Apis Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Dette er hverdagen til et av asylbarna, som regjeringen sendte ut for å oppfylle sine innvandringspolitiske målsetninger. Barns rett til en trygg hverdag, skolegang og ikke måtte stå til ansvar for sine foreldres feil, må veie tyngre en politiske målsetninger http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jemen/stoettegruppen-familien-til-shaimaa-11-roemte-fra-bombene/a/23427581/ 2
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Det er ingen asylbarn, kun foreldre som har jugd og fått barn mens de har anket og anket. Ja det bombes og bombes. Slik er krig. Det er ellers ikke noe spesielt ved at et hus eller to blir smadret. Men selvsagt kan det lages snørr og tåre politikk her i Norge av slikt. 17
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Det er ingen asylbarn, kun foreldre som har jugd og fått barn mens de har anket og anket. Ja det bombes og bombes. Slik er krig. Det er ellers ikke noe spesielt ved at et hus eller to blir smadret. Men selvsagt kan det lages snørr og tåre politikk her i Norge av slikt. Skandale er det! Ikke noe spesielt at hus bombes? Nå vet jeg ikke hvilken hverdag du har, men at hjemmet ditt blir bombet så har man helt klart et behov for beskyttelse. Hadde de sittet i hjemmet sitt ville de ha blitt drept. Jeg trodde man haddde asylinstituttet for å beskytte mennesker som står i fare for å bli drept? Her må myndighetene innse sine feil og hente de til Norge igjen. Ellers kan de bli drept. Er du helt uten menneskelig medfølelse? Anonymous poster hash: e0cfb...6ec 8
Gjest Elseby13 Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Det er ingen asylbarn, kun foreldre som har jugd og fått barn mens de har anket og anket. Ja det bombes og bombes. Slik er krig. Det er ellers ikke noe spesielt ved at et hus eller to blir smadret. Men selvsagt kan det lages snørr og tåre politikk her i Norge av slikt. At nettopp du kommer med dette oppgulpet overrasker meg overhodet ikke. Hva om det var ditt hus og dine barn? Det er så trist at enkelte har blitt helt følelsesløse takket være all vår velstand.
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Skandale er det! Ikke noe spesielt at hus bombes? Nå vet jeg ikke hvilken hverdag du har, men at hjemmet ditt blir bombet så har man helt klart et behov for beskyttelse. Hadde de sittet i hjemmet sitt ville de ha blitt drept. Jeg trodde man haddde asylinstituttet for å beskytte mennesker som står i fare for å bli drept? Her må myndighetene innse sine feil og hente de til Norge igjen. Ellers kan de bli drept. Er du helt uten menneskelig medfølelse? Anonymous poster hash: e0cfb...6ec Det viktigste er at disse kriminelle asylsøkerne er ute. De er der de hører hjemme i sin kultur. Der kan de bombe hverandre til krampen tar dem. Krig er grusomt og mennesker dør. Slik er livet. 8
Sir Winston Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Dette er hverdagen til et av asylbarna, som regjeringen sendte ut for å oppfylle sine innvandringspolitiske målsetninger. Barns rett til en trygg hverdag, skolegang og ikke måtte stå til ansvar for sine foreldres feil, må veie tyngre en politiske målsetninger http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jemen/stoettegruppen-familien-til-shaimaa-11-roemte-fra-bombene/a/23427581/ Først og fremmest er det ikke noe som heter 'asylbarn'! Dette vet du godt fra de mange gangene du har fått dette forklart, det er et ord som brukes av snillister og sosialister for å kidnappe folks følelser. De barn som det er snakk om er barn av foreldre som har søkt asyl i Norge, og som har fått avslag og derfor ikke har opphold i Norge. Dernest så må jeg si at din kynisme overgår det meste. Det er til enhver tid tusenvis av unger i verden som opplever krig og terror - men dem driter du åpenbart en lang og tynn i!! Hva er grunnen til at du ønsker å misbruke Shaimaa's situasjon for å fremme din syke politiske propaganda? Hvorfor skriver du ikke om alle de andre barn som er offer for f.eks. ISIS herjinger daglig? Hva er så spesielt med et barn som har vært i Norge, er disse barn mer verdt enn andre unger? 16
Sir Winston Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Skandale er det! Ikke noe spesielt at hus bombes? Nå vet jeg ikke hvilken hverdag du har, men at hjemmet ditt blir bombet så har man helt klart et behov for beskyttelse. Hadde de sittet i hjemmet sitt ville de ha blitt drept. Jeg trodde man haddde asylinstituttet for å beskytte mennesker som står i fare for å bli drept? Her må myndighetene innse sine feil og hente de til Norge igjen. Ellers kan de bli drept. Er du helt uten menneskelig medfølelse? Anonymous poster hash: e0cfb...6ec De mange tusen andre barn, skal de også til Norge? Eller, driter du som de andre hyklerne bare i dem? 7
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 At nettopp du kommer med dette oppgulpet overrasker meg overhodet ikke. Hva om det var ditt hus og dine barn? Det er så trist at enkelte har blitt helt følelsesløse takket være all vår velstand. Nå er ikke dette mitt hus og i krig skjer det grufulle ting. Millioner av mennesker lider daglig. Ikke noe spesielt ved disse. Selv om VG skriver så snørr og tårer renner. 5
Sir Winston Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 At nettopp du kommer med dette oppgulpet overrasker meg overhodet ikke. Hva om det var ditt hus og dine barn? Det er så trist at enkelte har blitt helt følelsesløse takket være all vår velstand. Så, alle som mener de ikke er en god idé å bringe alle verdens lidende barn til Norge er følelsesløse? 10
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 De mange tusen andre barn, skal de også til Norge? Eller, driter du som de andre hyklerne bare i dem? De driter i andre barn. Dette er populisme på sitt beste. Igangsatt av media, sosialister og KrF. Her skal det igjen konkurreres i hvem som viser mest sympati med disse kriminelle asylsøkerne. 4
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Man burde lage et nytt rosetog så kan populistene grine sammen i en stor konkurranse om å vise mest mulig følelser. Så kan man i felleskap synge barn av regnbuen. Da får man virkelig dyrket snørr og tårepolitikken maks og alle kan få vist seg frem, slik populister liker. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 De mange tusen andre barn, skal de også til Norge? Eller, driter du som de andre hyklerne bare i dem? Glimerende logikk. Ikke hjelp de som greier den lange farefulle reisen til Norge og søker beskyttelse, for da må jo de andre også som ble igjen også få. Såååååå hyklersk altså. Du driter jo forøvrig i alle. Du vil jo ikke hjelpe en eneste en. For du er så redd for å være "hykler". Redder du ett menneskeliv reddet du hele menneskeheten. Anonymous poster hash: e0cfb...6ec 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 De driter i andre barn. Dette er populisme på sitt beste. Igangsatt av media, sosialister og KrF. Her skal det igjen konkurreres i hvem som viser mest sympati med disse kriminelle asylsøkerne. Og du driter i alle barna. Anonymous poster hash: e0cfb...6ec 2
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Glimerende logikk. Ikke hjelp de som greier den lange farefulle reisen til Norge og søker beskyttelse, for da må jo de andre også som ble igjen også få. Såååååå hyklersk altså. Du driter jo forøvrig i alle. Du vil jo ikke hjelpe en eneste en. For du er så redd for å være "hykler". Redder du ett menneskeliv reddet du hele menneskeheten. Anonymous poster hash: e0cfb...6ec Hvorfor reiser du ikke ned og virkelig hjelper til. Selg det du har og gi dem penger til mat og bidra litt. Ikke bar sitt her på KG og sipp. 9
Gothminister Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Og du driter i alle barna. Anonymous poster hash: e0cfb...6ec Nei. Men skal jeg bry meg om alle barn og voksne som lider i denne verden. Da hadde man blitt gal. Så jeg lever mitt liv for man lever kun en gang og da må man nyte hver dag som den siste. Flott påskevær i dag og da må man ut å kose seg i sola vet du. Så mens verden er gal, så for vi andre nyte. God påske. 3
Snof Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 (endret) Synes det har vært svært stille om konflikten i Jemen, annet enn denne saken. Har ikke sett stort mer enn oppdateringer på hva som skjer, men ikke noen analyser eller reaksjoner. Nå er det Saudi Arabia som driver med bombingen, og de vurdere å sende inn bakkestyrker for å ta Houthi-militsen. Kan vel beskrives som en proxy-krig mellom Iran og Saudi Arabia. I den sammenheng så synes jeg at det trengs et sterkere fokus på hva Saudi Arabia driver med. Første spørsmålet er om denne krigen er legitim, der de blander seg inn i en borgerkrig, og det virker for meg som at de simpelthen tar side, kun fordi Houthi-militsen ikke tilhører Sunni-islam, men shia. På toppen av dette har jeg SVÆRT liten tiltro til at Saudi Arabia bryr seg stort om sivile tap. Av en eller annen grunn, kanskje på grunn av menneskerettighetssituasjonen i landet, så har jeg nærmest ingen tiltro til at de vil drive med "forsiktig" krigføring. Lurer også på hva verden kan gjøre. Er det mulig å opprette safe-zones for flyktninger og lignende hvis det eskalerer. Så langt virker det som Saudi Arabia er fritt fram til å gjøre hva de vil. Er redd for at dette kan ende svært blodig! Jeg tar dette fram fordi det er så mye mer enn kun denne saken. Slike spørsmål ender raskt opp med om antall flyktninger vi skal ta. Endret 1. april 2015 av Snof 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 Nei. Men skal jeg bry meg om alle barn og voksne som lider i denne verden. Da hadde man blitt gal. Så jeg lever mitt liv for man lever kun en gang og da må man nyte hver dag som den siste. Flott påskevær i dag og da må man ut å kose seg i sola vet du. Så mens verden er gal, så for vi andre nyte. God påske. Du kan i det minste bry deg om noen barn. Om hver person hadde brydd seg litt om noen så hadde verden blitt et bedre sted. Du derimot, du driter i alt og bryr deg kun om ditt eget liv virker det som. Anonymous poster hash: e0cfb...6ec 3
Sir Winston Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Glimerende logikk. Ikke hjelp de som greier den lange farefulle reisen til Norge og søker beskyttelse, for da må jo de andre også som ble igjen også få. Såååååå hyklersk altså. Du driter jo forøvrig i alle. Du vil jo ikke hjelpe en eneste en. For du er så redd for å være "hykler". Redder du ett menneskeliv reddet du hele menneskeheten. Anonymous poster hash: e0cfb...6ec Selvsagt skal vi hjelpe de vi kan, men dersom folk kommer til Norge og åpenbart ikke oppfyller kriteriene for asyl, ja da skal de heller ikke oppholde seg her, om de har barn eller ikke. Du vet fint lite om mitt engasjement for flyktninger. Jeg er ikke redd for å være hykler, det overlater jeg til snillistiske utopi-do-good'ere. Er det en grunn til at du slutter ditt innlegg med et koran-sitat? 8
debattanten Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 Dette er hverdagen til et av asylbarna, som regjeringen sendte ut for å oppfylle sine innvandringspolitiske målsetninger. Barns rett til en trygg hverdag, skolegang og ikke måtte stå til ansvar for sine foreldres feil, må veie tyngre en politiske målsetninger http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jemen/stoettegruppen-familien-til-shaimaa-11-roemte-fra-bombene/a/23427581/ Hvorfor måtte de være så lenge i landet? Klarte ikke de rødgrønne å gjøre noe med slike saker? 7 år for å få en avklaring virker ganske meningsløst. 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #20 Skrevet 1. april 2015 Oh, cry me a river.. Denne familien har løyet om sin identitet og fikk avslag i 2008. De har ingenting i Norge å gjøre. At de selv har trenert saken i syv år, for stå for deres regning. Anonymous poster hash: 75e41...76e 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå