Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg skal også inn til UL når jeg har passert 18 uker, 22.10. Blir spennende tider, plutselig en farge! Og mulig å tenke navn.. hvilken type navn liker du? Oppkalling , gammelt, moderne?

Hm.. Jeg liker det meste egentlig, men ikke så glad i konstruerte veldig sukkersøte navn. Litt usikker på hva som ligger i moderne navn, men vil tro jeg liker de? Er moderne navn typ Emil, Elias, Isak? For de synes jeg er fine :)

  

De har gravidsvømming på svømmeakademiet for å forebygge bekkenplager :)

Har hørt mye varmt om gravidsvømming, men jeg er hyperallergisk mot klor, så det er litt utelukket for meg dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 14 uker og endelig i andre trimester :strix: Baby er på størrelse med en sitron :sjokk:(såå stor, kan det virkelig stemme??) Og 35 % av graviditeten er over. De siste to ukene har gått ganske fort egentlig :hjerte:

Ellers er formen grei. Bekkenet mitt er helt overkommelig. Har slitt litt med kvalme igjen den siste uka, og har blitt litt roping på elgen over doen. Eller som min bror gjerne sier; det har blitt litt "rolfing" :klo:

Jeg har fått en liten babymage og det ELSKER jeg! Gleder meg så utrolig masse til det er helt tydelig at det er fordi jeg er gravid og at det ikke kan forveksles med oppblåsthet ;):hjerte:

Jobben tar alle mine krefter, så jeg sover for det meste de timene jeg ikke er på jobb. Derfor jeg har vært litt stille her også. Det er rett og slett alt for mye å gjøre på jobb for tiden, har såvidt hatt tid til å spise den siste uka. Det er jo noe jeg ellers hadde blitt sliten av også, men nå er jeg så sliten at det blir mye tårer både før og etter jobb :sjenert: Føler jeg ikke har tid til å puste fordi det hele tiden er møter og telefoner. Blir litt gal av det må jeg innrømme, og håper at det bedrer seg snart. For vet ikke hvor lenge av det jeg holder ut :sjenert: Ganske kjedelig å aldri få gjort noe etter jobb, for jeg sover fra ca 20 om kvelden til jeg må stå opp kl 06. Menmen! De sier jo at man får mer energi i andre trimester, så håper det gjelder for meg også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mer energi i uke 14. Håper det gjelder for deg også! Men i likhet med deg må jeg også legge meg tidlig etter jobb. Gjerne i 21-tiden. Hvis ikke blir jeg kvalm og dårlig.

 

I dag er det lørdag og det er herlig :) Skal strikke og bare kose meg. Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du fikk mer energi! Håper det gjelder meg også :) Er kvalmen din borte forresten ? Husker du slet mye med den :(

Av lørdag :hjerte: Samboer er på guttetur i helgen, så jeg et hjemme alene. Skal møte en venninne 15-tiden for å shoppe etterpå. Trenger nye klær! Ellers er det lite planer for dagen. Føler alle er på hytter rundt om. Jeg er litt dårlig på å være alene hjemme, så håper jeg får noen planer for kvelden. Samtidig er jeg så sliten. Hmm.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fortsatt litt opp og ned med energi. Og du er så heldig som får mage så fort :)

Men tiden flyr skikkelig helt plutselig ja :) Barnet vokser jo kjempefort i de ukene du er i nå før det roer seg litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar jo endel krefter å gro bebis :) Så sånn sett ikke så rart at vi er tappet for energi og trenger mer søvn. Det må vi vel bare venne oss til også forsåvidt, vi føler vel på søvnmangel og slitenhet når ungen kommer ut også ;)

Det er veldig stas med mage :hjerte: Bare en liten kul foreløpig da, men det er så fin å se :rodmer: Jeg er ganske lav så det har vel litt å si. Ikke så mye plass i høyden å gå på, så da går det bare en vei - utover ;) Blir spennende å se hvordan magen er i uke 40 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nesten ikke kvalm lenger :) Bare på kveldene om jeg er veldig sliten, men da sover jeg det bare bort. 

 

De har masse fint på blant annet h&m og weekday nå. Var innom en tur tidligere i uka og kjøpte litt nytt. Var fint å føle seg fresh igjen etter all sovinga og spyinga de siste ukene, hehe..

 

Det er SÅ stas med gravidmage :) Foreløpig har jeg ikke kjøpt gravidklær, men nå begynner sannelig buksene å stramme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymager er sååå fine!

Elsker å se på sånne babykuler og vil helst kose med de hele tiden. Jeg er litt rar :P

Endret av Saltsild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten ikke kvalm lenger :) Bare på kveldene om jeg er veldig sliten, men da sover jeg det bare bort. 

 

De har masse fint på blant annet h&m og weekday nå. Var innom en tur tidligere i uka og kjøpte litt nytt. Var fint å føle seg fresh igjen etter all sovinga og spyinga de siste ukene, hehe..

 

Det er SÅ stas med gravidmage :) Foreløpig har jeg ikke kjøpt gravidklær, men nå begynner sannelig buksene å stramme :P

 

Jeg har ikke fått til å lukke buksene mine på flere uker jeg :ler:

Fikk kjøpt meg noe nytt i dag :hoppe: Ble et par kjoler. Elsker hverdagskjoler! Da jeg kom til HM var jeg så sliten og kvalm så fikk ikke gått innom preggoavdelingen :( Får ta det til uken :)

 

Babymager er sååå fine!

Elsker å se på sånne babykuler og vil helst kose med de hele tiden. Jeg er litt rar :P

Jeg elsker også babymager! Gleder meg til min blir større :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: Hurra for 14 uker  :hoppendeglad:

Håper formen din bedrer seg utover uka :) 

Jeg er veldig glad i å handle på HM på nett, "ramlet" visst inn der for ti min siden  :erter:  og det er jo kun de som har gravidklær omtrent... Akkurat nå så jeg at det er gratis frakt så du kan jo kanskje bestille der og så bare returnere hvis det ikke passer? Tror det er større utvalg (og størrelser) på nett enn i butikk :)

 

Babymage  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: Hurra for 14 uker :hoppendeglad:

Håper formen din bedrer seg utover uka :)

Jeg er veldig glad i å handle på HM på nett, "ramlet" visst inn der for ti min siden :erter: og det er jo kun de som har gravidklær omtrent... Akkurat nå så jeg at det er gratis frakt så du kan jo kanskje bestille der og så bare returnere hvis det ikke passer? Tror det er større utvalg (og størrelser) på nett enn i butikk :)

Babymage :hjerte:

Takk for tips! Skal absolutt sjekke det ut :hoppe: Trenger en ny preggobukse, litt lite med bare et par :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr! Tenk 14 uker allerede :danse: Ikke lenge til du er halvveis! Tips om fine hverdagskjoler tas i mot med takk!

Jaa de siste to ukene har gått fort egentlig :bond: Det liker jeg! Håper ukene frem til OUL går fort :) Gleder meg sånn til å se mageboer igjen, og forhåpentligvis få en bekreftelse på at alt er fint :hjerte: Fire uker til OUL i dag :nigo:

De hadde mange fine på Bik bok nå synes jeg! Eneste som er dumt med dem er at det ofte er så mye akryl, så plaggene lett blir stygge. Men kjøpte en superfin grå "ull"kjole derfra i helgen. Superfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg en hel eske med babyklær av svigerinnen min :strix: Omtrent alt er rosa da :ler: Jeg og samboer gikk igjennom den i dag og det ble en fin liten haug med kjønnsnøytrale klær også. Utrolig stas! Det hele ble enda mer virkelig når vi så på klærne. Tenk at vi skal ha en liten baby som passer inn i de klærne da? :rodmer: Helt sykt å tenke på!! :hjerte:

Fikk også en pose med preggoklær! Blant annet 5 bukser! De er for store for meg nå da, men de passer nok fint de siste ukene :ler: Gleder meg til de passer! :hjerte:

Jeg har hatt utrolig lyst på cheeseburger fra Mc Donalds siden lørdag. Har prøvd å dytte bort tanken, men i dag tok den helt overhånd. Selv etter en stor porsjon med laks til middag hadde jeg lyst på :ler: Endte opp med at samboer syklet ned på maccern og kjøpte to cheeseburgere til meg :hoho: og det var UTROLIG godt! Nam!! Nå er jeg imidlertid helt sykt mett :skratte: Mett og veldig fornøyd :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som har babyklær og preggoklær du/dere kan arve :) Så koselig :)

Å får håpe at du ikke får

skikkelig cravings på cheeseburgere over lang tid da :P Er kanskje ikke det sunneste å få lyst på, men må innrømme selv at det er godt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å arve klær :) håper vi får brukt klærne til storebroren om igjen, men det er dessverre lite nøytralt i garderoben hans da.

Forrige svangerskap hadde jeg såå lyst på pommes frites fra McDonald's, da var det like greit at nærmeste sted er 5-6 timer unna :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk saltsild :hjerte: Deilig å ha kommet så langt!

Ja, det var utrolig deilig Shinigami :) Fint å kunne arve. De bruker jo klærne for så kort tid, før de vokser ut av dem. Så de er jo som nye disse klærne :) Haha! Ja, om denne cravingen fortsetter må jeg nok sette et tak på en gang i uken eller noe :ler: og kjøre på med fisk og grønnsakssuppe resten av uken :hoho:

5-6 timer unna ja, Favole :ler: Det hadde vært både utrolig kjipt og veldig greit om det hadde vært meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på toget på vei til jobb. Han som sitter ved siden av meg lukter sterkt av noe mat/krydder og hoster og snørrer noe voldsomt :haar::kvalm: UTEN å holde seg for munnen :bond:

Folk ass.. De er så irriterende :ler: spesielt før klokken åtte om morgningen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...