Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Jaa, når kjente du bevegelse første gang Shinigami?

FruN: når var det da? Jeg har kjent noe jeg tenkte kanskje kunne være bevegelse en gang, for ca en uke siden. Men tror egentlig det var ønsketenkning.

Oooo, når var det da... :overrasket: Rundt uke 16, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er IKKE vanlig å kjenne bevegelse så tidlig som førstegangs! Da er det vel vanlig fra 16+ (snakker også for meg selv første gangen). Nå, som andregangs, kjente jeg det tidligere, fra uke 12. Men da vet man hva man skal kjenne etter! I tillegg spiller mye inn, så det er like vanlig å ikke kjenne noe før etter 20. Jeg synes ikke de tidlige bevegelsene er SÅ viktige, men når du virkelig begynner å kjenne armer, bein og rumpe som borrer seg gjennom - da taes graviditeten til et nytt nivå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er 17 uker i dag, og har vel egentlig merket veldig lite.. Håper jeg kjenner bevegelse snart! Vet det er teit, men blir nesten bekymret - spesielt når jeg føler "alle andre" allerede har merket noe lenge. Satser på at jeg kjenner noe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, når kjente du bevegelse første gang Shinigami?

FruN: når var det da? Jeg har kjent noe jeg tenkte kanskje kunne være bevegelse en gang, for ca en uke siden. Men tror egentlig det var ønsketenkning.

Hmmm... Det var vel i uke 17. 17+3 var det vel :) Kjentes ut som en liten finger som dytta forsiktig der inne. Noen dager tidligere, så kjente jeg noe som vibrerte et oar ganger under dagen på akkurat samme punkt i magen, så tror kanskje at det var babyen og :)

Jeg var litt overraska over å kjenne så tidlig egentlig. Men det gikk et par uker til jeg kjente liv hver dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke noe før jeg var 19 uker på vei, og da var det så svakt at jeg trodde jeg kanskje bare innbilte meg at det var bevegelse. Var nok nærmere 21 uker før jeg var sikker på at det var det jeg kjente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt godt å høre at du ikke kjente noe før 19 uker Juliane! Fikk tidligere i dag en teit, irrasjonell bekymringbølge om at det var noe galt med baby siden jeg ikke kjente noe :sjenert: Jeg vet jo at det fortsatt er tidlig innerst inne, men når man føler alle andre rundt kjenner masse så begynner man å tvile :sjenert: Og da kommer disse teite bekymringene og den dumme frykten. Håper dagene til OUL går raskt, jeg trenger å se at alt ser fint ut! Og håper virkelig at alt ser fint ut.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Jeg kjente ingen ting før to dager før OUL (tror jeg var midt i uke 18 da). Plutselig kjentes det som om noen knipsa meg fra innsiden :)

Tipper halvparten av de som kjenner "liv" i uke 14 egentlig har kjent luft passere i tarmen :fnise: og det er jo bare SYKT hva slags ting det skal gå sport i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første "dultet" jeg kjente, var dagen etter OUL :) 

Før den tid var det som sagt bare en diffus følelse av at det var noe som bevegde seg rundt inni der :) 

Da var jeg 18+4 :) 

 

Det er ihvertfall ikke noe å stresse med, plutselig kjenner du masse bevegelse :klemmer: 

 

Nå gleder jeg meg til 5.november, skal på vekstkontroll-UL da. Gleder meg til å se lillemor igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å være bekymret uten grunn i svangerskapet tenker jeg :) Man slutter nok aldri helt å være bekymret. Du kan forholde deg til det at mane ikke kjenner liv før rundt uke 20, så det er helt normalt :) På OUL, så ser du nok en frisk og sprellende baby tenker jeg :)

Også en annen ting, da jeg kjente etter liv da jeg ikke hadde kjent noe enda, så leste jeg så mye om disse berømte fiskehalene, men forsto meg ikke helt på den sammenligninga.

Vet ikke helt hvordan det er med dere andre, men jeg har aldri slukt en levende fisk før, og vet derfor ikke hvordan en fiskehale i magen føles. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, har du ikke spist levende fisk før?! :sjokk:

Jeg kjente heller aldri fiskehaler eller bobler som sprakk, jeg kjente egentlig bare små dult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv 17+3 som førstegangsgravid og jeg hadde morkaka bak, så det hjalp jo og! Ikke stress med det, er vanlig og ikke kjenne noe før uke 20! Og det er jo de som kjenner liv tidlig som skriver om det!!:)

Edit;ingen fiskehale her heller! Men dult!:)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingen ting før to dager før OUL (tror jeg var midt i uke 18 da). Plutselig kjentes det som om noen knipsa meg fra innsiden :)

Tipper halvparten av de som kjenner "liv" i uke 14 egentlig har kjent luft passere i tarmen :fnise: og det er jo bare SYKT hva slags ting det skal gå sport i!!

 

:hoho: Det skal jeg tenke på neste gang noen sier de kjenner liv og jeg blir misunnelig...

Og ja.. Får masse spørsmål om det fra kjente og "ukjente".. Føler det går litt sport i dette ja!

 

Første "dultet" jeg kjente, var dagen etter OUL :) 

Før den tid var det som sagt bare en diffus følelse av at det var noe som bevegde seg rundt inni der :) 

Da var jeg 18+4 

 

Det er ihvertfall ikke noe å stresse med, plutselig kjenner du masse bevegelse :klemmer: 

 

Nå gleder jeg meg til 5.november, skal på vekstkontroll-UL da. Gleder meg til å se lillemor igjen :rodmer:

  

Gleder meg til jeg også kjenner dult :rodmer: Så spennende med vekstkontroll! Skjønner at du gleder deg til å se henne igjen :hjerte: Har dere bestemt dere for navn enda?

Det er helt normalt å være bekymret uten grunn i svangerskapet tenker jeg :) Man slutter nok aldri helt å være bekymret. Du kan forholde deg til det at mane ikke kjenner liv før rundt uke 20, så det er helt normalt :) På OUL, så ser du nok en frisk og sprellende baby tenker jeg :)

Også en annen ting, da jeg kjente etter liv da jeg ikke hadde kjent noe enda, så leste jeg så mye om disse berømte fiskehalene, men forsto meg ikke helt på den sammenligninga.

Vet ikke helt hvordan det er med dere andre, men jeg har aldri slukt en levende fisk før, og vet derfor ikke hvordan en fiskehale i magen føles. Så det så.

 

Har du ikke spist levende fisk altså? :hoho:

Men uff ja, disse bekymringene :bond: Skulle ønske jeg klarte å slappe av mer og nyte det at jeg er gravid. Det tar jo så mye energi å bekymre seg!

 

Hva, har du ikke spist levende fisk før?! :sjokk:

Jeg kjente heller aldri fiskehaler eller bobler som sprakk, jeg kjente egentlig bare små dult.

  

Ja, jeg må være en skikkelig rar skrue som ikke har spist levende fisk før ja :P

  

Det blir så ta sushi til et helt nytt nivå :ler:

Jeg kjente liv 17+3 som førstegangsgravid og jeg hadde morkaka bak, så det hjalp jo og! Ikke stress med det, er vanlig og ikke kjenne noe før uke 20! Og det er jo de som kjenner liv tidlig som skriver om det!!

Edit;ingen fiskehale her heller! Men dult!)

Det er det samboer sier også, når jeg driver og stresser. Tenk på alle de som fortsatt ikke kjenner noe. Det er jo de som kjenner noe som forteller! Og det stemmer jo det.. Må bare bli flinkere til å tenke rasjonelt :ler: Jeg er ikke alltid så flink til det - spesielt ikke som gravid. Da kommer katastrofetankene altfor lett :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for beroligende ord jenter.. Det hjelper! Godt dere kan tenke rasjonelt for meg, når hormonene tar litt overhånd :)

Nå er jeg 17 uker, og i følge appen min er baby på størrelse med en løk. Men i følge app er også baby 12-14 cm. Det må da være en voldsom stor løk da? :hoho:

Kvalmen kommer og går litt fortsatt, men veldig lite av det. Kjenner energien kommer litt mer snikende også, uken som var fikk jeg både spist middag med en venninne og vært på yoga. Ny rekord! Til uken er målet å få trent en gang, samt vært med på en venninnemiddag. Små mål :ler: I tillegg til jobb da selvsagt.

I går var jeg på fest. Synes det er null problem å ikke drikke tidlig på kvelden, men når klokken bikker midnatt merker jeg at det er på tide å komme seg hjem. Da er jeg sliten og trøtt og andre begynner å bli fulle. I går dro jeg da noen begynte å leke seler på gulvet som en dans :klo: Jaja, forstå det den som kan :ler: Det var veldig hyggelig frem til da da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke når jeg kjente baby for første gang.. Ehm, jeg er litt distre :P

Gratulerer med 17 uker, og en veldig stor løk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker faktisk ikke når jeg kjente baby for første gang.. Ehm, jeg er litt distre :P

Gratulerer med 17 uker, og en veldig stor løk :ler:

 

Hehe jeg også, en av de mange grunnene til at jeg skriver dagbok her inne. Trenger et sted hvor alt står skrevet ned :ler: jeg husker sjeldent viktige datoer, blant annet ble 6 årsdagen til samboer og jeg glatt glemt :sjenert:

Tusen takk :strix: Feiret med tapas og fotballkamp :hoppe: Ikke verst søndag :)

 

Hvis baby ligger i fosterstilling blir det sikkert en litt mer normal løk. :ler:

Haha sant nok! Det tenkte jeg ikke på :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  

Gleder meg til jeg også kjenner dult :rodmer: Så spennende med vekstkontroll! Skjønner at du gleder deg til å se henne igjen :hjerte: Har dere bestemt dere for navn enda?

 

Jeg er egentlig litt irritert på vekstkontrollen, for den ble satt opp kun fordi jeg er overvektig (og da virket det som en helt naturlig selvfølge at ungen ble diger. Øh. Nei.) Uansett blir det fint å få se ho igjen da :rodmer: Og det er selvfølgelig ingenting galt med vekstkontroll, jeg vil jo ikke at ho skal være for stor. Det er bare holdninga JM på sykehuset hadde. Ellers var ho kjempehyggelig! :jepp: 

Navn har vi inne ;) En halv munnfull :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt irritert på vekstkontrollen, for den ble satt opp kun fordi jeg er overvektig (og da virket det som en helt naturlig selvfølge at ungen ble diger. Øh. Nei.) Uansett blir det fint å få se ho igjen da :rodmer: Og det er selvfølgelig ingenting galt med vekstkontroll, jeg vil jo ikke at ho skal være for stor. Det er bare holdninga JM på sykehuset hadde. Ellers var ho kjempehyggelig! :jepp: 

Navn har vi inne ;) En halv munnfull :ler:

Neei? Er det sant? Da skjønner jeg du ble litt irritert. Hørt mange som har litt negative erfaringer med helsevesenet som gravid og overvektig. Ikke noe ålreit! :/ Men du får ta det som en fin mulighet til å se snuppis igjen, som du jo også gjør :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei? Er det sant? Da skjønner jeg du ble litt irritert. Hørt mange som har litt negative erfaringer med helsevesenet som gravid og overvektig. Ikke noe ålreit! :/ Men du får ta det som en fin mulighet til å se snuppis igjen, som du jo også gjør :hjerte:

Det bryr meg midt på ryggen hva de mener om vekta mi, tar det som jeg bestemmer er positivt og holder på det :jepp: 

 

Dæven :overrasket: det er bare to og en halv uke til vi får se ho! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...