Gå til innhold

Ny krisemåling for FrP! :D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva legger du i begrepet "annerledes tenkende" da?

Det du kom med var et stråmannsargument, det kommer du ikke bort fra.

Anonymous poster hash: 392d5...36f

Hva jeg legger i begrepet "annerledes tenkende"? Jeg skulle tro at det var temmelig selvforklarende, og jeg kan ikke helt se at jeg kan si det med enklere ord. Hvilket ord er det du ikke forstår?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slike målinger tilsier bryr meg i grunn midt bak. Jeg stemte FrP ved forrige valg og kommer til å gjøre det ved neste valg, med mindre det ikke kommer et rent liberalistisk parti på bane i tråd med den retningen av liberalisme jeg selv følger.

Det finnes ingen virkelige liberalister blant majoritetspartiene i dag, man har noen små som DLF og Liberalistene (konservativt liberalistisk).

Anonymous poster hash: 30792...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt standpunkt: Jeg ser ikke på islam som en ekstrem ideologi. Jeg ser på islamisme som en ekstrem ideologi, men de to er ikke det samme.

Det at islamisme vokser ut av islam og at et religiøst samfunn alltid vil avføde religiøse ekstremister, er en generell observasjon, og det er sannsynligvis en større fare med islam enn med de fleste andre religioner, pga den innbygde koblingen mellom religion og stat. Som sådan er det et godt argument for ateisme, og jeg finner ingen feil i Sam Harris's argument om det.

Det samfunnet jeg ønsker å leve i, er ett der man kan tro hva man vil, og man kan si hva man vil. Og det kan ikke realiseres gjennom å undertrykke noe syn, eller gjennom å frata noen religionsfriheten.

Ok greit og få avklart. Jeg ønsker å leve i et fritt samfunn med mennesker fra hele verdene for den saks skyld, der ytringsfriheten settes høyt, liberale verdier dyrkes, moralisme legges død og man gjør som man vil. I et slikt samfunn hører ikke ideologier som islam, nazisme, sosialisme, kommunisme osv. inn.

Du ser ikke på islam som ekstrem, greit. Da må du stå for det du sier. Kvinner er av mindre verdi en menn, menn er familiens overhode og setter begrensninger for kvinner, foreldre bestemmer hvem du skal gifte deg med, arrangerte ekteskap, ikke tvang. Dette er noe av det du står for og mener er greit, for dette er moderat islam. Men uansett, takk for din ærlighet. Jeg tror nok aldri din tro på å kunne leve i et fritt samfunn der islam har en stor dominans av befolkningen, vil gå i oppfyllelse. For meg er det som at det eksisterer snille nazister og holdninger man finner blant naive ungjenter i SV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen virkelige liberalister blant majoritetspartiene i dag, man har noen små som DLF og Liberalistene (konservativt liberalistisk).

Anonymous poster hash: 30792...422

De to du nevner er ikke rene liberalistiske partier, da de bygger sitt hovedsyn på Ayn Rand. Hun fremsatte "objektivisme", altså en undergruppe av liberalisme. Selv er jeg tilhenger av mer klassisk liberalisme, slik som Mill, Smith og Hayek for å nevne noen. Et samfunn basert på Ayn Rand tror jeg ikke er et godt samfunn rent praktisk. Teoretisk er hennes verk spennende, men ikke rent praktisk. Derfor ser jeg ingen andre alternativer til FrP, nettopp basert på de to partiene du nevner sitt ideologiske ståsted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg legger i begrepet "annerledes tenkende"? Jeg skulle tro at det var temmelig selvforklarende, og jeg kan ikke helt se at jeg kan si det med enklere ord. Hvilket ord er det du ikke forstår?

Ut fra konteksten så er det ikke selvforklarende i det hele tatt.

Men drit i det, jeg har ikke tid til å følge opp stråmannsargumenter.

Anonymous poster hash: 392d5...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener DU at man skal tolke dette utsagnet:

Og, jeg mener vi må sette innsatsen inn på å få færre av alle sorter, som ikke støtter 100% opp om det norske!

Ser du noen respekt for anderledes tenkende i den setningen?

Hvis du mener å ha utbytte av å respektere islamister, så du om det.

Og, som sosialist burde du kanskje være litt tilbakeholdende med å angripe andre for å vise manglende respekt for "annerledes tenkende".

Til det er nyere historie alt for blodrød med fengslede og henrettede i diverse kommunistiske regimer.

Det finnes ingen samfunn, hvor meningstyrani og trakassering av "annerledes tenkende" har vært mer satt i system enn i de sosialistiske.

Og, dere i PK-juntaen prøver jo så godt dere kan å oppdra alle oss avvikere!

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to du nevner er ikke rene liberalistiske partier, da de bygger sitt hovedsyn på Ayn Rand. Hun fremsatte "objektivisme", altså en undergruppe av liberalisme. Selv er jeg tilhenger av mer klassisk liberalisme, slik som Mill, Smith og Hayek for å nevne noen. Et samfunn basert på Ayn Rand tror jeg ikke er et godt samfunn rent praktisk. Teoretisk er hennes verk spennende, men ikke rent praktisk. Derfor ser jeg ingen andre alternativer til FrP, nettopp basert på de to partiene du nevner sitt ideologiske ståsted.

Joda, men det er mye til felles mellom ideologiene. Klassisk liberalisme taler også for nattverkterstaten, der man kun skal ha politi, forsvar og rettsvesen.

Felles for disse retningene er at det ikke vil fungere. Jeg tar heller totalt og ubegrenset anarki før den dagen jeg godtar klassisk liberalisme. Det mange klassiske liberalister ikke tenker over er de mekanismene som fremmer bla. fri konkurranse fremfor å hindre den. Et helt fritt marked er en utopi, for på et eller annet tidspunkt vil en eller noen av aktørene bli så store at de helt fint vil greie å presse ut mindre (og kanskje bedre) aktører. Det vil i praksis bety den sterkestes rett i næringslivet uten likhetstegn mellom sterk og kompetent.

Anonymous poster hash: 30792...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er mye til felles mellom ideologiene. Klassisk liberalisme taler også for nattverkterstaten, der man kun skal ha politi, forsvar og rettsvesen.

Felles for disse retningene er at det ikke vil fungere. Jeg tar heller totalt og ubegrenset anarki før den dagen jeg godtar klassisk liberalisme. Det mange klassiske liberalister ikke tenker over er de mekanismene som fremmer bla. fri konkurranse fremfor å hindre den. Et helt fritt marked er en utopi, for på et eller annet tidspunkt vil en eller noen av aktørene bli så store at de helt fint vil greie å presse ut mindre (og kanskje bedre) aktører. Det vil i praksis bety den sterkestes rett i næringslivet uten likhetstegn mellom sterk og kompetent.

Anonymous poster hash: 30792...422

Nja, jeg føler ingen fellestrekk med Ayn Rand i hvertfall! Da tror jeg du må lese litt av de forskjellige aktørene innenfor den sjangeren. Jeg er for et samfunn med begrenset stat, privatisering og mest mulig fri konkurranse. At staten skal komme med begrensinger, er ikke noe jeg støtter. Anarki derimot, ville blitt et totalt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsmålinger går opp og ned....folk påvirkes av de ja, men hvor himla interessante er de ? Valgresultat teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsmålinger går opp og ned....folk påvirkes av de ja, men hvor himla interessante er de ? Valgresultat teller.

Det er selvsagt sant. Meningsmålinger ser ofte ut til å være preget av dagsaktuelle saker og hendelser, men folk tenker gjerne litt mer langsiktig når de går til urnene for å stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

, men folk tenker gjerne litt mer langsiktig når de går til urnene for å stemme.

Tror du virkelig det? Jeg mener du tar feil og overvurderer de fleste velgerne her i landet. Folk tenker kortsiktig, det ser vi på meningsmålinger. En regjering som kun har sittet et og et halvt år blir slaktet på meningsmålinger bekrefter dette. Velgerne som stemte på partiene burde etter ditt syn ikke vende dem ryggen. Alle som har innsikt i politikk vet at ting tar tid og endre. Så nei, folk tenker ikke langsiktig, de tenker fra dag til dag og lar seg fort påvirke av media og lure politikere som juger dem rett opp i tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig det? Jeg mener du tar feil og overvurderer de fleste velgerne her i landet. Folk tenker kortsiktig, det ser vi på meningsmålinger. En regjering som kun har sittet et og et halvt år blir slaktet på meningsmålinger bekrefter dette. Velgerne som stemte på partiene burde etter ditt syn ikke vende dem ryggen. Alle som har innsikt i politikk vet at ting tar tid og endre. Så nei, folk tenker ikke langsiktig, de tenker fra dag til dag og lar seg fort påvirke av media og lure politikere som juger dem rett opp i tryne.

Som du vil ha sett, så var det en setning med et par modifikasjoner. "Gjerne" og "litt mer". Ikke veldig bastant, altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du vil ha sett, så var det en setning med et par modifikasjoner. "Gjerne" og "litt mer". Ikke veldig bastant, altså.

Den er god. For folk tenker svært kortsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=2uHSv1asFvU

her er Ayn Rand og hennes mening om midtøsten for leeenge siden på 70 tallet.

Hun kaller muslimske land for primitive villemenn, jeg er enig.

Vell, jeg føler ingen direkte tilknytning til hennes tanker. Rent teoretisk spennende, men ikke rent praktisk. Det skal dog sies at jeg stiller meg bak støtten til Israel, men ellers er jeg skeptisk til hvordan hennes tanker hadde vært i den virkelige verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måling viste FrP på 13% fra NRK lol, så mye for krisemålingene til sosialistene



Anonymous poster hash: 6b4bd...b1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måling viste FrP på 13% fra NRK lol, så mye for krisemålingene til sosialistene

Anonymous poster hash: 6b4bd...b1e

Å, er NRK friskmeldt for sin sosialisme nå?

Eller er det sånn at når det kommer nyheter som du ikke liker, så er det sosialister som er ute og svartmaler, mens nyheter du liker alltid er fra en akseptabel kilde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny måling fra DB nå hvor FrP går frem lol, FrP får 11.3%, mens SV fortsetter å ligge under sperregrensen og AP stuper :danse:



Anonymous poster hash: 6b4bd...b1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, er NRK friskmeldt for sin sosialisme nå?

Eller er det sånn at når det kommer nyheter som du ikke liker, så er det sosialister som er ute og svartmaler, mens nyheter du liker alltid er fra en akseptabel kilde?

Ingen meningsmålinger er sikre. NRK er heller ikke sosialistisk. Greit nok at NRK for mange år siden var styrt mer eller mindre av AP. Men i dag er NRK langt mer nøytrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...