket, og innse at baksiden må ofres om det er tegning der. Evt. kopiere over på et egnet ark (som også vil bli farget på baksiden, og også her bør du ha noe bak) Arkene bør også være glatte for et bedre resultat. Der finnes mange forskjellige tusjer. Hvis du er usikker på om dette er tingen for deg, så ville jeg begynt med noe billig. Promarker er ganske billig, men mener å ha sett reklame for noen som er enda billigere (spectr...noir-et-eller-annet, og hørte at Søstrene Grene hadde noe greier?). Når du er hektet, så kan du begynne å tenke på om du vil prøve andre merker. Kanskje kjøpe et par tusjer fra hvert merke for å se hva du liker best. Det gjør uansett ikke noe om du har mange forskjellige merker. Selv om du ser forskjell i blekket og de er forskjellige å bruke, så kan du bruke forskjellige på samme tegning. Uansett best å finne sin favoritt før du har brukt en formue på å kjøpe 100 tusjer i et merke du hørte var best.

Om blyant er best? Det er det bare DU som kan svare på. I bøker med tegning på begge sider av arket, og gjerne litt ru overflate, så er det best å bruke fargeblyanter, ja.

Anonymkode: eb830...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilke fargeleggingsgrupper på Facebook er dere med i, og kan anbefale? Vet bare om "Fargelegging for alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stueloff skrev:

Hvilke fargeleggingsgrupper på Facebook er dere med i, og kan anbefale? Vet bare om "Fargelegging for alle".

Tja, de er ikke spesielt aktive, men du har Fargelegging for store barn, og Fargelegging som mindfullness. Eventuelt Adult colouring. Jeg ville satset på sistnevnte.

Endret av fruBeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stueloff skrev:

Hvilke fargeleggingsgrupper på Facebook er dere med i, og kan anbefale? Vet bare om "Fargelegging for alle".

Daydreams colouring (fans of Hanna Karlzon, Dagdrömmar and Sommarnatt)   <- Bare Hanna Karlzon bøker

A life of colour - adult colouring <- alle typer bøker, men ikke tillatt med bilder fra pinterest osv

Enchanted Lost Secrets  <- Alt Johanna Basford

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg hadde passet fint :)

Anonymkode: eb830...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Amantheia skrev:

Svart bakgrunn på denne, eller nei?

13182953_10154189819643308_762196061_n.jpg

Så stilig motiv! Hvilken bok er den fra, er det flere sugar sculls i den?

Tror også det ville vært fint med kullsvart bakgrunn. Synes allikevel det alltid er skummelt å fargelegge bakgrunner- det er liksom ingen angreknapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Amantheia skrev:

Svart bakgrunn på denne, eller nei?

Bare hvis det svarte er helt jevnt fargelagt, men er redd for at bien vil forsvinne. Hva med å heller tegne noen svarte, litt tykkere konturstreker på utvalgte steder for å få ting til å "poppe" mer?

Fint motiv, og pent fargelagt, forresten :)

Endret av Antlers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Antlers skrev:

Bare hvis det svarte er helt jevnt fargelagt, men er redd for at bien vil forsvinne. Hva med å heller tegne noen svarte, litt tykkere konturstreker på utvalgte steder for å få ting til å "poppe" mer?

Fint motiv, og pent fargelagt, forresten :)

En løsning på dette kan være å lage en ny outline på bien med hvit gelpenn el.l.

Anonymkode: eb830...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Edie skrev:

Så stilig motiv! Hvilken bok er den fra, er det flere sugar sculls i den?

Tror også det ville vært fint med kullsvart bakgrunn. Synes allikevel det alltid er skummelt å fargelegge bakgrunner- det er liksom ingen angreknapp..

Er frå imagimorphia, og er ein til hodeskalle, med eit meir mekanisk tema. Er også redd for at bia vil forsvinne, men tenkte å kanskje farke lysegult eller noko rundt den, som kan "stråle" inn i det svarte? Hmmm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leste nettopp nyhetsbrevet fra Adlibris, og der var det tips om fargeleggingsbøker. En av dem var denne, Hvor er Willy - fargeleggingsbok. Jeg tenkte at DA har man arbeid en stund :ohmy:

 

http://www.adlibris.com/no/bok/hvor-er-willy-fargelegg-i-boken-let-og-finn-mens-du-farger-9788282810890?utm_source=apsis-anp-3&utm_medium=email&utm_campaign=NO_2016_kids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...