Gå til innhold

Katt på lang busstur? Trenger tips, takknemlig for hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folkens, slutt å legge dere oppi hvorfor TS har de reisearrangementene hun har, og la oss heller hjelpe til å gjøre den situasjonen hun er i så enkel og komfortabel som overhodet mulig for både hun og katten. et burde være tydelig for alle og enhver at her ligger det en historie bak som TS ikke er komfortabel med å dele (og heller ikke burde føle seg presset til å dele!).

TS, hvis du ønsker, kan du sende meg en PM av anonym og fortelle meg hvor du bor; jeg har venner som har spredt seg over hele landet, og kanskje jeg kjenner noen pålitelige i nærheten av der du bor :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folkens, slutt å legge dere oppi hvorfor TS har de reisearrangementene hun har, og la oss heller hjelpe til å gjøre den situasjonen hun er i så enkel og komfortabel som overhodet mulig for både hun og katten. et burde være tydelig for alle og enhver at her ligger det en historie bak som TS ikke er komfortabel med å dele (og heller ikke burde føle seg presset til å dele!).

TS, hvis du ønsker, kan du sende meg en PM av anonym og fortelle meg hvor du bor; jeg har venner som har spredt seg over hele landet, og kanskje jeg kjenner noen pålitelige i nærheten av der du bor :)

Tusen takk for velvillig støtte! Sender deg en PM :)

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mener ikke å være hatske når de sier at du burde tenkt på konsekvensene av å skaffe deg katt. Du har dårlig økonomi og lite nettverk til å passe på katten når du må reise vekk. Det er viktige ting å ha i bakhodet når du skaffer deg dyr (uansett om katten har vært hjemløs eller ikke før). Det er en grunn til at man venter til at slike ting er på plass før man skaffer seg dyr.

Jeg elsker dyr selv og har katter fra dyrebeskyttelsen. Men hadde det vært opp til hjertet så hadde jeg adoptert alle dyrene derfra men hodet sier selvfølgelig nei. Det har jeg ikke råd til og fremtidige reiser kunne jeg bare glemt.

Uansett håper jeg du finner en lur løsning for både deg og katten når det gjelder hjemturen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mener ikke å være hatske når de sier at du burde tenkt på konsekvensene av å skaffe deg katt. Du har dårlig økonomi og lite nettverk til å passe på katten når du må reise vekk. Det er viktige ting å ha i bakhodet når du skaffer deg dyr (uansett om katten har vært hjemløs eller ikke før). Det er en grunn til at man venter til at slike ting er på plass før man skaffer seg dyr.

Jeg elsker dyr selv og har katter fra dyrebeskyttelsen. Men hadde det vært opp til hjertet så hadde jeg adoptert alle dyrene derfra men hodet sier selvfølgelig nei. Det har jeg ikke råd til og fremtidige reiser kunne jeg bare glemt.

Uansett håper jeg du finner en lur løsning for både deg og katten når det gjelder hjemturen.

Vet du hva, denne diskusjonen er jeg ikke interessert i å ta her, og jeg vet veldig godt selv at jeg har det som trengs for å kunne disponere en katt med det han trenger, selv om jeg ikke har råd til dyre flybilletter. Brorparten av de som adopterer fra Dyrebeskyttelsen er studenter selv, fordi de først har kattene i fosterhjem for så å adoptere de. De bor også langt hjemmefra, og Dyrebeskyttelsen hadde ikke latt oss adoptere dersom de mente at vi ikke kunne reise med buss med dyrene våre (har snakket med flere som ikke har råd til å reise med fly med katten).

Har kjent på akkurat det samme selv ang ønske om å adoptere alle (eller flere enn den jeg har) katter fra Dyrebeskyttelsen, men jeg vet at jeg kan stille opp for én, og at flere blir for mye. Jeg har kontroll over hva jeg driver med, men møter utfordringer når det gjelder reising, og en uforutsett situasjon som gjør at jeg blir nødt til å reise med buss i forhold til at jeg ikke trodde jeg trengte å dra hjem i påsken. Som Auri over her nevner så er ikke dette noe jeg er interessert i at folk her inne skal spekulere i, sånn er det bare.

Takk for ønsket om en god løsning, det er det jeg jobber hardt med å finne nå.

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som tar buss med katt har alltid måttet sette buret i bagasjerommet. Både på lange og korte turer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som tar buss med katt har alltid måttet sette buret i bagasjerommet. Både på lange og korte turer.

Uff, da! Det er helt uaktuelt for min del, da står jeg heller igjen. Takk for at du advarer meg.

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg kjenner som tar buss med katt har alltid måttet sette buret i bagasjerommet. Både på lange og korte turer.

det er jo ikke LOV!!! :sjokkert::hakeslepp:

Anonymous poster hash: e12ba...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Du må nok belage deg på å betale billett for katten. Når jeg reiser med min minihund (som er på str med en katt) må jeg i teorien betale halv pris av voksen billett. Jeg gjemmer aldri hunden og prøver å snike henne forbi bussjåføren, noen ganger må jeg betale, andre ganger ikke.

Endret av Hinkelpinkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, denne diskusjonen er jeg ikke interessert i å ta her, og jeg vet veldig godt selv at jeg har det som trengs for å kunne disponere en katt med det han trenger, selv om jeg ikke har råd til dyre flybilletter. Brorparten av de som adopterer fra Dyrebeskyttelsen er studenter selv, fordi de først har kattene i fosterhjem for så å adoptere de. De bor også langt hjemmefra, og Dyrebeskyttelsen hadde ikke latt oss adoptere dersom de mente at vi ikke kunne reise med buss med dyrene våre (har snakket med flere som ikke har råd til å reise med fly med katten).

Har kjent på akkurat det samme selv ang ønske om å adoptere alle (eller flere enn den jeg har) katter fra Dyrebeskyttelsen, men jeg vet at jeg kan stille opp for én, og at flere blir for mye. Jeg har kontroll over hva jeg driver med, men møter utfordringer når det gjelder reising, og en uforutsett situasjon som gjør at jeg blir nødt til å reise med buss i forhold til at jeg ikke trodde jeg trengte å dra hjem i påsken. Som Auri over her nevner så er ikke dette noe jeg er interessert i at folk her inne skal spekulere i, sånn er det bare.

Takk for ønsket om en god løsning, det er det jeg jobber hardt med å finne nå.

Anonymous poster hash: c82b0...648

Hva gjør du om du blir syk og må på sykehus i full fart? Har du noen som kan ta vare på katten?

Anonymous poster hash: bf9bb...bf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok belage deg på å betale billett for katten. Når jeg reiser med min minihund (som er på str med en katt) må jeg i teorien betale halv pris av voksen billett. Jeg gjemmer aldri hunden og prøver å snike henne forbi bussjåføren, noen ganger må jeg betale, andre ganger ikke.

Ja, tenker det er mulig at jeg må betale for han. Men tenker ikke å prøve å snike han med, det var bare en liten tanke jeg hadde i hodet til å begynne med fordi jeg var redd det var vanskelig å få med katten, og fordi katten uansett var lite synlig i flybagen. Men skal ha han i et nokså stort og dermed synlig bur. :)

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du om du blir syk og må på sykehus i full fart? Har du noen som kan ta vare på katten?

Anonymous poster hash: bf9bb...bf1

Ja, da er Dyrebeskyttelsen der i bakhånd.

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du om du blir syk og må på sykehus i full fart? Har du noen som kan ta vare på katten?

Anonymous poster hash: bf9bb...bf1

Forresten er det fryktelig mange enslige mennesker (deriblant gamle damer) som har katt, og hvis det var slik at man ikke kunne ha ansvaret for en katt fordi man var enslig, så hadde det vært fryktelig mange hjemløse katter her til lands (noe det allerede er en hel horde av).

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Ja, tenker det er mulig at jeg må betale for han. Men tenker ikke å prøve å snike han med, det var bare en liten tanke jeg hadde i hodet til å begynne med fordi jeg var redd det var vanskelig å få med katten, og fordi katten uansett var lite synlig i flybagen. Men skal ha han i et nokså stort og dermed synlig bur. :)

Anonymous poster hash: c82b0...648

Skjønner. Men nå vet jeg ikke hvor mye en vanlig billett koster? Om du må betale halv pris av en voksen billett kan det jo fort bli ganske dyrt? Som sagt min billett hjem koster 200 kroner og jeg må betale 100 kroner for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. Men nå vet jeg ikke hvor mye en vanlig billett koster? Om du må betale halv pris av en voksen billett kan det jo fort bli ganske dyrt? Som sagt min billett hjem koster 200 kroner og jeg må betale 100 kroner for hunden.

Det blir ikke så dyrt. 289,- for meg som student og det blir ca samme pris eller rundt 200,- for en katt dersom jeg må betale halv voksenbillett. Mye billigere enn fly.

Anonymous poster hash: c82b0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du om du blir syk og må på sykehus i full fart? Har du noen som kan ta vare på katten? Anonymous poster hash: bf9bb...bf1

Her handler det om å reise ikke om å bli syk eller i det verste fall dør....... Kan nok tenke meg at hvis dette jenta kommer på sykehuset, at foreldre vil komme bort til henne. Stakkers jenta som skal havne på sykehuset og at foreldre ikke komme bort for å besøke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye med timekspressen. En gang var det en dame med katt der. Men hun reiste ikke så fryktelig langt da, bare noen timer.

Anonymous poster hash: ac3e2...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og herregud, en katt er ikke en skjør porselensvase. Vi har reist mye med vår katt. Som oftest i bil da, men en gang i buss. Og noen ganger med beltebil. De kan bli litt stressa, men det går helt fint. Ikke gi katten masse mat før dere drar. Ha med litt vann i en flaske+boks og se om den vil ha litt i løpet av reisen. Hvis det ikke humper for mye da. Ha halsbånd, evt snøre i tillegg så du kan klare å få et godt tak i katta om du må åpne buret i løpet av reisen.

Vår katt har blitt dårlig kun en gang da vi reiste med den, men da hadde den spist mye før vi dro. Han har aldri bæsja på seg. Men kan jo være greit å ha et håndkle eller to i bunn hvis uhellet skjer. Så får man bare prøve å dra det ut av buret og stappe i en plastpose. Men vi har aldri opplevd noe sånt.

Katter må nesten ut å reise innimellom de og:) de klarer seg helt fint!

Anonymous poster hash: ac3e2...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det har blitt sagt, men det er viktig at du skjekker med selskapet. Jeg fikk ikke ha med min valp, som lå i flybag på buss. Kjøp kladder på apoteket, eller spør om å få noen fra vetrinæren. Disse trekker til seg tiss om uhellet er ute, ta med våtservietter og en pose til søppel.

Anonymous poster hash: 613d5...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket siden jeg nevnte nærmere nå.. Herregud, for noen priser! Det var dyrere enn pensjonat. Har verken råd til kattehotell eller kattepensjonat. Og ingen i min omkrets eller nettverk kan stille opp og passe han / som jeg stoler på at gir han det han trenger..

Ser det er mange som nøler ved at jeg ikke har råd til dyre flybilletter eller kattepensjonat, men dette er VIRKELIG blodig alvor... Jeg har ikke råd... Ser heller ikke noe poeng i å diskutere min økonomi når jeg selv godt kjenner mine egne rammer, og andre ikke har aning..

Anonymous poster hash: c82b0...648

Men da får du la være å reise bort i påsken, da. Er jo ikke verre enn det - du har rett og slett ikke råd. Kos deg hjemme, med pus, påskekrim og påskeegg.

Anonymous poster hash: 64638...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får du la være å reise bort i påsken, da. Er jo ikke verre enn det - du har rett og slett ikke råd. Kos deg hjemme, med pus, påskekrim og påskeegg.

Anonymous poster hash: 64638...134

Det kommer alltid en og annen AB dalende etterhvert med nye kommentarer jeg allerede har svart på tidligere i tråden. Det er faktisk snakk om krise og det er det som er grunnen til at jeg evt er nødt til å reise hjem i påska.

Anonymous poster hash: c82b0...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...