Gå til innhold

Hjemmet til asylbarnet Shaimaa bombet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor måtte de være så lenge i landet? Klarte ikke de rødgrønne å gjøre noe med slike saker? 7 år for å få en avklaring virker ganske meningsløst.

Tror de fleste kan være enig i at det er alt for mange ankemuligheter. Burde heller ikke vært mulig å søke om opphold på mer enn et grunnlag slik som de har gjort i denne saken.

Anonymous poster hash: 75e41...76e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulovlige ble sendt ut av landet tilbake til sitt hjemland. Hva er problemet? Hvorfor har enkelte store problemer med dette?

Ja, muslimer bomber hverandre i Jemen. Men hva har dette med Norge å gjøre?

• Liker 6
Skrevet

Tror de fleste kan være enig i at det er alt for mange ankemuligheter. Burde heller ikke vært mulig å søke om opphold på mer enn et grunnlag slik som de har gjort i denne saken.

En ankemulighet og en omgjøringsmulighet. Etter det er det endelig avslag og man må ut frivillig (eller råtne i Trandum hvis man vil det).

• Liker 1
Skrevet

Først og fremmest er det ikke noe som heter 'asylbarn'!

Dette vet du godt fra de mange gangene du har fått dette forklart, det er et ord som brukes av snillister og sosialister for å kidnappe folks følelser.

De barn som det er snakk om er barn av foreldre som har søkt asyl i Norge, og som har fått avslag og derfor ikke har opphold i Norge.

Dernest så må jeg si at din kynisme overgår det meste.

Det er til enhver tid tusenvis av unger i verden som opplever krig og terror - men dem driter du åpenbart en lang og tynn i!!

Hva er grunnen til at du ønsker å misbruke Shaimaa's situasjon for å fremme din syke politiske propaganda?

Hvorfor skriver du ikke om alle de andre barn som er offer for f.eks. ISIS herjinger daglig?

Hva er så spesielt med et barn som har vært i Norge, er disse barn mer verdt enn andre unger?

Det er bra at du er opptatt av barns rettigheter og opplevelser med krig og terror, som de som er offer for Bla ISIS, men hvordan mener du det bidrar til en bedre hverdag for de, å deportere asylbarn fra trygge Norge til krigsområder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ankemulighet og en omgjøringsmulighet. Etter det er det endelig avslag og man må ut frivillig (eller råtne i Trandum hvis man vil det).

Mener du det er slik det burde være eller slik det er? Om du mener det siste, så stemmer ikke det helt da man har mulighet til å saksøke staten og la saken gå hele veien i rettsapparatet i tillegg. Selv om retten ikke tar stilling til selve skjønnsutøvelsen, er det plenty av andre grunnlag som finnes.

Burde absolutt vært maks en ankemulighet per person, ikke per asylsøknad som kan fremmes på ulike grunnlag. Å oppgi feil identitet eller ikke samarbeide om å avklare identiteten, burde medføre automatisk avslag.

• Liker 1
Skrevet

Mener du det er slik det burde være eller slik det er? Om du mener det siste, så stemmer ikke det helt da man har mulighet til å saksøke staten og la saken gå hele veien i rettsapparatet i tillegg. Selv om retten ikke tar stilling til selve skjønnsutøvelsen, er det plenty av andre grunnlag som finnes.

Burde absolutt vært maks en ankemulighet per person, ikke per asylsøknad som kan fremmes på ulike grunnlag. Å oppgi feil identitet eller ikke samarbeide om å avklare identiteten, burde medføre automatisk avslag.

Jeg mener slik det burde være. I dag er det uendelig med anke- og omgjøringsmuligheter og det finnes i praktisk ikke noe som heter ''endelig avslag''. Bare å be om omgjøring igjen.

Enig at å oppgi falsk ID eller nekte å samarbeide med myndighetene bør føre til automatisk avslag.

• Liker 2
Skrevet

Det er bra at du er opptatt av barns rettigheter og opplevelser med krig og terror, som de som er offer for Bla ISIS, men hvordan mener du det bidrar til en bedre hverdag for de, å deportere asylbarn fra trygge Norge til krigsområder?

Still gjerne spørsmålet ditt igjen, uten å bruke den fantasibetegnelsen din.

Skrevet

Still gjerne spørsmålet ditt igjen, uten å bruke den fantasibetegnelsen din.

Du er kanskje egentlig ikke så opptatt av at barns rett til et trygt og godt liv som du gir uttrykk for?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor reiser du ikke ned og virkelig hjelper til. Selg det du har og gi dem penger til mat og bidra litt. Ikke bar sitt her på KG og sipp.

Sier den som sipper høyest av alle!

Anonymous poster hash: 91ee0...4fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan noen kan forsvare at noen hus blir bombet er for meg helt uforståelig. Fordi det blir brukt et begrep dere ikke liker? Snakk om å henge seg opp i detaljer og flisespikkeri. Hvis det ikke er rasisme når man bortforklarer og ser det forferdelige i dette, FORDI de rammede er muslimer/mørke/asylsøkere - ja, da forstår jeg ingenting. Hjerteløse er dere! Burde skamme dere, men det har dere vel ikke vett til.

• Liker 3
Skrevet

Du er kanskje egentlig ikke så opptatt av at barns rett til et trygt og godt liv som du gir uttrykk for?

Det er du kanskje heller ikke, siden dine innlegg åpenbart bare handler om de barn som har vært en tur i Norge!?

• Liker 5
Skrevet

Hvordan noen kan forsvare at noen hus blir bombet er for meg helt uforståelig. Fordi det blir brukt et begrep dere ikke liker? Snakk om å henge seg opp i detaljer og flisespikkeri. Hvis det ikke er rasisme når man bortforklarer og ser det forferdelige i dette, FORDI de rammede er muslimer/mørke/asylsøkere - ja, da forstår jeg ingenting. Hjerteløse er dere! Burde skamme dere, men det har dere vel ikke vett til.

Du bør seriøst ta et kursus i anvendt logikk.

Ingen her, ikke en eneste, har forsvart at hus blir bombet, ingen!

Den som mangler vett er kanskje den som ikke forstår hvorfor man reagerer på dette fantasibegrepet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er du kanskje heller ikke, siden dine innlegg åpenbart bare handler om de barn som har vært en tur i Norge!?

Stråmannskongen er i gang igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Du bør seriøst ta et kursus i anvendt logikk.

Ingen her, ikke en eneste, har forsvart at hus blir bombet, ingen!

Den som mangler vett er kanskje den som ikke forstår hvorfor man reagerer på dette fantasibegrepet?

Nettopp, ja.

Skrevet

Det er du, som mener at det å deportere asylbarn til krigsområder vil hjelpe på rettighetene til de barna som allerede er der. Jeg deler ikke det synet.

• Liker 2
Skrevet

Det er du, som mener at det å deportere asylbarn til krigsområder vil hjelpe på rettighetene til de barna som allerede er der. Jeg deler ikke det synet.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du kan mene at jeg skulle ha kommet med en så idiotisk påstand, eller at jeg på noen måte skulle ha kolportert en så himmelråpende stupid mening??

AnonymBruker
Skrevet

Ikke isolert sett, men hvis vi hadde brukt halvparten av pengene vi sparer på å hjelpe dem så ville det hjulpet dramatisk mange flere. Hvorfor argumenterer du ikke heller for å gjøre det? Hvorfor er den ene familien som har løyet seg inn i Norge så mye viktigere enn alle som ikke har det?

Anonymous poster hash: a5df1...3f2

• Liker 7
Skrevet

Ikke isolert sett, men hvis vi hadde brukt halvparten av pengene vi sparer på å hjelpe dem så ville det hjulpet dramatisk mange flere. Hvorfor argumenterer du ikke heller for å gjøre det? Hvorfor er den ene familien som har løyet seg inn i Norge så mye viktigere enn alle som ikke har det?

Dette er enkelt å svare på: Hyklerne fra sosialistisk side sliter med å finne på politiske saker som de kan profilere seg på, og bruker derfor en annen taktikk; sverting.

Dette med barn, som sendes med sine foreldre ut av Norge, inneholder det allerbeste i så måte, det er jo helt klar 'følelseskaldt og hjerterått' å sende et barn ut av Norge til farlige og usikre forhold. (Det er jo løgn, man sender ikke barna ut, men familien som ikke har opphold, men men)

Når man da vet at FRP, kva sin mangeårige strenge innvandringspolitikk, og det faktum at justisministeren er FRP'er, 'står bak' denne forferdelig utsendelsen, ja da hopper jo selvsagt SVAP'erne på denne.

I stedet for å foreslå løsninger på problemet, et problem som er skapt av dem selv etter 8 år i regjering!

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt skal Norge gjøre det de kan for å hjelpe flest mulig der de er, det jeg ikke skjønner er hvorfor det å sende barn som har bod meste parten av sitt liv i Norge ned til krigsområdene, som en straff for at foreldrene har løyet, slik at statistikken til justisministeren blir bra. Det hjelper vist de som er igjen krigssonene, i følge enkelte

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal Norge gjøre det de kan for å hjelpe flest mulig der de er, det jeg ikke skjønner er hvorfor det å sende barn som har bod meste parten av sitt liv i Norge ned til krigsområdene, som en straff for at foreldrene har løyet, slik at statistikken til justisministeren blir bra. Det hjelper vist de som er igjen krigssonene, i følge enkelte

Jeg forklarte deg i samme innlegg som du svarte på hvordan det kan hjelpe. Innlegget var ganske kort, så det burde være lett å få det med seg. Jeg lurer på om hjernen til slike som deg rett og slett filtrerer bort fakta som ikke passer med det du ønsker å tro på omtrent samme måte som min filtrerer bort reklame.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...