Mynona Skrevet 22. mars 2016 #2001 Skrevet 22. mars 2016 Gratulerer så mye med lille J! Kos dere masse, og håper han får opp temperaturen sin snart
Shinigami Skrevet 22. mars 2016 #2002 Skrevet 22. mars 2016 24 minutter siden, kaffemor skrev: Lille J kom til verden mandag 21.03 klokken 10:13 Vannet mitt gikk natt til søndag, men riene kom aldri. Etterhvert begynte vannet som lakk å bli litt misfarget, så måtte settes igang. Skjedde lite, og fikk totalt 4 modningspiller. Plutselig skjedde det ting gitt, og jeg var kun i aktiv fødsel i 3 timer. Tok bare 2 timer fra 3-10cm. Hardt og intenst, og veldig veldig verdt det Han veide 2940 gram og er 47 cm. Liten tass med andre ord! Fortsatt sjokkert over det, "alle" trodde jo at han kom til å være stor Inkludert meg selv Han sliter litt med litt lav temperatur, så vi bytter på å sitte hud mot hud omtrent hele tiden. Formen min er grei, men har ganske vondt i stingene (måtte sy litt). Ellers har jeg ikke sovet omtrent siden natt til lørdag, så prøver å sove der jeg kan J sover masse da Fine fyren!! Skal skrive litt mer om fødselen etterhvert, akkurat nå blir det lite tid til å scrolle på mobilen Gratulerer så mye :D Så bra at det gikk fort tilslutt da det endelig startet Også fikk vi visst like store babyer E hadde også litt lav temperatur først, så vle mye hud mot hud, men det er egentlig ganske koselig da Kos deg masse med nyfødt baby
Kakaoen Skrevet 22. mars 2016 #2003 Skrevet 22. mars 2016 Gratulerer med lille J gleder meg til å høre mer om fødselen *fødselshistoriejunkie*
frogner Skrevet 22. mars 2016 #2007 Skrevet 22. mars 2016 Åååå gratulerer så masse, nå ble jeg veldig glad på deres vegne!! Gleder meg til å høre fortsettelsen ..her hadde jeg jammen gått glipp av hele moroa, har ikke sjekket innom siden lørdag
Gjest Grastusta Skrevet 22. mars 2016 #2008 Skrevet 22. mars 2016 Wow, snakker om effektiv fødsel da den kom i gang! Gratulerer så mye! Godt å høre at alt er bra, har tenkt på dere!
Sjela Skrevet 22. mars 2016 #2009 Skrevet 22. mars 2016 Gratulerer så mye! Endelig er han her Gleder meg til å følge med videre
Shinigami Skrevet 22. mars 2016 #2010 Skrevet 22. mars 2016 Må også nevne at det er så morsomt at han ble født på side 100 i dagboka
murray Skrevet 23. mars 2016 #2012 Skrevet 23. mars 2016 Oj, her har det skjedd ting! Gratulerer! Heldig som fikk en så kjapp fødsel!
Pyntestøv Skrevet 24. mars 2016 #2015 Skrevet 24. mars 2016 Leste dette for noen dager siden, men husket jeg å gratulere? I så fall: gratulerer så mye kjære deg. For en fantastisk påske dette ble
kaffemor Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #2016 Skrevet 25. mars 2016 Tusen takk for gratulasjoner alle sammen! Nå har vi kommet hjem fra sykehuset. Kom hjem i går. Veldig rart, og veldig deilig! Første dagen hjemme gikk veldig fint - litt værre med natten. Han ville alt annet enn å sove. Veldig frustrerende. Ammingen går greit, jeg har sinnsykt mye melk, men vi sliter med å få han til å die. Blir mye kaving på puppen, og frustrasjonstårer fra både lillegutt og jeg. Men det går bedre og bedre, og vi tror han får nok mat vi fikk skryt på sykehuset over at han bare hadde gått ned 100gram fra fødselsvekt når vi skulle dra hjem. Det var visst veldig bra til å være førstegangsfødende. Tar til meg all skryt når det kommer til amming, for her har jeg ikke mye selvtillit Hater at det skal være så vanskelig. Ellers er tilværelsen virkelig helt fantastisk. Jeg er så forelsket i den lille skatten min. Aldri vært så stolt over noe i hele mitt liv, og elsker å vise han frem til familie som kommer på besøk. Han er så FIN Kan sitte å se på han i mange timer, og det beste i verden er å ha han liggende inntil meg på brystet. Merker det veldig når vi har hatt besøk og han har vært mye hos andre. Hele kroppen min lengter etter han og MÅ ha han inntil Sånn var det etter fødselen også, etter ca to timer gikk barnepleieren og samboer for å vaske han, måle etc. De var borte en liten stund, og det var de lengste minuttene i hele livet mitt tror jeg Jeg var fortsatt koblet på endel ledninger så kunne ikke gå ut av sengen. Hørte bare at han skrek borti gangen. Så ja. Han lå ikke så mye i den plastsengen på sykehuset altså Var mest inntil enten samboer eller meg. Samboer er virkelig helt fantastisk. Han er virkelig den fødte pappa. Han har utnevnt seg selv som bleiesjef, siden jeg er matsjef Jeg skiftet kun en bleie på sykehuset Han er også veldig engasjert når det kommer til ammingen, og hjelper meg så godt han kan med å plassere lillegutt, håndmelking ( ), og stimulering av J for å få han til å fortsette å die. Han kunne ikke vært bedre egentlig Skal prøve å få skrevet ned fødselshistorien min i kveld. Jeg tror det blir fint for meg, for jeg hadde en ganske tøff opplevelse egentlig. Jeg misunner dem som opplever fødselen som "flott" og "fantastisk opplevelse" for å si det sånn 1
lille_frosk Skrevet 25. mars 2016 #2017 Skrevet 25. mars 2016 Så fint å høre fra deg, og så gjenkjennelig dette innlegget var på så mange måter Kaffemor. Du beskriver så godt de følelsene jeg har hatt også, både på godt og vondt. Den ammingen altså, det er virkelig ikke bare enkelt, og det å ha mye melk er faktisk ikke bare-bare. Har hatt litt trøbbel med det her, at det blir så mye melk at hun blir litt "overveldet", og det resulterer i kaving ved puppen og frustrert baby. Sjekket det opp på ammehjelpen og fant en lang artikkel som beskrev det veldig godt, men det hjalp seg veldig her da jeg håndmelket ut endel før jeg la henne til i en periode. Må det enda hvis det er en stund siden siste amming (dvs, hvis det har gått fulle tre timer ca). Det er jo ikke sikkert det er relevant for deg i det hele tatt da, men uansett så er det i alle fall mye vanligere å ha startvansker med ammingen enn det er å ikke ha det! At noe SÅ naturlig skal være SÅ POKKERS VANSKELIG er utenfor min fatteevne altså ... Du har min fulle medfølelse. Så godt å høre at samboeren din er så tilstedeværende og god nå! Min er også bleiesjef (jeg skifter nesten aldri bleier så lenge han er hjemme), og det er utrolig deilig og viktig å føle at man er et team. Godt for gutta også tenker jeg, når de har konkrete oppgaver som er "deres" er det jo også mye enklere å virkelig føle at man er viktig og har en funksjon tror jeg? Jeg hører jo stadig vekk om menn som føler seg til overs og lite til nytte - det gjelder i alle fall ikke her! Dette ble jo altfor langt, men det var så fint å høre fra deg - har tenkt mye på dere, og det er godt å høre at dere har det bra sammen! (Og du? Snakk om fødselen, og ta imot muligheten til å snakke med en jordmor om det hvis du ønsker. Jeg tviholdt på at det var en god opplevelse fordi jeg ikke umiddelbart følte så mye rundt det, og jeg fikk meg egentlig en liten smell etter et par uker da det sank inn at det faktisk ikke hadde vært en veldig ok opplevelse likevel. Bedre å snakke om det med en gang!).
murray Skrevet 25. mars 2016 #2018 Skrevet 25. mars 2016 Så bra dere koser dere! Amming er et sabla styr til å begynne med. Jeg satt og skreik i sofaen her flere ganger, hadde en veldig vond utdrivningsrefleks som takk og lov ga seg etter hvert. Men det er verdt det altså, det går seg til og det er så utrolig praktisk å alltid ha maten klar når baby er sulten. Gratulerer igjen med lille J Gleder meg til å lese fødselshistorien din. Selv er det mange timer av min egen fødsel som bare er borte.. Var jo så vondt og man er helt i sin egen verden når det står på som verst. Håper alt går bra med deg nå!
Shinigami Skrevet 25. mars 2016 #2019 Skrevet 25. mars 2016 Så godt å være hjemme igjen Det at han ikke sover om natta kan være slitsomt, men det blir bedre Det høres ut som du har fått en bedre start på amming og vekta til baby enn meg iallfall. Det løste seg jo for meg, så da er jeg sikker på at det løser seg for deg og Når det gjelder harde og sprengte puppe som baby ikke får et bra sugetak på, så kan du prøve cottermangrepet eller håndmelke. Men dere finner ut av hva som fungerer best Gleder meg til å lese fødselshistorien din Elsker å lese historier.
LilleMy1989 Skrevet 25. mars 2016 #2020 Skrevet 25. mars 2016 Håper du får skrevet ned historien og legger den ut Vil gjerne lese Så godt å komme hjem, og at mannen og du er et så bra team Kos dere i boblen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå