Gå til innhold

Besteforeldre som ikke takler at 2 åringen overnatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner dem godt! Du kan ikke forvente barnepass fra dine foreldre.

Har selv en 4åring(i år) og en til på vei. Han har aldri sovet hos mine foreldre, hun har passet ham 1 gang hjemme hos oss da han sov pga personalmøte og jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han peker ikke. Ha ha, Unnskyld meg.

Er så glad jeg ikke ventet med å få barn til jeg ble 40 og dermed har foreldre på 70 + år....

Det gjelder langt flere ting enn barnevakt

Anonymous poster hash: ecf70...fb0

Mulig jeg er dum- men: Han peker ikke?

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg er glad jeg hadde besteforeldre som var glad i å være med barnebarna sine, både når vi var små og i ettertid.

Anonymous poster hash: dcde4...e14

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Dette er et privilegium? Da vil jeg gjerne høre eksempler? Hvor mange kjenner du med fullt oppegående foreldre som ikke vil passe barnebarnet sitt som sover hele natten på natterstid?

Jeg mente ikke at vi mangler barnepike ofte. Jeg mente at det ikke er ofte vi spør om barnepass...

Anonymous poster hash: e61ab...941

Jeg anser meg som oppegående og jeg er i arbeid. Når jeg har fri så vil jeg disponere kvelden/ natten min som det passer meg. Å jeg vil for guds skyld ikke stå opp ukristelig tidlig på fridagen.

Jeg ønsker ikke å ha mine barnebarn på overnattingsbesøk. Jeg er ferdig med småbarnsperioden og har lyst til å pleie meg selv og mine egne interesser.

Det er foreldrene som har valgt å få barn, jeg har ikke tvunget dem.

Jeg syns du er kravstor!

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

Enig :)

Vent til barnet blir litt eldre, da endrer det seg sikkert hvis det bare er pga leggingen.

Anonymous poster hash: 90801...2a2

Så lenge de også står tidlig opp passer det ikke meg å ha barnebarn på overnatting. Jeg er i full jobb og trenger å sove ut i helgene. Prinsessesøvn er viktig også for bestemor.

Anonymous poster hash: f72de...76f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man sikkert, men det er snakk om prioriteringer.

Jeg vil ikke bruke kvelden på bleieskift eller bildelotto. Og jeg vil i hvertfall ikke stå opp halv seks om morgenen for at barnas foreldre skal slappe av eller hva de enn skal.

Jeg har en ganske intens og krevende jobb og ønsker å slappe av i helgene. Lange, rolige morgener med en deilig frokost og egentid..

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

Hadde du ikke forventet å få barnebarn?

Kjenner at jeg blir ordentlig sint! Jeg skjønner at man har lov å være egoistisk når man kanskje begynner å nærme seg pensjonsalder osv. Men, for min del er egoisme å kunne være med mine barnebarn og på samme tid hjelpe mine barn slik at de kan få ha en fin kveld som kjærester/slappe av/sove ut 2-4 netter i året en helt åpenbar selvfølge, og etter min mening alt for få netter!

Det er snakk om 2/52 helger i året. Det kan ikke du avse fra din fritid? Husker du i det hele tatt hvor krevende og slitsomt det kan være å ha små barn?

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine barn TS, ikke dine foreldre sine. At de ikke ønsker å ha dem på natten er noe du bare må respektere. Jeg skjønner at du syntes det er sårt, men sånn er det bare.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hinkelpinkel

Nå har ikke jeg heller barn. Men om jeg en gang får det er det mitt valg og jeg forventer ikke at foreldrene mine skal stille opp som barnevakt/m overnatting.

Jeg har aldri overnattet hos mine besteforeldre og har ikke lidd noen nød av den grunn. Ikke foreldene mine heller så vidt jeg vet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg som oppegående og jeg er i arbeid. Når jeg har fri så vil jeg disponere kvelden/ natten min som det passer meg. Å jeg vil for guds skyld ikke stå opp ukristelig tidlig på fridagen.

Enig :)

Så lenge de også står tidlig opp passer det ikke meg å ha barnebarn på overnatting. Jeg er i full jobb og trenger å sove ut i helgene. Prinsessesøvn er viktig også for bestemor.

Anonymous poster hash: f72de...76f

Men, foreldrene- De fortjener ikke å sove ut, eller få igjen litt tapt energi? Barna dine skal få slite seg ut til de er på felgen?

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres litt trist ut, ikke fordi man "må" ha barnevakt, men for barnet sin skyld :/ Kanskje ikke så viktig når de er så små, men det er jo veldig koslig å få overnatte hos besteforeldre! Går ønsket om å "pleie seg selv" foran ønsket om å pleie et forhold til sine egne barnebarn? Spesielt.



Anonymous poster hash: e3992...a73
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at besteforelere ønsker å gjøre ting selv, pleie seg selv osv. Men det er jo ikke snakk om flere ganger i uken. Samfunnet vårt er så merkelig, i mitt hode så stiller man opp for familien sin hele livet, når det trengs. Om du ikke invisterer tid i barn og barnebarn så kan du ikke forvente mye hjelp og omsorg tilbake, den dagen du trenger det. Jeg stiller alltid opp for mine foreldre når det trengs, og de for meg, selv om det av og til er til ulempe. Min mormor og morfar er skillte, min morfar har aldri vært der for meg, aldri prøvd á skape en god relasjon. Jeg er ikke mye på besøk der, for å si det slik. Min mormor passer jeg på á besøke to ganger i uken, min mor besøker henne 3 ganger i uken, vi vil ikke at hun skal være ensom. Og selv om det av og til er et ork for meg, selv om hun ikke er den mest spennende samtalepartneren, så er heg der, og det vil jeg være til den dag hun dør, fordi hun har gitt mrg omsorg tidligere. Hadde hun bare villet pleie seg selv, så hadde hun sittet der alene og ensom. Man får hva man gir. Jeg synes det er svært merkelig at besteforeldre ikke ønsker tid med barnebarn.

Anonymous poster hash: b1ebe...31a

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, foreldrene- De fortjener ikke å sove ut, eller få igjen litt tapt energi? Barna dine skal få slite seg ut til de er på felgen?

Anonymous poster hash: e61ab...941

Kanskje du burde tenkt på dette før du fikk barn.......!

Anonymous poster hash: 2326e...466

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, foreldrene- De fortjener ikke å sove ut, eller få igjen litt tapt energi? Barna dine skal få slite seg ut til de er på felgen?

Anonymous poster hash: e61ab...941

Det er en del av å være forelder, det må du bare takle.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine barn TS, ikke dine foreldre sine. At de ikke ønsker å ha dem på natten er noe du bare må respektere. Jeg skjønner at du syntes det er sårt, men sånn er det bare.

Hehe, det er ikke akkurat som om jeg ber om overnattingsbarnevakt hos foreldrene mine 2 ganger i uka...

Jeg kan forstå mange i denne situasjonen, men jeg forstår ikke mine. De har alle forutsetninger for å kunne klare/være det. Blir du ikke provosert av de andre besteforeldrene som skriver her?

Anonymous poster hash: e61ab...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg høres litt trist ut, ikke fordi man "må" ha barnevakt, men for barnet sin skyld :/ Kanskje ikke så viktig når de er så små, men det er jo veldig koslig å få overnatte hos besteforeldre! Går ønsket om å "pleie seg selv" foran ønsket om å pleie et forhold til sine egne barnebarn? Spesielt.

Anonymous poster hash: e3992...a73

Pleie forholdet til barnebarna kan man gjøre på dagtid.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at besteforelere ønsker å gjøre ting selv, pleie seg selv osv. Men det er jo ikke snakk om flere ganger i uken. Samfunnet vårt er så merkelig, i mitt hode så stiller man opp for familien sin hele livet, når det trengs. Om du ikke invisterer tid i barn og barnebarn så kan du ikke forvente mye hjelp og omsorg tilbake, den dagen du trenger det. Jeg stiller alltid opp for mine foreldre når det trengs, og de for meg, selv om det av og til er til ulempe. Min mormor og morfar er skillte, min morfar har aldri vært der for meg, aldri prøvd á skape en god relasjon. Jeg er ikke mye på besøk der, for å si det slik. Min mormor passer jeg på á besøke to ganger i uken, min mor besøker henne 3 ganger i uken, vi vil ikke at hun skal være ensom. Og selv om det av og til er et ork for meg, selv om hun ikke er den mest spennende samtalepartneren, så er heg der, og det vil jeg være til den dag hun dør, fordi hun har gitt mrg omsorg tidligere. Hadde hun bare villet pleie seg selv, så hadde hun sittet der alene og ensom. Man får hva man gir. Jeg synes det er svært merkelig at besteforeldre ikke ønsker tid med barnebarn.

Anonymous poster hash: b1ebe...31a

Takk for et virkelig godt og forståelsesfullt svar!!

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke akkurat som om jeg ber om overnattingsbarnevakt hos foreldrene mine 2 ganger i uka...

Jeg kan forstå mange i denne situasjonen, men jeg forstår ikke mine. De har alle forutsetninger for å kunne klare/være det. Blir du ikke provosert av de andre besteforeldrene som skriver her?

Anonymous poster hash: e61ab...941

Har ingenting å si om det er en gang i uka eller en gang hvert skuddår, foreldrene dine bestemmer selv hva de vil disponere tiden sin til. Foreldre stiller alt for mange krav til de rundt seg, det er rett og slett egoistisk av dere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg hadde småbarn passet vi minstemann til svigers, mer enn de passet våre barn. Mamma, som var alenemor med ett bittelitt eldre barn, passet derimot på våre barn en hel helg alene.

Folk er forskjellige, kan hende det blir bedre når barnet blir større.

Jeg har et lite barnebarn som er født i samme år som minstemann og kjenner at jeg ikke har så mye overskudd til å være superbestemor enda. Nå er jeg forøvrig høygravid, så egentlig er det vel jeg som hadde trengt mest avlastning, i og med at mannen er mye på reise og jeg har noe svangerskapsplager.

Tror at datteren er litt skuffet, men selv unge bestemødre kan få for mye av ganske lite.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres litt trist ut, ikke fordi man "må" ha barnevakt, men for barnet sin skyld :/ Kanskje ikke så viktig når de er så små, men det er jo veldig koslig å få overnatte hos besteforeldre! Går ønsket om å "pleie seg selv" foran ønsket om å pleie et forhold til sine egne barnebarn? Spesielt.

Anonymous poster hash: e3992...a73

VELDIG spesielt!!

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke akkurat som om jeg ber om overnattingsbarnevakt hos foreldrene mine 2 ganger i uka...

Jeg kan forstå mange i denne situasjonen, men jeg forstår ikke mine. De har alle forutsetninger for å kunne klare/være det. Blir du ikke provosert av de andre besteforeldrene som skriver her?

Anonymous poster hash: e61ab...941

Hva jeg mener om hva andre besteforeldre skriver er ikke relevant. Jeg skrev at jeg forsto at du syntes det er sårt, og det hadde jeg selv syntes også. Men det er fremdeles dine foreldres valg, og det må du respektere. Det kan jo hende det snur når barnet blir eldre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si om det er en gang i uka eller en gang hvert skuddår, foreldrene dine bestemmer selv hva de vil disponere tiden sin til. Foreldre stiller alt for mange krav til de rundt seg, det er rett og slett egoistisk av dere.

Har du barn?:)

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...