Gå til innhold

Besteforeldre som ikke takler at 2 åringen overnatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er latterlig, og innerst inne veldig trist. Min datter på 2 år har aldri sover over hos min mor og far fordi min mor ikke "klarer" eller har tålmodighet til å legge henne....! Hun har sovet over hos svigerforeldre og et par andre tanter hvor dette ikke er en problemstilling i det hele tatt. Det er skuffende og jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe det ann?. Nå har det vel egentlig bare blitt til at vi later som om det er helt greit og finner noen andre da det er aktuelt... Ikke at vi har barnepike ofte....



Anonymous poster hash: e61ab...941
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene dine er ferdig med småbarns perioden for lengst, at de stiller opp som barnevakt på natten er ett privilegium, ikke noe du skal forvente. Det er ikke deres problem at dere ikke har barnepike ofte.

Ok. Dette er et privilegium? Da vil jeg gjerne høre eksempler? Hvor mange kjenner du med fullt oppegående foreldre som ikke vil passe barnebarnet sitt som sover hele natten på natterstid?

Jeg mente ikke at vi mangler barnepike ofte. Jeg mente at det ikke er ofte vi spør om barnepass...

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ferdige med småbarnsperioden og har sin fulle rett til å ikke ta imot barna på overnatting. Hos oss kan sønnen vår overnatte til svigers men ikke hos min far. Han orker det ikke og det er en ærlig sak. Når det er sakt så elsker han å få besøk og kan godt passe gutten etter at vi har lagt han, men han vil at vi skal være i form og tilbake igjen til han våkner. (Han bor et stykke unna så alle overnatter der når vi drar dit som regel)



Anonymous poster hash: e91c9...cec
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ferdige med småbarnsperioden og har sin fulle rett til å ikke ta imot barna på overnatting. Hos oss kan sønnen vår overnatte til svigers men ikke hos min far. Han orker det ikke og det er en ærlig sak. Når det er sakt så elsker han å få besøk og kan godt passe gutten etter at vi har lagt han, men han vil at vi skal være i form og tilbake igjen til han våkner. (Han bor et stykke unna så alle overnatter der når vi drar dit som regel)

Anonymous poster hash: e91c9...cec

Jeg har full forståelse for din situasjon. Det blir noe ganske annet når det kun er far.

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Dette er et privilegium? Da vil jeg gjerne høre eksempler? Hvor mange kjenner du med fullt oppegående foreldre som ikke vil passe barnebarnet sitt som sover hele natten på natterstid?Jeg mente ikke at vi mangler barnepike ofte. Jeg mente at det ikke er ofte vi spør om barnepass... Anonymous poster hash: e61ab...941

Jeg ønsker ikke å ha mine barnebarn på overnattingsbesøk. Jeg er ferdig med småbarnsperioden og har lyst til å pleie meg selv og mine egne interesser.

Det er foreldrene som har valgt å få barn, jeg har ikke tvunget dem.

Jeg syns du er kravstor!

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til barnet blir litt eldre, da endrer det seg sikkert hvis det bare er pga leggingen.



Anonymous poster hash: 90801...2a2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange jeg kjenner som gjør det eller ikke er da totalt irrelevant. Dine foreldre ønsker ikke ha barnet på overnatting, det må du bare respektere.

Det er ganske relevant at jeg spør om dette. Jeg kjenner ingen som er i en lignende situasjon. Jeg har aldri nevnt det for noen jeg kjenner fordi jeg vet de vil synes det er merkelig med tanke på hvem foreldrene mine er osv.

Jeg hadde respektert det med null problem hadde de hatt en ordentlig grunn å komme med.

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske relevant at jeg spør om dette. Jeg kjenner ingen som er i en lignende situasjon. Jeg har aldri nevnt det for noen jeg kjenner fordi jeg vet de vil synes det er merkelig med tanke på hvem foreldrene mine er osv.

Jeg hadde respektert det med null problem hadde de hatt en ordentlig grunn å komme med.

Anonymous poster hash: e61ab...941

Saken er at de ikke trenger en "ordentlig" grunn. De er ferdig med barn, du er voksen nå og nå må du ta ansvar for deg selv og dine barn, du kan ikke forvente at alle besteforeldre er like. Skjønner det er sårt for deg, for all del, men du kan ikke forandre dine foreldre. Så respekter at de ikke ønsker å være barnevakt på natterstid og finn andre løsninger.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen barn, men jeg hadde følt at det var litt rart om foreldrene mine ikke kunne hjelpe til litt. Jeg respekterer det altså, men jeg hadde tenkt at det hadde vært litt rart.

Edit: Nå mener jeg feks to ganger i halvåret, ikke en gang i måneden. Bare sånn at mor og far kan få litt alenetid eller lignende.

Endret av Alethia
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å ha mine barnebarn på overnattingsbesøk. Jeg er ferdig med småbarnsperioden og har lyst til å pleie meg selv og mine egne interesser.

Det er foreldrene som har valgt å få barn, jeg har ikke tvunget dem.

Jeg syns du er kravstor!

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

Beklager hvis du synes jeg er frekk, men ja de har valgt å få barn! Og da må man vel også regne med at det kan bli barnebarn ettehvert!?

Jeg har iallefall tenkt til å hjepe mine barn og avlaste de det de trenger! Det er tøft å ha små barn og av og til trenger man hjelp av uegoistiske besteforeldre!!

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen barn, men jeg hadde følt at det var litt rart om foreldrene mine ikke kunne hjelpe til litt. Jeg respekterer det altså, men jeg hadde tenkt at det hadde vært litt rart.

Akkurat....!

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken er at de ikke trenger en "ordentlig" grunn. De er ferdig med barn, du er voksen nå og nå må du ta ansvar for deg selv og dine barn, du kan ikke forvente at alle besteforeldre er like. Skjønner det er sårt for deg, for all del, men du kan ikke forandre dine foreldre. Så respekter at de ikke ønsker å være barnevakt på natterstid og finn andre løsningerDu

Du forståt åpenbart ikke.

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å ha mine barnebarn på overnattingsbesøk. Jeg er ferdig med småbarnsperioden og har lyst til å pleie meg selv og mine egne interesser.

Det er foreldrene som har valgt å få barn, jeg har ikke tvunget dem.

Jeg syns du er kravstor!

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

Man kan vel "pleie seg selv og sine egne interesser" selv om man har sine egne barnebarn på overnattingsbesøk 2-4 netter i året!!? Oi, jeg blir provosert av tankegangen din!

Anonymous poster hash: e61ab...941

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ferdige med småbarnsperioden og har sin fulle rett til å ikke ta imot barna på overnatting. Hos oss kan sønnen vår overnatte til svigers men ikke hos min far. Han orker det ikke og det er en ærlig sak. Når det er sakt så elsker han å få besøk og kan godt passe gutten etter at vi har lagt han, men han vil at vi skal være i form og tilbake igjen til han våkner. (Han bor et stykke unna så alle overnatter der når vi drar dit som regel)

Anonymous poster hash: e91c9...cec

Han peker ikke. Ha ha, Unnskyld meg.

Er så glad jeg ikke ventet med å få barn til jeg ble 40 og dermed har foreldre på 70 + år....

Det gjelder langt flere ting enn barnevakt

Anonymous poster hash: ecf70...fb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mythic

Jeg ønsker ikke å ha mine barnebarn på overnattingsbesøk. Jeg er ferdig med småbarnsperioden og har lyst til å pleie meg selv og mine egne interesser.

Det er foreldrene som har valgt å få barn, jeg har ikke tvunget dem.

Jeg syns du er kravstor!

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

Jeg er klar over at folk er forskjellige, altså, men jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha et så kaldt og distansert forhold til egne barnebarn - og barn. Når man velger å få barn, er det store sjanser for at man en dag ligger an til å få barnebarn også. Er du ikke glad i barnebarna dine? Synes du virkelig ikke det er hyggelig å være sammen med dem? Dette synes jeg var skikkelig trist å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom svigerforeldrene passer, og et par tanter også - er det da virkelig nødvendig at det andre besteforeldreparet også passer over natta? (Siden dere ikke trenger barnevakt så ofte i tillegg)

Dette er jo opp til besteforeldrene å bestemme selv, uten at det er noe uvanlig med hverken det ene eller andre...

Selv har vi ikke besteforeldre som passer på natt, selv om mine barn er store, og vi har fire besteforeldresett... Dette skyldes både personlige grunner og praktiske grunner...

Da må man bare finne andre løsninger

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel "pleie seg selv og sine egne interesser" selv om man har sine egne barnebarn på overnattingsbesøk 2-4 netter i året!!? Oi, jeg blir provosert av tankegangen din! Anonymous poster hash: e61ab...941

Det kan man sikkert, men det er snakk om prioriteringer.

Jeg vil ikke bruke kvelden på bleieskift eller bildelotto. Og jeg vil i hvertfall ikke stå opp halv seks om morgenen for at barnas foreldre skal slappe av eller hva de enn skal.

Jeg har en ganske intens og krevende jobb og ønsker å slappe av i helgene. Lange, rolige morgener med en deilig frokost og egentid..

Anonymous poster hash: 3eaa3...4bc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han orker ikke. Ha ha, Unnskyld meg.

Er så glad jeg ikke ventet med å få barn til jeg ble 40 og dermed har foreldre på 70 + år....

Det gjelder langt flere ting enn barnevakt

Anonymous poster hash: ecf70...fb0

Anonymous poster hash: ecf70...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...