Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Den 10. mai 2016 at 0.30, lille_frosk skrev:

Jeg synes også det er vanskelig, egentlig på dagtid også :PGår konstant og sjekker temperaturen :PSå godt å høre at nettene er så pass ok! Å, det er jo en fin tid dette her ... :hjerte:

Hehe jeg også. Sjekker den nakken ørten ganger i løpet av dagen :ler: I hvertfall når vi er ute! 

Den 11. mai 2016 at 8.10, Pyntestøv skrev:

Gratulerer med fast stilling, selv om den kom med en bismak. Er hun som har, beklager språket, driti seg ut her og har innsett blundern, derfor hun nå har tilbydd deg en fast stilling. Det er hun som skal være flau i dette tilfelle, faktisk skamme seg. Og det er jo mange måneder igjen til du skal tilbake hvor begge på hver sin side kan bearbeide det som skjedde. Det blir nok ikke så ille å komme tilbake, men om det blir det så har Lille_frosk rett - dette er sikkerhetsnettet ditt, du kan alltids søke deg videre til en annen jobb (selv om det kanskje innebærer at lønna går ned, men det er jo ikke 100% sikkert det heller?).

Enig i alt du skriver her. Tror det er bra at det er lenge til jeg skal tilbake. Mest sannsynlig så er jeg jo ikke så bitter lengre da. Og jeg trives veldig godt med alle de andre på kontoret. Er bare sjefen som jeg nå har et trøblete forhold til. Arbeidsmiljøet ellers er helt nydelig, og jeg har flotte kollegaer. Det har jo veldig mye å si! 

Den 11. mai 2016 at 8.33, Grastusta skrev:

Jeg ville takket ja til stillingen, og så bare kjørt på med barneproduksjon framover så du slapp å være der noe særlig :P (jeg mener det litt seriøst også).

Sjefen din er ei skikkelig kjerring, og jeg mener fortsatt at du burde gått videre med dette, men skjønner at du ikke orker. Var utsatt for en lignende sjef da jeg var gravid selv (da handlet det ikke om å ikke få fast stilling, men om å fratas arbeidsoppgaver), og orket ikke gjøre noe med det jeg heller. Nå jobber jeg en annen plass og merker forskjellen, og angrer egentlig litt på at jeg ikke lagde huskestue den gangen. Mest med tanke på andre som kan komme i samme situasjon seinere.

Haha jaa jeg tenker litt på det altså :ler: Jeg skal uansett spesialisere meg etterhvert, så jeg tenker jeg blir der mens jeg får barn, også søker jeg meg til spesialisering etter det! Det lønner seg helt klart økonomisk for meg å være der jeg er mens jeg får barn og er i permisjon, ettersom lønnen er så god. Vil jo gå opp endel når jeg spesialiserer meg da, men det orker jeg ikke å styre med mens jeg skal produsere bebiser, for det er MYE jobb (både babyproduksjon og spesialisering :ler: ) 

Ja, jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke tar det videre.. Vet jeg burde, men jeg orker liksom ikke :P Og om jeg tar det videre blir det enda kleinere å komme tilbake.. 

Den 11. mai 2016 at 11.22, Sjela skrev:

Gratulerer med å ha fått fast stilling! På tross av utrolig uprofesjonell leder, så vokser ikke faste stillinger på trær. Det gir deg i alle fall den tryggheten du trenger, men jeg hadde nok ikke følt at jeg hadde skylt dem noe, og hadde nok hoppet på første faste stilling som dukket opp på min vei ;) Skjønner godt at du ikke orker å ta den kampen. Det er ikke bare bare å gå videre med saker selv om du i utgangspunktet har blitt forskjellsbehandlet på grunn av graviditet.

Liker forresten "klisseinnleggene" dine jeg :rodmer: Er så koselig å lese om tiden og livet med lille. Gleder meg sånn til vi får oppleve det samme.

Ikke sant, faste stillinger med god lønn. Kan jo ikke si nei til det egentlig :P Det at jeg ikke er supergira på å jobbe der lengre gjør at jeg tørr å være litt hardere i lønnsforhandlingene også :ler: Blir spennende! 

Ååh ja, du har såå masse å se frem til :hoppe: Vanskelig å forberede seg på den forelskelsen og fascinasjonen man føler :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og takk for gratulasjonene ang jobben folkens :blomst: Jeg må innrømme at det er veldig deilig å ha fått fast. Så kan jeg søke jobber når jeg vil og ønsker. Ikke fordi jeg må! Og det er veldig befriende! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på seksukerskontroll :hoppe: Alt står bra til med lillefis! Han fikk skryt for å være veldig sterk i nakken, så han har nok fått trent endel alle disse timene han har ligget på brystet vårt :) 

Vaksinen gled ned på høykant! Han var litt varm i går, men ingen feber heldigvis. Jeg skiftet flere bæsjebleier enn vanlig. Ellers ingen bivirkninger foreløpig. Krysser fingrene for at formen hans holder seg fin! 

I det siste har han begynt å kave mer på puppen igjen :/ Ikke til alle måltider heldigvis, men flere ganger om dagen. Det er veldig frustrerende.. Han spiser i et par minutter, og så kommer det voldsom skriking og han "kaster" seg vekk fra puppen. Dette fører til at melken spruter overalt og det blir et voldsomt søl :P  Prøver da å rape, bysse etc. Da gir det seg, legger han derfor på puppen igjen. Han søker ivrig etter den, men etter å ha spist litt starter skrikingen igjen :( uff håper det løser seg snart.. Litt stress når jeg skal amme andre steder enn hjemme.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er god trening å ligge på brystet, det mente i hvert fall vår helsesøster da vi fikk Vesla :jepp: 

Håper vaksinebivirkningene holdt seg unna, og at kavingen har gått seg til igjen :) Det frister ikke så mye å gå ut når man risikerer å spraye ned nabobordet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at mor blir stolt når lillemann får skryt :nigo: Veldig bra at dere har han på magen. Ser det står hvor viktig det er at man gjør det på dagtid i de brosjyrene vi fikk på kurset. Det er ikke bare bare å sette seg inn i alt, men virker som dere har full kontroll :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem med ammingen. Om natta går det som regel bra, men på dagen er det mye kaving og skriking. Vil ikke skremme deg, men har vært sånn for meg lenge, men har blitt litt bedre. Håper det ikke blir sånn lenge for deg for vet at det er slitsomt.

Kjempebra at han er sterk i nakken da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20. mai 2016 at 10.20, Tekola skrev:

Det er god trening å ligge på brystet, det mente i hvert fall vår helsesøster da vi fikk Vesla :jepp: 

Håper vaksinebivirkningene holdt seg unna, og at kavingen har gått seg til igjen :) Det frister ikke så mye å gå ut når man risikerer å spraye ned nabobordet :fnise: 

Vaksinebivirkningene holdt seg heldigvis unna :hoppe: 

Spraye ned nabobordet :hoho: 

Den 20. mai 2016 at 10.37, Sjela skrev:

Skjønner godt at mor blir stolt når lillemann får skryt :nigo: Veldig bra at dere har han på magen. Ser det står hvor viktig det er at man gjør det på dagtid i de brosjyrene vi fikk på kurset. Det er ikke bare bare å sette seg inn i alt, men virker som dere har full kontroll :) 

Mye å sette seg inn i ja, godt vi er to om det :jepp: Samboer er flink til å huske på å trene nakke, mens jeg er flink til å huske på d-dråper :P 

Den 20. mai 2016 at 13.32, Shinigami skrev:

Jeg har samme problem med ammingen. Om natta går det som regel bra, men på dagen er det mye kaving og skriking. Vil ikke skremme deg, men har vært sånn for meg lenge, men har blitt litt bedre. Håper det ikke blir sånn lenge for deg for vet at det er slitsomt.

Kjempebra at han er sterk i nakken da :)

Æsj så kjedelig! Godt det går bra på natten da i hvertfall, da vil man jo helst at ting skal gå så smooth som mulig :P 

Varierer veldig med kavingen her. Har heldigvis gått ganske greit den siste uken! 

-----

Lillemann er nå blitt 2 måneder. Rart å tenke på at det er 2 måneder og snart 9 uker siden jeg nå hadde den lille bylten på brystet mitt, lettere sjokkert over alt som hadde hendt og ekstremt lettet over at jeg endelig hadde han ute! Han har nå bikket 5 kilo, og er vel ca 56/57 cm lang :) (målt med målebånd hjemme, så litt unøyaktig :P De måler ikke på helsestasjonen før han er 3 mnd). 

17. Mai kom og gikk, og vi hadde en strålende dag. Lillemann hadde på seg bunad, og var såå fin :hjerte:  Ettersom jeg også gjerne ville ha på bunaden min, testet vi ut flaske for første gang et par dager før 17.mai. Tanken var at vi kunne gi et par måltider på flaske på 17, slik at jeg slapp å amme så mye i bunaden :) Kjøpte en flaske som skal være mest mulig lik puppen, for å unngå sugeforvirring :) Lillemann slukte flasken, så det gikk strålende! Veldig deilig at han tar flaske :jepp: Så på 17 mai var samboeren min matsjef. Tror han synes det var veldig koselig å kunne mate lillefis han også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Lillefis :ler: (det heter vår unge og, bare han har avansert til Fisen nå som han er større) 😝

Om det er en trøst glemte iallefall jeg altmulig, og det gikk greit altså. En kan bli litt opphengt i å gjøre alt "superriktig", og iallefall måtte jeg minne meg selv på at jeg som 80tallsunge ikke var i nærheten av det pedagogiske opplegget som ble forventet av meg som forelder nå, og jeg både går og spiser som normale folk uten store sosiale skader 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en meddela calmaflaske du har? Jeg har den jeg og, og tenker å endelig prøve å bruke den snart :P

Fint at det gikk bra med flaska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fjotteri skrev:

Lillefis :ler: (det heter vår unge og, bare han har avansert til Fisen nå som han er større) 😝

Om det er en trøst glemte iallefall jeg altmulig, og det gikk greit altså. En kan bli litt opphengt i å gjøre alt "superriktig", og iallefall måtte jeg minne meg selv på at jeg som 80tallsunge ikke var i nærheten av det pedagogiske opplegget som ble forventet av meg som forelder nå, og jeg både går og spiser som normale folk uten store sosiale skader 😀

Hehe her går det i lillefis, blidfis, surfis etc etc.. :ler: 

Ja ikke sant! Nå er det såå masse man skal huske på, rart vi overlevde :ler: Lett å føle seg mislykka når man leser om de på termingruppa som har etablerte rutiner siden de kom hjem fra sykehuset :P Vi er ikke helt der for å si det sånn! 

Men altså. Jeg prøver. Også glemmer jeg litt. Men sånn er det! Tror jeg får med meg det meste i hvertfall. Det viktigste er i hvertfall at ungen får masse kjærlighet og kos. Og det får han virkelig! Jeg har en skikkelig kosebaby. Nyter det så lenge det varer :hjerte: 

 

48 minutter siden, Shinigami skrev:

Er det en meddela calmaflaske du har? Jeg har den jeg og, og tenker å endelig prøve å bruke den snart :P

Fint at det gikk bra med flaska :)

Ja, medela calma :jepp: Funket bra det, men melken kommet fortsatt fortere enn ved pupp, så lurt å ta litt pauser! Første gangen gjorde vi ikke det, da drakk han 110 ml på 5 min :P Og gulpet masse etterpå. På 17. Mai var vi mer obs, og da ble det null gulping :) 

----

Denne uken var jeg på 6ukerskontroll av meg. Hos ny lege! Min forrige lege var konstant stressa, hadde vel i snitt konsultasjoner på 5 min. Kombinert med sjukt jalla kontor (vi snakker helsesekretær tar blodprøver mens han spiser tunfisksmørbrød og venterom preget av møbler fra finn sin gi bort side) gjorde at det var greit å bytte :P Uansett, hadde gruet meg skikkelig til legetimen og GU. Orket ikke tanken på at noen skulle pirke oppi der. Synes jeg fortsatt er litt øm, spesielt der jeg har sydd. Det gikk heldigvis fint! Fikk skryt av muskelkontrollen min, hun sa at jeg nok hadde vært veldig flink med knipeøvelsene. Jeg som omtrent ikke har knepet i det hele tatt :hoho: Glemmer det jo heele tiden :sjenert: Virker ikke som om det er så farlig at jeg glemmer det da :P Kjekt å vite at jeg er sterk i tissen :hoho: Fikk go på å starte opp med sengeaktivitet igjen også, får se når jeg drister meg til det igjen.. Kommer til å være like nervøs som jeg var første gangen jo :ler: Og hvor gjør man av ungen?? Haha! Jeg har en veldig selskapssyk unge, så tror ikke det funker å legge han i vugga i stua mens vi skal holde på. Ikke lett dette her :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blir jo spennende Kaffemor :hoho: Du får holde oss oppdatert :lur: 

Spøk til alvor, den kontrollen gruer jeg meg også til... Tro om man kan ta den hos noen andre enn fastlegen?? Nekter å ta den der foråsidetsånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså. Jeg tenkte at slike GUer kom til å bli null stress etter en fødsel. Når man har vært igjennom det så er alt annet peanøtter liksom. Men jeg trudde meg mer til den undersøkelsen enn til fødselen jo :hoho: Var heldigvis ikke så ille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knipeøvelser... Burde hatt en app som minna meg på det. Hvem husker vel sånt? Gratulerer med godkjent hønesjekk :laugh: 

Man er jo nesten mer nervøs for å ligge første gang etter fødsel enn første gang ever. Sover ungen i egen seng eller vogn? Legg han der isåfall og håp på det beste! 

@LilleMy1989 om man vil ha en sjekk av underetasjen etter fødsel og ikke vil gjøre det hos fastlege kan man vel bestille time hos gynekolog, men må vel gjerne betale for den timen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha definitivt mer nervøs for dette ligget enn første gang ja! Dritskummelt jo :sjokk: Føler det er på tide også.. Har vi ligget i år egentlig?? :klo: Hjelpes.. 

Vi samsover egentlig :ph34r: Men han sover bra i vogna, så får kanskje prøve å ta opp den i gangen eller noe. Og håpe på det beste :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja.. Hvem husker å knipe? Skal man ikke egentlig gjøre det flere ganger om dagen også? :sjokk::daane: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjotteri

Jeg prøvde knipe imellom og glemte det alltid :ler:

Jeg ler av sånne dusteuttalelser om "etablerte rutiner fra dag 1". Nei, det er ikke en innjobbet rutine- det er en "enkel baby", og mor/far er tette i knotten om de ikke ser forskjellen. Eller, de har blitt sånne galninger som hevder sin selvverd gjennom barnet: "Jeg ammet til ungen var 15, for det er sånn mamma JEG er!/"jeg la barnet med en koseklut når han var 1 uke, og det var mine instinkter som mamma som gjorde at babyen sov som en engel". :roll:

Eller: :sprettoy:

 Sannheten er at noen ting virker asap på enkelte unger(min fikk eks ikke kolikk og gråt generelt lite, ikke min fortjeneste fårråsidetsånn), de andre tingene prøver man bare hundre triks på og ser om det en vakker dag virker :ler:

Og så til ludoliggings: det er litt spennende det der. På oppfordring fra legen(!!ikke kødd) dro jeg hjem og proklamerte at vi måtte ha ordentlig sex, bare en veldig kortversjon. Det var weird, og det føltes ikke som før- men gradvis ble det bedre- og så var det business as usual. 

Ungen våknet da, og så på faren sin med sterk vantro. Hahaha! Det ble første og siste gangen ungen var i samme rom 😛 Etter det ble det kjappiser mens ungen sov, for vi var velsignet med en sånn som sov maks 30 min første halvåret :hjerte: Men det gikk det, altså. 

Kom an, ludo iløpet av neste uke!👏💪 Bare husk prevensjon så du ikke får en sånn 👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at man er avhengig av verken soverom eller seng, men er passe glad for at ungen aldri har våkna og vært vitne til noe som helst :ler: Håper lillesøstera er like veloppdragen og bare snorker seg gjennom det som foregår i nabosenga :P

Er bare å hoppe i det. Nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.5.2016 at 21.24, Favole skrev:

Knipeøvelser... Burde hatt en app som minna meg på det. Hvem husker vel sånt? Gratulerer med godkjent hønesjekk :laugh: 

 

Det finnes, det finnes! Den heter noe sånt som keegel reminder eller noe sånt (tatt helt fritt fra en herpet hukommelse). Jeg av-installerte den da, for jeg fikk så dårlig samvittighet av den. Jeg klikket nemlig bare alltid reminderne vekk. :fnise:

Den 22.5.2016 at 10.21, Fjotteri skrev:

Jeg prøvde knipe imellom og glemte det alltid :ler:

Jeg ler av sånne dusteuttalelser om "etablerte rutiner fra dag 1". Nei, det er ikke en innjobbet rutine- det er en "enkel baby", og mor/far er tette i knotten om de ikke ser forskjellen. Eller, de har blitt sånne galninger som hevder sin selvverd gjennom barnet: "Jeg ammet til ungen var 15, for det er sånn mamma JEG er!/"jeg la barnet med en koseklut når han var 1 uke, og det var mine instinkter som mamma som gjorde at babyen sov som en engel". :roll:

Eller: :sprettoy:

 Sannheten er at noen ting virker asap på enkelte unger(min fikk eks ikke kolikk og gråt generelt lite, ikke min fortjeneste fårråsidetsånn), de andre tingene prøver man bare hundre triks på og ser om det en vakker dag virker :ler:

 

Håååå, jeg er SÅ enig med deg!! Jeg DØR av sånne "vi var veldig bevisste på å skape gode rutiner fra dag en, derfor la vi alltid babyen klokken halv syv, og hun sov gjennom natten fra halv syv fra hun var 5 dager gammel". NEI, DET HANDLER IKKE OM AT DU VAR BEVISST - DU HADDE EN KOMATØS UNGE!

*phu*

Angående første ligg - kanskje like greit å ikke ta det så seriøst, med full romantikk i sengen, og heller snike seg til en hyrdestund på badet eller noe :fnise: Der blir det jo gjerne litt klønete og rart uansett så :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller kjapt og gæli enn full pakke med romantikk og skyhøye forventinger :ler: Selv om kjapt og gæli kanskje ikke heeeelt er det man bør gå for første gang etter å ha skvist noe ganske stort ut av noe ganske lite :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...