Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Den 22. april 2016 at 20.14, Favole skrev:

Hurra for fløtepupp (autocorrect sier fløtepudding, nesten det samme :P) :hoppe: 

God helg til dere :klemmer: 

Fløtepupp er helt strålende :hoppe: Fløtepudding derimot.. Høres ikke så veldig deilig ut :ler: 

God langhelg til dere! Har mannen også langhelg nå? Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke så lenge til kurset er ferdig og han kommer hjem? :strix: 

Den 22. april 2016 at 23.35, LilleMy1989 skrev:

Så bra :) Da var det kanskje greit at du gikk opp nok under graviditeten likevel ;) Ting går seg nok til etterhvert både her og der! Stor påkjenning for kroppen hele greia :)

Absolutt :) Greit å ha litt å gå på til ammingen :jepp: 

Den 23. april 2016 at 12.11, lille_frosk skrev:

Kort svar fra mobil, men justerer du opp festene på den reimen som går over skulderbladene? Teit forklart, men jeg klarte ikke feste den selv fordi det ble for langt ned på ryggen. Så oppdaget jeg at de kunne dras høyere opp, og vips får jeg på selen selv. Litt kronglete, men det går!

Jaa nå har jeg fått meg en teknikk :jepp: fester den reimen som skal over skulderbladene først, før jeg tar på meg selen, også trer jeg hodet mitt gjennom den på den måten :ler: Funker greit! 

Den 25. april 2016 at 12.38, Sjela skrev:

Aww, så koselig å lese om babytiden :rodmer: Vi kunne også tenke oss den bæreselen. Virker jo veldig praktisk så man får armene litt fri :) 

Fint med fløtepupp, matlyst og vektoppgang :nigo:

Den bæreselen anbefales på det varmeste altså! Et av de beste kjøpene til bebis vi har gjort :) Verdt pengene! 

 

----/

:hallo: 

Tiden går så fort! Og jeg er blitt så altfor dårlig til å skrive her inne :P Leser inne hos dere, men dårlig på å skrive. Litt vanskelig å skrice fra mobil mens jeg ammer.. 

Lillemann er nå litt over 6 uker. Han blir bare finere og finere for hver dag som går. Nå smiler han ofte, og elsker at vi synger for han. Fremdeles vil han ikke sove før rundt klokken 01, og da må han sovne i bæreselen før vi legger han over i sengen. Når han legges ned i sengen våkner han litt, men roer seg greit ned til Helene Bøksle sitt album med nattasanger :ler: Tror jeg har sovnet til det albumet hver dag i to uker nå :digge: Uansett.. Når han først sovner så sover han nå opptil 5 timer i strekk før han skal ha mat :strix: Det er ekstremt deilig! 

Morgningene er fortsatt min favorittstund med han. Da er han såå blid og ligger å skravler og gliser. Det er så herlig! Elsker å samsove, det er så deilig å våkne opp mellom gutta mine :hjerte: 

Lillemann går fortsatt fint opp i vekt. På fredag veide han 4300 :strix::vekt: Han bruker fortsatt str 50 i klær da, så tror ikke at han er så lang :klo: Har begynt å ta frem noen klær i 56 også, og de passer forsåvidt ok, men det vi har i str 50 sitter nå helt perfekt. Er nok ikke lenge til vi må pakke vekk alt i str 50 nå! Det blir litt trist, lille gutten min som blir så stor! Samtidig har vi fått mer glede av de klærne i str 50 enn vi trodde :ler: Så skal ikke klage. Er veldig glad for at han legger godt på seg. Han har næringsvett han lille karen min :) 

Her skinner sola som bare det, og jeg tenker å ta en tur i bæreselen. Det blir vår første, har vært litt usikker på hvor mye klær han skal ha på. Litt tryggere med vogna da, der ligger han jo så lunt uansett, og lettere å regulere med dyne og tepper :)  Men i dag er det varmt og godt, så tror det blir bra! Venter bare på at han skal ha mat igjen, før vi drar avgårde. Greit at han akkurat har spist, så har vi litt tid på oss :) Akkurat nå ligger han på brystet mitt og titter opp på meg med de fineste og klareste blå øynene jeg har sett :rodmer: Jeg er så forelska!! 

Håper dere får en fin langhelg, og at dere er like heldige med været som her i Oslo :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det mye fint! :rodmer: Det er så kos å bære på tur, men er enig i at bekledning er vanskelig, særlig på denne årstiden. Håper dere fikk en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for anbefaling. Den er definitivt satt på ønskelista :nigo: 

Virker som dere har det veldig fint :) Og koselig med barnesanger/nattasanger. Her har jeg allerede blåst støvet av Thorbjørn Egners viser og andre barnesanger. Fint å mimre, og du verden så overrasket man blir over at man kan så mange tekster! :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. mai 2016 at 22.13, Favole skrev:

Her var det mye fint! :rodmer: Det er så kos å bære på tur, men er enig i at bekledning er vanskelig, særlig på denne årstiden. Håper dere fikk en fin tur!

Veldig koselig å bære på tur! Turen ble veldig fin. Lillemann snorket i vei, og jeg hørte på lydbok :) Ble rundt 7km, godt å få beveget skrotten :hoppe: 

11 timer siden, Sjela skrev:

Takk for anbefaling. Den er definitivt satt på ønskelista :nigo: 

Virker som dere har det veldig fint :) Og koselig med barnesanger/nattasanger. Her har jeg allerede blåst støvet av Thorbjørn Egners viser og andre barnesanger. Fint å mimre, og du verden så overrasket man blir over at man kan så mange tekster! :ler:

 

Ååh ja :rodmer: Kjempekoselig å mimre! Når det gjelder sanger og bøker og opplevelser. Tenk så mye gøy vi kan gjøre med lillemann etterhvert! Man får jo oppleve barndommen på nytt på en måte.. Lese Harry Potter, dra til dyreparken og legoland.. Stå på skøyter om vinteren. I det hele tatt :strix: 

Fredag, og ny veiing av lillemann! Nå var han 4600 blank! Virker som om den voldsomme vektoppgangen har roet seg litt, men fortsatt en fin vektoppgang :) I neste uke skal vi på seksukerskontroll. Veldig spent! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten din har jo lagt på seg kjempebra! Helt vanlig at det roer seg litt etter en stund ja :)Tror min fortsatt veide under 4 kg på seksukerskontrollen, men fikk en coldsom vektøkning etter det :)

Du har vært så flink med amminga :)

Og ja, gleder meg masse selv til å gjøre morsomme ting selv :) Gleder meg så masse til han er gammel nok til Harry Potter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :strix: Men jeg har nok bare hatt flaks- at melken min er ekstra næringsrik eller noe :):fnise:  Men det er veldig deilig at han har god vektoppgang. Fått herlig dobbelthake og litt valkete lår nå :rodmer: SÅ nydelig! 

Nå er lillemann 7 uker. Han er mer og mer tilstede, og smilene sitter løst :) Han viser også mer interesse for lekene sine. Gøy å se, synes ting skjer fra dag til dag nesten. Vi prøver å trene nakke ofte, men han er ikke noe glad i det! Enten ligger han bare på magen å slapper av, eller så skriker han. Når han skriker trener han jo masse, løfter opp hodet som bare det. Men jeg vil jo ikke at han skal ligge der å være sinna uten å bli plukket opp heller :klo: Han er flink å løfter hodet masse når han ligger på brystet mitt da, så prøver å trøste meg med at han får litt trening da.. 

I dag tidlig lå han i fanget til samboeren min, også kom jeg inn i rommet. Da snudde han hodet mot meg og ga meg det strålende smilet! :hjerte: Første gangen han har smilt kun ved å ha sett meg. Smilene pleier å komme etter at jeg har tullet litt med han, eller etter mat/ved bleieskift etc. Så jeg smeltet helt :hjerte: 

Jeg vet jeg er litt i overkant klissete fortiden, beklager om dere blir småkvalme :ler: Men jeg kan ikke noe for det - jeg er så utrolig forelsket i den lille karen min. Han er så skjønn! 

Jeg vet ikke om dere husker at jeg skrev her inne ang jobben? Jeg fikk jo ikke den faste stillingen som ble ledig på kontoret, og sjefen sa rett ut at det var fordi jeg var gravid/i permisjon. Jeg ble utrolig lei meg og sint av det, da hun hele tiden har sagt at blir det en ledig fast stilling så var den min. Dagen etter jeg fikk beskjeden gikk vannet mitt, og lillemann meldte sin ankomst. Jeg klarte likevel ikke å legge det helt fra meg mentalt, og ringte sjefen min etter påske for å få begrunnelse. Da ga hun samme begrunnelse :P Uansett. I dag ringte hun meg og tilbød meg fast stilling! Jeg er jo såklart lettet over det. Deilig å ha fast, og lønnen er mye bedre enn jeg ville fått i tilsvarende stilling et annet sted. Men kjenner at jeg ikke helt klarer å glede meg så veldig over å ha fått fast.. Hvordan blir det å komme tilbake, når relasjonen til sjefen har fått en skikkelig skramme? Hvordan blir det neste gang jeg blir gravid? :daane: Men jeg tenker at jeg uansett takker ja til stillingen, så får jeg heller ha øynene åpne etter ny jobb etterhvert. Om jeg bytter jobb må jeg nok regne med å gå ned rundt 50.0000 i lønn ( :sjokk: ), så jeg burde egentlig bli der mens jeg får et barn til :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Det er fint å være litt klissete, det hører med! :rodmer:

Oi, så sært at hun plutselig ringte deg nå! Bra, selvfølgelig, gratulerer med fast jobb! Men skjønner godt at du synes det blir litt rart. Takk ja, for all del! I dagens marked er jobb veldig mye bedre enn ikke noe jobb! Så får vi håpe at det er ok stemning når du returnerer etter permisjonen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg fikk jo ikke den faste stillingen som ble ledig på kontoret, og sjefen sa rett ut at det var fordi jeg var gravid/i permisjon. 

Hei

Jeg har ikke fulgt tråden, jeg bare ramlet innom helt tilfeldig, men jeg fikk aldeles bakoversveis da jeg leste dette. Dette kan da umulig være lovlig! Hvis du søker en stilling kan de ikke legge graviditeten til grunn for avslaget. Jeg vil bare igjen si at jeg ikke kjenner hele historien, men basert på bakgrunnen, kan det kanskje være ulovligheter ute og går her! Uansett, fint at du har fått jobb nå, men hjelpes! Greit å vite til neste gang, eventuelt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tekola skrev:

Det er fint å være litt klissete, det hører med! :rodmer:

Oi, så sært at hun plutselig ringte deg nå! Bra, selvfølgelig, gratulerer med fast jobb! Men skjønner godt at du synes det blir litt rart. Takk ja, for all del! I dagens marked er jobb veldig mye bedre enn ikke noe jobb! Så får vi håpe at det er ok stemning når du returnerer etter permisjonen :) 

Jaa, var en annen fast som skal slutte.. Så da ble det ledig en. Hun turte vel ikke annet enn å gi den til meg :ler: 

1 minutt siden, Sinamor skrev:

Hei

Jeg har ikke fulgt tråden, jeg bare ramlet innom helt tilfeldig, men jeg fikk aldeles bakoversveis da jeg leste dette. Dette kan da umulig være lovlig! Hvis du søker en stilling kan de ikke legge graviditeten til grunn for avslaget. Jeg vil bare igjen si at jeg ikke kjenner hele historien, men basert på bakgrunnen, kan det kanskje være ulovligheter ute og går her! Uansett, fint at du har fått jobb nå, men hjelpes! Greit å vite til neste gang, eventuelt! Lykke til!

Helt klart ulovligheter ute å går.. Hun sa det også. At offisielt er ikke det grunnen, for det er ikke lov.. Men det var den egentlige grunnen :P Skikkelig provoserende og dårlig. På grunn av det hadde jeg egentlig ikke tenkt til å komme tilbake, men føler at jeg ikke kan takke nei til fast. Veldig vanlig med vikariater i min bransje, så de faste stillingene vokser ikke akkurat på trær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at baby får ligge litt og litt om gangen eller trene nakke når han ligger på deg er jo mye bedre enn ingenting :)Min hater også å ligge på magen, så har ikke fått trent så altfor mye her heller, men har gått bra likevel virker det som :) 

Og er helt lov å være litt klissete :)Klart man blir forelsket i sine søte små :)

Så bra at du fikk stillingen likevel. Skjønner at det ikke frister helt å komme tilbake å jobbe med sjefen igjen etter det som har skjedd, men kan jo hende at det ikke blir så ille likevel. Blir det for ille, og du mistrives veldig, så er det nok lurt å se etter en ny jobb selv om det er kjipt å gå såpass mye ned i lønn. Men er ikke bra å bli psykisk sliten av å mistrives på jobb heller.

Det er bare å prøve ihvertfall :) Får håpe at det ikke blir så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast stilling!! :nigo: 

Skjønner godt du er klissete! Bare fortsett med det :rodmer:

Har du prøvd å legge han på magen på stellebordet? Slik at han får oversikt og du kan stå foran med leker eller noe ;) Tror det er bra triks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast stilling! :) Jeg har jo sagt klart fra hva jeg mener om hun sjefen din tidligere, så skal ikke gjenta det. Men nå vet du hvertfall at du har jobb der så lenge DU vil når du kommer tilbake. :jepp: 

S ville aldri trene på magen, men nesten bare når hun lå på meg. Vips var hun kjempesterk i nakken allikevel, så det går nok veldig fint. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast stilling!! Det betyr jo ikke at du må tilbake dit, eller bli over lengre tid, men at du kan :) Godt å ha den tryggheten! Så koselig å lese her inne nå, jeg kjenner meg sånn igjen! Fine dager med disse små!! 

Hvordan er nettene hos dere nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Shinigami skrev:

Det at baby får ligge litt og litt om gangen eller trene nakke når han ligger på deg er jo mye bedre enn ingenting :)Min hater også å ligge på magen, så har ikke fått trent så altfor mye her heller, men har gått bra likevel virker det som :) 

Og er helt lov å være litt klissete :)Klart man blir forelsket i sine søte små :)

Så bra at du fikk stillingen likevel. Skjønner at det ikke frister helt å komme tilbake å jobbe med sjefen igjen etter det som har skjedd, men kan jo hende at det ikke blir så ille likevel. Blir det for ille, og du mistrives veldig, så er det nok lurt å se etter en ny jobb selv om det er kjipt å gå såpass mye ned i lønn. Men er ikke bra å bli psykisk sliten av å mistrives på jobb heller.

Det er bare å prøve ihvertfall :) Får håpe at det ikke blir så ille :)

Ja, tenker at han får øvd litt i hvertfall :) Også fortsetter jeg å prøve å legge han på magen hver dag. Men tar han opp når han blir sinna :jepp: 

Dette var en annen stilling, var en som hadde sluttet nå. Så sjefen skjønte vel at det var min tur :P Heldigvis! Og ja, lønnen har litt å si, men ikke alt å si.. Om det blir kjipt så bytter jeg heller. Det er ikke verdt å mistrives for å ha bedre lønn.. 

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med fast stilling!! :nigo: 

Skjønner godt du er klissete! Bare fortsett med det :rodmer:

Har du prøvd å legge han på magen på stellebordet? Slik at han får oversikt og du kan stå foran med leker eller noe ;) Tror det er bra triks. 

Tusen takk :hoppe: 

Takk for tips, det samme sa helsesøster :) Han skriker litt mindre da, men blir fortsatt sinna :ler: 

2 timer siden, juliane skrev:

Gratulerer med fast stilling! :) Jeg har jo sagt klart fra hva jeg mener om hun sjefen din tidligere, så skal ikke gjenta det. Men nå vet du hvertfall at du har jobb der så lenge DU vil når du kommer tilbake. :jepp: 

S ville aldri trene på magen, men nesten bare når hun lå på meg. Vips var hun kjempesterk i nakken allikevel, så det går nok veldig fint. :) 

Ikke sant, nå kan jeg ta det litt i mitt tempo, og slipper å stresse med å søke jobber mens jeg er i permisjon :jepp: 

Så bra å høre! Tror nok man ikke skal kimse av den treningen de får når de ligger på brystet altså :jepp: Helt klart mye bedre enn ingenting! 

1 time siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer med fast stilling!! Det betyr jo ikke at du må tilbake dit, eller bli over lengre tid, men at du kan :) Godt å ha den tryggheten! Så koselig å lese her inne nå, jeg kjenner meg sånn igjen! Fine dager med disse små!! 

Hvordan er nettene hos dere nå forresten?

Veldig deilig med den tryggheten :jepp: 

Nettene går ganske bra! Han sovner ikke før sent - mellom tolv og ett. Men da sover han som oftest ganske bra. Han hadde flere netter på rad hvor han sov i fem timer i strekk! Men nå har han begynt å våkne igjen etter tre timer. Lurer litt på om det kan ha med varmen å gjøre :klo: Han spiser generelt oftere nå som det er så varmt. Tror han er tørst! Redd for at han skal bli dehydrert, så jeg tilbyr ofte pupp nå i varmen :) 

----

Det er altså så varmt her i Oslo nå! Leiligheten vår blir også veldig varm, så i natt tror jeg rett og slett at vi dropper pysj på lillemann! En i termingruppen på Facebook hadde spurt helsesøster om råd nå i varmen, og da var rådene veldig tydelig; ikke kle på babyene for mye. Hs sa til henne at man skulle droppe både pysj og dyne, og heller sove i bleie og tynt helsepledd. Og selvsagt passe på temperaturen underveis :) virker som om det ofte er motsatt. At man er så redd for at baby skal fryse at man kler på de altfor mye. I dag på trilletur så jeg en baby som lå i vinterposen (!!!) og hadde på lue! Selv gikk moren i shorts og tskjorte. Babyen må jo ha vært gjennomsvett stakkar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også en toåring i jakke og vinterpose! :sjokkert: 

Vi sliter skikkelig med hva vi skal ha på S om natta. Natt til i går sov hun uten pysj i soveposen og var svett. I går prøvde vi uten pose, men da sparker og drar hun av seg alt av teppe etc, så da ble det litt kaldt utover natta. (Og hun var veldig urolig, tror posen roer henne litt.) I natt prøver vi posen på men bare halvveis lukket. :P 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa vanskelig om natta synes jeg. På dagtid kan man jo sjekke ofte, men på natten sover jeg jo.. Men tror det blir bra med bleie og teppe. Også får jeg heller bare prøve å sjekke om natten. Eventuelt bleie og dyne.. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også det er vanskelig, egentlig på dagtid også :PGår konstant og sjekker temperaturen :PSå godt å høre at nettene er så pass ok! Å, det er jo en fin tid dette her ... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fast stilling, selv om den kom med en bismak. Er hun som har, beklager språket, driti seg ut her og har innsett blundern, derfor hun nå har tilbydd deg en fast stilling. Det er hun som skal være flau i dette tilfelle, faktisk skamme seg. Og det er jo mange måneder igjen til du skal tilbake hvor begge på hver sin side kan bearbeide det som skjedde. Det blir nok ikke så ille å komme tilbake, men om det blir det så har Lille_frosk rett - dette er sikkerhetsnettet ditt, du kan alltids søke deg videre til en annen jobb (selv om det kanskje innebærer at lønna går ned, men det er jo ikke 100% sikkert det heller?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg ville takket ja til stillingen, og så bare kjørt på med barneproduksjon framover så du slapp å være der noe særlig :P (jeg mener det litt seriøst også).

Sjefen din er ei skikkelig kjerring, og jeg mener fortsatt at du burde gått videre med dette, men skjønner at du ikke orker. Var utsatt for en lignende sjef da jeg var gravid selv (da handlet det ikke om å ikke få fast stilling, men om å fratas arbeidsoppgaver), og orket ikke gjøre noe med det jeg heller. Nå jobber jeg en annen plass og merker forskjellen, og angrer egentlig litt på at jeg ikke lagde huskestue den gangen. Mest med tanke på andre som kan komme i samme situasjon seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha fått fast stilling! På tross av utrolig uprofesjonell leder, så vokser ikke faste stillinger på trær. Det gir deg i alle fall den tryggheten du trenger, men jeg hadde nok ikke følt at jeg hadde skylt dem noe, og hadde nok hoppet på første faste stilling som dukket opp på min vei ;) Skjønner godt at du ikke orker å ta den kampen. Det er ikke bare bare å gå videre med saker selv om du i utgangspunktet har blitt forskjellsbehandlet på grunn av graviditet.

Liker forresten "klisseinnleggene" dine jeg :rodmer: Er så koselig å lese om tiden og livet med lille. Gleder meg sånn til vi får oppleve det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...