Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Hørtes ikke særlig godt ut, neon_sun :( Godt det roet seg og at alt er tilbake til normalen :kose:

JM-kontroll gjennomført, jeg har gått opp hele 600g, og hodet har festet seg :jepp: Sykehusbagen er forsåvidt ferdig, må bare putte sånne siste-liten-saker oppi når vi drar :jepp: Fikk kjøpt meg store Tena Lady-bind på apoteket i dag og, så med det og "vanlige" nattbind bør jeg være godt rustet for blødninger i etterkant :P  

Bilstolen blir satt ut i løpet av uka, og når vi skal på vekstkontroll på fredag, blir nok bagen med i bilen :) Usikker på om jeg skal ha med helsekortet ned til foreldrene mine, siden jeg skal være der i helga, eller om jeg skal la det være hjemme.. Kan jo ha det med siden de kjører meg direkte til helsestasjonen, så slipper gubben å glemme det ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleiepike: Så spennende! :blomst: 

neonsun: Det høres ille ut. Jeg visste ikke at migreneanfall kunne føre til lammelse. Godt du er bedre nå :blomst: 

 

shoppedilla: Oida, høres ut som om det nærmer seg! 

 

FruN: Jeg ville nok hatt med meg helsekortet om jeg var deg (enda en ting jeg ikke har tenkt på selv :fnise: ) 

 

Her har det ikke skjedd så mye. Har kjøpt vinterdress til Mini og en hel haug søte små babysokker i ull. Handlet julegaver i dag (i butikk, ikke på nett slik jeg pleier), og merker at kroppen rett og slett ikke tålte det. Bekkenløsningen er værre, og jeg har vondt litt sånn over alt. Jaja. Satse på å hvile ut i morgen. :blomst: 

Ellers kjøpte jeg bag og ny toalettmappe til å ha med på sykehuset i dag, så forhåpentligvis får jeg begynt å pakke den berømte fødebagen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det blir med :jepp: SÅ får bagen stå klar her hjemme om HerrN plutselig må farte avgårde ;) Ikke at jeg har noen tro på at det skulle skje, men greit å være forberedt :ler: Foreldrene mine bor 20 mil unna, så skulle noe skjedd, hadde jeg nok vært innom sykehuset før han hadde kommet ned :P Og da er det greit å ha kortet, selv om jeg bare hadde blitt sendt hjem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her knipes det alt som går! Men i en leilighet på 34 kvm så går jeg fra seng til do til sofa... Oppe og beveger meg litt innimellom, men kjenner det med en gang :P jeg måtte bare rydde litt her i går og det var egentlig nok.. På kvelden fikk jeg bli med på rema :biggrin: vi har jo rulestol her. Så jeg gikk e veldig lite stykke mens jeg lente meg på stolenog ved førse sammentrekning satte jeg meg ned og ble trillet resten :P fra og med i morgen er jeg innafor så jg får føde på abc som planlagt. Da blir det mer bevegelse. Da skal vi også levere pus og ungene hennes i fosterhjem + flytte.

Ja, for her dukket det plutselig kattunger opp for 2 uker siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Her skjer det jo litt virker det som! Håper dere alle har det etter forholdene bra da :blomst:

Hr idag vært hos JM. Hadde på forhånd avtalt modningsakkupunktur. Tenkte at det skader jo ikke å prøve. Vet ikke helt om jeg har helt trua på det, men. Skader ikke å prøve :fnise: Så fikk nå testa det å være nålepute... Fikk også gjort det som ellers skulle gjøres; urinprøve, bt, magemål og slikt. Junior var ikke helt villig til å bli lytta på, han bare flytta på seg og sparket i vei :P Har ellers et ganske så høyt blodtrykk, men kun spor av protein og blod i urin. Så skal til legen på fredag og ta nye mål og evt vurderes på en tur innom ssk... Har også hatt synsforstyrrelser, men det har jeg hatt i en lenger periode og hodepinen jeg har har jeg ikke helt klart å tenke over om det er bihulele(som er spon tette) eller om det er annet... så får vi nå se.. 

Ellers har jeg heile tiden menssmerteliknende i magen... Får håpe det skjer noe snart her :jepp:

og detta helsekortet, det glemmer jeg støtt og stadig å ta med meg.... Men må kanskje bli flinkere? Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere!

Så gøy å finne denne tråden :) Visste ikke at den fantes!

Jeg har termin 15 desember, så ventingen har starta! Mere vondt i bekkenet bare siste uka, tyder på at han har sunket godt ned. Hode var ennå ikke festa forrige fredag, men var tett før :)

Ellers har jeg noe mensmurringer, samt murringer nede i ryggen inn i mellom. Tenker det er modning på gang :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:  Lianna

15. er jo ikke lenge til! Første? :) 

Hei! 

Nei, det går fort fremover nå :) Dette er faktisk nr 4, tvillinger forrige svangerskap for 5 år siden og ei på 7 ;) 

Var egt ferdig, så har solgt og gitt bort alt av utstyr og mye tøy. Så har fått kjøpt inn alt igjen, + fått en del arvetøy. Så nå tror jeg at jeg er ajour. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Nei, det går fort fremover nå :) Dette er faktisk nr 4, tvillinger forrige svangerskap for 5 år siden og ei på 7 ;) 

Var egt ferdig, så har solgt og gitt bort alt av utstyr og mye tøy. Så har fått kjøpt inn alt igjen, + fått en del arvetøy. Så nå tror jeg at jeg er ajour. :Nikke:

Kjedelig å være "kvitt" alt og så plutselig trenge det igjen! Men sånn er det vel noen ganger :P 

Har du noen følelse på når fjerdemann kommer, sammenlignet med de andre? Før/til/etter termin? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Lianna :blomst: Ser vi har termin samme dag :jepp: 

 

Takk for det :) Og så kjekt å ha termin samme dag!

Jeg har lest noen av trådene her, men ikke alt... Hvordan går det med deg? Tung og lei som meg? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være "kvitt" alt og så plutselig trenge det igjen! Men sånn er det vel noen ganger :P 

Har du noen følelse på når fjerdemann kommer, sammenlignet med de andre? Før/til/etter termin? :) 

Magefølelsen sier i løpet av neste uke... Men kan ikke vite det for sikkert. dette er jo 3 svangerskap og har hørt at denne kan være en luring. 1 mann kom 6 dager før termin (kom på min menstermin), tvillingene kom 2 mnd for tidlig. Denne gangen har jeg ikke peiling på menstermin en gang...:fnise: Han her huleboeren er litt av en overraskelse! Har jo litt mer murringer, men ikke jevnlig og kjenner de ikke hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :) Og så kjekt å ha termin samme dag!

Jeg har lest noen av trådene her, men ikke alt... Hvordan går det med deg? Tung og lei som meg? 

 

joda, begynner å bli passe tung ja :fnise: Når du ikke orker gå lengre strekninger så kjenner jeg at jeg godt kan bli færi nå. I tillegg har jeg nok hatt endel plager... Meeen, ser ut te at Huleboeren trives godt inni der 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter! Modningsakkupunktur og en runde i sengehalmen gir natterier og vannavgang! :jepp: Så her er det baby på gang, ska på sjukehuset 10 for å sjekke tilstanden 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter! Modningsakkupunktur og en runde i sengehalmen gir natterier og vannavgang! :jepp: Så her er det baby på gang, ska på sjukehuset 10 for å sjekke tilstanden 😁

Så gøy og spennende!

Vet at det  har effekt ja, når man er moden nok ;) Det var akkurat slik første fødsel starta for meg med unntak av akupunktur.

Har du regelmessige rier?

Masse lykke til i dag! Snart har du en fin liten baby i armene :) Åh, som jeg gleder meg til det øyeblikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere! Hadde ikke heilt trua på disse kjerringråda, men måtte jo prøves :fnise: Så joda, det funker! Hahahaha! 

Mja, nej, jeg har helt ærlig ikke tatt tiden på riene, men de er ikke regelmessige. Det kjenner jeg. 

Mer mer overrasket over alt vannet som skal ut! Tør ikke hoste eller noe nesten. Polstring til meg selv hadde jeg ikke helt tenkt på. Så hakke så tykke bind :fnise: Sitter på et håndkle nå og håper på det beste! Hahahah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere! Hadde ikke heilt trua på disse kjerringråda, men måtte jo prøves :fnise: Så joda, det funker! Hahahaha! 

Mja, nej, jeg har helt ærlig ikke tatt tiden på riene, men de er ikke regelmessige. Det kjenner jeg. 

Mer mer overrasket over alt vannet som skal ut! Tør ikke hoste eller noe nesten. Polstring til meg selv hadde jeg ikke helt tenkt på. Så hakke så tykke bind :fnise: Sitter på et håndkle nå og håper på det beste! Hahahah! 

Kremt, du har ikke kjøpt inn bleier til babyen da? :fnise:

Nei, hos meg er det ganske stabilt... Intet nytt.  Litt ubehagelige kynnere nederst i symfysen og kjenner det godt opp i livmorhalsen. Slik har det jo vært lenge føler jeg... Nesten så jeg må kalle mannen hjem fra jobb ;) 

Pass på at du får hvile deg godt nå fremover! Viktig å spare på krefter og energi. Kanskje ikke så lett når man er i spenning og forventning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0544 ble en gutt født inatt etter en heftig fødsel..... Historien kommer i dagboka mi når jeg er kommet hjem og formen er blitt bedre :) 

han var 3220 gr, 50 lang og hodet var på 34 cm omkrets :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...