Sjela Skrevet 16. mars 2016 #1941 Skrevet 16. mars 2016 3 minutter siden, frogner skrev: Tusen takk!! Gleder meg veldig! Det viktigste er jo selvfølgelig at alt er bra med den lille da, selv om man jo er nysgjerrig Men det er jo som du sier, man finner jo ut av det til slutt! Vi ble faktisk bare så glade over at alt av målinger så fine ut, at alle organer var synlige og var i riktige proposjoner, at vi ikke kjente oss skuffet over å ikke vite. Som du også skriver er det viktigste at den lille har det bra. Det mest frustrerende er at det er så mye kjønnsdelt i butikkene, at det ikke er bare bare å skaffe ting. Selv babybøkene er kjønnsdelt liksom
kaffemor Skrevet 16. mars 2016 Forfatter #1942 Skrevet 16. mars 2016 4 timer siden, Sjela skrev: Vi hadde ultralyd sist uke og kunne ikke vente med å finne ut om det er en jente eller gutt inni der. Dessverre var baby såpass sjenert at vi fremdeles ikke vet det. Stort sett finner de det ut til slutt, altså, men det kan være greit å ha i bakhodet at man ikke alltid får vite det på OUL Lykke til! --- Helt enig med deg! Vårlukt og strålende sol gir både energi og godt humør. Ingenting som å sitte i solveggen å kose seg Høres ut som du får en finfin dag. Kos deg masse Kaffemor Og ikke minst.. Fuglesangen! Aaah Håper dette været holder seg hele påskeuken også, om det gjør det tror jeg nok ikke bypåske er så verst altså! 3 timer siden, lille_frosk skrev: Hei frøken! Godt å se at du har det bra - og planene for dagen hørtes jo helt nydelige ut! Nyt og kos deg!! Hei! Åh så koselig å høre fra deg! Må innom boka di nå! Tenk, du har lille på utsiden! Og hun er så søøøøt Håper du koser deg! 48 minutter siden, frogner skrev: Tusen takk!! Gleder meg veldig! Det viktigste er jo selvfølgelig at alt er bra med den lille da, selv om man jo er nysgjerrig Men det er jo som du sier, man finner jo ut av det til slutt! Nå har jeg for øyeblikket en omslagsjakke - en veldig enkel en! - og noen babysokker på pinnene. Jeg må forbarme meg over enkle prosjekter; har forsøkt meg på raglan, man gav opp Får spørre svigermor om hjelp, så får det heller bli i litt stor størrelse, hehe. Det er som du sier - jeg gleder meg jo også til å se hvem som er der inne, og se med egne øyne hvordan bebis trives i magen. Under 3 uker igjen, så tiden går heldigvis fort, bare en liten påske imellom - - - Får håpe du nyter det som forhåpentligvis er de siste dagene (det høres det ut som om du gjør!). Der iallefall strålende vær, og DET hjelper såå på humøret og dagsformen syns jeg Ha en super dag!! Jaa, raglansfelling virker litt komplisert. Jeg er veldig nybegynner, men synes det er så kos med hjemmelaget. Ble helt forelsket i en genser fra Sandes med raglansfelling, måå få til å lage den tror jeg. Strikka babysokker/tøfler i helgen faktisk! De var morsomme å strikke synes jeg Blir nok flere av dem Her nytes dagene til det fulle. Har en rar kombo av slitenhet og rastløshet som kan være litt vanskelig å kombinere ---- Da var øyevipper og bryn farget. Synes brynene ble bittelitt for mørke, men det er vel en vanesak uansett deilig å få det gjort Føler meg mye freshere uten sminke allerede. Skal ikke alltid så mye til! Nå som det er så nydelig vær er det jo lov å håpe på å få litt farge i det blåhvite fjeset også Kjennes ut som om solen faktisk tar en del, så tror jeg må ut å kjøpe en sterkere solkrem til ansiktet. Er faktor 15 i dagkremen min, men det er en stund siden jeg kjøpte den, så tror ikke det stemmer helt nå lengre (har brukt en annen dagkrem som gravid ettersom huden min forandret seg sånn og ble mye fetere). Stoppet innom blomsterbutikken på vei hjem og kjøpte gule roser og påskeblomster (aner ikke hva de egentlig heter ). Så nå er det kommet litt påskestemning i hus! Jeg pleier alltid å tilbringe påsken på fjellet, så det er veldig uvant for meg å tenke at jeg skal være i byen. Litt sårt er det egentlig. Men! Da er det bare å pynte opp, lage seg et stort påskeegg med favorittsnopet, finne solveggen og late som man er i fjellheimen Blir nok bra det også! Hadde jo ikke fått gått på ski uansett i år, så sånn sett er det kanskje like greit å bli her Plutselig så kommer jo lillegutt også, og da tviler jeg på at vi savner påskefjellet noe særlig
Favole Skrevet 16. mars 2016 #1943 Skrevet 16. mars 2016 Redebygging er egentlig ganske koselig. Litt slitsomt, men koselig å få alt i orden til lille kommer Så deilig å få farget vipper og bryn da Og nye blomster... Da blir det ikke stort bedre. Mangler bare babyen
Shinigami Skrevet 16. mars 2016 #1944 Skrevet 16. mars 2016 Nå er du fin og påskeklar for fødsel Nå er det bare å vente på påskebabyen
kaffemor Skrevet 16. mars 2016 Forfatter #1945 Skrevet 16. mars 2016 (endret) 4 timer siden, Sjela skrev: Vi ble faktisk bare så glade over at alt av målinger så fine ut, at alle organer var synlige og var i riktige proposjoner, at vi ikke kjente oss skuffet over å ikke vite. Som du også skriver er det viktigste at den lille har det bra. Det mest frustrerende er at det er så mye kjønnsdelt i butikkene, at det ikke er bare bare å skaffe ting. Selv babybøkene er kjønnsdelt liksom Vi har kjøpt denne boken forresten; "boken om meg" Edit: Fikk ikke til å legge bilde akkurat her, men det ligger nederst i innlegget Den er kjønnsnøytral og ikke så klissete som jeg synes mange av de andre bøkene er 1 time siden, Favole skrev: Redebygging er egentlig ganske koselig. Litt slitsomt, men koselig å få alt i orden til lille kommer Så deilig å få farget vipper og bryn da Og nye blomster... Da blir det ikke stort bedre. Mangler bare babyen Jaa det er koselig, praktisk og slitsomt Veldig greit å få ting gjort. Også de tingene som man har tenkt på i mange år Nå kan han bare komme ja Mangler bare han nå! 19 minutter siden, Shinigami skrev: Nå er du fin og påskeklar for fødsel Nå er det bare å vente på påskebabyen Jaa nå er det virkelig venting her altså! Det popper opp bebiser daglig i termingruppen på facebook, blir skikkelig babysyk Samtidig kan han vente bittelitt til, er bare 38+2 i dag.. En gang neste uke hadde vært perfekt tror jeg @Sjela : Endret 16. mars 2016 av kaffemor
Shinigami Skrevet 16. mars 2016 #1946 Skrevet 16. mars 2016 En dag lengre enn meg idag da Om ca en uke er nok perfekt, men mulig et blir allerede førstkommende lørdag (min tippedato)
kaffemor Skrevet 16. mars 2016 Forfatter #1947 Skrevet 16. mars 2016 Førstkommende lørdag hadde også vært fint egentlig Han er jo faktisk ferdig! Skal vel bare feite seg litt opp Det er så spennende å legge seg fortiden. Det er da tankene virkelig kommer. "Skjer det i natt??".. De fleste fødsler starter vel på natten har jeg hørt
Shinigami Skrevet 16. mars 2016 #1948 Skrevet 16. mars 2016 Ja, starter om natta for mange ja Startet med vannavgang om natta hos meg. Men riene kommer før vannavgang for de fleste andre
Poppsilopp Skrevet 16. mars 2016 #1949 Skrevet 16. mars 2016 Så spennende å følge med her nå! Nå nærmer det seg virkelig! Du har så mye å se frem til Og ett tips, sov så mye du kan Jeg er like nerd som mannen din, jeg tipper 4.4. M er født 4.2.16 og jeg elsker den datoen, 4+2=6, 4x2=8 som er yndlingstallet mitt. Og 4.4.16 er jo enda bedre!
gjärd Skrevet 17. mars 2016 #1950 Skrevet 17. mars 2016 Og en ting til jeg hadde pakket i fødebagen var notatblokk og penn! Jeg skreiv ned masse fra fødselen og hvem som kom på besøk og hva hun hadde fått.. Morsomt å se tilbake på.. Er veldig mange detaljer fra fødselen som fort gikk i glemmeboken.. Husker første gangen vi leste i boka etter bare noen uker.. Og vi så på hverandre og ingen husket noen av småtingene som sto der. 😜 Det skjer så mye på en gang! :-)
murray Skrevet 17. mars 2016 #1951 Skrevet 17. mars 2016 Misunner deg litt disse dagene før termin Jeg hadde planer om voksing av legger og frisørbesøk og fylle fryseren med bakverk, men så starta jo fødselen bare timer etter at jeg gikk ut i permisjon. Jeg panikk-barberte leggene midt på natta med sterke rier før vi kjørte til føden Selv om fødsel er dritvondt var jeg glad på fødestua over at jeg rakk shave apeleggene Her begynner hverdagen normalisere seg, alt var helt texas de første ukene. Mye hormoner og følelser og alt var nytt og skremmende :o
Sjela Skrevet 17. mars 2016 #1952 Skrevet 17. mars 2016 Den boka så fin ut Kaffemor Jeg tror ikke jeg har sett den hos de bokhandlerne jeg har vært i. Der var det boken "Da jeg var liten" som skilte seg ut og den er jo selvsagt ikke kjønnsnøytral Jeg får ta en ny runde etterhvert
kaffemor Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #1953 Skrevet 17. mars 2016 14 timer siden, Poppsilopp skrev: Så spennende å følge med her nå! Nå nærmer det seg virkelig! Du har så mye å se frem til Og ett tips, sov så mye du kan Jeg er like nerd som mannen din, jeg tipper 4.4. M er født 4.2.16 og jeg elsker den datoen, 4+2=6, 4x2=8 som er yndlingstallet mitt. Og 4.4.16 er jo enda bedre! Hehe ja, prøver å sove så mye jeg kan, men litt vanskelig siden jeg ikke får til å ligge. Men synes absolutt at det går greit altså, får heldigvis nok søvn tror jeg, ettersom jeg ofte tar meg en ny liten lur etter frokost Haha, skriver deg opp Så får vi se, om dere mattenørder har rett Jeg håper egentlig dere tar feil, siden det betyr at jeg da går på overtid 4 timer siden, gjärd skrev: Og en ting til jeg hadde pakket i fødebagen var notatblokk og penn! Jeg skreiv ned masse fra fødselen og hvem som kom på besøk og hva hun hadde fått.. Morsomt å se tilbake på.. Er veldig mange detaljer fra fødselen som fort gikk i glemmeboken.. Husker første gangen vi leste i boka etter bare noen uker.. Og vi så på hverandre og ingen husket noen av småtingene som sto der. 😜 Det skjer så mye på en gang! :-) Det har jeg hørt flere si! Tror nok at det må pakkes med ja Takk for tips! 3 timer siden, murray skrev: Misunner deg litt disse dagene før termin Jeg hadde planer om voksing av legger og frisørbesøk og fylle fryseren med bakverk, men så starta jo fødselen bare timer etter at jeg gikk ut i permisjon. Jeg panikk-barberte leggene midt på natta med sterke rier før vi kjørte til føden Selv om fødsel er dritvondt var jeg glad på fødestua over at jeg rakk shave apeleggene Her begynner hverdagen normalisere seg, alt var helt texas de første ukene. Mye hormoner og følelser og alt var nytt og skremmende :o Uff ja, de leggene ja Det er jo så sykt tiltak å skulle barbere de fortiden. Blir jo helt utslitt etterpå Jeg har heldigvis helt lyse, myke hår, ettersom jeg egentlig aldri barberer, men epilerer. Så tenker at det ikke er noen krise om jeg ikke orker å gjøre det før fødsel Det kan jeg tenke meg.. De første ukene er vel litt unntakstilstand.. Hvor alt er litt skummelt Vi har jo aldri gjort dette her før, så jeg tenker det er veldig naturlig. Godt ting har begynt å normalisere seg 11 minutter siden, Sjela skrev: Den boka så fin ut Kaffemor Jeg tror ikke jeg har sett den hos de bokhandlerne jeg har vært i. Der var det boken "Da jeg var liten" som skilte seg ut og den er jo selvsagt ikke kjønnsnøytral Jeg får ta en ny runde etterhvert Ja, vi er foreløpig fornøyd med den altså! Den er litt humoristisk og moderne, og dermed ikke så klissete som jeg synes mange av de andre er. Er ikke så glad i for mye kliss
kaffemor Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #1954 Skrevet 17. mars 2016 Uke 38+3 I dag har jeg vært på ny kontroll hos jordmor Det ble bare en uke i mellom nå, på grunn av påsken. Veldig greit for meg, jeg elsker å være på kontroll hos jordmor Magen hadde ikke vokst siden sist, så nå var jeg nærmere gjennomsnittet. Nå er jeg bare bittelitt over den rød streken, og når jeg taster inn målene på den appen som sammenlikner med den nye normgruppen (jeg har det gamle helsekortet), så ligger jeg faktisk akkurat på den rød streken. Jordmor var ikke bekymret i det hele tatt for at magen ikke hadde vokst. Hun sa at det ikke er noe som tilsier at han ikke har det fint inni der, og så lenge jeg kjente godt med liv var det ikke noe å bekymre seg over. Og det er jo ikke slik at magen har blitt mindre heller, den er bare helt lik som det den var for en uke siden. Ellers har jeg prestert å gå opp ytterligere 1 kilo på 1 uke Jessda.. Om jeg følger den kurven så går jeg opp totalt 17 kilo om jeg føder til termin, og nesten 19 kilo om jeg går på maks overtid Haha! Høres jo helt vilt ut egentlig. Men jeg føler meg ikke så feit. Føler meg som en tjukkas i ansiktet, men synes ikke at det ser ut som om jeg har gått opp 15 kilo egentlig. Så.. jaja. Ikke noe mer å gjøre ved det. Jeg SKAL kose meg med godteri i påsken. Jeg nekter å være sunnhetsfreak i påsken. Så får jeg heller gå opp 5 kilo i påsken da Jeg har også bestemt meg for om jeg går på overtid skal jeg også gi litt beng i kostholdet og kose meg med sjokkis. Kan ikke være så fornuftig hele tiden En ting som jeg så da jeg kom hjem som bekymrer meg litt var hjertelyden til lillemann. De siste ukene har det ligget på 148 i minuttet, men nå lå det på 128.. Synes det var så mye lavere? Men jordmor sa jo ikke noe på det, så da er det vel greit da? Eller? Så ikke det før jeg kom hjem, ellers hadde jeg spurt.. Men hun sa jo at alt tydet på at han hadde det fint inni magen.. Hmm.. Dagens gladnyhet var at nå var hodet endelig FESTET! HURRA Veldig, veldig deilig. Det ble en ny runde med modningsakupunktur. Fysj, de nålene er ekle Håper det har noe effekt Neste kontroll er dagen før termindatoen. Vi var begge enige om at vi håpet at jeg ikke fikk dratt på den kontrollen, og at neste gang vi sees er med bebis Så blir det spennende å se! Oppdatert tippeliste: Pyntestøv: 14.03 Sjela: 17.03 (vil ikke stryke deg ut heeelt enda, dagen er enda ung ) Shinigami: 19.03 Lillemy1989: 20.03 Kaffemor: 22.03 Favole: 24.03 Grastusta: 27.03 Tekola: 29.03 FruN: 29.03 OUL termin: 31.03 Samboer: 04.04 Poppsilopp: 04.04
Sjela Skrevet 17. mars 2016 #1955 Skrevet 17. mars 2016 Haha, innser at jeg kanskje var litt vel optimistisk Men kult at hodet er festa og ny runde modningsaksupunktur! Håper det setter deg i gang omgående så jeg vinner
kaffemor Skrevet 17. mars 2016 Forfatter #1956 Skrevet 17. mars 2016 Er det bare hos meg at skriften på innlegget om jordmorkontroll er helt rar og altfor tett? Skrev det på data, og nå synes jeg det ser helt rart ut ? @Sjela: Fint du er optimistisk Ting kan jo faktisk fortsatt skje
juliane Skrevet 17. mars 2016 #1957 Skrevet 17. mars 2016 Den var veldig rar på mobil også, men jeg kom meg gjennom altså! Hurra for festet hode og alt bra i magen! Du skal bare storkose deg med sjokkis hele påsken, du har virkelig ikke gått opp mer enn du trenger med ditt utgangspunkt. Og sjokolade er GODT! Du føder 2.4, forresten!
Gjest Grastusta Skrevet 17. mars 2016 #1958 Skrevet 17. mars 2016 Hurra for fin kontroll! Vi har også den boka. Kan rapportere at den er super etter to år også!
kaffemor Skrevet 18. mars 2016 Forfatter #1960 Skrevet 18. mars 2016 Den 17. mars 2016 at 15.50, juliane skrev: Den var veldig rar på mobil også, men jeg kom meg gjennom altså! Hurra for festet hode og alt bra i magen! Du skal bare storkose deg med sjokkis hele påsken, du har virkelig ikke gått opp mer enn du trenger med ditt utgangspunkt. Og sjokolade er GODT! Du føder 2.4, forresten! Så rart.. Jaa sjokkis og påskemarsipan Skriver deg opp Den 17. mars 2016 at 16.57, Grastusta skrev: Hurra for fin kontroll! Vi har også den boka. Kan rapportere at den er super etter to år også! Så bra! 4 timer siden, Sjela skrev: Vant jeg?! Nei ---- Advarsel: tidenes klageinnlegg!! For en kjip dag. I dag har jeg virkelig kjent på det psykiske ved å gå hjemme i så mange uker. Alt er bare kjipt og ingenting frister å gjøre. Bekkenet mitt har gått til helvete igjen, og jeg klarer såvidt å gå. Buketten med gule roser jeg kjøpte på onsdag har visnet, og jeg føler jeg aldri kommer til å føde. Dagen har gått med til å gråte Det hele toppet seg med dårlige nyheter ang jobb. Jeg har bare vikariat, og det ble lyst ut fast stilling der jeg jobber. Jeg er den interne søkeren med lengst intern og ekstern erfaring. Fikk i dag beskjed om at det var en annen intern som fikk jobben. Sjefen sa rett ut at det var fordi jeg var gravid og at de ikke orket å ansette en vikar for meg. Men at det sikkert dukket opp en fast stilling til, innen jeg kom tilbake. Føler meg skviset ut og tråkka på. Så ja. i dag er livet skikkelig dritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå