Gå til innhold

Ny krisemåling for FrP! :D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok nærmere 180-200000 muslimer i landet.

Og, nå var du rause, men la oss anta at du har rett, 30-40000 "fundamentalister".

Problemet, på kort sikt, er ikke at disse skal kunne transformere noe som helst.

Det er at ut fra disse vokser radikaliserte islamister.

Det er faktisk så enkelt: Uten islam, ingen islamister.

Siden vi ikke, som du flere ganger har påpekt, kan utvise alle muslimer og forby islam som ideologi i Norge, da må vi gjøre det nest beste; sørge for så absolutt liten tilvekst til islamistiske grupper, og i hvert fall til radikaliserte sånne, som mulig.

Ingen trenger å frykte polske snekkere, det er ingenting som tyder på at disse har vesentlig forskjellige verdier fra de vi tradisjonelt har hatt, og har, her i Norge.

Ikke mange polakker støtter sharia, for å si det sånn!!

Hva baserer du det anslaget på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Det står at målingene er fra 1000 telefonintervjuer. Det er vel ikke nok til å være representativt?

Det er ikke et uvanlig antall. Regner med at de bruker vektingsmodeller osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva baserer du det anslaget på?

Hvilket, antall muslimer?

SSB regner vel noe omkring 190-200000 innvandrere fra muslimske land.

Jeg har ikke talt de personlig.

Men, om du har rett, at det "bare" er 140000, da endrer det absolutt ingenting på min argumentasjon vedr. radikalisering.

Hvor har du dine tall fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad ditt første avsnitt: Hvis det er sant at du er humanist og demokrat, så burde du kanskje gi faen i å skrive at du håper at vi får et terroranslag på norsk jord, så fremmedhaterne kan få nok stemmekveg til å sørge for at "samfunnet utvikler seg i riktig retning". For der hørtes du mer ut som en SA-kader som ønsket seg en riksdagsbrann, så Krystallnatten kan iverksettes.

Ad resten: Det er vanskelig å spå om fremtiden, særlig hvis man skal gjøre det i et perspektiv på 200 år.

Og når du gjentar at du tror vi "trenger" en eller flere muslimske terrorhandlinger for at slike som meg skal få øynen opp for terrorfaren som islamismen representerer, så bekrefter du bare at du bekjenner deg til et politisk syn som sier at man må skjerpe frontene og fremkalle den store konfrontasjonen.

Du tror faktisk at det vi har her er en "Clash of Civilisations" og at det ikke kan ende på noen annen måte enn med åpen krig eller med etno-religiøs rensing. Litt avhengig av de interne styrkeforholdene når du og dine åpner ballet, antar jeg.

Igjen så viser du ekstrem liten forståelse. Hva skal til for at du vil forstå, uten terrorhandlinger på Norsk jord? Eller mener du seriøst at du ikke ser på islam som en svært ekstrem ideologi sett fra vårt menneskesyn og verdier? Jeg vet at de fleste muslimer ikke på noen måte er voldelige og lever sine liv i ro og fred. Men, de er tilhengere av deres tro og ideologi. Disse som andre vil selvsagt ha et samfunn som de er tro mot og mener seriøst er det beste for menneskene. Man skal ta mennesker på alvor. Så den dagen islam har større oppslutning i samfunnet, vil islamske parti vokse seg frem. Vi har vel allerede det i dag? Eller er du rett og slett ikke opptatt av hva som kan skje og bortforklarer det? Jeg aksepterer alle meninger og det er helt legitimt å gi F. Mange gjør det i forhold til naturen. De tror ikke på det og ingen vet, slik du selv sier om fremtiden.

Jeg mener bestemt at dette må vi i vår tid forsøke å stoppe. Fordi det kommer noen etter oss. Vi har etter min mening en plikt til og etterlate oss et samfunn slik vi selv ønsker å leve i. Ønsker du å leve under islamsk styre? Ikke radikal islam som IS, men moderat islam? Vi må huske på at til og med de moderate muslimer er i våre øyne helt uakseptabelt i forhold til synet på kvinner, likestilling familieforhold osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok nærmere 180-200000 freppere i landet.

Og, nå var du rause, men la oss anta at du har rett, 30-40000 "ekstremister".

Problemet, på kort sikt, er ikke at disse skal kunne transformere noe som helst.

Det er at ut fra disse vokser radikaliserte ekstremister.

Det er faktisk så enkelt: Uten frp, ingen nynazister/ekstremister.

Siden vi ikke, som du flere ganger har påpekt, kan bure inne alle freppere og forby frp som ideologi i Norge, da må vi gjøre det nest beste; sørge for så absolutt liten tilvekst til rasist-grupper, og i hvert fall til radikaliserte sånne, som mulig.

Ingen trenger å frykte pakistanske snekkere, det er ingenting som tyder på at disse har vesentlig forskjellige verdier fra de vi tradisjonelt har hatt, og har, her i Norge.

Ikke mange pakistanere støtter rasisme, for å si det sånn!!

:Nikke: Det har du helt rett i!

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket, antall muslimer?

SSB regner vel noe omkring 190-200000 innvandrere fra muslimske land.

Jeg har ikke talt de personlig.

Men, om du har rett, at det "bare" er 140000, da endrer det absolutt ingenting på min argumentasjon vedr. radikalisering.

Hvor har du dine tall fra?

Jeg har mine tall fra folketellingen i religiøse samfunn. Muslimer, som alle andre trossamfunn, får statsstøtte basert på antall medlemmer i menigheten. For noen få år siden var det 100.000 registrerte muslimer i Norge, og man antok den gangen at den muslimske befolkningen var på maks 130-140.000. Jeg har tatt høyde for en viss økning siden det, men tallene er såpass nye at jeg tror det rekker.

Og selvsagt: Ingen muslimer, ingen islamister. Men siden vi allerede har over 100.000 muslimer og 30.000 islamister, så kan jo ikke det realiseres. Så da er det kanskje en ide å se på hva vi gjør overfor dette mindretallet. Du ser ut til å mene at almen utskjelling av muslimer, forskjellsbehandling og så videre, skal føre til at vi får forholdsvis flere av den moderate sorten? Jeg tror ikke det kommer til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: Det har du helt rett i!

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Morsomme du er, og løgner - men det betyr visst ikke så mye?

Det er, f.eks. ingen pakistanske snekkere i Norge (ikke mange i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine tall fra folketellingen i religiøse samfunn. Muslimer, som alle andre trossamfunn, får statsstøtte basert på antall medlemmer i menigheten. For noen få år siden var det 100.000 registrerte muslimer i Norge, og man antok den gangen at den muslimske befolkningen var på maks 130-140.000. Jeg har tatt høyde for en viss økning siden det, men tallene er såpass nye at jeg tror det rekker.

Og selvsagt: Ingen muslimer, ingen islamister. Men siden vi allerede har over 100.000 muslimer og 30.000 islamister, så kan jo ikke det realiseres. Så da er det kanskje en ide å se på hva vi gjør overfor dette mindretallet. Du ser ut til å mene at almen utskjelling av muslimer, forskjellsbehandling og så videre, skal føre til at vi får forholdsvis flere av den moderate sorten? Jeg tror ikke det kommer til å fungere.

Jeg mener da virkelig ikke at "almen utskjelling" har noe for seg, spesifikk utskjelling av de snillistiske multi-kulti supporterne i landet, med venstresiden i politikken i første rekke, har noe for seg - vi må få stoppet idiotien.

Jeg har ingen tanker om forskjellsbehandling av muslimer, det er det vel tvert imot du som har.

Og, jeg mener vi må sette innsatsen inn på å få færre av alle sorter, som ikke støtter 100% opp om det norske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så viser du ekstrem liten forståelse. Hva skal til for at du vil forstå, uten terrorhandlinger på Norsk jord? Eller mener du seriøst at du ikke ser på islam som en svært ekstrem ideologi sett fra vårt menneskesyn og verdier? Jeg vet at de fleste muslimer ikke på noen måte er voldelige og lever sine liv i ro og fred. Men, de er tilhengere av deres tro og ideologi. Disse som andre vil selvsagt ha et samfunn som de er tro mot og mener seriøst er det beste for menneskene. Man skal ta mennesker på alvor. Så den dagen islam har større oppslutning i samfunnet, vil islamske parti vokse seg frem. Vi har vel allerede det i dag? Eller er du rett og slett ikke opptatt av hva som kan skje og bortforklarer det? Jeg aksepterer alle meninger og det er helt legitimt å gi F. Mange gjør det i forhold til naturen. De tror ikke på det og ingen vet, slik du selv sier om fremtiden.

Jeg mener bestemt at dette må vi i vår tid forsøke å stoppe. Fordi det kommer noen etter oss. Vi har etter min mening en plikt til og etterlate oss et samfunn slik vi selv ønsker å leve i. Ønsker du å leve under islamsk styre? Ikke radikal islam som IS, men moderat islam? Vi må huske på at til og med de moderate muslimer er i våre øyne helt uakseptabelt i forhold til synet på kvinner, likestilling familieforhold osv.

Her er mitt standpunkt: Jeg ser ikke på islam som en ekstrem ideologi. Jeg ser på islamisme som en ekstrem ideologi, men de to er ikke det samme.

Det at islamisme vokser ut av islam og at et religiøst samfunn alltid vil avføde religiøse ekstremister, er en generell observasjon, og det er sannsynligvis en større fare med islam enn med de fleste andre religioner, pga den innbygde koblingen mellom religion og stat. Som sådan er det et godt argument for ateisme, og jeg finner ingen feil i Sam Harris's argument om det.

Det samfunnet jeg ønsker å leve i, er ett der man kan tro hva man vil, og man kan si hva man vil. Og det kan ikke realiseres gjennom å undertrykke noe syn, eller gjennom å frata noen religionsfriheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomme du er, og løgner - men det betyr visst ikke så mye?

Det er, f.eks. ingen pakistanske snekkere i Norge (ikke mange i hvert fall!

Ikke alle FrPere er rasister og fascister, men FrP nekter konsekvent å ta avstand fra voldsromantiserende fascister i egne rekker. Stemmer godt det.

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser jo de siste undersøkelsene på området at en større andel av muslimer faktisk både har høyere utdanning og er mindre kriminelle en tilsvarende andel nordmenn, syntes i alle fall det var det jeg fikk med meg på gårsdagens debatten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle FrPere er rasister og fascister, men FrP nekter konsekvent å ta avstand fra voldsromantiserende fascister i egne rekker. Stemmer godt det.

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Løgn, men du har vel behov for å hevde deg i diskusjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener da virkelig ikke at "almen utskjelling" har noe for seg, spesifikk utskjelling av de snillistiske multi-kulti supporterne i landet, med venstresiden i politikken i første rekke, har noe for seg - vi må få stoppet idiotien.

Jeg har ingen tanker om forskjellsbehandling av muslimer, det er det vel tvert imot du som har.

Og, jeg mener vi må sette innsatsen inn på å få færre av alle sorter, som ikke støtter 100% opp om det norske!

Du innbiller deg altså at dersom vi bare blir skikkelig nasjonalistiske fremmedhatere, alle mann, og ser ned på alle andre, så kommer det til å løse problemet med at en andel av innvandrerne og deres etterkommere ikke ser på seg selv som en del av et større "vi"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle FrPere er rasister og fascister

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Løgn, men du har vel behov for å hevde deg i diskusjonen!

Jeg får vel bare ta ditt ord for god fisk, siden du garantert kjenner FrPere bedre enn jeg gjør. :)

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innbiller deg altså at dersom vi bare blir skikkelig nasjonalistiske fremmedhatere, alle mann, og ser ned på alle andre, så kommer det til å løse problemet med at en andel av innvandrerne og deres etterkommere ikke ser på seg selv som en del av et større "vi"?

Dine egne stråmenn må du selv holde styr på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel bare ta ditt ord for god fisk, siden du garantert kjenner FrPere bedre enn jeg gjør. :)

Anonymous poster hash: 7e5d5...d98

Det vet jeg ikke om jeg gjør, men jeg kjenner løgn når jeg ser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dine egne stråmenn må du selv holde styr på!

Innlegg som starter med varianter av "så du mener/innbiller deg.." er et klart varsel om kommende stråmannsargument.

Anonymous poster hash: 392d5...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg som starter med varianter av "så du mener/innbiller deg.." er et klart varsel om kommende stråmannsargument.

Anonymous poster hash: 392d5...36f

Hvordan mener DU at man skal tolke dette utsagnet:

Og, jeg mener vi må sette innsatsen inn på å få færre av alle sorter, som ikke støtter 100% opp om det norske!

Ser du noen respekt for anderledes tenkende i den setningen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slike målinger tilsier bryr meg i grunn midt bak. Jeg stemte FrP ved forrige valg og kommer til å gjøre det ved neste valg, med mindre det ikke kommer et rent liberalistisk parti på bane i tråd med den retningen av liberalisme jeg selv følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener DU at man skal tolke dette utsagnet:

Og, jeg mener vi må sette innsatsen inn på å få færre av alle sorter, som ikke støtter 100% opp om det norske!

Ser du noen respekt for anderledes tenkende i den setningen?

Hva legger du i begrepet "annerledes tenkende" da?

Det du kom med var et stråmannsargument, det kommer du ikke bort fra.

Anonymous poster hash: 392d5...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...