Gå til innhold

Har jeg rett på støtte gjennom sommerferien?


Fame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er eksen min nå, gitt. Jeg bor i Telemark

Da er det bare å levere cver på f.eks sykehjem. Det er alltid bruk for vikarer, vikarer jeg kjenner jobber fullt gjennom hele sommeren hvis de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt ikke så enkelt å få seg en jobb....

Men det er ikke sååå vannskelig heller, du går høyere studier da er du sikkert i en by av en viss størrelse. Da gjelder det å klasebombe alle sykehjem, bolig for utviklingshemmede, butikker, hjemmehjelpen, sykehjem, dagsenter for eldre. Jeg nekter for at det er umulig å få seg en enner annen jobb... Det er nyttig å ha arbeidserfaring fra studietiden ikke bare økonomisk, men det å skaffe seg en form for arbeidslivserfaring er nyttig når du skal ut å søke jobb på "ordentlig."

-Hilsen en som var ferdig studert våren 2014, og skal ha sin første somemrferie på 6 år, nå til sommeren.

Anonymous poster hash: 8b182...dff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke sååå vannskelig heller, du går høyere studier da er du sikkert i en by av en viss størrelse. Da gjelder det å klasebombe alle sykehjem, bolig for utviklingshemmede, butikker, hjemmehjelpen, sykehjem, dagsenter for eldre. Jeg nekter for at det er umulig å få seg en enner annen jobb... Det er nyttig å ha arbeidserfaring fra studietiden ikke bare økonomisk, men det å skaffe seg en form for arbeidslivserfaring er nyttig når du skal ut å søke jobb på "ordentlig."

-Hilsen en som var ferdig studert våren 2014, og skal ha sin første somemrferie på 6 år, nå til sommeren.

Anonymous poster hash: 8b182...dff

Her fikk den ene meny butikken inn 1000 søknader. Er det vanlig i en ganske liten by? Den er ikke spesielt stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den om støttekontakt er ett veldig godt råd, anbefaler deg å ringe og sjekke med kommunen om de trenger en støttekontakt eller avlaster. Ofte skal avlastningsfamiliene ha en helg fri i året (de "jobber" 11 helger) og familiene som trenger avlastning har fått invilget 12 helger så da er det mulig at du kan få den ene helgen. Da har du ett barn hjemme hos deg i 48 timer, får lønn i 36 av dem (barnet sover jo fort 10 timer i døgnet) og får også penger til mat, eventuelt bruk av bil og aktiviteter du gjør.

Jeg reddet meg på dette en sommer jeg sto uten jobb, hadde min faste støttekontaktbruker 4 timer i uken, fikk henne en helg på avlastning og så fikk jeg en annen bruker 15 timer i uken. Hun gikk på fhs ett annet sted, så kommunen trengte bare støttekontakt i sommerferien. Blir ikke søkkrik men timelønnen er bra, og jobben er givendes.

Du må være en bra kandidat siden du er ung, har din egen leilighet og katter (dyr er alltid ett pluss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også nabokommunen, er kanskje ikke så ille å pendle? Må jo være bedre enn å låne penger av familie? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søker både denne kommunen og naboen. Skal sjekke opp det med støttekontakt. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsgrunn :P

Typisk :P

Kjenner du noen i byene/småstedene rundt? Går an å spørre om å få overnatte over sommern for å jobbe -Kragerø f.eks tar vel inn en hel masse arbeidskraft utenfra om sommern pga. turistene. Bø i sommerland er også mulig (lav lønn, men de som har jobba der har storkosa seg), cafeer med tilknytning til kanalbåten og turisthyttene. Ikke kjempelangt til Kristiandsand osv. heller.

haha, du vet -jeg ville lånt meg et stort telt, leid ut leiligheten for sommern, og bare dratt et sted hvor jeg kunne leve på ingenting og kanskje hatt helgejobb. :D

Anonymous poster hash: 282e4...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk :P

Kjenner du noen i byene/småstedene rundt? Går an å spørre om å få overnatte over sommern for å jobbe -Kragerø f.eks tar vel inn en hel masse arbeidskraft utenfra om sommern pga. turistene. Bø i sommerland er også mulig (lav lønn, men de som har jobba der har storkosa seg), cafeer med tilknytning til kanalbåten og turisthyttene. Ikke kjempelangt til Kristiandsand osv. heller.

haha, du vet -jeg ville lånt meg et stort telt, leid ut leiligheten for sommern, og bare dratt et sted hvor jeg kunne leve på ingenting og kanskje hatt helgejobb. :D

Anonymous poster hash: 282e4...b9d

Hadde vært lettere uten dyr :P men har tenkt litt på Kragerø for det er ikke såååå langt men det er utgifter bare å komme seg dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Meld deg inn i bemanningsbyrå, send masse søknader. still gjerne opp personlig enkelte plasser for å levere søknaden(selv om de fleste arbeidsgivere i dag foretrekker elektronisk uansett)

Støtte for du nok ikke som student dessverre. Det vil nok ordne seg skal du se!

Et annet alternativ er å se på finn /små jobber, og se om du kan sitte barnevakt eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hadde vært lettere uten dyr :P men har tenkt litt på Kragerø for det er ikke såååå langt men det er utgifter bare å komme seg dit

Hvor mye koster kattene deg i gjennomsnitt pr. måned?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster kattene deg i gjennomsnitt pr. måned?

det betyr faktisk ingenting. Hu skal ikke måtte gi opp det.

Anonymous poster hash: 476f7...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

det betyr faktisk ingenting. Hu skal ikke måtte gi opp det.

Anonymous poster hash: 476f7...fff

Ditt svar er irrelevant. Jeg spurte TS.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv student. 36 år gammel, og grunnet langvarig alvorlig sykdom, så har jeg et hull i min cv på over 10 år, sist jobb er det 14 år siden jeg hadde. Og jeg fikk første sommerjobben jeg søkte på. Ikke så langt unna der du bor. Så det kan da ikke være så vanskelig å få en sommerjobb.



Anonymous poster hash: a3cce...63b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster kattene deg i gjennomsnitt pr. måned?

Aner ikke. 300 kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke behovet folk har for å hele tiden påpeke det når noen kan litt mindre enn det man vanligvis forventer.

Folk er ulike, kommer det som noe sjokk? Noen har dårlig økonomisk sans. Ja i en perfekt verden burde alle ha grunnleggende kunnskaper på plass, men sånn er det nå en gang ikke - er man nødt til å skape kvalm hver gang man møter noen som mangler disse kunnskapene eller som har tatt dumme valg? Folk har ulike utfordringer, og vi vet ingenting om hva TS eller andre sliter med eller hvilke evner de har. Da er det faktisk best å holde kjeft, og svare på det folk spør om, i stedet for å insistere på å fortelle folk at de er dumme eller hva man nå mener.

Dette skjer i så mange tråder her inne. Tenker ikke folk seg om før de svarer? I virkeligheten reagerer vi når folk slenger stygge kommentarer til folk som har utfordringer med det ene eller det andre, men på nett er det liksom fritt fram? Hvorfor??!

Men å kunne litt om personlig økonomi er noe jeg syns man kan forvente av et voksent menneske. Jeg skrev i beste mening at jeg mener TS må lære seg om budsjett og regnskap. Det er faktisk pensum på VGS (og jeg underviser på u.skole, vi snakker også der om personlig økonomi). Hvis en ikke har fulgt med i timen er det på høy tid å lære seg dette som voksen.

Og jeg hadde sagt akkurat det samme hvis dette gjaldt en venninne av meg. Har sett nok på Luksusfellen til å vite hvor viktig det er å lære seg disse tingene.

Anonymous poster hash: 3d72a...feb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men å kunne litt om personlig økonomi er noe jeg syns man kan forvente av et voksent menneske. Jeg skrev i beste mening at jeg mener TS må lære seg om budsjett og regnskap. Det er faktisk pensum på VGS (og jeg underviser på u.skole, vi snakker også der om personlig økonomi). Hvis en ikke har fulgt med i timen er det på høy tid å lære seg dette som voksen.

Og jeg hadde sagt akkurat det samme hvis dette gjaldt en venninne av meg. Har sett nok på Luksusfellen til å vite hvor viktig det er å lære seg disse tingene.

Anonymous poster hash: 3d72a...feb

Vel, på min skole lærte jeg som sagt ikke noe om det og egentlig burde ikke det være så viktig her. Egentlig burde jeg bare få svar på det jeg lurer på. Noe jeg har fått nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er da vel ikke student i sommermånedene?

Er jo bare å søke på nav den dagen skoleåret er ferdig, og den dagen en begynner igjen på skolen gir en beskjed til NAV om at en er student fra dags dato og ikke lengre trenger støtte derfra.



Anonymous poster hash: b54c9...a4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på min skole lærte jeg som sagt ikke noe om det og egentlig burde ikke det være så viktig her. Egentlig burde jeg bare få svar på det jeg lurer på. Noe jeg har fått nå :)

Har ikke foreldrene dine gitt den noen tips og råd om økonomi?

Anonymous poster hash: 40558...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke foreldrene dine gitt den noen tips og råd om økonomi?

Anonymous poster hash: 40558...00f

Joda. Jeg bare interesserer meg ikke for det og da er det vanskelig å lære seg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...