Gå til innhold

Kaffemor og lillemann

kaffemor

Anbefalte innlegg

Ha en koselig helg på hytta  :blomst:

Kos deg på hytta :) her blir det også hytteliv, meg sambo + to hunder :d

Tusen takk dere :blomst: Herlig å komme seg litt vekk fra byen :)

Så koselig med babymage  :rodmer:  Jeg virkelig elsker min, har til og med våget meg til å legge ut magebilde  :sjenert: Jeg har noen kg for mye, så det er først nærmere uke 20 den ble tydelig, så jeg har ikke tatt bilder før nå. Men du som er tynn bør forevige så tidlig som mulig :nigo: 

Kjenner igjen McDonalds trangen :fnise: Er vanligvis noe jeg spiser ca 1 gang i året, og da angrer jeg med en gang. Men nå har jeg hatt veldig lyst på det. Men har klart å holde meg til 4 ganger hittil  :plystre:

Kos deg masse på hyttetur! :)

Uuh har du lagt ut bilde her på KG? Må løpe bort til boka di etterpå for å titte! Den er sikkert superfin :rodmer: Babymage er så kos! Jeg har faktisk tatt bilde av magen min en gang i uken siden uke 5 :ler: Har en app som minner meg på det, og det er litt morro å se utviklingen :) Passer på å ta bilde om morgningen da, før jeg har fått spist. Etter det er det jo ikke helt godt å si hva som er hva :ler:

Hehe, tok lang tid for meg før magen kom :P Siste par ukene som jeg har fått en fin mage som ikke bare ser ut som at jeg har lagt på meg litt bare :P Er i uke 25 nå.

Men er sikkelig kos med en fin mage :)

Kaffemor, håper du koser deg på hyttetur :)

Det er så rart hvordan det er så individuelt når magen kommer! :fnise:

Tusen takk!

Så bra at du har mulighet til å trekke deg litt unna ved å gå på nett, slitsomt med koster. . Men sikkert herlig også, godt å komme seg ut og bort noen ganger!

Jaa, trakk meg litt unna for å ligge på rommet å lese også. Veldig deilig!

Håper du har hatt en fin hytteturhelg!

Takk frosk! Håper din helg også var fin :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg kommet hjem fra hyttetur og ny arbeidsuke har startet. Men først:

15 uker på lørdag :hoppendeglad: Mageboer er på størrelse med en avokado! Såå stor? :hakeslepp: Hva skjer a? Plutselig vokste h*n jo så fort :ler: Helt fantastisk! Tre uker i dag til OUL. Kjenner jeg er megaspent. Og redd. Og nervøs. Håper alt står bra til der inne! Tre uker føles veldig lenge til ut, men håper ukene går raskt. Jeg vil se mageboer! Og vil se om det er en liten gutt eller jente :danse:

Nok om det :ler:

Vi var jo på hyttetur i helgen. Oioi, det var slitsomme greier :daane: Heldigvis veldig koselig også da. Det morsomme er egentlig at det var de voksne som var slitsomme, ikke barna! Barna var jo de drømmebarna. Inkludert liten bebis på 4 mnd :rodmer: Men det var et par voksne der som snakker helt ekstremt høyt. Har jo nesten øresus i dag jo :ler:

Bekkenet tillot heldigvis noen fine turer. Utrolig godt å få beveget seg litt igjen! Det har blitt lite bevegelse de siste ukene, for jobben tar alle kreftene mine. Det var derfor veldig deilig å kjenne at kroppen duger til litt mer enn å sitte på kontoret og løpe rundt i møter ;) Været var jo også helt fantastisk. Strålende sol og fin temperatur hele helgen!

Nå er jeg tilbake på jobb og kjenner at det er vanskelig.. Jeg trenger mer energi. Jeg holder rett og slett ikke ut hele arbeidsdagen. I dag fikk jeg ikke sitteplass på toget hjem heller, og hormonell og sliten som jeg er endte jeg opp med å stå å grine hele veien hjem til Oslo :sjenert: Flaut!! Nå er sofaen heldigvis inntatt og samboer står å lager taco til oss. Som han skrev på melding ; "vi trenger litt kos i dag!". Kunne ikke vært mer enig :jepp: Han er så fin!

Håper alle har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke kjekt å stå å balansere på toget når man er så sliten! Har du mulighet for hjemmekontor av og til?

Nei dessverre :( Kommer ikke inn på systemene hjemme, det er ganske strengt sikkerhetsopplegg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal presse deg mer. Når du gråter av utmattelse har du nådd grensen din føler jeg. Ring legen og be om en time. En gradert sykemelding vil nok hjelpe deg MASSE!! Prøv 80% eller 60% jobbing og se hvordan det går :klemmer:

Hurra for avocadoen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tok lang tid for meg før magen kom :P Siste par ukene som jeg har fått en fin mage som ikke bare ser ut som at jeg har lagt på meg litt bare :P Er i uke 25 nå.

Men er sikkelig kos med en fin mage :)

Veldig koselig med ordentlig gravidmage ja  :rodmer: o

Uuh har du lagt ut bilde her på KG? Må løpe bort til boka di etterpå for å titte! Den er sikkert superfin :rodmer: Babymage er så kos! Jeg har faktisk tatt bilde av magen min en gang i uken siden uke 5 :ler: Har en app som minner meg på det, og det er litt morro å se utviklingen :) Passer på å ta bilde om morgningen da, før jeg har fått spist. Etter det er det jo ikke helt godt å si hva som er hva :ler:

Så du kommenterte i boka mi, så da fant du det  :laugh: Så spennede å se forrandring fra uke til uke! Stemmer for at vi får se noen!  :danse:

Nå er jeg tilbake på jobb og kjenner at det er vanskelig.. Jeg trenger mer energi. Jeg holder rett og slett ikke ut hele arbeidsdagen. I dag fikk jeg ikke sitteplass på toget hjem heller, og hormonell og sliten som jeg er endte jeg opp med å stå å grine hele veien hjem til Oslo :sjenert: Flaut!! Nå er sofaen heldigvis inntatt og samboer står å lager taco til oss. Som han skrev på melding ; "vi trenger litt kos i dag!". Kunne ikke vært mer enig :jepp: Han er så fin!

Ikke noe greit å ha det sånn! Høres ut som om du kanskje bør ta deg en prat med legen din altså. Du må huske at det viktigste nå er den lille i magen, og den har det ikke bra når ikke du har det bra :hjerte: Ta vare på deg selv :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du skal presse deg mer. Når du gråter av utmattelse har du nådd grensen din føler jeg. Ring legen og be om en time. En gradert sykemelding vil nok hjelpe deg MASSE!! Prøv 80% eller 60% jobbing og se hvordan det går :klemmer:

Enig. Jeg har 20% nå, da får jeg vært nok på jobb til å gjøre jobben relativt greit, samtidig som jeg har kortere dager (6 timer).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Jeg er litt der nå merker jeg. Jeg hadde en samtale med sjefen forrige uke ang tilrettelegging, så jeg tenker jeg ser an denne uken og ev. neste. Om det ikke går så ber jeg legen om en sykemelding. For slik som det er nå fungerer ikke. Men det sitter langt inne merker jeg. Vanskelig når det er fordi jeg er utmattet og ikke direkte syk.. Om du skjønner?

Veldig koselig med ordentlig gravidmage ja  :rodmer: o

Så du kommenterte i boka mi, så da fant du det  :laugh: Så spennede å se forrandring fra uke til uke! Stemmer for at vi får se noen!  :danse:

Ikke noe greit å ha det sånn! Høres ut som om du kanskje bør ta deg en prat med legen din altså. Du må huske at det viktigste nå er den lille i magen, og den har det ikke bra når ikke du har det bra :hjerte: Ta vare på deg selv :kose:

Ja, kan absolutt legge ut noen magebilder etterhvert :hoppe:

Ringer nok legen om det ikke hjelper med tilrettelegging denne uken og neste :jepp:

Enig. Jeg har 20% nå, da får jeg vært nok på jobb til å gjøre jobben relativt greit, samtidig som jeg har kortere dager (6 timer).

6 timers arbeidsdag høres helt perfekt ut merker jeg. Litt vanskelig ift møter for meg bare, for de er som regel på ettermiddagen. Men da kan jeg jo eventuelt komme senere de dagene jeg har ettermiddagsmøter.. Hm..

Enig med resten, en liten gradert sykemelding høres ut til å være tingen! :jepp:

Ja! Det gjør det. Må bare klare å legge vekk det der hersens "flink pike" greiene mine ;)

I dag har jeg vært hos fysioterapeut ang bekkenet :hoppe:

Bekkenet mitt har heldigvis blitt mye bedre de siste ukene, men tenkte det var greit å gå, når jeg først hadde fått henvisning og time :jepp: Glad jeg gjorde det! Hun undersøkte og sa at det var ganske vanlig blant de som fikk plager så tidlig som meg at det ble bedre i andre trimester. Dette fordi det da er kun hormonelt , og hormonene roer seg da :) Så jeg skal fortsette og ta hensyn ved å ikke presse meg og ikke løpe. Fikk ny time på mandag, hvor vi skal gå igjennom noen øvelser som jeg kan gjøre :)

Haha typisk meg. Jeg tenkte ikke helt på at jeg skulle være i bare trusa, så jeg hadde selvsagt glemt å barbere leggene :plystre: Litt pinlig når hun drev å tok på leggene mine.. Menmen! Jeg hadde heldigvis på meg en dekkende og prektig bokser, og ikke en av de der blondetrusene :hoho:

Hun var også inne på at en gradert sykemelding kunne være tingen. Så det er absolutt noe jeg bør vurdere. Alle sier det jo.. Og jeg vet jo selv innerst inne at det er det jeg trenger. Det er bare så vanskelig.. Føler det er et nederlag og vanskelig når det er pga utmattelse. Redd for at sjefen tenker at jeg er lat. Jeg vet det er teit tankegang.. Nå skal jeg få tilrettelegging denne uken og neste, så får se hvordan det går. Sjefen sa blant annet at jeg kunne gå tidligere noen dager (uten å avspasere selvsagt), og komme litt senere om jeg har behov for det. Så det er mulig vi kan få det til uten sykemelding. Er bare det at det er vanskeligere å gå når det er opp til meg å vurdere.. Da tenker man lett at man skal ta seg sammen og holde ut litt til. Med en sykemelding er det liksom satt.. Litt klønete forklart men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg kjempegodt. Jeg gikk jo i mange uker og var helt elendig, og hadde en avtale om å "komme og gå som jeg ville". Men det fungere bare ikke for meg, jeg er altfor flink pike. Jeg trengte at legen snakket strengt til meg :fnise: Eller, at det  alle fall var en annen enn meg som bestemte at jeg ikke skulle være mer på jobb enn dette. Det man må prøve å snu tankegangen til er at en innsats i dag, og en litt klok vurdering av hva man egentlig har krefter til, kan gjøre at du faktisk holder mye lenger i jobb enn det du eventuelt ellers ville gjort. Og DET tjener jo både arbeidsgiver og du på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt det at det er vanskelig å skulle gå tidlig og komme sent uten at man har noe håndfast bevis for det på en måte... Så dumt at du ikke har mulighet til å ha hjemmekontor :( Det hadde sikkert hjulpet mye. Vi har det også ganske strengt med det, så må ha jobb-laptop for å kunne sitte på hjemmekontor. 

Husk at det er viktig å ta hensyn til helsa :) God bedring og klem til deg. Og hurra for 15 fullgåtte uker! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Når du gråter av utmattelse så er du IKKE frisk :opplyser: Nå kommer pekefingeren igjen.

Det er INGEN som roser deg for å slite deg ut for jobben din. Belive you me.. Jeg har jobbet ræva av meg i perioder, og alikevel skal sjefen dra frem forbedringspotensialområdene våres på møter. Får virkelig følelsen av å aldri gjøre en god nok jobb. Ingen på min jobb sist skrøt av hvor flink jeg var som holdt ut.. Så denne gangen lærer jeg av mine feil og terskelen for å sykemelde meg har blitt MYE lavere.

Det er jo uansett bare for en periode. :klemmer:

Det er MYE bedre å ta gradert sykemelding nå enn å presse seg for mye og så sier det PANG og du blir fullt sykemeldt.

Jeg er blitt litt vel anti flink pike for tiden :fnise: Så er bare derfor jeg er litt streng med deg. Om sjefen synes du er lat kan han gå å ta seg ei bolle!! Det krever enormt med energi å gro frem et barn. Kroppen sender jo all energi til livmoren og det voksende barnet. Og vi sitter igjen med restene.. Av næringstoffer så får også babyen første pri og vi får restene :P Ikke rart vi blir slitne?? Har vært halv dag på jobb i dag jeg og holdt på å slukne på sofan for en time siden :P

Er bra sjefen er med på tilrettelegging da. Håper det hjelper litt. Er kanskje mye lettere å faktisk gå tidlig eller begynne senere dersom du har en sykemelding. Da har du jo tidspunkter du må forholde deg til :) 

Så bra bekkenet er mye bedre da :danse: Sånt liker vi :nigo:

Og.. JA til magebilde :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for sent svar jenter. Takk for gode, omsorgsfulle ord :klem: Det settes veldig pris på!!

De siste dagene av arbeidsuker var jeg flink og tok kortere dager :jepp: Torsdag kom jeg på jobb klokken 10, og fredag kom jeg 09 og dro 15:15. Merker at det hjelper på, så skal prøve å gjøre det samme neste uke :)

I dag er jeg 16 uker :strix: Plutselig gikk tiden ganske fort! Mini er nå 12 cm lang :hjerte:

På torsdag var jeg på show, og da lurer jeg på om jeg kaaaanskje kjente noe som kan være bevegelse fra lille! Det var veldig høy lyd på showet synes jeg, og akkurat når sangen startet kjente jeg noe ganske langt nede og til venstre i magen :rodmer: Som om noe sveipet på innsiden av magen :hjerte: Håper jeg snart kjenner mer!! Gleder meg sånn til å kjenne spark og få den forsikringen om at lille har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager for sent svar jenter. Takk for gode, omsorgsfulle ord :klem: Det settes veldig pris på!!

De siste dagene av arbeidsuker var jeg flink og tok kortere dager :jepp: Torsdag kom jeg på jobb klokken 10, og fredag kom jeg 09 og dro 15:15. Merker at det hjelper på, så skal prøve å gjøre det samme neste uke :)

I dag er jeg 16 uker :strix: Plutselig gikk tiden ganske fort! Mini er nå 12 cm lang :hjerte:

På torsdag var jeg på show, og da lurer jeg på om jeg kaaaanskje kjente noe som kan være bevegelse fra lille! Det var veldig høy lyd på showet synes jeg, og akkurat når sangen startet kjente jeg noe ganske langt nede og til venstre i magen :rodmer: Som om noe sveipet på innsiden av magen :hjerte: Håper jeg snart kjenner mer!! Gleder meg sånn til å kjenne spark og få den forsikringen om at lille har det fint :)

Oi, så gøy at du kanskje har kjent liv allerede :) Det kjentes sånn ut for meg først og. Som noe sveipet eller dyttet veldig forsiktig inne i magen :) Når bevegelsene ble tydligere, så kunne jeg med sikkerhet sammenligne og si at det første jeg kjente var babyen :) Så er sikkert det du har kjent og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh håper det :jepp: Synes det er så mange på termingruppen som kjenner masse liv allerede, så blir så utålmodig :ler: Selv om jeg vet det er veldig tidlig da ;)

Nå begynner jeg å bli ganske så spent på hvem som gjemmer seg inni der :) Fra omtrent før TB var jeg helt sikker på at det var en liten gutt, men alle andre har trodd at det er jente. Flere av symptomene tyder også på jente, spesielt hjertelyden og at jeg har fått så uren hud. Så nå begynner jeg faktisk å helle litt mot jente :ler: Da jeg var på apoteket for å kjøpe påfyll av vitaminer kommenterte hun på apoteket også at hun var heelt sikker på at jeg hadde jente i magen :fnise: Hun bare; du måå komme innom og si hva det er når du vet, jeg er helt sikker på at det er jente :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med bevegelse! Det er vanskelig og vite i begynnelsen,spesielt når det er så svakt! Når skal du på oul?:)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke lenge til :) Jeg fikk en guttefølelse ganske tidlig i svangerskapet, og det stemte jo :) Tror ikke at man skal undervurdere sin egen magefølelse. Hadde ganske blandet med symptomer jeg da, men i motsetning til deg, så har jeg hatt finere hud, og har også hatt finere hår enn vanlig.

Er veldig vanskelig å gjette hva som gjemmer seg i magen din, men det blir jo spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du er heldig som har fått finere hud og hår :) Her er det fjortissfest i ansiktet mitt, for å si det sånn :ler: Jaja.. Lite å gjøre ved annet enn å være flink til å rense og fjerne all sminke!

Nå skal jeg på tapaskveld med venninner :) Gleder meg! En annen som også er gravid der, gleder meg til å se magen hennes :nigo: Hun er ca en mnd foran meg i løpet, så jeg håper den er større enn min :ler: For min er jo egentlig ganske stor, så nesten litt kleint om min er større :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...