Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Har ikke tenkt på at det er 3-punkts egentlig. Det har uansett kommet veldig godt ut på en drøss tester, så satser på at det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det setet brukte vi til førstemann, var veldig fornøyd med det. Det passet til og med i vår lille Peugeot 107! Veldig greit med isofix-base. I tillegg kjøpte vi adaptere sånn at setet kunne settes rett på understellet til vogna, brukte denne løsningen når vi skulle en kjapp tur på butikken etc. Gutten min var så liten at han brukte setet helt til han var to og et halvt år. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det setet jeg har sett litt på også. Litt skeptisk til at det er 3-punkts og ikke 5-punkts sele i det bare :P

Jeg håper vi skal flytte snart, kommer til å starte på fødebaggen da :P men vi har fortsatt en del igjen å kjøpe!

Jeg har heller ikke tenkt på at det er 3-punkts sele i setet.

Velger du et av de som kom best ut i denne testen tenker jeg det er innafor :)

http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1197453?_ts=14d95beaa0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, takk for tips ang. newborn-settet! Får enten låne et eller kjøper selv, og siden vi har minimalt med plass i leiligheten så hadde det jo vært supert om vi slipper unna vippestol :P

Nå har Barnas Hus 25% rabatt på alt tilbehør til Stokke Tripp Trapp, blant annet Newborn settet :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på babykveld på barnas hus i går, det var en helt ny verden! Amerikanske tendenser! Skulle ha en babycall med kamera, endte opp i kø for den, kjøpte også baby bjørn vippestol, stellematte, saueskinn og bilspeil... fløy fort bort 3000 kr gitt :P Men nå mangler vi bare vognpose, så tror jeg vi har det meste på plass :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh, så i ettermiddag at Vitus apotek hadde 40% rabatt på alle varer i dag, inkludert Medela Swing (til 800-et-eller-annet) Hadde lite batteri på ipad'en, og ble heller ikke ferdig med å legge alle babyproduktene jeg ville ha i handlekurven før mannen ville ha selskap, så jeg satte ipad'en på lading (les: fikk mannen til å gjøre det for meg :fnise: ) og tenkte jeg skulle nettshoppe senere. Sovnet selvfølgelig på sofaen og våknet ikke før etter midnatt, og da var jo tilbudet over :P 

Jaja... Jeg hadde jo egentlig tenkt meg en Medela Swing Maxi, og den hadde de ikke, så kanskje det var meningen :P 

 

Ser forresten over alt at dersom man melder seg inn i kundeklubben til Vitus apotek får man 50% rabatt på en valgfri vare, men jeg vet ikke om det gjelder brystpumper siden det står at "medisinsk forbruksmateriell" er unntatt fra tilbudet. Jeg vet ikke helt om brystpumper teller som "medisinsk forbruksmateriell", så får vel gå innom de og høre en dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, så i ettermiddag at Vitus apotek hadde 40% rabatt på alle varer i dag, inkludert Medela Swing (til 800-et-eller-annet) Hadde lite batteri på ipad'en, og ble heller ikke ferdig med å legge alle babyproduktene jeg ville ha i handlekurven før mannen ville ha selskap, så jeg satte ipad'en på lading (les: fikk mannen til å gjøre det for meg :fnise: ) og tenkte jeg skulle nettshoppe senere. Sovnet selvfølgelig på sofaen og våknet ikke før etter midnatt, og da var jo tilbudet over :P 

Jaja... Jeg hadde jo egentlig tenkt meg en Medela Swing Maxi, og den hadde de ikke, så kanskje det var meningen :P 

 

Ser forresten over alt at dersom man melder seg inn i kundeklubben til Vitus apotek får man 50% rabatt på en valgfri vare, men jeg vet ikke om det gjelder brystpumper siden det står at "medisinsk forbruksmateriell" er unntatt fra tilbudet. Jeg vet ikke helt om brystpumper teller som "medisinsk forbruksmateriell", så får vel gå innom de og høre en dag... 

Åh, det er jo typisk, men kanskje det var meningen som du sier ;) Jeg bestilte ammeBH derfra, er spent på om den passer når melka kommer hehe :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det er november da dere! LITT småmisunnelig på dere novemberdamene som har kommet til "deres" måned allerede, men det er jo jammen ikke lenge til desember heller.

Noen som begynner å merke noe til tegn og slikt? Her gjør jeg IKKE det, frøkna ligger fortsatt med hodet opp og svinser med rumpa fra side til side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har max deja vû om dagen. :icon_frown: Følte meg dårlig natt til lørdag, med diaré, oppkast og rar følelse i hodet. Ringte føden for å spørre om råd. Fikk beskjed om å komme, og der ble det konstatert at var blodtrykket blitt høyt. Hadde også spor av protein i urinen. Så nå ligger jeg på sykehuset på tredje døgnet. De tror det kan være starten på en svangerskapsforgiftning sånn som sist. Jeg har fått to lungemodningssprøyter, og tilbud om samtale om nyfødtintensiven. Takket nei til samtale, er godt kjent på den avdelingen fra før. Er nå uke 32+1, termin 29. desember. Jenta er estimert til 1500 gram. Hvis hun må forløses nå så er jeg ikke akkurat redd, siden guttungen kom 29+5 og det å bikke 30 uker betyr utrolig mye for modningen og veksten. Men det er trist og leit å tenke på at hun her også kan få en sånn tøff start. Må ta en dag av gangen, hver dag nå er en bonus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har max deja vû om dagen. :icon_frown: Følte meg dårlig natt til lørdag, med diaré, oppkast og rar følelse i hodet. Ringte føden for å spørre om råd. Fikk beskjed om å komme, og der ble det konstatert at var blodtrykket blitt høyt. Hadde også spor av protein i urinen. Så nå ligger jeg på sykehuset på tredje døgnet. De tror det kan være starten på en svangerskapsforgiftning sånn som sist. Jeg har fått to lungemodningssprøyter, og tilbud om samtale om nyfødtintensiven. Takket nei til samtale, er godt kjent på den avdelingen fra før. Er nå uke 32+1, termin 29. desember. Jenta er estimert til 1500 gram. Hvis hun må forløses nå så er jeg ikke akkurat redd, siden guttungen kom 29+5 og det å bikke 30 uker betyr utrolig mye for modningen og veksten. Men det er trist og leit å tenke på at hun her også kan få en sånn tøff start. Må ta en dag av gangen, hver dag nå er en bonus! 

Så kjedelig at det ser ut som sf igjen :( Men bra at du ringte føden og at de tok deg inn og fikk sjekket så raskt! Jenta di klarer seg nok supert om hun skulle måtte komme ut og hilse på allerede om ikke lenge :) Krysser fingrene og tenker på dere, håper at hun får holde seg inne i magen litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har max deja vû om dagen. :icon_frown: Følte meg dårlig natt til lørdag, med diaré, oppkast og rar følelse i hodet. Ringte føden for å spørre om råd. Fikk beskjed om å komme, og der ble det konstatert at var blodtrykket blitt høyt. Hadde også spor av protein i urinen. Så nå ligger jeg på sykehuset på tredje døgnet. De tror det kan være starten på en svangerskapsforgiftning sånn som sist. Jeg har fått to lungemodningssprøyter, og tilbud om samtale om nyfødtintensiven. Takket nei til samtale, er godt kjent på den avdelingen fra før. Er nå uke 32+1, termin 29. desember. Jenta er estimert til 1500 gram. Hvis hun må forløses nå så er jeg ikke akkurat redd, siden guttungen kom 29+5 og det å bikke 30 uker betyr utrolig mye for modningen og veksten. Men det er trist og leit å tenke på at hun her også kan få en sånn tøff start. Må ta en dag av gangen, hver dag nå er en bonus! 

Uff da! *sende varme tanker og klemmer*

Får håpe du slipper svangerskapsforgiftning og at lille tulla kan bli litt lenger i hybelen sin. 

Masse lykke te videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har max deja vû om dagen. :icon_frown: Følte meg dårlig natt til lørdag, med diaré, oppkast og rar følelse i hodet. Ringte føden for å spørre om råd. Fikk beskjed om å komme, og der ble det konstatert at var blodtrykket blitt høyt. Hadde også spor av protein i urinen. Så nå ligger jeg på sykehuset på tredje døgnet. De tror det kan være starten på en svangerskapsforgiftning sånn som sist. Jeg har fått to lungemodningssprøyter, og tilbud om samtale om nyfødtintensiven. Takket nei til samtale, er godt kjent på den avdelingen fra før. Er nå uke 32+1, termin 29. desember. Jenta er estimert til 1500 gram. Hvis hun må forløses nå så er jeg ikke akkurat redd, siden guttungen kom 29+5 og det å bikke 30 uker betyr utrolig mye for modningen og veksten. Men det er trist og leit å tenke på at hun her også kan få en sånn tøff start. Må ta en dag av gangen, hver dag nå er en bonus! 

Lykke til!

Håper mageboeren holder seg der inne en stund til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har skrevet her nå, men har hatt så mye å gjøre! :overrasket: Har fått kjøpt inn alt til babyen nå og mangler bare sånne småting som såper, salver osv. Deilig å endelig være ferdig med alt og kunne slappe av. Om han skulle komme nå så er vi ihvertfall forberedt! :fnise:

Vi kjøpte Maxi Cosi sete vi sånn at vi kan bruke den på Emmaljunga-vognen vår, (den kom med Maxi Cosi understell sånn at vi kan bruke setet på vognen) noe som er kjempekjekt om man bare skal en kjapp tur inn på butikken! 

Har vært på glukosebelastning 2 ganger og skal på en til neste uke. Skjønner ikke hvorfor jeg må på så mange når resultatene ligger på normalen hver gang.. Jeg blir så dårlig av den sukkerlaken atte fysj! :angry:

Sliter med å få sove om dagen.. Blir aldri helt uthvilt og føler meg like sliten og trøtt når jeg står opp om morgenen som det jeg var når jeg gikk og la meg kvelden før. Bekkenet er verre og det knirker og knekker bare jeg setter meg ned i en stol! :( Må si jeg gleder meg til å bli ferdig nå. Har allerede bestilt time til å sette inn en spiral 8 uker etter baby er født. Kjenner meg selv, kommer aldri til å klare å huske på p-plastrene mine hver uke etter at han kommer! :fnise: Greit med spiral så slipper man å tenke så mye på det. Har hatt det før og det var veldig kjekt. 

Kjenner mye aktivitet i magen nå, og gjett om baby har funnet ut hvor blæra mi er hen! Har allerede tisset på meg 2 ganger fordi han har gitt meg et skikkelig spark. Tena Lady har blitt min nye venn! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har vært på glukosebelastning 2 ganger og skal på en til neste uke. Skjønner ikke hvorfor jeg må på så mange når resultatene ligger på normalen hver gang.. Jeg blir så dårlig av den sukkerlaken atte fysj! :angry:

 

Så rart, det burde vel holde at du tar en, eller maks to? Har du mange faktorer i risikosonen? Her holdt det med en glukosebelastning i uke 7, da fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, det burde vel holde at du tar en, eller maks to? Har du mange faktorer i risikosonen? Her holdt det med en glukosebelastning i uke 7, da fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes. 

Nei, jeg har egentlig ikke det.. Litt høy BMI, men det er ikke mye.. Syns det er rart selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vi hentet ut den siste babyboksen, fra Libero. Innholdet var i grunn ikke stort å skryte av; En pakke våtservietter, bind, en babyleke og prøver på bleier, ammeinnlegg, babyolje og babyshampo. Det var altså mest små prøver. Vi har også hentet ut babypakker fra Rema 1000, Rimi og Apotek 1. Rema 1000 sin var absolutt mest imponerende, med masse ting i full størrelse. 

 

Hvilke babypakker har dere andre hentet ut? 

 

Ellers har vi vært på foreldreforberedende kurs. Jeg tror det var mest nyttig for den vordende pappaen. Hadde det ikke vært for at han setter pris på infoen hadde jeg nok ikke syntes det var verdt pengene (godt over 1000 kr) Jeg fikk i tillegg supervondt i ryggen av å sitte på en vond møteromsstol i 2,5 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hentet Apotek1, Rema 1000 og Libero (den siste i dag, vi og :P ) Er mest imponert over Rema sin jeg og! 

 

Vi har vært på vekstkontroll på sykehuset i dag, vesla ser ut til å være 10% over gjennomsnittet, så...fortsatt ganske gjennomsnittlig :P Skal på ny kontroll om en mnd, og på jordmorsamtale/omvisning på føden om to uker. Fikk vært innom Barnas Hus og fått tak i bleiebøtte (gubben insisterte, jeg tviler på at de er så fantastiske..), grind til å sette foran vedovn/TV-relaterte dingser, reflekser til vogna, et par strømpebukser og to-i-en pakke sokker. Deretter en tur innom Princess etter gaskluter og noen håndklær :) Det begynner å bli lite igjen som trengs før ho kommer gitt! 56 dager igjen til termin, og bare 16 dager til jeg er høygravid! :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hentet Apotek1, Rema 1000 og Libero (den siste i dag, vi og :P ) Er mest imponert over Rema sin jeg og! 

 

Vi har vært på vekstkontroll på sykehuset i dag, vesla ser ut til å være 10% over gjennomsnittet, så...fortsatt ganske gjennomsnittlig :P Skal på ny kontroll om en mnd, og på jordmorsamtale/omvisning på føden om to uker. Fikk vært innom Barnas Hus og fått tak i bleiebøtte (gubben insisterte, jeg tviler på at de er så fantastiske..), grind til å sette foran vedovn/TV-relaterte dingser, reflekser til vogna, et par strømpebukser og to-i-en pakke sokker. Deretter en tur innom Princess etter gaskluter og noen håndklær :) Det begynner å bli lite igjen som trengs før ho kommer gitt! 56 dager igjen til termin, og bare 16 dager til jeg er høygravid! :overrasket: 

Hvorfor fikk du vekstkontroll? Er dette noe alle får? Jeg har ikke hørt et ord om det, men vil gjerne da jeg kjenner noen som fikk et veldig stort barn og det ble komplikasjoner under fødsel (hun hadde da hatt vekstkontroll, men de bomma på størrelsen -Noe som ikke betyr at jeg ikke vil ha vekstkontroll) 

Vi har også hentet bleiebøtte fra Barnas Hus, men jeg syntes den ser skikkelig upraktisk ut :fnise: Jeg har mer troen på gratis bleiebøtte fra... Mimmis.no, tror jeg det er (mulig den heter Klinion eller noe) men der må man betale for frakt så jeg gidder ikke bestille før jeg evt. skal ha noe annet derifra. 

Peisgitter og trappegitter har vi, men jeg kjente litt på at det var litt tidlig å bestille det da det kom. Vi behøver det vel egentlig ikke før Mini begynner å krabbe, så inntil da har vi to svære esker som står lagret under trappa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du vekstkontroll? Er dette noe alle får? Jeg har ikke hørt et ord om det, men vil gjerne da jeg kjenner noen som fikk et veldig stort barn og det ble komplikasjoner under fødsel (hun hadde da hatt vekstkontroll, men de bomma på størrelsen -Noe som ikke betyr at jeg ikke vil ha vekstkontroll) 

Vi har også hentet bleiebøtte fra Barnas Hus, men jeg syntes den ser skikkelig upraktisk ut :fnise: Jeg har mer troen på gratis bleiebøtte fra... Mimmis.no, tror jeg det er (mulig den heter Klinion eller noe) men der må man betale for frakt så jeg gidder ikke bestille før jeg evt. skal ha noe annet derifra. 

Peisgitter og trappegitter har vi, men jeg kjente litt på at det var litt tidlig å bestille det da det kom. Vi behøver det vel egentlig ikke før Mini begynner å krabbe, så inntil da har vi to svære esker som står lagret under trappa :fnise:

Jeg har høy BMI, derfor vekstkontroll. Jeg fikk egentlig valg om jeg ville ha det eller ei, men det føltes ikke sånn ut da det ble lagt frem. Da var det mer "*denne* eller *denne* typen oppfølging vil vi at du skal ha pga BMI". Jeg vet om flere som har hatt vekstkontroll og det har vært bomma på størrelsen, men da har ungen vært opptil halvannen kilo mindre enn hva de estimerte.

 

Vi kjøpte bøtte forresten, gubben likte ikke den gratisbøtta. Kan ikke si vi har stort behov for grinder av diverse slag før samme tid, men mannen i huset liker å være tidvis litt for godt forberedt :fnise: Meeeen da har vi til den dagen ho begynner, så slipper vi å stresse etter det da :) Det blir mye postordre her oppe, eller en god og lang kjøretur. Og da blir det bare mer pes om vi må stresse... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...