Gå til innhold

21 års fengsel for abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det er akkurat hva jeg fikk ut av svaret ditt. du skriver jo at det er ulogisk at en mann blir straffet for noe en kvinne kan gjøre frivillig.

Anonymous poster hash: e2b2c...779

Neida, det var ikke det jeg skrev, det var det du leste.

Prøv igjen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at man skal være to om en graviditet, og at kvinnen ikke skal presse til seg et barn om ikke mannen vil. Det rettferdiggjør såklart ikke det han har gjort, men jeg synes ikke han fortjener en særlig lang straff, for å være ærlig. HVEM vil ha et barn med en mann man ikke er sammen/gift med eller en mann som ikke ønsker dette livet til verden? Desperate/håpløse/religiøse kvinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så komisk.

Når ei kvinne tar abort på eit 9 veker gammalt foster, så er det bare ein celleklump uten kjensler osv osv osv.

Når ein mann gjer det samme, så er det 21 års fengsel og burde egentlig være dødsstraff i tillegg...

En mann gjør det samme? På hvilken måte kan en mann gjøre det samme? Kan menn velge å avslutte sitt eget svangerskap? Eller mener du at det å krenke kvinnens rett til å bestemme over egen kropp, utføre handlinger under ulovlige omstendigheter av en ukyndig person er det samme som at en kvinne selv velger å ta abort hos en kyndig person og under lovlige omstendigheter?

Et 9 uker gammelt foster er ikke bare en celleklump.

Anonymous poster hash: 4ffae...600

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer her vi ikke vet om, siden straffen ble så lang.

Dette er i hvert fall ikke det samme som når en kvinne tar abort. Her lurte han i henne medikamenter som tok livet av fosteret. Hun ble utsatt for noe hun ikke var klar over, og hun måtte så gå gjennom en smertefull abort. Regner med dette er psykisk utfordrene for henne, siden hun mest sannsynligvis ville ha barnet.

Han tenkte nok aldri over at straffen skulle bli så stor, eller at noe skulle skje i det hele tatt. Men der tok han visst feil.

Eneste fordelen her er at hun slipper å få barn med en sånn drittsekk. Håper hun får barn med en bra mann i stedet.

Uff så grusomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

En mann gjør det samme? På hvilken måte kan en mann gjøre det samme? Kan menn velge å avslutte sitt eget svangerskap? Eller mener du at det å krenke kvinnens rett til å bestemme over egen kropp, utføre handlinger under ulovlige omstendigheter av en ukyndig person er det samme som at en kvinne selv velger å ta abort hos en kyndig person og under lovlige omstendigheter?

Et 9 uker gammelt foster er ikke bare en celleklump.

Anonymous poster hash: 4ffae...600

Eg meiner berre at man ikkje kan få 21 år med fengsel på grunn av dette! Alvorlig talt.

Og jo, i følgje mange så er det det.

0 følelser. Ingen rett til liv. Bare ein celleklump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner berre at man ikkje kan få 21 år med fengsel på grunn av dette! Alvorlig talt.

Og jo, i følgje mange så er det det.

0 følelser. Ingen rett til liv. Bare ein celleklump.

Så dersom du hadde vært gravid med et ønsket barn og barnefaren ønsket også barnet. Så hadde ekskjæresten din vært rasende og gitt deg abortmiddel. Er dette også helt greit? Er det greit at hvem som helst gjør det eller bare barnefar? Og hvis bare barnefar, hvorfor?

Anonymous poster hash: 4ffae...600

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er så komisk.

Når ei kvinne tar abort på eit 9 veker gammalt foster, så er det bare ein celleklump uten kjensler osv osv osv.

Når ein mann gjer det samme, så er det mord på eit BARN og han fortjener 21 års fengsel og burde egentlig være dødsstraff i tillegg...

Her er det snakk om et foster som er 12 uker, da. Kanskje ikke et barn ennå, men langt mer i utviklingen enn et foster på ni uker.

Men han får nok ikke straff kun for det han har gjort mot fosteret, men hovedsaklig mot kvinnen. Det er ulovlig å lure medisiner i andre og han har tilført henne en stor psykisk lidelse. Også en fysisk, vil jeg tro (det er vondt å abortere).

Jeg synes også at 21 år er litt mye, men det blir som oftest mindre enn det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Winston mener at det er ulogisk at det kun er en celleklump ved selvbestemt abort, men hvis en mann "framprovoserer" en abort (i mangel på bedre ord, don't shoot) er det drap av et barn. Hva er det som avgjør om et 12 uker gammelt foster er en celleklump eller et barn?

Jeg har tatt abort tidligere, uten særlig dårlig samvittighet eller bismak, fordi jeg helt ærlig trodde det bare var en celleklump, men etter å ha sett det 11 uker gamle fostret mitt på ultralyd for to uker siden så er jeg veldig i tvil! Vi både hørte og så hjerteslag, talte 10 fingre, så magesekken og urinblæra - vi kunne til og med se overleppa til faren.

Synes dette er en vanskelig sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så jeg kan bare stappe deg full av medikamenter uten ditt samtykke? Det hadde jeg mista lisensen for du.



Anonymous poster hash: e1d11...ab9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer her vi ikke vet om, siden straffen ble så lang.

Saken har jo ikke engang begynt i tingretten ennå. Det er en viss forskjell på en tiltale for betydelig skade på legeme eller helbred og en rettskraftig dom på 21 års ubetinget fengsel, for å si det sånn.

En forferdelig stygg sak er det nå uansett. Og prinsipielt veldig interessant.

Anonymous poster hash: 9a129...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg er enig i at dette er og skal være ulovlig, men 21 år ville vært latterlig. 2-5 høres mer riktig ut. Det dreier seg tross alt bare om lav-skade-forgiftning. Det blir som om noen skulle helt sprit i melka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette er og skal være ulovlig, men 21 år ville vært latterlig. 2-5 høres mer riktig ut. Det dreier seg tross alt bare om lav-skade-forgiftning. Det blir som om noen skulle helt sprit i melka mi.

På hvilken måte er dette det samme? Mistet du fosteret ditt?

Anonymous poster hash: 4ffae...600

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars kvinner. Her må verden stå opp hjelpe de. De er gode kandidater til å få asyl i Norge hvis de ikke føler seg trygg i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe de to skulle ha diskutert sammen, kanskje mannen har prøvd å få henne til å ta abort før siden de alikevel ikke var sammen? Kvinnen kan ha nektet og mannen ville kanskje ikke ha barn med denne kvinnen siden de ikke var sammen på det tidspuntet.

For har ikke mannen noe å si når det faktisk er hans barn? han vil sikkert ikke ha barn med en eks? Syntes straffen var alt for grov, stakkars mann.

Ja jeg er faktisk jente selv.



Anonymous poster hash: 0702a...ce3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

På hvilken måte er dette det samme? Mistet du fosteret ditt?

Anonymous poster hash: 4ffae...600

Nei, men kroppen min ville tatt skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig trist og tragisk sak :(

Leste om en lignende sak i USA for noen år siden. Der var dama 15-16uker på vei.

Å kjæresten hennes gjorde det samme som den mannen.

Han ble derimot dømt til drap på kjæresten sin, da hun døde av kraftige blødninger når hun abortert.

Hun døde i ambulansen på vei til sykehuset.

Å gi sånne medikamenter til noen som ikke vet om det kan i hverstefall føre til at personen dør.

Det er en grunn til at man ikke får være alene etter å ha fått disse medikamentene på sykehuset, men må ha noen som kan ha tilsyn med en i ett døgn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er noe de to skulle ha diskutert sammen, kanskje mannen har prøvd å få henne til å ta abort før siden de alikevel ikke var sammen? Kvinnen kan ha nektet og mannen ville kanskje ikke ha barn med denne kvinnen siden de ikke var sammen på det tidspuntet.

For har ikke mannen noe å si når det faktisk er hans barn? han vil sikkert ikke ha barn med en eks? Syntes straffen var alt for grov, stakkars mann.

Ja jeg er faktisk jente selv.

Anonymous poster hash: 0702a...ce3

Helt enig!

Anonymous poster hash: 10ae6...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars kvinner. Her må verden stå opp hjelpe de. De er gode kandidater til å få asyl i Norge hvis de ikke føler seg trygg i hjemlandet.

Hæ?

Anonymous poster hash: 6cddc...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke straffen er drøy. Det er jo direkte overgrep. Han satte også kvinnen i fare.

Det er stor forskjell på en ønsket graviditet og en uønsket en. Mor knytter seg relativt fort til fosteret som vokser i henne. Tenk deg at du blir tatt ifra noe du ønsker eller elsker så inderlig mye, med en så grotesk handling. Det kan ikke sammenlignes med en uønsket graviditet, og selvvalgt abort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...