Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

0544 ble en gutt født inatt etter en heftig fødsel..... Historien kommer i dagboka mi når jeg er kommet hjem og formen er blitt bedre :) 

han var 3220 gr, 50 lang og hodet var på 34 cm omkrets :) 

Gratulerer! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0544 ble en gutt født inatt etter en heftig fødsel..... Historien kommer i dagboka mi når jeg er kommet hjem og formen er blitt bedre :) 

han var 3220 gr, 50 lang og hodet var på 34 cm omkrets :) 

Gratulerer så mye med lille gutten din! :hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag oppdaget mannen flekker på t-skjorta mi, rundt den ene brystvorta. Han spurte om det var melk, jeg svarte "hmm, vet ikke helt hva jeg har sølt på meg, jeg." Litt senere oppdaget jeg at det var vått på t-skjorta rundt den andre brystvorta også, så jeg lekker vel råmelk da ? Har forsøkt å google om det betyr at fødselen nærmer seg, men det virker som om det kan skje tidlig i graviditeten også. Artig nok har jeg ikke kjøpt ammeinnlegg enda. Har kun et par i ull (som er pakket ned i fødebagen) samt to gratisprøver på engangsinnlegg. :P 

I dag har vi begynt å pakke fødebagen (ja, jeg tvang mannen til å delta :fnise: ) Foreløpig inneholder den kun: 

- Ammeinnlegg i ull

- Vinterdress fra the North Face

- Alt for mye klær (2 pysjamaser i str. 50 (en i bomull og en i ull/silke) en body i bambus og bukse i bomull i str. 50, en ullfrotté pysj i str. 56, en pysj i bambus i str. 56, et sett i ull/silke i str. 56, en omslagsbody med bukse i str. 56 til å ha under et hjemmestrikket hentesett til hjemreisen, ei lue i ull/silke, votter i tynn ull, finlandshette i ullfleece og masse sokker i både ull og bomull :P ) 

- En liten pakke bleier

- Ullteppe

- Teppe i bomull

Mangler fortsatt klær til både meg og mannen, tøfler og slippers til dusjen, pysjamas, morgenkåpe, hårføner, lader til mobiltelefon, shampo og toalettsaker og sikkert hundre andre ting :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer pleiepike:D 

Her har det roet seg litt :) men nå som jeg er over 37 merket går jeg mest mulig og hopper i senga med samboer :P orker ikke stort da.. 

Også har jeg fått for meg at jeg må ha cozyfix ammepute :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cosyfix ammepute ser fin ut :blomst: 

Jeg digger fortsatt BbHugMe som gravidpute, og satser på at Mini kommer til å like den som ammepute også. Den kan knytes rundt livet når den brukes som ammepute, og også knytes som en "smultring" som Mini kan ligge oppi :blomst:

Jeg har også kjøpt en "vanlig" ammepute, men mest fordi den hadde så søtt motiv :P Vet ikke om jeg kommer til å bruke denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Håper det går bra med dere :blomst:  Gratulerer til dere som har fått, er ikke sjalu i det hele tatt :nigo::hjertesmil:

Er idag 40+5, så to dager på overtid. Det merkes altså. Jeg tror kanskje jeg slår til neste person som sier "han kommer når han kommer!", jeg skjønner jo det selv, men vil helst at ting skal skje i går. Man sier man innstiller seg på å gå overtid osv, og det går helt greit til du er på termindagen. Da er du ikke innstilt på det lenger for å si det sånn, ihvertfall ikke jeg! :glare::lol:

Har hatt en fint svangerskap uten mange plager annet enn kvalme og er takknemlig for det. Men nå er jeg møkklei egentlig, tung og stiv er jeg. På torsdag etter min siste jordmor kontroll fikk jeg skikkelig låsning i korsryggen og det har vært et slitsomt mareritt hver dag siden. Kan ikke bøye meg og må hjelpes inn og ut av senga av samboer når det er skikkelig ille. Føles også ut som jeg har gått opp 20kg de siste to ukene. :fnise:  Men mini har det super bra i magen, og tror kanskje han har valgt å flytte inn permanent. Vi får se. Jeg krysser fingrene hver kveld for at han vil flytte ut ihvertfall. Har masse kynnere hver dag nå, så kaaaaaanskje...

Fødebagen min inneholder egentlig bare helsekortet og en pose Pops for øyeblikket. Kommer til å pakke med et lite ullsett til mini, men velger å bruke sykehus bodyene :) Ett par ullammeinnlegg, noen engangs fra Medela, ett par birkenstocks og litt behagelige klær, ett teppe til mini + hentesett svigermor har strikket. Vurderer også å pakke med meg bbhugme puta, men vet ikke om jeg gidder enda. Kanskje hvis vi får familierom/enerom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hjemme siden søndag og nyter tilværelsen. Til nå har jeg fått en sovebaby, men hvem vet. Kan jo hende han våkner mer til etter hvert, eller så kan det jo være han gir tilbake på den måten etter en hard ankomst :fnise:

Min fødebag var klar ganske lenge, men alikevel hadde jeg med ekstra utenom det som lå i baggen. Og det jeg faktisk korte å glemme var sokker :klo: Hdde også med chips og mat og slikt, men alt slikt ble faktisk med meg hjem igjen. Brukte endel av tøyet til junior da han klarte å pisse noe av det ut og litt slikt. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Håper det går bra med dere :blomst:  Gratulerer til dere som har fått, er ikke sjalu i det hele tatt :nigo::hjertesmil:

Er idag 40+5, så to dager på overtid. Det merkes altså. Jeg tror kanskje jeg slår til neste person som sier "han kommer når han kommer!", jeg skjønner jo det selv, men vil helst at ting skal skje i går. Man sier man innstiller seg på å gå overtid osv, og det går helt greit til du er på termindagen. Da er du ikke innstilt på det lenger for å si det sånn, ihvertfall ikke jeg! :glare::lol:

Har hatt en fint svangerskap uten mange plager annet enn kvalme og er takknemlig for det. Men nå er jeg møkklei egentlig, tung og stiv er jeg. På torsdag etter min siste jordmor kontroll fikk jeg skikkelig låsning i korsryggen og det har vært et slitsomt mareritt hver dag siden. Kan ikke bøye meg og må hjelpes inn og ut av senga av samboer når det er skikkelig ille. Føles også ut som jeg har gått opp 20kg de siste to ukene. :fnise:  Men mini har det super bra i magen, og tror kanskje han har valgt å flytte inn permanent. Vi får se. Jeg krysser fingrene hver kveld for at han vil flytte ut ihvertfall. Har masse kynnere hver dag nå, så kaaaaaanskje...

Fødebagen min inneholder egentlig bare helsekortet og en pose Pops for øyeblikket. Kommer til å pakke med et lite ullsett til mini, men velger å bruke sykehus bodyene :) Ett par ullammeinnlegg, noen engangs fra Medela, ett par birkenstocks og litt behagelige klær, ett teppe til mini + hentesett svigermor har strikket. Vurderer også å pakke med meg bbhugme puta, men vet ikke om jeg gidder enda. Kanskje hvis vi får familierom/enerom. 

hei! Så kjedelig å passere 40 uker da! Jeg er 39.4 i dag. Kjenner på og analyserer alle symptomer nå om dagen... Har aldri opplevd å gå over. Det sies at nr 3 kan være en luring, tvillinger forrige svangerskap, så 3 graviditet og  fjerde unge😉

men alt virker så rolig her i gården. Verre bekkenløsning siste uka pga at hode har festa seg. Er skikkelig lei nå!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hjemme siden søndag og nyter tilværelsen. Til nå har jeg fått en sovebaby, men hvem vet. Kan jo hende han våkner mer til etter hvert, eller så kan det jo være han gir tilbake på den måten etter en hard ankomst :fnise:

Min fødebag var klar ganske lenge, men alikevel hadde jeg med ekstra utenom det som lå i baggen. Og det jeg faktisk korte å glemme var sokker :klo: Hdde også med chips og mat og slikt, men alt slikt ble faktisk med meg hjem igjen. Brukte endel av tøyet til junior da han klarte å pisse noe av det ut og litt slikt. Hehe. 

hei igjen! Gratulerer så masse!

jeg sitter her ennå😖! Ikke misunnelig! Gleder meg så til å få dette overstått nå, men virker veldig rolig dette her... Har liksom satt meg fore at jeg skal ha så mye symptomer på at fødsel er nært forestående, men ingenting! Satser på at det bare starter plutselig😊 og ganske snart! Kos deg masse med lillegull, gleder meg villt til å hilse på min😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sovebaby! :blomst: 

Her har vi gått til innkjøp av kladder til å ha i senga i tilfelle vannet går om natta. Bedside Crib'en har kommet og må bare hentes på butikken, så alt vi mangler nå er ammepumpe, brystvortesalve, noen flere ammeinnlegg i ull samt en eller annen praktisk måte å sterilisere flasker på (vet ikke enda om vi skal kjøpe flaskesterilisator eller microovn) 

Har klart å bli syk, med bihulebetennelse, så satser på at Mini ikke kommer før jeg blir frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kos å lese om dere som har fått baby! :strix:Jeg er bare bittelitt sjalu! :3

Her har de siste ukene vært rimelig tøffe, dessverre. Jeg klarer nesten ikke gå pga bekken-, rygg- og isjassmerter, jeg har også fått sv.sk. diabetes og teller kalorier og sjekker sukkerarter som en gud og søvnen har jeg sett lite til. 

MEN:

Lille baby sitter i sete og pga sv.sk. diabetesen blir det KS. Vi har fått dato og på mandag allerede er jeg mamma til en liten gutt! Jeg klarer nesten ikke vente! :bond: 

Siden jeg ikke har fått vært noe særlig ute av døra har jeg allerede begynt å pusle litt med dåpen til baby, flere enn meg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare koke flaskene? :klo: 

Ammeinnlegg i ull, ja.. Det er kanskje ikke så dumt.. 

God bedring! 

Jeg syntes det er litt styr å finne fram en kjele og koke vann for å sterilisere flasker :P Ønsker meg en litt enklere metode, men har ikke helt landet på hva det blir enda. 

Så kos å lese om dere som har fått baby! :strix:Jeg er bare bittelitt sjalu! :3

Her har de siste ukene vært rimelig tøffe, dessverre. Jeg klarer nesten ikke gå pga bekken-, rygg- og isjassmerter, jeg har også fått sv.sk. diabetes og teller kalorier og sjekker sukkerarter som en gud og søvnen har jeg sett lite til. 

MEN:

Lille baby sitter i sete og pga sv.sk. diabetesen blir det KS. Vi har fått dato og på mandag allerede er jeg mamma til en liten gutt! Jeg klarer nesten ikke vente! :bond: 

Siden jeg ikke har fått vært noe særlig ute av døra har jeg allerede begynt å pusle litt med dåpen til baby, flere enn meg? :) 

Oi, mandag er ikke lenge til! Masse lykke til! :blomst: 

Her i huset blir det ikke noen dåp, men det blir kanskje navnefest etter hvert. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt styr å finne fram en kjele og koke vann for å sterilisere flasker :P Ønsker meg en litt enklere metode, men har ikke helt landet på hva det blir enda. 

Oi, mandag er ikke lenge til! Masse lykke til! :blomst: 

Her i huset blir det ikke noen dåp, men det blir kanskje navnefest etter hvert. :blomst: 

Tusen takk! :hoppendeglad:

Ja, vi har vært litt frem og tilbake på dåp vi også, men fant ut at det er lettere å skrive seg ut enn inn av kirka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har mannen og jeg handlet inn mesteparten av det vi manglet til fødebagen, samt at jeg har skrevet liste over alt vi behøver å ha med (inspirert av diverse tipstråder og blogginnlegg) Lista er såpass lang at man skulle tro vi skulle flytte :P 

Er litt sliten av shoppingen nå, for ikke å nevne litt stressa over alle småtingene jeg må pakke :P Tror jeg kommer til å sove godt i natt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du er blitt mamma khaosick :) (antar og håper alt gikk bra!)

Jeg endte opp med å kjøpe cosyfix ammepute brukt(300kr). I går fikk vi stelleveske og hjulposer til vogna :) jeg har  pakket stellevesken klar. Også har sengen blitt klar med sengehimmel, babynest og uro jeg har laget med bamser fra babyshoweren. Pappa har hjulpet meg med å ordne klar stelleplassen :) vi har jo vært nødt til å flytte inn i kjelleren til mine foreldre. ikke noe gøy å flytte hjem, men jeg er mer avslappet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...