Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.

Favole

Anbefalte innlegg

Har jeg aldri kommentert her inne? :klo:

Hvor gamle må de være for å sitte i meisen forresten? Mannen her gleder seg sånn til fjellturer med lillingen :hjerte:

Hm, aner ikke :P Ikke så lenge siden jeg opprettet denne da.

De skal kunne sette seg opp selv før man begynner med bæremeis, og øke tiden i meisen gradvis. Inntil de kan bruke bæremeis ville jeg gått for ergobaby eller lignende seler :) Skjønner godt at han gleder seg, det er så stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Takk for tips! Han sitter selv uten støtte, og ErgoBabyen satt ikke godt på noen av oss, så jeg skal sjekke ut meisen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Han sitter selv uten støtte, og ErgoBabyen satt ikke godt på noen av oss, så jeg skal sjekke ut meisen :jepp:

Jeg synes den er helt fantastisk å bære med :tommel: Jeg kan skryte i det uendelige, haha! Men bare det at man kan regulere rygglengden slik at den passer uansett om man er lang eller kort i ryggen synes jeg er fantastisk. Både jeg, mannen, mamma og pappa har bært mini i den og vi synes alle den sitter utrolig godt på siden man kan regulere både ryggen, hoftebeltet, over skuldrene og brystet såpass godt. Pappa skulle ønske han hadde den der alle årene han bar meg og mine søsken på tur :P Den koster litt, men jeg synes absolutt den er verdt hver en krone (ok, vi fikk den i julegave, men hadde gledelig kjøpt den sjøl!). Kommer veldig godt ut i tester og jeg kjenner mange som har samme meis og anbefaler den videre :) Mange tomler opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Meis er det beste i verden for lillesjefen her i huset. Han hyler av glede når vi tar den fram :)

Vi har en arvet Norrøna-meis. Har ikke brukt Ergobabyen så mye på ryggen som jeg trodde, junior liker liksom så godt å komme skikkelig opp og se verden.

Ellers har vi kjøpt et par Ecco-sko til gutten, de i barnehagen ville gjerne at han brukte det fra han begynte å stå mye. Fotposene bare forsvant når han dro seg rundt. Tror det er disse han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes liksom han blir så skvist inntil meg av å sitte i ergoen på ryggen. Blir kanskje noe annet når han blir større, men han trives så godt i meisen at jeg tror vi bruker den til ryggbæring i årene fremover :Nikke: Han elsker å sitte oppi der og peke på alt mulig, fortelle meg hvor jeg må se, gi meg hodebunnsmassasje (:fnise:) Ergoen bruker vi mest når bikkja skal luftes i nabolaget, til butikken eller om vi går til barnehagen.

Har sett litt på de Eccoskoene (tror det er de samme ihvertfall), de virker til å blant de mykeste skoene jeg har funnet i butikk. Har veldig lyst til å kjøpe disse fra Bobux, men er litt usikker på om skoen faktisk er opphøyd i buen der, eller om det bare er designet. Det skal jo være en minimalistisk sko, så vil tro det er bare designet. Ser jo nå at den er på tilbud også, så tror jeg bare må bestille :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, aner ikke :P Ikke så lenge siden jeg opprettet denne da.

De skal kunne sette seg opp selv før man begynner med bæremeis, og øke tiden i meisen gradvis. Inntil de kan bruke bæremeis ville jeg gått for ergobaby eller lignende seler :) Skjønner godt at han gleder seg, det er så stas!

Jaokei , så til neste år da :nigo: Vi lurer på å kjøpe oss Ergo Performance... hmmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaokei , så til neste år da :nigo: Vi lurer på å kjøpe oss Ergo Performance... hmmmmm.

Han lærer seg nok å sitte sjøl før den tid :laugh:

Jeg har performanceutgaven av ergobaby. Ælsk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, jeg må bare spørre deg om alt, så blir mrdior enig med en gang! (har reklamert om at du er en fjelldame som BARE henger på fjellet :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, jeg må bare spørre deg om alt, så blir mrdior enig med en gang! (har reklamert om at du er en fjelldame som BARE henger på fjellet :ler: )

:hoho: klart jeg er! Hva annet skal man ta seg til i byen her liksom? :P

Men bæring av barn og utetid er noe av det jeg virkelig elsker :) Det er så godt å se hvordan han finner glede av å være ute uansett vær, ikke nøye om han får sitte i sele/meis eller om vi leker på bakken. Får ofte kommentarer fra barnehagen om hvor glad J er i å være ute og hvor mye han koser seg uansett hva de finner på, det synes jeg er skikkelig stas :) Han blir helt i hundre når yttertøyet tas frem, gullunge :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohlord, når man har blitt vant med 10 minutters legging blir plutselig en god gammel dags legging med varighet på en time tortur. Veldig typisk at jeg skal jobbe i morgen og ungen derfor må opp senest halv sju. I dag sov vi til ti over sju, og hadde jeg ikke hatt på vekkeklokke kunne vi sikkert sovet enda lengre, skikkelig deilig.

Jaja. Etter eviglang legging fikk jeg rydda opp etter ungen som har romstert i alle skuffer og skap, tror jeg må begynne å innføre "legge på plass" :P Mannen har fikset tre timer dugnad i barnehagen og alle er fornøyde.

Noen som har forslag til mat som kan serveres på 17. mai som er relativt enkelt og rimelig å lage, men samtidig "fint" nok til 17.mai middag? Jeg orker IKKE å dra ut å spise den dagen altså :ler: Får besøk av mine foreldre, lillebror og svigermor, så må vel diske opp med noe bra selv om de ikke er så nøye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Spekemat med tilbehør? Det kan skaleres opp eller ned. Og er kjempegodt med eggerøre, potetsalat, litt melon, jordbær... *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmnom! :sikle: Ganske så sikkert stikk :jepp: Må bare finne noe minivennlig i tillegg for å unngå at han kaster seg over alt det som er så salt, han elsker alt av kjøtt. Megafornøyd kid når vi hadde biff til middag idag da :laugh: Er sikker på at han hadde logra dersom han hadde hatt hale :P

Må også få til noe tilbehør som svigermor kan spise. Kan ikke inneholde melk, hvete, egg eller soya. Det er verstingene ihvertfall. Men det bør da ikke være noe problem egentlig.

Kake? Evt i flertall? :vetikke:

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Karbonade til mini, salat til svigermor? :)

Og kake... Har lyst til å si pavlova *sikler igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salat til folket :sikle: Får spørre henne hva av tilbehør hun ønsker :Nikke: Åh.. Pavlova! En på jobb lager verdens beste pavlova, tror jeg må forsøke å tigge til meg oppskriften :nigo: Og finne noe annet til svigermor :P Vet rema selger noen kaker som hun tåler, får sjekke det. Kan ikke invitere til mat osv. og ikke ha noe som passer for alle gjestene.

I dag starta vi dagen 05.20 :Gjesp: Mini hadde sovet bare en time tidlig på formiddagen i barnehagen, vært skikkelig fangbarn i dag og vært sinna (pleier ikke være det til vanlig i bhg), så når jeg hentet ham etter jobb 15.30 lå han i vogna og sov som en stein. Egentlig bør han ikke sove etter 14, men på dager som dette får det gå. Sovnet litt senere enn vanlig i kveld, men men. Håper på fint vær i morgen slik at vi kan kose oss ute, hvis ikke har jeg safet litt og kjøpt malesaker :P Fredag skal jeg jobbe, barnehagen har planleggingsdag og far skal stelle hjemme. Er det stygt å si at jeg gruer meg litt? :sjenert: Men han fungerer langt bedre for tiden enn hva han har gjort på lenge, særlig med J, så det burde forløpe uten store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'kjære fridag hvor ble du av? Deilig start på dagen med å sove helt til kl åtte etter ei urolig natt. Tenner is a bitch. Enda en jeksel som har brutt gjennom pluss ei hjørnetann som nesten er ute. Tydeligvis hadde han sovet godt nok i morges og sa seg fornøyd med 35 min dupp i formiddag. Alt husarbeidet jeg skulle rekke mens han sov venter fortsatt på meg :P

Ettermiddagen brukte vi i hagen, jeg og mini har raket (heter det det?:P), mannen har gravd opp noen busker og revet opp en haug med røtter. Gleder meg til vi blir ferdige og får en ok hage som resultat. Ble avbrutt av svigermor som kom innom, så må ut igjen for å få alt over i sekker. Men det er fort gjort da.

Ønsker meg flere timer i døgnet :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner her også, to på en gang. I kombinasjon med utviklingssprang. Oh joy! :laugh: Er så mye skriking for tida at man skulle tro vi drev med tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst et sprang like rundt hjørnet, men merker ikke så voldsomt mye til det enda. Hvis det ikke er det som tuller litt med søvnen for tiden da :vetikke: Vanskelig å vite hva som forårsaker grinete kid når det er flere ting som skjer på en gang. Jaja, det går over :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen, plutselig! Fin dag på jobb for meg, mens mann og mini har hatt en fin dag hjemme. Mini har gått mye, mens mannen ikke har "sett" ham ;) Mini tror ihvertfall at ingen ser på, og da er det bare å prøve seg frem på beina, tullebukk :P

Han har begynt å leke overrasket eller hva jeg skal kalle det. Han kan f.eks ta smokken, kaste den fra seg før han løfter hendene, trekker på skuldrene og gir oss DET sjokkerte smilet :ler: Søtnos! Vi har jo hatt ham på do siden han var sju måneder eller noe, og nå har han begynt å krabbe til baddøra om han må bæsje, banker på døra og lager presselyder mens han venter på at vi skal hjelpe ham av med klærne og plassere han på do. Særdeles smart fyr ass :P

Vi sovnet begge på sofaen kl halv syv, duppa sammen noen minutter før jeg la ham i senga. Sliiitne! I morgen skal det ryddes, vaskes, tilberedes mat til søndagen og jobbes litt i hagen. En kompis av mannen kommer for å dra opp røttene til de to syrintrærne som har dominert hagen her, skal bli SÅ godt å bli kvitt faenskapen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så søt!! Lillebror tuller masse, han også :rodmer:

Og flinkis som går på do allerede!

Ha en fin helg, kos dere på 17. mai! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig med tullebebiser, når det er på den søte måten ihvertfall :fnise:

Takker på hans vegne :P synes han er veldig flink, selv om det ikke følges opp 100% så begynner han å skjønne tegninga :) morsomt å se!

Fest i etasjen over oss, ei jente på 17-18 som bor der. Mye hopping og dansing der oppe tydeligvis = mini våkner halvveis av dunkdunkdunk. Har sendt mannen opp for å vær litt sur, gammel mann som ikke liker festing :laugh: Neida, de må bare holde på, men den hoppinga kan de jo la være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...