Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

2 timer siden, appelsinjuice skrev:

Kanskje du kan ringe jordmor på sykehuset og høre hva de tenker er lurest? De pleier jo å svare ganske greit på spørsmål. 

Jeg ringte føden, og ble ikke mye klokere :P Ble anbefalt å følge magefølelsen. Hadde jeg bare blitt klok på magefølelsen :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, FruN skrev:

Jeg ringte føden, og ble ikke mye klokere :P Ble anbefalt å følge magefølelsen. Hadde jeg bare blitt klok på magefølelsen :ler:

 

Hehe :P 

Reiser du til svigers nå risikerer du vel å måtte bli der i noen dager dersom fødselen ikke starter snart. I og med at du ikke sover så godt der så kanskje det er best å vente litt til å kjenner at det virkelig nærmer seg ? Jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort, jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var mye vondere når det var på ekte enn når det "bare" var masing/kynnere. Og jeg var 2 "unødvendige" turer fordi jeg trodde det var i gang.. Her starta riene i 6 tiden på kvelden. Var på sykehuset da det starta. Ble sendt hjem i 8 tiden. Kom hjem rundt 9, gikk en tur i dusjen. Kl 10 hadde jeg tette rier(hadde aldri trodd det selv pga høy smerteterskel, men allerede her skrek jeg) vi dro tilbake og var på sykehuset 11. Halv 1 om natten var hun ute. For meg startet det jo med vannavgang, men det gikk relativt fort fra det var vondt. Skal sies at jeg satt ikke med belte hele turen hjem i 8 tiden og lite av turen tilbake. Jeg klarte ikke sitte riktig i bilen når det sto på... 

Vet ikke om det gjorde deg klokere @FruN? Men det er ikke gøy med reisevei når man sitter bekymra hjemme.

Her er jenta mi på nyfødtintensiven pga jeg fødte med en infeksjon og hun er mest sannsynlig smittet. Sover så dårlig uten henne :( og har så dårlig samvittighet selv om jeg ikke kan noe for det :( har sagt til meg selv at jeg kan gå bort til henne i 8 tiden, men blir nok 7 om jeg er våken da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, shoppedilla skrev:

Jeg syns det var mye vondere når det var på ekte enn når det "bare" var masing/kynnere. Og jeg var 2 "unødvendige" turer fordi jeg trodde det var i gang.. Her starta riene i 6 tiden på kvelden. Var på sykehuset da det starta. Ble sendt hjem i 8 tiden. Kom hjem rundt 9, gikk en tur i dusjen. Kl 10 hadde jeg tette rier(hadde aldri trodd det selv pga høy smerteterskel, men allerede her skrek jeg) vi dro tilbake og var på sykehuset 11. Halv 1 om natten var hun ute. For meg startet det jo med vannavgang, men det gikk relativt fort fra det var vondt. Skal sies at jeg satt ikke med belte hele turen hjem i 8 tiden og lite av turen tilbake. Jeg klarte ikke sitte riktig i bilen når det sto på... 

Vet ikke om det gjorde deg klokere @FruN? Men det er ikke gøy med reisevei når man sitter bekymra hjemme.

Her er jenta mi på nyfødtintensiven pga jeg fødte med en infeksjon og hun er mest sannsynlig smittet. Sover så dårlig uten henne :( og har så dårlig samvittighet selv om jeg ikke kan noe for det :( har sagt til meg selv at jeg kan gå bort til henne i 8 tiden, men blir nok 7 om jeg er våken da...

Hadde jeg vært sikker på at fødselen startet, hadde jeg dratt, uansett hva de hadde sagt på sykehuset :P Det er det diffuse på forhånd jeg plutselig har blitt usikker på. Nå kommer JM på legevakta her oppe i kveld, og fortsetter på vanlig vakt imorra, så da har jeg ihvertfall noen nærmere som kan roe meg om det blir veldig ubehagelig :P Og tilbudet om å dra til svigermor når som helst står selvfølgelig :) Så langt er vi fortsatt hjemme :) 

Takk for deling av historie. Håper det går bra med jenta di, og at ho snart er ute av nyfødtintensiven :klemmer: Hadde nok sovet dårlig selv i en sånn situasjon.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎12‎.‎2015 at 20.51, appelsinjuice skrev:

Jeg vet egentlig ikke helt hvordan Safetosleep måler pusten. Har lest masse reviews, og noen få sier at den piper unødig, men de fleste opplevde ikke falske alarmer (med mindre babyen rullet av matten eller de glemte å skru den av før de tok babyen ut av sengen) Dersom vi opplever falske alarmer så er det jo ikke værre enn å slutte å bruke den, tenker jeg :blomst: 

Det er sant. :) Og så kom jeg på en ting; en veldig fordel med sånne monitorer er jo at man kan legge babyen i sideleie eller på magen dersom den har mageknip. Det gjorde jeg på sykehuset, jenta mi slet med luft i magen og fikk det mye bedre da pleieren foreslo å snu henne over på siden. :)

Shoppedilla,det med dårlig samvittighet skjønner jeg veldig godt! :( Og det er vondt når man ikke kan være sammen med barnet sitt. Første min ble født i Drammen før de fikk den nye nyfødtintensiven, og det var ikke noe ålreit å sove et helt annet sted enn der han var. (Nå er det jo ikke sånn i Drammen lenger, det er kun familierom nå så jeg fikk være sammen med jenta mi hele tiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme ❤ og tulla mi er 4 dager gammel nå :) samvittigheten er bedre. Nå skal vi bare kose oss ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg hatt en tur til føden, mest for å berolige meg selv enn noe annet. Jeg er veldig usikker på egen smertefølelse, så det var greit å få vite at det jeg kjenner ikke er "bry seg med" :P I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg sannsynligvis blir satt i gang på torsdag om jeg "rekker" kontrollen da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruN skrev:

Da har jeg hatt en tur til føden, mest for å berolige meg selv enn noe annet. Jeg er veldig usikker på egen smertefølelse, så det var greit å få vite at det jeg kjenner ikke er "bry seg med" :P I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg sannsynligvis blir satt i gang på torsdag om jeg "rekker" kontrollen da :) 

Greit å få roet seg ned om man er usikker :) håper det starter av seg selv snart da! Slitsomt å gå sånn og vente! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, appelsinjuice skrev:

Her kom Lillemann i går morges. Han er søt som en knapp 😊

Grattis me lillemann :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. januar 2016 at 6.33, pleiepike skrev:

Grattis me lillemann :blomst:

Takk :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :) alle har vel fått babyene sine nå? Vesla mi er 2 uker i dag og vi skal inn for operasjon 26 januar. Fikk telefon i dag. Det viste seg at hun har en innsnevring på hovedpulsåren. Var flaks at vi oppdaget det! Så nå må vi bare håpe på det beste❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...