Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Her er fødebagen fortsatt ikke helt på plass. Mannen har pakket sin, og jeg/vi har pakket klær til Mini samt kjøpt inn mesteparten av det jeg trenger (mangler ammetopper, de hadde ingen på H&M da jeg var der) men jeg har fortsatt ikke pakket mine egne ting. Kommer liksom aldri så langt at jeg får gjort det, i og med at jeg har vært syk i 2 uker nå. Mannen har satt inn bilstolen og montert bedside crib'en, så det eneste som mangler er egentlig bare at jeg får pakket fødebagen min. Vedder på at jeg kommer til å løpe huset rundt for å finne ting når fødselen starter :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er bilstolen montert og fødebagen klar, med unntak av hentesettet søstra mi strikker. Ho fikk begynt på det for en uke siden :fnise: Spennende å se om det blir ferdig :P Har heldigvis en bamsedress i tilfelle da :)  

Siden det nå er under en uke til jul ( :hoppe: ) føler jeg meg sikker på at julefeiringen går som planlagt, og jeg kan begynne å tenke på hva vi skal pakke med oss til det :) Skal være borte over to netter, og jeg skal i tillegg være over i (pendler)leiligheten til svigermor en natt da jeg skal til legen kl 8 på lille julaften :daane: Kanskje siste kontroll?! :bond: Rare greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tror jeg slimproppen gikk. I følge diverse nettsider betyr det som oftest at fødselen starter innen 1-7 dager, så planen er å holde meg så mye i ro i dag som mulig, siden bursdag på julaften må være temmelig kjipt :P 

I går pakket jeg fødebagen nesten ferdig, men det ble så mye! Per nå er det en diger bag til meg, en til mannen og en til Mini. Tør ikke troppe opp på sykehuset med så mye bagasje, det ser jo ut som om jeg skal flytte inn! Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få plass til alt i en fornuftig liten bag. Morgenkåpen tar jo mye plass, pluss at jeg har med et stort håndkle siden jeg leste et sted at håndklærne på sykehuset er små (og sikkert litt udigge i og med at de har sett litt av hvert før de ble kokvasket på fellesvaskeriet...) samt noen ruller med Lambi. Hittil er planen å droppe prøvepakken på bleier, og heller bare ta med to enkeltpakkede vi har fått i en babyboks, samt ta med noen engangs ammeinnlegg og tørre engangskluter i en pose i stedet for hele boksen. Kanskje jeg bør kjøpe noen små flasker også, slik at jeg slipper å ta med store størrelser av shampo, balsam og dusjsåpe, men vi får se hva jeg rekker. Ellers har jeg droppet å ta med hårføner, og kommer også til å droppe Birkenstocks'ene og heller bare gå i gummiskoene eller uteskoene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle her har hatt en fin julefeiring :nissevink:

Her gikk alt som planlagt, med andre ord ingen baby enda ;) 6 dager igjen til termin! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med en nydelig liten gutt som er nøyaktig en uke på minuttet omtrent. Det har vært tidenes fineste og mest overveldende jul! Håper dere andre har det fint og har en nydelig jul :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, neon_sun skrev:

Jeg sitter her med en nydelig liten gutt som er nøyaktig en uke på minuttet omtrent. Det har vært tidenes fineste og mest overveldende jul! Håper dere andre har det fint og har en nydelig jul :-)

Gratulerer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :rodmer:

Her ser det ut som at jeg har begynt å lekke fostervann... Så har fått time for å komme inn etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos JM her for siste gang i går, og om det blir ny kontroll er det på sykehuset 7.januar, overtids-/trivselskontroll. Merkelig å tenke på at det er bare litt over en uke til :bond::fnise: 

Lykke til, shoppedilla! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, shoppedilla skrev:

Gratulerer :rodmer:

Her ser det ut som at jeg har begynt å lekke fostervann... Så har fått time for å komme inn etterpå...

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, shoppedilla skrev:

I natt kom det ei litta jente ❤ skriver mer siden :) 

Gratulerer! :blomst:

Håper alt står bra til med dere begge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg joinet klubben for "hysteriske mødre" og bestilt Safetosleep pustealarm :P Leser over alt at det ikke er anbefalt fordi det fører til panikk pga. falske alarmer, men jeg forstår ikke helt logikken. Er det ikke bedre å eventuelt få panikk i blant pga. falsk alarm enn å ha småpanikk hele tiden ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har vært innom her nå, men gratulerer så mye til dere som har fått deres små! :) Men, er det mange som har falt ut av tråden, eller? Kom jo veldig få novemberbabyer her...

Hos oss går alt bra, det ble fire uker på nyfødtintensiven på oss, mest pga spisetrening. Vi får ikke helt til amminga, men vesla er fortsatt liten (2420 gram) og jeg håper det går bedre når hun blir større. Vi bruker ei spesiell tåteflaske som heter Medela Calma,som hun må suge hardt på, sånn at hun får trent "sugemusklene" og forhåpentligvis klarer å ta brystet snart. Nå pumper jeg meg sånn at hun kun får morsmelk, men det er litt slitsomt...

Safetosleep, er det en o2-måler eller? De piper jo gjerne uten at det er noen fare, og det er vanskelig å sove godt med sånne rundt seg. Begge barna mine har jo brukt sånne på sykehuset, og jeg tenker at det er noe friske barn ikke trenger. Selv jeg med mine 2 premature som har trengt pustehjelp i starten har ikke følt behov for å ha sånt utstyr hjemme, men jeg forstår jo også at det kan føles som en trygghet på en måte.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør her like herlig som i dagboka mi :P 

Jeg føler meg gankse usikker på dette med kynnere/maserier/sammentrekninger. JM ikke er tilgjengelig på legevakt før imorra kveld, som ligger en times kjøring unna, og deretter etter kl 15 1.januar, det tar minimum to timer på normalt føre å komme seg til sykehuset og føret er uansett...tja.. Ville dere dratt nærmere sykehus? 

Svigermor bor ca en halvtime fra sykehuset (på normalt føre), og vi har tilbud om å komme dit om vi vil. Noe som frister, men vi har dyr som vi må ta litt hensyn til, og det er ingen av sengene der som jeg sover særlig godt i. Stedattera mi har satt sovesofaen sin der, og den har jeg ikke prøvd å ligge i, så den kan jo være ålreit. 

Hva ville dere gjort? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meaty skrev:

 

Safetosleep, er det en o2-måler eller? De piper jo gjerne uten at det er noen fare, og det er vanskelig å sove godt med sånne rundt seg. Begge barna mine har jo brukt sånne på sykehuset, og jeg tenker at det er noe friske barn ikke trenger. Selv jeg med mine 2 premature som har trengt pustehjelp i starten har ikke følt behov for å ha sånt utstyr hjemme, men jeg forstår jo også at det kan føles som en trygghet på en måte.  

 

Jeg vet egentlig ikke helt hvordan Safetosleep måler pusten. Har lest masse reviews, og noen få sier at den piper unødig, men de fleste opplevde ikke falske alarmer (med mindre babyen rullet av matten eller de glemte å skru den av før de tok babyen ut av sengen) Dersom vi opplever falske alarmer så er det jo ikke værre enn å slutte å bruke den, tenker jeg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruN skrev:

Jeg spør her like herlig som i dagboka mi :P 

Jeg føler meg gankse usikker på dette med kynnere/maserier/sammentrekninger. JM ikke er tilgjengelig på legevakt før imorra kveld, som ligger en times kjøring unna, og deretter etter kl 15 1.januar, det tar minimum to timer på normalt føre å komme seg til sykehuset og føret er uansett...tja.. Ville dere dratt nærmere sykehus? 

Svigermor bor ca en halvtime fra sykehuset (på normalt føre), og vi har tilbud om å komme dit om vi vil. Noe som frister, men vi har dyr som vi må ta litt hensyn til, og det er ingen av sengene der som jeg sover særlig godt i. Stedattera mi har satt sovesofaen sin der, og den har jeg ikke prøvd å ligge i, så den kan jo være ålreit. 

Hva ville dere gjort? :sjenert: 

Kanskje du kan ringe jordmor på sykehuset og høre hva de tenker er lurest? De pleier jo å svare ganske greit på spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...