Gå til innhold

Sommeren nærmer seg, og motorsyklene er snart på veien... Men..


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Problemet er at "vårt" ståsted er ikke slik du beskriver.

Blir helt matt av måten du ordlegger deg på, kjenner at som andre her sier det blir umulig å ta deg på alvor. Du begynte ditt første innlegg med at du ønsket en saklig debatt, men siden har du ikke gjort noe for å prøve å få det til å bli det.

Det er nok rett som pandabjørnen sier at du prøver å sette alt helt på spissen, problemet er at du ikke når frem til noen. Det får bare motsatt virkning, og du forsterker fordommene mange har mot motorsyklister.

Håper at folk skjønner at dette ikke er er representativt for flertallet av motorstyklister!

TS er IKKE, under noen omstendigheter representativ for oss som kjører motorsykkel!! Ei heller som fører av bil!!! Er rett og slett bare vås absolutt alt han lirer ut av seg, ikke ta han på alvor på noe han sier.

Har selv vært ute i trafikken i over 30år, og jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det han lirer ut av seg, i sine innlegg og svar til andre sine innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hoppet glatt over å lese denne veggen med tekst.

Edit:

Ok da, jeg leste litt av det.. La meg få en ting klart: Jeg har ikke skrevet en eneste ting i denne tråden bare for å provosere. (Vel, forutenom det med at jeg skal kjøre som en idiot fordi han andre *sensurert ord* mente jeg var en idiot.)

Du behøver ikke vite hva min neste manøver er, bare gjør det DU som bilist skal gjøre du. Blant annet holde deg til ditt felt, blinke ved feltskifte, blinke ut av rundkjøring, holde så langt til høyre som fysisk mulig når noen signaliserer at de vil forbi.

Selvfølgelig skal respekt gå begge veier. Hvor i alle dager påstår du jeg har skrevet noe annet? Og nei, det skjer som oftest fra bilister. Ta antall bilister på veien i Norge kontra motorsyklister, skal du nok se at bilistene er i flertall.

DU der, på din høye hest, som aldri gjør noe galt, og aldri har forårsaket et uhell. Kan det være fordi andre har vært smarte nok til å tenke for deg? (Spørsmål, ikke påstand)

Man skal følge med i speilene uansett hva slags kjøretøy man kjører....

Ja, det finnes idioter på motorsykkel også, så at du har måttet legge deg utenfor den hvite stripen kan jeg tro på.

Respekt er ikke noe man skal gjøre seg fortjent til i trafikken. Med den logikken kan jeg bare gi faen i alle andre da, siden de ikke har opptjent seg respekt enda? Nei nei nei..

Respekt er noe man SKAL gi i trafikken. Fra første sekund.

"for her kommer jeg" Hvorfor bringer du audi-eiere inn i dette? Det er de som oppfører seg slik. Jeg oppfører meg IKKE slik. (I trafikken....)

Igjen, skriver ingenting for å provosere. Bilister (og motorsyklister) får se å begynne å vise respekt, ellers kunne det jo hende vi fikk russland-saker her i Norge. (Søk på russian road rage på youtube)

Det er ikke bare audi-førere, helt korrekt. Det er eldioter (Samme folkene som er kapable til å kjøpe audi) og golf førere. Sikkert et par andre også.

Helt forbanna riktig at det ikke er farten som dreper. I god Petter Solberg engelsk, It's not the fart that kills, it's the smell.

Syklister burde lese det du skriver om "Hjelper ikke å ha retten på sin side"... De kunne faenmeg trengt både 2 og 3 lærepenger om den der..

Nei, man skal ikke MÅTTE ha en kjedelig kjørestil.... Det SKAL vises hensyn selv om man har en aktiv kjørestil, og de med kjedelig kjørestil (Kjerringer og gamle gubber) må vise hensyn om at det finnes de med AKTIV kjørestil, og slippe de forbi! (Blant annet Forskrift om kjørende og gående trafikk, §12 avsnitt 4 om å HOLDE FOR FAEN TIL HØYRE NÅR NOEN VIL FORBI!)

Når det er sagt, så er det ikke alltid det passer så bra med en aktiv kjørestil, og da får man ta seg til rette med en litt mer passiv kjørestil.

Hvem er du til å bestemme at utfallet er tragisk? Hva om vedkommende omkom med et smil om munnen?

Du kjører forsiktig.. Aha... Søndagskjører med andre ord. 60 i 80'n og alt det der.. Kjørt bil i 40 år og aldri krasjet. Den typen som gjør at andre må ta risikoer for å komme forbi deg..

Heldigvis for meg er det jaggu ikke langt hjemmefra til jobb, så jeg slipper å deale med dere passive søndagskjørere i mer enn 5-10 min, selv om jeg omtrent aldri ser dem her på veiene.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at "vårt" ståsted er ikke slik du beskriver.

Blir helt matt av måten du ordlegger deg på, kjenner at som andre her sier det blir umulig å ta deg på alvor. Du begynte ditt første innlegg med at du ønsket en saklig debatt, men siden har du ikke gjort noe for å prøve å få det til å bli det.

Det er nok rett som pandabjørnen sier at du prøver å sette alt helt på spissen, problemet er at du ikke når frem til noen. Det får bare motsatt virkning, og du forsterker fordommene mange har mot motorsyklister.

Håper at folk skjønner at dette ikke er er representativt for flertallet av motorstyklister!

Jeg har ikke skrevet en eneste ting som skulle være negativt for motorsyklister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er IKKE, under noen omstendigheter representativ for oss som kjører motorsykkel!! Ei heller som fører av bil!!! Er rett og slett bare vås absolutt alt han lirer ut av seg, ikke ta han på alvor på noe han sier.

Har selv vært ute i trafikken i over 30år, og jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det han lirer ut av seg, i sine innlegg og svar til andre sine innlegg.

Gratulerer med et godt skjult personangrep.

Rart, jeg ser disse tingene DAGLIG, og nei, det er IKKE jeg som kjører idiot som gjør at jeg ser dem.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pandabjørnen

Jeg hoppet glatt over å lese denne veggen med tekst.

Edit:

Ok da, jeg leste litt av det.. La meg få en ting klart: Jeg har ikke skrevet en eneste ting i denne tråden bare for å provosere. (Vel, forutenom det med at jeg skal kjøre som en idiot fordi han andre *sensurert ord* mente jeg var en idiot.)

Du behøver ikke vite hva min neste manøver er, bare gjør det DU som bilist skal gjøre du. Blant annet holde deg til ditt felt, blinke ved feltskifte, blinke ut av rundkjøring, holde så langt til høyre som fysisk mulig når noen signaliserer at de vil forbi.

Selvfølgelig skal respekt gå begge veier. Hvor i alle dager påstår du jeg har skrevet noe annet? Og nei, det skjer som oftest fra bilister. Ta antall bilister på veien i Norge kontra motorsyklister, skal du nok se at bilistene er i flertall.

DU der, på din høye hest, som aldri gjør noe galt, og aldri har forårsaket et uhell. Kan det være fordi andre har vært smarte nok til å tenke for deg? (Spørsmål, ikke påstand)

Man skal følge med i speilene uansett hva slags kjøretøy man kjører....

Ja, det finnes idioter på motorsykkel også, så at du har måttet legge deg utenfor den hvite stripen kan jeg tro på.

Respekt er ikke noe man skal gjøre seg fortjent til i trafikken. Med den logikken kan jeg bare gi faen i alle andre da, siden de ikke har opptjent seg respekt enda? Nei nei nei..

Respekt er noe man SKAL gi i trafikken. Fra første sekund.

"for her kommer jeg" Hvorfor bringer du audi-eiere inn i dette? Det er de som oppfører seg slik. Jeg oppfører meg IKKE slik. (I trafikken....)

Igjen, skriver ingenting for å provosere. Bilister (og motorsyklister) får se å begynne å vise respekt, ellers kunne det jo hende vi fikk russland-saker her i Norge. (Søk på russian road rage på youtube)

Det er ikke bare audi-førere, helt korrekt. Det er eldioter (Samme folkene som er kapable til å kjøpe audi) og golf førere. Sikkert et par andre også.

Helt forbanna riktig at det ikke er farten som dreper. I god Petter Solberg engelsk, It's not the fart that kills, it's the smell.

Syklister burde lese det du skriver om "Hjelper ikke å ha retten på sin side"... De kunne faenmeg trengt både 2 og 3 lærepenger om den der..

Nei, man skal ikke MÅTTE ha en kjedelig kjørestil.... Det SKAL vises hensyn selv om man har en aktiv kjørestil, og de med kjedelig kjørestil (Kjerringer og gamle gubber) må vise hensyn om at det finnes de med AKTIV kjørestil, og slippe de forbi! (Blant annet Forskrift om kjørende og gående trafikk, §12 avsnitt 4 om å HOLDE FOR FAEN TIL HØYRE NÅR NOEN VIL FORBI!)

Når det er sagt, så er det ikke alltid det passer så bra med en aktiv kjørestil, og da får man ta seg til rette med en litt mer passiv kjørestil.

Hvem er du til å bestemme at utfallet er tragisk? Hva om vedkommende omkom med et smil om munnen?

Du kjører forsiktig.. Aha... Søndagskjører med andre ord. 60 i 80'n og alt det der.. Kjørt bil i 40 år og aldri krasjet. Den typen som gjør at andre må ta risikoer for å komme forbi deg..

Heldigvis for meg er det jaggu ikke langt hjemmefra til jobb, så jeg slipper å deale med dere passive søndagskjørere i mer enn 5-10 min, selv om jeg omtrent aldri ser dem her på veiene.

Du er flink til å "rope" personangrep når noen går i mot deg, men hva kaller du dette her da?

Du legger til meg meninger jeg ikke har, og beskriver meg på en måte som ikke har noenting med virkeligheten å gjøre. Jeg forsøkte å gi et litt reflektert syn på hvorfor noe av det enkelte kan oppleve på veiene kan være slik det er, men å "snakke fornuft" med en som har meninger som deg er det jo bare å glemme. Vet ikke hvordan du kjører, men jeg leser jo hva og hvordan du skriver.

Når du i tillegg legger til at dette ikke er for å provosere, så setter du deg jo selv i et enda dårligere lys, men det betyr vel ikke så mye bare alle følger §3 og §12 slik at du ikke blir hindret......

Jeg er definitivt ingen søndagskjører og jeg kjører heller ingen høy hest, men jeg ser jo at det er mange her som går rundt deg i sirkler med tanke på kjøreerfaring og forståelse for trafikken. Det eneste du roper om er §3 (og §12), som i dine øyne betyr "flytt deg til høyre for her kommer jeg".

Som fører av et stort kjøretøy så må jeg både se, tenke og forsøke å forrutse hva de fleste har som neste trekk i trafikken, for det er stort sett ingen andre som forstår hva som kreves for å manøvrere et stor t og langtvvogntog på en fornuftig måte på veier med tett trafikk. 50 tonn stopper ikke på femøringen, selv om mange tror det. Det sneies både foran og bak oss til enhver tid, og om noen treffer vogntoget, så er det de andre som blir skadet, vi merker det ikke engang. Derfor må vi ha øyne både i hodet og nakken til enhver tid. Vogntog fra 18 og helt opp mot 25m er utfordrende nok å manøvrere på enkelte veistrekninger, og det å legge et vogntog ut mot veiskulderen er ikke noe en gjør bare fordi noen vil forbi. Fordi det er ikke stabile nok grunnforhold der, og en kjører da fort av veien fordi veibanen ikke tåler belastningen ute på kantene. Så jo det krever at en følger med, og forsøker å lese trafikkbildet og se de fleste sine neste bevegelser.

Selvfølgelig er det mange vogntogførere som heller ikke burde vært på veien, det skal jeg definitivt ikke protestere på. Det blir det store konsekvenser for andre om vi ikke følger med og treffer noen, derfor tenker en litt anderledes i et slikt kjøretøy, og en blir litt "skremt" når en møter slike førere som kun har tanke for seg selv og sin fremkomlighet, og ikke respekt for andre i trafikken.

Men for all del, det var det vel dumt å skrive, for det bryr jo ikke du deg om, når du har det så travelt og kan gå glipp av noen timer totalt i fakturerbar tid om noen ikke slipper deg frem eller kjører for sakte for deg..... Joda, en følger med på flere tråder her også, hvor det blir godt beskrevet av deg om hvilke store økonomiske tap det blir om du må kjøre litt saktere.

Bare som en opplysning, du taper enda mer i fakturerbar tid om du havner under et vogntog, kollidere med noen eller drar av veien.....

Det er ikke bare syklister som burde lese det, for hvordan går det om en mc fører kolliderer med en bil, et vogntog eller kjører av veien?

Om du hadde vært i en slik situasjon, så hadde du muligens forstått at det dreide som et tips til deg, ikke et angrep eller kritikk, men en "snakker" vel for døve ører......

Et utfall er selvfølgelig tragisk om jeg får en idiot av en mc fører (eller bilist) i fronten av lastebilen/vogntoget, for det betyr stort sett den sikre død for den som treffer der. Dør med smil om munnen skriver du, da har du ikke mye forståelse for hva den som opplever å kollidere med en "selvmordskandidat" vil slite med i ettertid, ei heller de etterlatte. Men når en har en egoistisk holdning til det meste, så er det jo ikke annet å vente heller.

Ingen behøver å ta risker for å kjøre forbi meg, hverken om jeg er på jobb eller i fritiden.

Hvorfor ikke, tja, kanskje jeg har høy nok hastighet til at det ikke er nødvendig å passere, kanskje jeg følger med i speilene og slipper forbi trafikken som ønsker det, eller kanskje en bruker hodet til å tenke litt fremover.... Mulighetene er mange, og du vet ingen av dem, selv om du tror det.

Kan jo hende at din provoserende taktikk blir rettet tilbake mot deg også, hmm......

Det er du som hele tiden skriver om Audi eiere og hvordan de kjører, refererte kun til dine tidligere påstander.

Du påstår igjen at det skal vises hensyn til de med en aktiv kjørestil, og alle andre skal bare vike for dem som vil forbi. Men de med en aktiv kjørestil er altså hevet over loven som sier at en skal vise hensyn og aktsomhet i trafikken?

Du gir mc førerene et meget dårlig ansikt utad her, men heldigvis så kjenner jeg mange som har både vettet i behold og kjører fornuftig. Fornuftig kjøring betyr ikke bare kjedelig, men det betyr at en kjører etter forholdene og innretter seg etter trafikken. Jeg vet som nevnt ikke hvordan du kjører, men jeg leser hvordan du skriver og ordlegger deg. Og da er det enkelt å få et "bilde" av hvilken kjørestil og holdninger du har, og nei, jeg er ikke spesiellt imponert over hvordan du omtaler andre trafikanter heller.

Nei, det er ikke et angrep på deg, dette er kun et tilsvar mot dine utsagn og forsvar mot dine personangrep på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til en vegg med tekst jeg leste deler av..

Nei, det er ikke slik at alle bare skal "flytte seg for her kommer jeg". De skal holde til høyre så langt som mulig i tilfelle NOEN plutselig vil forbi.

Du kan absolutt ikke sammenligne bil med vogntog på 25 meter, at du ikke forstår dette er for meg litt skummelt.

"og det å legge et vogntog ut mot veiskulderen er ikke noe en gjør bare fordi noen vil forbi."

SELVFØLGELIG gjør man IKKE dette, dette er jo en no-brainer...

Økonomiske tap ja, det var eksempler på hva man taper på at en idiot ligger i 70 i 80'n over en lengre strekke, og var absolutt ikke ment for veier der vogntog omtrent ikke kommer fram slik du beskriver lengre opp.

Mange veier her på østlandet fungerer det fint å ligge i 80 der det er 80. Om noen da ligger i 70, hvem skal betale for de timene jeg kunne fakturert en kunde? Det er jo ikke snakk om råkjøring, men å følge fartsgrensen, ELLER pelle seg til helvete ut av veien lenge nok til at køen bak slipper forbi. (I rushen er nok ikke dette et reelt alternativ, så da får man bare se til å holde fartsgrensen)

Nå er det litt forskjell på uhell og selvmordskandidater... Selvmordskandidater kan jeg bare anta har en sur mine, og bare vil treffe fronten din fortest mulig. Jeg har heller aldri skrevet om den som opplever å bli brukt som "rambukk".

Ikke nevn audi a, må forbi en audiforhandler på vei til jobb, og alltid en eller annen som kjører idiot og så svinger inn der..

Nei, de er selvfølgelig ikke hevet over loven, men det er heller ikke de med PASSIV kjørestil (Tilbake til blant annet §12 avsnitt 4).

De med passiv kjørestil må forstå at ikke alle er snegler i trafikken. De med aktiv kjørestil bør egentlig ikke forventes å forstå at ikke alle holder fartsgrenser på veier som helt klart er bra nok for den satte hastighet.

Det er sneglen i trafikken som må vike, ikke de resterende.

Vise hensyn kan også bety at om man er snegle, skal man slippe fram de som evner å holde fartsgrensen.

Alt i alt er §3 en fuckings patetisk regel som burde være omskrevet. Dette er paragrafen politiet benytter om de ikke liker ansiktet ditt, og bare vil ta deg.. Og det er ikke en dritt man kan gjøre med det.

Så langt §3 bryr seg er man skyldig med mindre det motsatte er bevist. Ingen domstol i landet vil ta ordet til en bilist over en politimann sin. Politiet er noen rotter, de holder sdammen selv om den ene juger så det renner.

Skjønner ikke helt hvor du får det fra, jeg både har vettet i behold, og kjører fornuftig.(ETTER FORHOLDENE)

Utifra slik jeg skriver burde du også forstå at jeg har vettet i behold, og kjører fornuftig. Om du leser noe helt annet enn hva jeg faktisk skriver vet jeg nå ikke.

Det som er synd, er at jeg er på vei til å gi 0 fucks i trafikken.. Må jo etterleve tankene til andre her inne.

Slippe inn noen i køen? Fuck no, da kommer jo jeg seinere fram.

Som jeg også har nevnt tidligere, har jeg fått "kjeft" for å kjøre for pent. Er det kø og man kommer til et påkjøringsfelt, hvem er det da som har 1.5 billengde ledig foran seg? Jo, det er meg.. Ser jeg noen andre gjøre dette? Hell no. Fy faen så mangel på respekt det er for andre blant ... 50+% av bilister

Men du kan ta deg faen på.. At hadde DE stått og skulle inn på en hovedvei, hadde de forventet at man skulle være behjelpelig.. Men er det de som ligger på hovedveien, og noen andre som vil inn, da er tankesettet "fuck dem, de kan vente lenger" ..

Men nå! Er det jobb :-/

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du gjør rett i din holdning overfor mc-førere, ikke ligg for langt ut for å slippe forbi!!

Har snart kjørt 200.000km på mc selv, og ikke en eneste gang har jeg kjørt forbi en bilist som legger seg helt ut på kantlinja for å slippe meg forbi, om han er snill...jo...men jeg veit ikke noe om hva sjåføren i bilen foretar seg av andre ting i det øyeblikket jeg kunne ha kjørt forbi. Derfor ligger jeg bare rolig bak, og venter til JEG veit at jeg kan passere trygt, om hastigheten tillater det :)

Det er for å gi motorsyklister bedre sikt man legger seg ut til sia. Gjør man det behøver de heller ikke legge seg i motsatt kjørebane for å komme forbi. Har kjørt sykkel selv og syns det er veldig greit når bilister tar hensyn på den måten, og gjør det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om vegg av tekst :ler::P

Dette blir jo bare latterlig! Det er tydeligvis ingen som noensinne forstår hva du egentlig mener (men utrolig nok forstår du visst andre bedre enn de forstår seg selv). Men du vet at når du står i en situasjon der "alle andre" er dumme er det en overveiende sjanse for at det er du som er dum.

Anonymous poster hash: 71567...ed5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tar gjerne hensyn til MC, og studerer trafikken litt ekstra sommerstid for å oppdage små scootere i rundkjøringer og kryss. Det er jeg litt uvant med ellers, sesongen er kort her oppe i nord. Men jeg får fnatt av MC som legger seg mellom kjørefeltene i kø, greit nok at de kjører forbi køa der den er stillestående, men de må jo INN i køa igjen før de kan kjøre inn i rundkjøringen vi alle står og venter på å komme inn i - og da blir de plutselig avhengig av at noen slipper dem inn i køa og de gjør det stikk motsatte av å bidra til trafikkflyt.

Anonymous poster hash: 62b5e...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tar gjerne hensyn til MC, og studerer trafikken litt ekstra sommerstid for å oppdage små scootere i rundkjøringer og kryss. Det er jeg litt uvant med ellers, sesongen er kort her oppe i nord. Men jeg får fnatt av MC som legger seg mellom kjørefeltene i kø, greit nok at de kjører forbi køa der den er stillestående, men de må jo INN i køa igjen før de kan kjøre inn i rundkjøringen vi alle står og venter på å komme inn i - og da blir de plutselig avhengig av at noen slipper dem inn i køa og de gjør det stikk motsatte av å bidra til trafikkflyt.

Anonymous poster hash: 62b5e...d55

Om bilene er plassert riktig så er ikke dette nødvendig. Hold så langt som mulig til høyre, så glir vi bare forbi på venstre side.

Du har ingenting å få "fnatt" over, da dette er LOVLIG.. Og du skal være evig glad at det er lovlig, ellers hadde du brukt MYE lengre tid i denne køen enn du gjør.

Men det er vel kanskje det som er greia? I og med at du må stå i kø, da skal alle andre stå i kø... Gud forby at noen kom frem før deg, som i utgangspunktet var bak deg...

EGOIST!

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel kanskje det som er greia? I og med at du må stå i kø, da skal alle andre stå i kø... Gud forby at noen kom frem før deg, som i utgangspunktet var bak deg...

EGOIST!

Er det mulig for deg å kommentere, uten å måtte ty til slike personkarakteristikker? Det vil gjøre det lettere å ta det du skriver mer seriøst, dersom du legger av deg denne uvanen.

Det samme med antakelsen om at alle som kjører Audi er idioter (eller hva du nå mener). Generalisering kommer man ikke så langt med. Og nei da, før du kommer med kommentarene dine. Jeg kjører ikke Audi.

Ang. rundkjøring og motorsykkel. Dersom det er to felt, venstre og høyre. Venstre felt for de som skal rundt og ut til venstre, høyre felt for de som skal rett fram eller til høyre. Kan da motorsyklisten kjøre på venstre side om vedkommende skal fram? Er det lovlig da?



Anonymous poster hash: 591d5...94e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilene er plassert riktig så er ikke dette nødvendig. Hold så langt som mulig til høyre, så glir vi bare forbi på venstre side.

Du har ingenting å få "fnatt" over, da dette er LOVLIG.. Og du skal være evig glad at det er lovlig, ellers hadde du brukt MYE lengre tid i denne køen enn du gjør.

Nei. De kan ikke lage seg et eget mc-felt inni rundkjøringen, det er det som er problemet. Ikke her med de rundkjøringene vi har, i alle fall. Det er det ikke plass til. De må gjerne kjøre frem og tilbake langs midtlinja mellom stillestående køer så mye de vil, men inni rundkjøringen, der alle trafikantene beveger seg relativt raskt i alle retninger, så må de forholde seg til samme kjørefelt som alle andre, derfor må de inn i køen igjen før de kan kjøre ut i rundkjøringen - sånn fungerer det her, og det skaper hinder og forstyrrelse og elendig trafikkflyt, og det fører definitivt ikke til at køen blir noe kortere/raskere, heller stikk motsatt.

Heldigvis begriper 95% av mc-førerne dette og dropper å rote til køene, men de få som ikke skjønner bæret er jævlig irriterende. Jeg kan jo, rent fysisk, kjøre forbi køen med den lille kombien min også, bare veiskulderen er bred nok, men jeg begriper jo at det ikke er særlig positivt for trafikkflyten eller trafikksikkerheten.

Anonymous poster hash: 7bce0...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke om hvem jeg møter i trafikken. Gående på sykkel / motorsykkel, personbil, lastebil eller andre kjøretøy. Jeg veit i alle fall å oppføre meg som folk. I motsetning til enkelte andre tullinger jeg har møtt i trafikken som kjører kanskje fire millimeter unna andre trafikanter..



Anonymous poster hash: 9456c...127
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. rundkjøring og motorsykkel. Dersom det er to felt, venstre og høyre. Venstre felt for de som skal rundt og ut til venstre, høyre felt for de som skal rett fram eller til høyre. Kan da motorsyklisten kjøre på venstre side om vedkommende skal fram? Er det lovlig da?

Anonymous poster hash: 591d5...94e

Der er jeg faktisk usikker. Jeg ville lagt meg i høyre felt om det var skiltet slik du nevner, med ett unntak.

Om køen står gjennom hele høyre felt hadde jeg passert i venstre eller mellom feltene, og lagt meg på venstresiden ut fremover om du forstår hva jeg mener.

Om jeg skulle til høyre hadde jeg selvfølgelig ligget i høyrefelt, men jeg hadde fortsatt lanesplittet så langt fram jeg kunne. (I en passe fart selvfølgeligr, er for mange som har null respekt og kjører for fort mellom bilene.. )

Det heter seg jo at passering skal skje på venstre side.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikk! Personangrep! Blæ blæ blæ!

Skru av dattamaskina og kom deg ut blant folk, Andreas.

Er mye ute blant folk, er som sagt veldig sjeldent her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. De kan ikke lage seg et eget mc-felt inni rundkjøringen, det er det som er problemet. Ikke her med de rundkjøringene vi har, i alle fall. Det er det ikke plass til. De må gjerne kjøre frem og tilbake langs midtlinja mellom stillestående køer så mye de vil, men inni rundkjøringen, der alle trafikantene beveger seg relativt raskt i alle retninger, så må de forholde seg til samme kjørefelt som alle andre, derfor må de inn i køen igjen før de kan kjøre ut i rundkjøringen - sånn fungerer det her, og det skaper hinder og forstyrrelse og elendig trafikkflyt, og det fører definitivt ikke til at køen blir noe kortere/raskere, heller stikk motsatt.

Heldigvis begriper 95% av mc-førerne dette og dropper å rote til køene, men de få som ikke skjønner bæret er jævlig irriterende. Jeg kan jo, rent fysisk, kjøre forbi køen med den lille kombien min også, bare veiskulderen er bred nok, men jeg begriper jo at det ikke er særlig positivt for trafikkflyten eller trafikksikkerheten.

Anonymous poster hash: 7bce0...baf

Jeg kan ikke uttale meg om dette, hvor er "her" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg om dette, hvor er "her" ?

Rundkjøringsbyen. Også kjent som Tromsø.

Anonymous poster hash: 7bce0...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø ja. Husker godt de rundkjøringene der. Stort sett er det vel bussene og drosjene som er hovedproblemet der, spesielt ved Giæverbukta.

Anonymous poster hash: 591d5...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundkjøringsbyen. Også kjent som Tromsø.

Anonymous poster hash: 7bce0...baf

Kunne du funnet en slik rundkjøring du tenker på med gatebilde på kart.gulesider ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...