Gå til innhold

Har jeg rett på støtte gjennom sommerferien?


Fame

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja

Jeg har garantert krav på feriepenger? Jeg kan ikke så mye om akkurat det så må bare spørre :P Jeg jobbet i hele fjor

Hvis du ikke fikk pengene utbetalt da du sluttet (sjekk lønnsslippen) så skal du få feriepengene i ca juni ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har garantert krav på feriepenger? Jeg kan ikke så mye om akkurat det så må bare spørre :P Jeg jobbet i hele fjor

Du er usikker på om du får feriepenger???

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bo i kollektiv pga kattene dine?

Du har ikke planlagt økonomien mtp 2 store utbetalinger fra lånekassen?

Du er nabo med moren din? Hvorfor bor du da på hybel/leilighet?

Og du har ennå ikke sagt opp der du bor nå, siden "du må betale 3 mnd"?

Ingen sympati herfra.

Regna ikke med sympati fra deg uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er usikker på om du får feriepenger???

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

Ja, gjør det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du feriepenger:)

Anonymous poster hash: 476f7...fff

Høres bra ut :) Får bare fortsette å søke jobb og så kanskje det skjer noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke fikk pengene utbetalt da du sluttet (sjekk lønnsslippen) så skal du få feriepengene i ca juni ja.

Det gjorde jeg ikke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha for en møkkatråd :ler:

Men ts, har du vurdert å bo et år med moren din? Jeg skjønner at det ikke er noe gøy å bo hjemme igjen etter å ha vært "fri", men du kan jo spare masse penger på det.

Eller kanskje du kan bo hjemme hos din mor fra nå av og til over sommerferien og forsøke å leie ut leiligheten gjennom airbnb? Men det blir jo usikkert da..

Men uansett: Verna bolig og sykehjem er din venn nå, de trenger omtrent alltid folk.

Har du noe igjen fra den store utbetalingen i januar?



Anonymous poster hash: cf303...091
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg sier dette i beste mening. Det virker som du kan trenge å lære litt om økonomi. Vet ikke hvor gammel du er, men å ikke vite at alle har krav på feriepenger når en er over 18, det syns jeg sier litt om din manglende kunnskap.

Begynn å lese litt om budsjett og sett opp ditt eget. Se om du har mulighet til å flytte til et rimeligere sted. Få deg en deltidsjobb (og jobb hele sommeren hvis du får mulighet). Ikke bruk opp feriepengene på ting du virkelig ikke trenger. Da kommer du nok på fote igjen. :)



Anonymous poster hash: 3d72a...feb
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg sier dette i beste mening. Det virker som du kan trenge å lære litt om økonomi. Vet ikke hvor gammel du er, men å ikke vite at alle har krav på feriepenger når en er over 18, det syns jeg sier litt om din manglende kunnskap.

Og med det mente jeg at jeg syns det er rart en person over 18 år ikke vet at alle som jobber har krav på feriepenger.

Anonymous poster hash: 3d72a...feb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha for en møkkatråd :ler:

Men ts, har du vurdert å bo et år med moren din? Jeg skjønner at det ikke er noe gøy å bo hjemme igjen etter å ha vært "fri", men du kan jo spare masse penger på det.

Eller kanskje du kan bo hjemme hos din mor fra nå av og til over sommerferien og forsøke å leie ut leiligheten gjennom airbnb? Men det blir jo usikkert da..

Men uansett: Verna bolig og sykehjem er din venn nå, de trenger omtrent alltid folk.

Har du noe igjen fra den store utbetalingen i januar?

Anonymous poster hash: cf303...091

Jeg har nada. De forsvant på husleie og regninger og ikke ferieturer eller sjokoladeplater.

Jeg kan ikke bo hjemme fordi mor ikke har plass til meg og pusene ettersom ho har to hunder og en katt fra før av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, jeg sier dette i beste mening. Det virker som du kan trenge å lære litt om økonomi. Vet ikke hvor gammel du er, men å ikke vite at alle har krav på feriepenger når en er over 18, det syns jeg sier litt om din manglende kunnskap.

Begynn å lese litt om budsjett og sett opp ditt eget. Se om du har mulighet til å flytte til et rimeligere sted. Få deg en deltidsjobb (og jobb hele sommeren hvis du får mulighet). Ikke bruk opp feriepengene på ting du virkelig ikke trenger. Da kommer du nok på fote igjen. :)

Anonymous poster hash: 3d72a...feb

Økonomi har jeg aldri hatt interesse av så jeg har ikke giddi å satt meg inn I det. Men jeg er allikevel sparsommelig når det kommer til innkjøp av dagligvarer og den slags

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det mente jeg at jeg syns det er rart en person over 18 år ikke vet at alle som jobber har krav på feriepenger.

Anonymous poster hash: 3d72a...feb

Dette husker jeg at jeg lærte på både ungdomsskolen og vgs. Det var p e n s u m .

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør undersøke om det finnes et kurs i personlig økonomi som du kan ta, for du har jo null peiling. Kanskje nav har noe?



Anonymous poster hash: 40558...00f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette husker jeg at jeg lærte på både ungdomsskolen og vgs. Det var p e n s u m .

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

Var ikke det på min skole. Hva så om jeg spør? Er det smertefullt å svare på et enkelt spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomi har jeg aldri hatt interesse av så jeg har ikke giddi å satt meg inn I det. Men jeg er allikevel sparsommelig når det kommer til innkjøp av dagligvarer og den slags

Ja, det høres jo ut som at du har stålkontroll, og siden du ikke er interessert i det så er det sikkert ikke så viktig å sette seg inn i. Siden du ikke er interessert, mener jeg. Og ikke gidder.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nada. De forsvant på husleie og regninger og ikke ferieturer eller sjokoladeplater.

Jeg kan ikke bo hjemme fordi mor ikke har plass til meg og pusene ettersom ho har to hunder og en katt fra før av

Faren din da?

Anonymous poster hash: cf303...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg prøver igjen:

Hvorfor er det så viktig for dere at jeg ikke vet dette med feriepenger? Har det noe med dere å gjøre? Derfor spurte jeg her for jeg regnet med et enkelt og greit svar på det jeg lurte på. Er det nødvendig å laste seg over meg bare fordi jeg ikke kan like mye som dere om akkurat dette tema?

Folk altså

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...