Gå til innhold

Ny krisemåling for FrP! :D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt sånn som det var i Øst-Tyskland?Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Trur han mente at staten ikke vil blande seg inn i religion ved å ikke ha noen statsreligion etc. men det vil være full religionsfrihet imotsetning til slik det var i Øst-Tyskland og slik det er i Norge idag

Anonymous poster hash: 6b4bd...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur han mente at staten ikke vil blande seg inn i religion ved å ikke ha noen statsreligion etc. men det vil være full religionsfrihet imotsetning til slik det var i Øst-Tyskland og slik det er i Norge idag

Anonymous poster hash: 6b4bd...b1e

Staten vil ikke på noen måte tilrettelegge eller ta noen hensyn til hver enkels tro. Tro er en privatsak i et liberalistisk samfunn. Dette forsto ikke den du svarte. Men sosialister svarer alltid slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten vil ikke på noen måte tilrettelegge eller ta noen hensyn til hver enkels tro. Tro er en privatsak i et liberalistisk samfunn. Dette forsto ikke den du svarte. Men sosialister svarer alltid slik.

Veldig enig i dette. Som jeg skulle skrevet det selv ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dette. Som jeg skulle skrevet det selv ;)

Og hva er da problemet til sosialistene som ikke forstår noe så enkelt? Jo de mener at vi skal tilrettelegg for muslimer. Men kristendom, det vil de ikke vite av. Ikke for at jeg er noe mer tilhenger av den religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er da problemet til sosialistene som ikke forstår noe så enkelt? Jo de mener at vi skal tilrettelegg for muslimer. Men kristendom, det vil de ikke vite av. Ikke for at jeg er noe mer tilhenger av den religionen.

Derfor er løsningen veldig enkel: all religion skal vekk fra den offentlige sfære og inn i den private sfære. Problemet hadde dermed blitt løst. Stat og religion hører ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er løsningen veldig enkel: all religion skal vekk fra den offentlige sfære og inn i den private sfære. Problemet hadde dermed blitt løst. Stat og religion hører ikke sammen.

Jeg har i mer en 30 år sagt og skrevet det du skriver. Religiøsitet hører hjemme i det private. I det offentlige skal man være nøytral, snakker her om jobber i det offentlige. Ingen hensyn eller tilrettelegging. Gjør du noe galt og blir satt inn i fengsel. Spis den maten du får, eller velg selv og sult. Er så dritt lei dette snillistiske samfunn som oppfører seg som en barnehage. Vi skaper en gjeng sårbare mennesker. Se bare på mange av dagens unge. De skriker om psykiske problemer for stort sett det mest. Det er fordi vi ikke legger i fra oss snillismen som har fulgt oss siden starten av 90 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet. Men jeg mener noe annet. Jeg mener NRK skal vise hele landet og fremme alle type meninger i samfunnet. Det du skriver bekrefter det mange sier om NRK, eller ARK som Hagen kaller dem.

Det jeg skriver, er en ganske grei beskrivelse av hva redaktører i alle landets mediebedrifter gjør: De bestemmer hva som skal på trykk og på lufta, ut fra en betraktning om stoffets aktualitet og publiserbarhet. Det at NRK er lisensfinansiert er ikke ensbetydende med at alle som har en sak, skal ha rett på å fremme den der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skriver, er en ganske grei beskrivelse av hva redaktører i alle landets mediebedrifter gjør: De bestemmer hva som skal på trykk og på lufta, ut fra en betraktning om stoffets aktualitet og publiserbarhet. Det at NRK er lisensfinansiert er ikke ensbetydende med at alle som har en sak, skal ha rett på å fremme den der.

Og det jeg skriver er hva jeg mener. Jeg vet hvordan det står til i dag. Er litt mer interessert i hva du mener en hva alle andre praktiserer og måtte mene. Det er uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det jeg skriver er hva jeg mener. Jeg vet hvordan det står til i dag. Er litt mer interessert i hva du mener en hva alle andre praktiserer og måtte mene. Det er uinteressant.

Jeg tror jeg sa det ganske klart. Jeg er for en fri presse. En fri presse skriver det som passer den. Det er selvsagt et uoppnåelig ideal, så lenge pressen ofte eies av sterke kapitalinteresser. Men man kan i det minste prøve. Å pålegge pressen en plikt til å gi alle og en hver taletid, vil gjøre den mindre fri.

Dere kan si hva dere vil på nettet. Det burde rekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig rart at AP er størst. Fattige som trenger velferdsstaten mer enn andre er i et klart flertall i Norge. Det vil være helt håpløst av dem å stemme på noen på høyre flanke som krever at folk yter for å fortjene noe tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg sa det ganske klart. Jeg er for en fri presse. En fri presse skriver det som passer den. Det er selvsagt et uoppnåelig ideal, så lenge pressen ofte eies av sterke kapitalinteresser. Men man kan i det minste prøve. Å pålegge pressen en plikt til å gi alle og en hver taletid, vil gjøre den mindre fri.

Dere kan si hva dere vil på nettet. Det burde rekke.

Pressen eies av kapitalister som styrer oss mennesker, enig? Derfor må NRK vise mangfoldet i meninger her i landet. Hvordan skal ellers unge ta et standpunkt? En ungdom bør vel ha rett til og høre hva Vigrid, ABB osv. står for og deres argumenter. På den måten kan de ta et valg. Eller blir dette for kontroversielt, og innerst inne vil man styre unge i den retning man selv og samfunnet har bestemt er riktig, altså det vi kaller PK? Det er her vi må holde tunga rett i munnen ikke sant. Det er vanskelig og jeg innrømmer gladelig at jeg i mitt privatliv er PK ovenfor mine barn. Liker det ikke, men selv jeg er påvirket at media og autoriteter. Men skulle gjerne sette en endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pressen eies av kapitalister som styrer oss mennesker, enig? Derfor må NRK vise mangfoldet i meninger her i landet. Hvordan skal ellers unge ta et standpunkt? En ungdom bør vel ha rett til og høre hva Vigrid, ABB osv. står for og deres argumenter. På den måten kan de ta et valg. Eller blir dette for kontroversielt, og innerst inne vil man styre unge i den retning man selv og samfunnet har bestemt er riktig, altså det vi kaller PK? Det er her vi må holde tunga rett i munnen ikke sant. Det er vanskelig og jeg innrømmer gladelig at jeg i mitt privatliv er PK ovenfor mine barn. Liker det ikke, men selv jeg er påvirket at media og autoriteter. Men skulle gjerne sette en endring.

Jeg tror nok at en ungdom som vil vite hva Vigrid står for, kan finne ut av det på egen hånd.

Vil du også ha Profetens Ummah og Mullah Krekar på skjermen med jevne mellomrom for å forklare hva de står for? Komme med sine "argumenter", og forklare hvorfor de står for den sanne islam eller hvorfor det er riktig å drepe sivile og gisler i Allahs navn?

Du har et bilde av pressen som et milkrofonstativ, virker det som. Det er så feil som det kan få blitt.

De er formidlere og fortolkere av nyheter og hendelser. Noen ganger suksessfulle etterforskere av ting som offentligheten bør vite om, selv om det forsøkes skjult.

Og rett som det er, er de nyttige idioter for noen. Men å gjøre "nyttig idiot" til en del av stillingsbeskrivelsen for en journalist, vil nok føre til faneflukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du også ha Profetens Ummah og Mullah Krekar på skjermen med jevne mellomrom for å forklare hva de står for?

Ikke Krekar. Han er ikke Norsk statsborger. Dette har jeg tidligere skrevet til deg om. Alle Norske statsborgere skal etter mitt syn slippe til i media og da NRK. Du forstår at jeg setter ting på spissen her håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Krekar. Han er ikke Norsk statsborger. Dette har jeg tidligere skrevet til deg om. Alle Norske statsborgere skal etter mitt syn slippe til i media og da NRK. Du forstår at jeg setter ting på spissen her håper jeg?

Åh, jeg glemte helt at det i ditt idealsamfunn er en lov for statsborgere og en lov for alle andre. Mhm. Siden vi er inne på det, mener du også at de som har fått permanent oppholdstillatelse, heller ikke skal ha ytringsfrihet de første syv år av sitt opphold i landet?

Men Profetens Ummah vil du gjerne ha på skjermen?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg glemte helt at det i ditt idealsamfunn er en lov for statsborgere og en lov for alle andre. Mhm. Siden vi er inne på det, mener du også at de som har fått permanent oppholdstillatelse, heller ikke skal ha ytringsfrihet de første syv år av sitt opphold i landet?

Nå var jeg på vei ut for en røyk, jeg drikker i kveld og må ha påfyll av nikotin. De med permanent opphold. De skal få ytre seg. Måtte tenke meg om litt, man har jo sin rolle og fylle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fuck me if i care

Den forventet jeg ikke fra deg. Trodde du diskuterte mer reflektert og modent. Jaja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forventet jeg ikke fra deg. Trodde du diskuterte mer reflektert og modent. Jaja.

Jeg er full av overraskelser, og liberalisme interesserer meg midt i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forventet jeg ikke fra deg. Trodde du diskuterte mer reflektert og modent. Jaja.

Det er alltid interessant å se hvor ufine enkelte på et forum som dette kan klare å bli. Det virker som enkelte tar debatter personlig. Enkelte tror også de har en egenskap som gjør at dem kan vurdere andre debattanters intelligens, kun med bakgrunn av et innlegg eller to. Slike mennesker forstår ikke selv hvor fjernt slikt er og i den virkelige verden legger vi inn slike i psykiatrien. Men Mann 42 liker jeg og tror ikke han mente og være ufin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er full av overraskelser, og liberalisme interesserer meg midt i ryggen.

Fysj. Du virker sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...