Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg synes faktisk det er mer kleint å si det til folk denne gangen en sist. Mulig jeg er litt rart :klo:

Føler jeg sier: Ja.. jeg har altså pult.. IGJEN :ler:

Men jeg har vært mye mer redd for at ting skal gå galt denne gangen enn sist. Selv om jeg sist fanatisk sjekket papiret for blod HVER gang jeg var på do. Det gjør jeg ikke nå, men er redd for å si det til folk og at jeg senere må si at det gikk galt.

Jeg er jo snart 16 uker, så skal jo litt til at det faktisk går galt da :sjenert:

 

Merker at jeg alltid prøver å finne en annen måte å si ting på en å si rett ut at jeg er GRAVID.. Til noen på jobb viste jeg bare UL bildet og spurte om de ville se hva jeg har laget :fnise:

Til min "magekåte" kollega (han elsker gravidmager og måtte stadig ta på meg sist), så sa jeg at om ikke mange månedene kan han få lov å ta meg på magen igjen :fnise: Han begynte btw allerede ei uke etter han fikk vite nyheten :fnise:

 

Er det første barnebarn som kommer i familien din eller? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var dritnervøs første gang jeg skulle fortelle det. Tror jeg sa det så fort til mamma at det knapt var forståelig. Haha.. Jeg mistet jo da, så når jeg ble gravid på nytt igjen, og denne graviditeten, så har det vært mye enklere og fortelle det. Hvis jeg skulle få et tredje barn tror jeg ikke jeg vil være ukomfortabel i det hele tatt.

Jeg også mistet første gangen. Synes egentlig det var vanskeligere å si det til mamma denne gangen. Skrev en melding bare :ler:

Jeg synes faktisk det er mer kleint å si det til folk denne gangen en sist. Mulig jeg er litt rart :klo:

Føler jeg sier: Ja.. jeg har altså pult.. IGJEN :ler:

Men jeg har vært mye mer redd for at ting skal gå galt denne gangen enn sist. Selv om jeg sist fanatisk sjekket papiret for blod HVER gang jeg var på do. Det gjør jeg ikke nå, men er redd for å si det til folk og at jeg senere må si at det gikk galt.

Jeg er jo snart 16 uker, så skal jo litt til at det faktisk går galt da :sjenert:

Merker at jeg alltid prøver å finne en annen måte å si ting på en å si rett ut at jeg er GRAVID.. Til noen på jobb viste jeg bare UL bildet og spurte om de ville se hva jeg har laget :fnise:

Til min "magekåte" kollega (han elsker gravidmager og måtte stadig ta på meg sist), så sa jeg at om ikke mange månedene kan han få lov å ta meg på magen igjen :fnise: Han begynte btw allerede ei uke etter han fikk vite nyheten :fnise:

Er det første barnebarn som kommer i familien din eller? :nigo:

Jeg elsker måten du sa det til din kollega på :hoho: Haha men han hørtes jo litt.. Spesiell ut? :ler: Så nå går han altså rundt å tar deg på magen? Haha! Håper dere har et godt forhold sånn ellers da :ler:

Edit: glemte jo å svare på spørsmålet ditt :daane: På min samboers side blir det fjerde barnebarnet :) på min side er det på en måte første, men på en annen måte blir det det fjerde her også :P jeg har to stesøstere som begge har barn. Men for pappa blir det det aller første. Så han er veldig gira :ler: Mamma er også veldig glad, hun synes jo det er litt ekstra stas når det er hennes egen datter (stesøstrene mine var voksne da de kom inn i livet vårt, så blir ikke heelt det samme på en måte..).

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo :) da jeg var hos legen så jeg at hun hadde et lite hav av andre føde-søknader som skulle sendes, så det tar nok litt ekstra tid siden vi er så mange i byen her.

Angående å si "jeg er gravid" synes jeg det er rart å si det :P sier heller noe ala "nå blir vi en til", eller noe i den dur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan se for meg at ting tar litt ekstra tid her i Oslo ja :ler: Vi er jo så mange! Skal du føde på Ullevål eller? Jeg skal på Ullevål, men synes det er veldig dumt de ikke har lystgass :( Men beliggenhet har også mye å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal på ullevål. De har diverse andre typer smertelinding der leste jeg. Også har de det barselhotellet slik at pappan ikke trenger dra hjem. Det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ringe og etterlyse min innkalling etter noen uker. (Ullevål) Viste seg at de hadde klart å sende den til studentboligen der jeg bodde for fem år siden! Var aldri folkeregistrert på den adressen og ikke i kontakt med sykehuset annet enn blodbanken, og jeg har hatt to folkeregistrerte adresser i byen etter det. Her vi bor nå har jeg bodd i fire år, og det er også den adressen som står på helsekortet. Så hvordan i alle dager de klarte å sende til gammel adresse vet altså ikke jeg... :fnise:

Melder meg inn i gjengen som syns det var kleint å fortelle at jeg var gravid, forresten. Det verste var den perioden da magen begynte å synes og jeg følte jeg måtte si det med en gang jeg møtte noen bekjente. "Hei, det var lenge siden, jeg er gravid forresten!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skal på ullevål. De har diverse andre typer smertelinding der leste jeg. Også har de det barselhotellet slik at pappan ikke trenger dra hjem. Det er bra :)

 

Ja, veldig sant. Barselshotellet er grunn nok til å føde på Ullevål synes jeg :)

 

Jeg måtte ringe og etterlyse min innkalling etter noen uker. (Ullevål) Viste seg at de hadde klart å sende den til studentboligen der jeg bodde for fem år siden! Var aldri folkeregistrert på den adressen og ikke i kontakt med sykehuset annet enn blodbanken, og jeg har hatt to folkeregistrerte adresser i byen etter det. Her vi bor nå har jeg bodd i fire år, og det er også den adressen som står på helsekortet. Så hvordan i alle dager de klarte å sende til gammel adresse vet altså ikke jeg... :fnise:

Melder meg inn i gjengen som syns det var kleint å fortelle at jeg var gravid, forresten. Det verste var den perioden da magen begynte å synes og jeg følte jeg måtte si det med en gang jeg møtte noen bekjente. "Hei, det var lenge siden, jeg er gravid forresten!" :ler:

 

Jøss :hoho: Jeg flyttet for under et år siden, så når de surret sånn med deg blir jeg ikke overrasket om min innkalling ligger hjemme hos de som kjøpte min forrige leilighet :ler:

Ja, det kan jeg se for meg! Det er en periode hvor man ser kanskje mer oppblåst/tjukk enn gravid ut? :ler: Jeg har utrolig nok begynt å få mage allerede. Det er vel ganske tidlig? Jeg er både lav og tynn da, og jeg har kort overkropp :sjenert: Noe som betyr at magen vokser raskere ut, siden det et mindre plass i høyden tydeligvis :ler: Lett å skjule fortsatt med store gensere da, men om jeg har på meg noe stramt ser jeg veldig gravid ut! Også om morgningen før jeg har spist eller drukket noe.

 

Jeg synes også det er kleint og flaut - av en eller annen grunn!

Det ble lettere når jeg fikk sagt det noen ganger på en dag synes jeg :ler: Det var lettere å si det til kollegaer enn til folk som står meg veldig nær av en eller annen grunn. Rare greier! Hvordan gikk det å fortelle mams? :hoppe:

I går fikk jeg endelig fortalt det til sjefen :hoppe: Hun ble heldigvis ikke sur, men synes det var veldig koselig på mine vegne. Puh! Lettet! Veldig deilig å endelig ha fått sagt det kjenner jeg :) Stor bør av skuldrene mine. Sa det til endel kollegaer også, så nå er virkelig hemmeligheten ute! Veldig skummelt, men også veldig deilig! Nå ble det plutselig mer virkelig at jeg faktisk skal bli mamma!! Og at dette mest sannsynlig går bra nå! Litt av skrekken for å miste blusset opp da, nå som så mange vet det. Men på et tidspunkt må man jo fortelle det til folk. Og alt så fint ut på UL, så da bør vel sjansen for at noe galt skjer være veldig lav?

Jeg feiret at jeg hadde sagt det til sjefen med å endelig kjøpe meg noe preggisklær. Gravidbuksene var jo som å komme til himmelen! Haha! Så UTROLIG deilig! Alle mennesker burde jo ha slike bukser, det er jo virkelig helt fantastisk å ha på :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på kafé og venter på at tiden skal gå, slik at jeg kan gå bort til helsestasjonen for første jordmortime :hoppe: Gleder meg!

Drikker til og med en kaffe :ler: Ser jo at noen på forumet synes det er døden sjæl og at man da skader barnet sitt. Jeg er ikke helt der altså, så unner meg en kopp i dag :) Har faktisk ikke hatt lyst på kaffe hittil i graviditeten, jeg som elsker kaffe til vanlig! Men "finkaffe" som jeg kaller det, frister fortsatt (altså kaffe som ikke er svart som man kjøper av en barista). Nam nam :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor! Veldig fin time, så er superfornøyd! Hun var skikkelig ålreit og tok seg god tid. Fikk henvisning til fysio også, som er spesialisert på bekkenplager. Hun ringte dit med en gang og satte meg opp på ringeliste om det ble avbestillinger, ettersom det er noe venteliste der.

Fikk med masse informasjon også :) Gleder meg til å sette meg ned å lese!

Eneste var at hun ikke fant hjertelyden :( Men hun var veldig avslappa på det, og sa at det var ganske vanlig. Hun sa at hun såvidt hørte det på et tidspunkt, men fant den ikke igjen. Så hun virket ikke noe bekymret for det. Jeg derimot ble litt stressa, men mest sannsynlig er jo alt fint :)

Da jeg kom hjem lå innkallingen til OUL i postkassa :strix: Jeg har fått time mandag 26.10. Da er jeg 18+2 på vei! Helt perfekt :hjerte: Veldig fornøyd med det, da jeg har sett at mange i termingruppa mi ikke har fått time før i rundt uke 20. Så glad jeg fikk såpass tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eller to kopper om dagen skal ikke være farlig :) Så bare nyt kaffen din du :)

Ikke sant :) Jeg velger å følge helsemyndighetenes råd, og de sier jo at 1-2 kopper om dagen går helt fint. Viktig å ikke bli helt hysterisk tenker jeg. Men alle får jo gjøre det som passer for seg selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor! Veldig fin time, så er superfornøyd! Hun var skikkelig ålreit og tok seg god tid. Fikk henvisning til fysio også, som er spesialisert på bekkenplager. Hun ringte dit med en gang og satte meg opp på ringeliste om det ble avbestillinger, ettersom det er noe venteliste der.

Fikk med masse informasjon også :) Gleder meg til å sette meg ned å lese!

Eneste var at hun ikke fant hjertelyden :( Men hun var veldig avslappa på det, og sa at det var ganske vanlig. Hun sa at hun såvidt hørte det på et tidspunkt, men fant den ikke igjen. Så hun virket ikke noe bekymret for det. Jeg derimot ble litt stressa, men mest sannsynlig er jo alt fint :)

Da jeg kom hjem lå innkallingen til OUL i postkassa :strix: Jeg har fått time mandag 26.10. Da er jeg 18+2 på vei! Helt perfekt :hjerte: Veldig fornøyd med det, da jeg har sett at mange i termingruppa mi ikke har fått time før i rundt uke 20. Så glad jeg fikk såpass tidlig!

Det er ikke uvanlig at hjertelyden kan være vanskelig å finne såpass tidlig nei, så du kan bare slappe av :)

Og så bra med inkallelse til OUL :) Innbiller meg at i løpet av uke 18 eller 19 er det best å få OUL tid. Rart at mange får såpass sent som uke 20, men de får nok nøyaktige mål osv av babyen da og tenker jeg, sånn at rett termin blir beregna :)

Jeg har selv fått helt avsmak på kaffe under svangerskapet, men jeg har hatt perioder hvor jeg har drukket cola nesten daglig da, i moderate mengder så klart. Cola er jo også fy fy i svangerskapet hvis man drikker for mye av det, men ser ikke ut som at lillegutt har tatt noe skade av det :) Så ja, ingen grunn til å være helt hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vellykket jordmortime. Skjønner det er kjipt og ikke finne hjertelyd, men mageboeren din er nok bare en luring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra JM timen gikk bra da :strix: Mye bedre enn å gå til legen?? :lur:

Veldig vanlig å ikke finne lyden så tidlig ja. Noen fostere "stikker av" når doppleren kommer. Mini hata den husker jeg. Vred og vendte på seg når legen prøvde å høre på han :fnise:

JM fant mini sin hjertelyd i uke 12. Men hun lette LENGE. Og i det hun sa at hun trodde hun ikke fant den så vips var den der.Og du har jo nettop vært på UL, så alt er garantert bra :klemmer:

 

Jeg har fått OUL når jeg er 19+6.. Mistenker at det er fordi legen ikke sendte henvisning før i uke 14.. Sist gjorde hun det mye tidligere og jeg fikk time tidligere. Men bekymrer meg i grunnen ingenting. Kanskje fordelen med å være 2. gangs?? Jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med timen kaffemor :hoppe:

  

Hurra for 12 uker og fin UL :strix:

  

Takk dere :hjerte:

Det er ikke uvanlig at hjertelyden kan være vanskelig å finne såpass tidlig nei, så du kan bare slappe av :)

Og så bra med inkallelse til OUL :) Innbiller meg at i løpet av uke 18 eller 19 er det best å få OUL tid. Rart at mange får såpass sent som uke 20, men de får nok nøyaktige mål osv av babyen da og tenker jeg, sånn at rett termin blir beregna :)

Jeg har selv fått helt avsmak på kaffe under svangerskapet, men jeg har hatt perioder hvor jeg har drukket cola nesten daglig da, i moderate mengder så klart. Cola er jo også fy fy i svangerskapet hvis man drikker for mye av det, men ser ikke ut som at lillegutt har tatt noe skade av det :) Så ja, ingen grunn til å være helt hysterisk.

 

Alt med måte tenker jeg :) Cola er jo også helt lov, bare det ikke blir for mye, som du sier :)

 

Så bra med vellykket jordmortime. Skjønner det er kjipt og ikke finne hjertelyd, men mageboeren din er nok bare en luring!

Ja, har googlet litt i kveld og ser at det er veldig vanlig at lege/jordmor finner hjertelyden så tidlig! Så prøver å ikke tenke så mye mer på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra JM timen gikk bra da :strix: Mye bedre enn å gå til legen?? :lur:

Veldig vanlig å ikke finne lyden så tidlig ja. Noen fostere "stikker av" når doppleren kommer. Mini hata den husker jeg. Vred og vendte på seg når legen prøvde å høre på han :fnise:

JM fant mini sin hjertelyd i uke 12. Men hun lette LENGE. Og i det hun sa at hun trodde hun ikke fant den så vips var den der.Og du har jo nettop vært på UL, så alt er garantert bra :klemmer:

 

Jeg har fått OUL når jeg er 19+6.. Mistenker at det er fordi legen ikke sendte henvisning før i uke 14.. Sist gjorde hun det mye tidligere og jeg fikk time tidligere. Men bekymrer meg i grunnen ingenting. Kanskje fordelen med å være 2. gangs?? Jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til uansett :P

Haha ja ser for meg mageboer svømme avgårde jeg nå :ler: Hehe herlig bilde i hodet :hoho:

Ja, ser det er mange som ikke får før nærmere 20 uker. Det er jo innafor når de tenker at man skal ha UL da. Er mest at jeg er utålmodig at jeg er glad jeg fikk time allerede 18+2 :ler: Jeg vil jo vite kjønn også, jeg er ikke like gæren som deg, som klarer å vente til fødsel :sjokk:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er helt fjern jeg... Har ikke funnet dagboka di på kjempelenge, så tenkte kanskje du hadde slettet den, er visst ikke så smart jeg  :murvegg:  :rolleyes: 

Men hurra for 12 uker og innkallelse til OUL  :hoppe:  :strix: Er så godt å se at alt går bra med deg og den lille mageboeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...