Gå til innhold

Besteforeldre som ikke takler at 2 åringen overnatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VELDIG spesielt!!

Anonymous poster hash: e61ab...941

Det er vel heller VELDIG spesielt at barnet må sove hos besteforeldrene for at de skal kunne ha et godt forhold.

Anonymous poster hash: 2326e...466

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel heller VELDIG spesielt at barnet må sove hos besteforeldrene for at de skal kunne ha et godt forhold.

Anonymous poster hash: 2326e...466

Det har vel aldri vært noe poeng...?

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde småbarn passet vi minstemann til svigers, mer enn de passet våre barn. Mamma, som var alenemor med ett bittelitt eldre barn, passet derimot på våre barn en hel helg alene.

Folk er forskjellige, kan hende det blir bedre når barnet blir større.

Jeg har et lite barnebarn som er født i samme år som minstemann og kjenner at jeg ikke har så mye overskudd til å være superbestemor enda. Nå er jeg forøvrig høygravid, så egentlig er det vel jeg som hadde trengt mest avlastning, i og med at mannen er mye på reise og jeg har noe svangerskapsplager.

Tror at datteren er litt skuffet, men selv unge bestemødre kan få for mye av ganske lite.

Er du bestemor og høygravid? Det er litt spesielt. :)

Anonymous poster hash: 90801...2a2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bestemor og høygravid? Det er litt spesielt. :)Anonymous poster hash: 90801...2a2

Ja, det er bare å begynne tidlig, så rekker man litt av hvert, om eldre barn også begynner tidlig. ;)

Er litt upraktisk i forhold til det folk ser på som bestemorrollen, da.

Endret av absinthia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han peker ikke. Ha ha, Unnskyld meg.

Er så glad jeg ikke ventet med å få barn til jeg ble 40 og dermed har foreldre på 70 + år....

Det gjelder langt flere ting enn barnevakt

Anonymous poster hash: ecf70...fb0

Nå har ikke jeg barn selv. Foreldrene mine fikk meg da de var 32 og 42 år. Min far har alltid vært sprek og med på det meste som mange unge foreldre ikke har orket ;) Nå er han 76 og mamma blir 67 til sommer, men hadde jeg hatt barn så vet jeg at de med største glede hadde stilt opp med barnepass ;)

Vet om flere som elsker å ha barnebarna på besøk, ha dem på overnattinger. De koser seg og elsker å være der så mye de kan. Ikke alle vil bli ferdig med småbarnsperioden heller ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde tenkt på dette før du fikk barn.......!

Anonymous poster hash: 2326e...466

Hva da? Huff, dette orker jeg ikke diskutere en gang. De aller fleste foreldre får litt avlastning en sjelden gang eller to for å få sovet ut litt. Det er et faktum.

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva da? Huff, dette orker jeg ikke diskutere en gang. De aller fleste foreldre får litt avlastning en sjelden gang eller to for å få sovet ut litt. Det er et faktum.

Anonymous poster hash: e61ab...941

Kanskje du skal betale en barnevakt da om du har et så stort behov for avlastning.

Anonymous poster hash: 2326e...466

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da? Huff, dette orker jeg ikke diskutere en gang. De aller fleste foreldre får litt avlastning en sjelden gang eller to for å få sovet ut litt. Det er et faktum.

Anonymous poster hash: e61ab...941

Men når du får barn så må du regne med at det kanskje ikke skjer. De er ditt ansvar, ikke alle andre sitt. At dere blir så slitne at dere trenger avslatning så kan dere ansette barnepasser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal betale en barnevakt da om du har et så stort behov for avlastning.

Anonymous poster hash: 2326e...466

Du er selv en mor/far som ALDRI har hatt behov for avlastning skjønner jeg? I såfall: Hva er du laget av?

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh, blir nesten litt oppgitt jeg. Eldste barnet vårt er over 30 - yngste 12, vi har altså "alltid" hatt barn rundt oss. At vi som besteforeldre ikke skal orke små barnebarn fordi vi liksom har gjort vår jobb med egne barn - og dermed er ferdig med sånt - synes jeg er et rart argument. Har selv 3 barnebarn, og vi føler oss skikkelig heldige som att på til har dem som naboer. Som får se dem daglig, og spise middag med dem flere ganger i uka, og som jeg innimellom får lov å følge til aktiviteter som barnekor, skitrening og babysvømming. Og kommer de tuslene til oss tidlig søndag morgen og banker på døra, er det bare kjekt. Da er det på med kaffetrakteren og barne tv.

Barnebarnet på 4 sover hos meg i natt. Mannen min er bortreist, og hun synes det er koselig å få ligge i bestefar sin seng. Hun har vært i badekaret med aromaolje i, jeg har stelt håret hennes, og vi har snakket om storebror sin bursdag til helgen - hvilken kake jeg skal lage og at hun gleder seg til farmor kommer fra storbyen... Og i morgen tidlig blir hun hentet av mammaen sin for ny barnehagedag.

Gud hjelpe meg sier jeg bare - hvis jeg ikke fikk lov til å få være sammen med barnebarna vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem at en 2 åring overnatter. Jeg har ikke barn selv, men mine foreldre har latt sine barnebarn overnattet siden før den alderen og de syns det er koselig.

Men TS... det jo det som er saken. Foreldrene dine vil ikke og da kan man ikke tvinge dem. Det er jo litt dumt, men hvis de ikke vil så er det ikke noe å gjøre med det.



Anonymous poster hash: 52f2d...30e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller skal ikke besteforeldre synes det er koselig å overnattingsbesøk av barnebarna av og til? Jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å noen gang takke nei til å få ha overnatting av mine barnebarn når den tid kommer. Jeezz, så mange sære mennesker her.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selv en mor/far som ALDRI har hatt behov for avlastning skjønner jeg? I såfall: Hva er du laget av?

Anonymous poster hash: e61ab...941

Mine unger, mitt ansvar. Som sagt, det er fult mulig å betale noen. Ser ikke problemet. Syns det blir feil å skulle prakke ungene sine på besteforeldre som tydlig ikke et interessert..Men kan ikke far stå opp med ungen så du får sove? Eller er du aleneforelder?

Anonymous poster hash: 2326e...466

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puuuh, blir nesten litt oppgitt jeg. Eldste barnet vårt er over 30 - yngste 12, vi har altså "alltid" hatt barn rundt oss. At vi som besteforeldre ikke skal orke små barnebarn fordi vi liksom har gjort vår jobb med egne barn - og dermed er ferdig med sånt - synes jeg er et rart argument. Har selv 3 barnebarn, og vi føler oss skikkelig heldige som att på til har dem som naboer. Som får se dem daglig, og spise middag med dem flere ganger i uka, og som jeg innimellom får lov å følge til aktiviteter som barnekor, skitrening og babysvømming. Og kommer de tuslene til oss tidlig søndag morgen og banker på døra, er det bare kjekt. Da er det på med kaffetrakteren og barne tv.

Barnebarnet på 4 sover hos meg i natt. Mannen min er bortreist, og hun synes det er koselig å få ligge i bestefar sin seng. Hun har vært i badekaret med aromaolje i, jeg har stelt håret hennes, og vi har snakket om storebror sin bursdag til helgen - hvilken kake jeg skal lage og at hun gleder seg til farmor kommer fra storbyen... Og i morgen tidlig blir hun hentet av mammaen sin for ny barnehagedag.

Gud hjelpe meg sier jeg bare - hvis jeg ikke fikk lov til å få være sammen med barnebarna vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

For en fantastisk bestemor du er!:)

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh, blir nesten litt oppgitt jeg. Eldste barnet vårt er over 30 - yngste 12, vi har altså "alltid" hatt barn rundt oss. At vi som besteforeldre ikke skal orke små barnebarn fordi vi liksom har gjort vår jobb med egne barn - og dermed er ferdig med sånt - synes jeg er et rart argument. Har selv 3 barnebarn, og vi føler oss skikkelig heldige som att på til har dem som naboer. Som får se dem daglig, og spise middag med dem flere ganger i uka, og som jeg innimellom får lov å følge til aktiviteter som barnekor, skitrening og babysvømming. Og kommer de tuslene til oss tidlig søndag morgen og banker på døra, er det bare kjekt. Da er det på med kaffetrakteren og barne tv.

Barnebarnet på 4 sover hos meg i natt. Mannen min er bortreist, og hun synes det er koselig å få ligge i bestefar sin seng. Hun har vært i badekaret med aromaolje i, jeg har stelt håret hennes, og vi har snakket om storebror sin bursdag til helgen - hvilken kake jeg skal lage og at hun gleder seg til farmor kommer fra storbyen... Og i morgen tidlig blir hun hentet av mammaen sin for ny barnehagedag.

Gud hjelpe meg sier jeg bare - hvis jeg ikke fikk lov til å få være sammen med barnebarna vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Endelig en normal person! Helt enig med deg!! Det er jo bare kos, (slik det skal være!) :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Besteforeldrene mine bor 100 meter unna der jeg vokste opp, og jeg har hatt en lykkelig barndom hvor jeg så besteforeldrene mine ofte. Jeg sov hos dem minst en gang hver 2. måned ellernoe slikt fram til jeg var ca 10 år gammel. Vi var ofte på middag der, og spilte ludo :fnise:

Nei, ingen kan forvente at besteforeldre stiller opp i tide og utide, men jeg syns faktisk at et barn virkelig får mye utbytte av besteforeldre. Om barnet deres har problemer med og sovne, TS, så burde dere finne en måte for besteforeldrene deres å legge det på uten så mye rabalder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er latterlig, og innerst inne veldig trist. Min datter på 2 år har aldri sover over hos min mor og far fordi min mor ikke "klarer" eller har tålmodighet til å legge henne....! Hun har sovet over hos svigerforeldre og et par andre tanter hvor dette ikke er en problemstilling i det hele tatt. Det er skuffende og jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe det ann?. Nå har det vel egentlig bare blitt til at vi later som om det er helt greit og finner noen andre da det er aktuelt... Ikke at vi har barnepike ofte....

Anonymous poster hash: e61ab...941

mine har aldri passet barna ,aldri skiftet en bleie og i hvertfall aldri hatt ungene en natt .

En kan ikke forvente at foreldre alltid skal stille opp,mange er eldre,dårlige eller orker ikke

Eller gidder ikke...

Mine har aldri stilt opp..Dessverre for ungene

Endret av Kårky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller skal ikke besteforeldre synes det er koselig å overnattingsbesøk av barnebarna av og til? Jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å noen gang takke nei til å få ha overnatting av mine barnebarn når den tid kommer. Jeezz, så mange sære mennesker her.

Endelig en normal person! Helt enig med deg!! Det er jo bare kos, (slik det skal være!) :)

Bare fordi vi er uenige betyr ikke det at vi er sære eller tar feil.

Personlig syns jeg dere er sære, men jeg skjønner hvertfall at folk er forskjellige.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Har ingenting å si om det er en gang i uka eller en gang hvert skuddår, foreldrene dine bestemmer selv hva de vil disponere tiden sin til. Foreldre stiller alt for mange krav til de rundt seg, det er rett og slett egoistisk av dere.

Jeg vil snu på det, og si at det er besteforeldrene som er egoistiske. Det er jo iskaldt å ikke ønske å ha et forhold til egne barnebarn. Det handler i mine øyne ikke om å ønske barnevakt eller avlastning, men at barna skal ha et forhold til sine egne besteforeldre. Jeg fatter virkelig ikke med min beste vilje at det finnes mennesker som heller vil dyrke seg selv, framfor å ha omsorg for egne barnebarn.

Men slik som samfunnet utvikler seg, burde en ikke være sjokkert over egosimen i folk. Meg, meg, meg. Å ha gode mellommenneskelige forhold er visst ikke i nærheten av så viktig som å dyrke seg selv og egne interesser. Vær ikke overrasket om man blir sittende ensom og forlatt som gammel, i hvert fall. Ingen gidder vel ha noe med noen å gjøre som ikke har gitt noe til andre tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, at besteforeldre ikke skulle ønske å ha overnattingsbesøk av barnebarna sine en gang i blant høres veldig trist ut! Om ikke bare for å avlaste foreldrene litt, men for barnebarna sin del. Jeg elsket å få dra på overnatting til mormor eller bestefar, og de synes det var kjempekoselig og. Var ofte de ringte til mamma for å spørre om ikke jeg ville komme på overnatting i helga, så lagde vi vafler og så på filmer. Synes liksom det er litt sånn det skal være, forutsatt at man ikke er ordentlig syk da så klart

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...