Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Vi har hatt det likt. Spesielt helt i begynnelsen. Mannen ble nyforelska og jeg trodde jeg mistet følelsene :( Leste heldigvis at det er normalt. Fokuset blir jo på barn og det er altoppslukende. I tillegg får man mindre overskudd. Jeg har ihvertfall ikke overskudd til, ja, noe som helst egentlig :P Vi begynte å kysse og slikt igjen ganske fort og vi savner hverandre som kjærester, vi må bare huske det! :) 

Det jeg synes er lurest i en slik situasjon er å snakke om det. Kanskje han også har tenkt på noe av det? Bevisstgjøring tror jeg hjelper i de fleste tilfeller ;) 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig det er å lese om lillemann, Kaffemor:rodmer: Håper dere koser dere masse! 

Ikke så koselig å lese at du har det leit med tankene og følelsene rundt kjæresten din, og håper det ordner seg etterhvert som tiden går. Man hører jo mye om at samholdet mellom foreldre både kan bli sterkere, og eller dårligere etter bebi har kommet, og tenker at det du opplever er veeldig normalt :klemmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok like vanlig å oppleve at man "mister" forholdet litt som det at alt blir forsterket. Har opplevd begge deler og det føles rett og slett skikkelig dritt.

Babytiden er altoppslukende, virkelig unntakstilstand. Det er en fulltidsjobb og vel så det, alt annet havner i andre, tredje og tiende rekke. Det som før kom så naturlig må man nå jobbe for, vanne gresset liksom :P Man går fra å ha kun hverandre, kun ta hensyn til seg selv og kjæresten. Så kommer det en liten skapning og tar over hele showet. Dere må finne deres rolle som mor, far, hvordan dere samarbeider som foreldre, hvordan man skal få beholde ting ved seg selv som ikke angår baby og til sist nesten hvordan man skal være som kjærester selv om man også er mamma og pappa. Rollene blir litt snudd på hodet og å finne ut av hvordan kjæresteforholdet skal være etter baby kan kreve litt. 

Det viktige er at dere snakker sammen om det. Fortell ham hva du føler, hva du ønsker, la han gjøre det samme.   Noen ganger må man nesten bare tvinge seg litt i gang og gjøre alt til en vane igjen. Man kan kanskje ikke være like spontane som før med alt, men det kan jo være fint også, så har man noe å se frem til i en hverdag som består mest av bæsjbleier, gulp og søtpotetmos.

Dere finner nok ut av det, snakk sammen! Kanskje han føler på det samme som du gjør! :klemmer: 

Jeg og mannen har vært sammen i 13 år, og disse 2,5 årene vi har vært foreldre har vært helt sinnsyke. Iløpet av fem minutter kan jeg variere mellom å ville planlegge bryllup til å ville slå ham ihjel med en stekepanne. Alt er innafor normalen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord og råd dere! Dere er noen kloke damer! :klem: 

Jeg har snakket med han om det, og han er forsåvidt enig. Han savner kjæresten sin han også. Tror vi trenger en skikkelig date! 

Her er det mye nattamming fortiden, så jeg er en zombie. Jeg klikker nesten på folk som skryter av at ungen sover hele natten :skratte: er for misunnelig. Klarer ikke glede meg på deres vegne. Neida.. Joda.. Jepp, jeg er et dårlig menneske! Eventuelt et menneske med søvnmangel, ergo meget utilregnelig. Står ikke for noe av det jeg skriver :ler::Gjesp:  

Må lage meg en kopp kaffe til. :kaffekopp: 

Snakkes

:Gjesp: 

 

Noen som vil sende litt sovestøv til bebisen min? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :hoho: Dere sliter med nattesøvnen dere også? Uff jeg føler med dere! Veldig slitsomt å aldri få sovet ordentlig. Godt fyren er søt altså :fnise: 

Han blir 6mnd neste uke :sjokk: Hjelp! Hvor blir det av lille bebisen min? I dette tempoet skal jeg vel snart begynne å jobbe også :spy: 

Dagene går fort, samtidig som de går sakte. Merker at han har behov for endel stimulering og aktivisering, så kan bli litt slitsomme de dagene vi bare er hjemme. Når vi har aktiviteter blir han jo sliten av de og dermed litt mer tålmodig når vi kommer hjem. Er bare det at jeg gjerne skulle hatt noen rolige dager hjemme :ler: 

Til tross for lite søvn koser vi oss veldig. Han er en utrolig blid og skravlesjuk liten fyr, så jeg koser meg veldig i hans selskap. Han er veldig sosial, og dermed ikke så flink til å ligge for seg selv å leke. Men det er helt greit, koser meg på babygym jeg altså :fnise: 

Her ammes det fortsatt mye (ca hver andre time på dagen og hver tredje på natta), men har også begynt med frokost/lunsj og middag. Hs mener vi også må begynne med grøt rett før leggetid siden han spiser så mye på natta. Har testet ut i kveld, spent på hvordan det funker! Håper håper håper det gjør at han sover noen timer ekstra.. Har allerede ammet tre ganger siden han la seg klokken 19, så vet ikke helt jeg as.. Lov å håpe i hvertfall :ler: 

I morgen er det uansett lørdag, noe som betyr at samboer er hjemme! Er så deilig å være to i helgene. Dessuten er han så grei at han står opp med morgenfuglen slik at jeg får sovet litt lengre :nigo: Det er gull verdt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært på kg nå, men så kjekt å lese om hvordan det går med deg og gutten din :)

Det med forholdet er nok vanligere enn man tror, for folk er dessverre (meg inkludert) flinkere å fortelle om det som er bra, enn det som går shit! Tror også det er en av grunnene til at folk går lettere fra hverandre i dag, fordi man har en forventing om at alt skal være bra alltid, når det i realiteten ikke er sånn for noen. Det viktigste av alt tror jeg er å snakke sammen. Gjør man det tidlig nok, kan man jobbe seg gjennom omtrent alt, så lenge man vil selvfølgelig.

Arh den søvnen! Tror ikke jeg har sovet mer enn 2 timer sammenhengde på hvertfall 4 måneder. Blir like lite glad på andres vegne når se kommer å forteller om sovebabyen sin :hoho: 

Her hjalp ikke fast føde, når jeg tenker meg om så sov han faktisk bedre før vi begynte med det. Så ikke stress, følg deres tempo du :) 

Blir så irritert på hs som kommer med forslag med mme med en gang. Hos oss slet vi med vektoppgang, og automatisk så måtte det være melkeproduksjonen min det var noe i veien med. Gjorde ingen forsøk på å prøve å finne årsaken, som viste seg å være kort tunge- og leppe-bånd. Jeg har alltid hatt melk i lange baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På Thursday, September 22, 2016 den 18.26, Poppsilopp skrev:

Lenge siden jeg har vært på kg nå, men så kjekt å lese om hvordan det går med deg og gutten din :)

Det med forholdet er nok vanligere enn man tror, for folk er dessverre (meg inkludert) flinkere å fortelle om det som er bra, enn det som går shit! Tror også det er en av grunnene til at folk går lettere fra hverandre i dag, fordi man har en forventing om at alt skal være bra alltid, når det i realiteten ikke er sånn for noen. Det viktigste av alt tror jeg er å snakke sammen. Gjør man det tidlig nok, kan man jobbe seg gjennom omtrent alt, så lenge man vil selvfølgelig.

Arh den søvnen! Tror ikke jeg har sovet mer enn 2 timer sammenhengde på hvertfall 4 måneder. Blir like lite glad på andres vegne når se kommer å forteller om sovebabyen sin :hoho: 

Her hjalp ikke fast føde, når jeg tenker meg om så sov han faktisk bedre før vi begynte med det. Så ikke stress, følg deres tempo du :) 

Blir så irritert på hs som kommer med forslag med mme med en gang. Hos oss slet vi med vektoppgang, og automatisk så måtte det være melkeproduksjonen min det var noe i veien med. Gjorde ingen forsøk på å prøve å finne årsaken, som viste seg å være kort tunge- og leppe-bånd. Jeg har alltid hatt melk i lange baner.

Ingen som vil høre i helse-Norge vet du ;) Jeg har gitt beskjed ved dårlig vektoppgang at vi skal finne årsaken isteden for å behandle symptomet! :opplyser: 

Jeg mistenker sterkt tungebånd her og, vi må faktisk gå privat for å få en skikkelig undersøkelse. Vi blir ikke hørt i det offentlige :( 

Vi savner deg @kaffemor! Håper det går bedre :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

:hallo: 

Jeg børster støvet av dagboken og titter innom for å si hei :) Har ikke vært på kg på eeevigheter, flaks jeg husket passordet :flau: 

Etter at jeg fikk min herlige lille rabgast har jeg plutselig fått ordentlig strikkedilla. Kveldene har derfor blitt brukt på strikking, og dermed lite kg-tid. Prøver å ikke være så mye på mobilen når jeg er sammen med mini. Ikke har jeg tid heller forsåvidt.. :ler: Meen jeg savner alle dere fine kg folk! Jeg har ikke pc lengre, sitter å skriver på iPad nå. Veldig ubehagelig, tror jeg må kjøpe meg tastatur til den. Finnes ikke det a? 

Nå har mini blitt hele 10 mnd og er tidenes kuleste lille fyr! Han er skikkelig turbo, er høyt og lavt hele tiden. Han er en liten tass, veide bare 7,6 på 10mnd kontrollen (men den var da han var 9,5 måned da). Jeg synes jo selvsagt at han et helt perfekt. Ikke så rart han ikke er Buddha heller, når han er så turbo som han er. Ganske gjennomsnittlig motorisk sånn utviklingsmessig tror jeg, men en skikkelig verbal type! Kanskje ikke så rart, med den mammaen han har :ler: Nå sier han mamma, pappa, ja, bade og mye rart det er umulig å skjønne hva betyr. Skravla går hele dagen :fnise: 

Ellers elsker han å henge med andre bebiser, danse til disneymusikk, synge på babysang og se på lillejack på tv. Sistnevnte får han ikke lov til så mye da. Stakkars, litt streng mamma :ler: Noen som har sett det programmet forresten? Jeg døde litt inni meg når Lillejack begynner å danse til den psykosesangen :skratte: Barnetv as :fnise: 

Han er også skikkelig kosete, men han har som oftest bare tid til å kose når han er i bæreselen. Den blir derfor brukt hver dag :plystre: Han er også veldig kosefrans på natten, så vi samsov lenge. Sluttet med det nå da, men slumrer en times tid på morgningen sammen, liggende nese mot nese. Beste i verden!! :hjerte: Høres jo skikkelig hippie ut her nå, når jeg skriver med kjærlighet om både bæring og samsoving. Jaja. Haha! Vi koser oss :rodmer: 

Ikke lenge til jobbstart heller. Var ikke akkurat den beste stemningen mellom sjefen og meg da jeg gikk ut i perm, så spent på hvordan det blir å komme tilbake.. Gruer meg! 

Sikkert ingen som leser her inne lengre, forstår dere godt. Sorry for ekstremt dårlige oppdateringer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, FruN skrev:

Koselig med oppdatering! :jepp: Så fint å lese at dere har det bra :jepp: 

Er du gravid igjen?? GRATULERER!! :strix: Så kos!! Er formen bra? 

1 time siden, Sisti skrev:

Hurra for oppdatering! :hoppe:

Alt bra med deg? :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, kaffemor skrev:

 

Er du gravid igjen?? GRATULERER!! :strix: Så kos!! Er formen bra? 

Jeg er visst det :ler: Takk! Fant det ut på lille julaften, da var jeg allerede 8 uker på vei! Formen bedrer seg stadig :Nikke: ikke kastet opp, men vært skikkelig kvalm og sliten. Passe oppblåst som igjen har gjort meg uvel/kvalm.. det har vært noen "morsomme" uker :P (min medfølelse til alle som har/har hatt verre opplevelser..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen. :) Høres ut som om du koser deg masse med mini. :hjerte: Når skal du tilbake til jobb og fæle-sjefen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FruN skrev:

Jeg er visst det :ler: Takk! Fant det ut på lille julaften, da var jeg allerede 8 uker på vei! Formen bedrer seg stadig :Nikke: ikke kastet opp, men vært skikkelig kvalm og sliten. Passe oppblåst som igjen har gjort meg uvel/kvalm.. det har vært noen "morsomme" uker :P (min medfølelse til alle som har/har hatt verre opplevelser..) 

Oi så deilig å ha kommet til uke 8 når man finner det ut egentlig. De første ukene til uke 12 går jo så saaakte :daane: Bra formen bedrer seg! Veldig kjedelig å være kvalm. Sikkert litt ekstra utfordrende når man allerede har en liten en som krever sitt! Krysser fingrene for at formen blir helt fin snart :klem: 

11 timer siden, juliane skrev:

Koselig å høre fra deg igjen. :) Høres ut som om du koser deg masse med mini. :hjerte: Når skal du tilbake til jobb og fæle-sjefen?

Vi koser oss masse! Hvordan går det med deg? Er du også gravid igjen?? Gratulerer! Kjenner jeg blir babysyk av å være på KG altså :fnise: 

Skal tilbake om en måned :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt med oppdatering :strix: Tenk at lillegutten din har blitt så stor! Synes du nesten var gravid, jeg :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg! Den babytiden er bare så gøy (etter de første mnd) her er det straks mer fart her og! 

Du! Ikke snakk ned bæring og samsoving. :opplyser: Det er det fineste i hele verden og jeg er så takknemlig der jeg ligger med den lille, varme og myke kroppen som slapper helt av og har det bare bra inntil mammaen sin :strix: Det gjør nok veldig godt for store og små :jepp: 

Det blir veldig spennende med jobbstart altså. Håpe på at tiden har dempet stemningen? For meg blir det litt jobb igjen allerede om to mnd :sjokk: men heldigvis bare 20%. Permisjonen har bare flydd avgårde og jeg kjenner jeg er litt trist :) Skal heldigvis gjøre det flere ganger :fnise: 

Håper du er her litt oftere framover :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt rørt av at dere fortsatt gidder å svare her når jeg er så dårlig på å henge her inne :hjerte: Fine folk!! 

Og uff, ikke meningen å snakke ned bæring og samsoving altså LilleMy! Jeg elsker det selv jeg :hjerte: Var litt humoristisk ment. Man får jo sååå mange kommentarer på de greiene der- at man skjemmer dem bort osv osv. Det går inn det ene øret og ut det andre. Små bebiser kan ikke bli bortskjemte. Basta!! ;) 

Oioi! Da er det ikke så lenge igjen for deg heller. Meen myk start da! Det hørtes digg ut. Her er det rett ut i 100%. Men har da krav på ammefri i en måned. Det skal jeg virkelig benytte meg av. 2 timer hver dag hjelper det! Tiden har absolutt hjulpet altså. Var på besøk på jobben og da sa sjefen at hun gledet seg skikkelig til jeg kom tilbake. Det var jo veldig hyggelig sagt, og ikke noe hun behøvde å si. Så velger å tro at hun mente det :) 

Og ja, jeg er også veeeldig glad for at det blir flere permisjoner. Jeg elsker permisjon!! Må få 100 barn :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sapphira skrev:

Så kjekt med oppdatering :strix: Tenk at lillegutten din har blitt så stor! Synes du nesten var gravid, jeg :klo: 

Ja det er helt sykt :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...