Maleficenta Skrevet 10. mars 2015 #141 Del Skrevet 10. mars 2015 Fortsatt ikke synd i vedkommende. Da er det bare å slanke seg dersom man plages så mye med vekta. Nei, det finnes en liten prosent som ikke er selvfrskyldt. Det er sant. De aller fleste overvektige kan derfor ikke pådra seg den unnskyldningen der. At de kan få plager fordi de er overvektige ja, men det kan de takke seg selv for. Overvekt kan fikses, ryggen min kan ikke det. Så enkelt. Hvorfor det? Fordi jeg ikke tilbyr plassen min til noen som er gravide? At noen er gravide, flott for dem, men jeg tilbyr ikke plassen min til dem. I det minste står jeg for det jeg skriver med nick og kommer ikke med slike stygge utsagn. Du kan ikke ha det godt med deg selv! Og forøvrig, da hadde jeg ikke reist med buss Eh jolene. Han sier ikke at overvekten er hans funksjonshemning. Han har en annen funksjonshemning tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. mars 2015 #142 Del Skrevet 10. mars 2015 Eh jolene. Han sier ikke at overvekten er hans funksjonshemning. Han har en annen funksjonshemning tydeligvis Så lenge det ikke blir fortalt hva slags funksjonshemming det er, tar jeg utgangspunkt i fedme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #143 Del Skrevet 12. mars 2015 Da jeg kom ut av sykehuset etter å ha vært innlagt for begynnende svangerskapsforgiftning med beskjed om å dra rett hjem og hvile meg, måtte jeg stå på bussen den første halvtimen. Var ca 8 mnd på vei, så det var ingen tvil om at jeg var gravid, og jeg hadde sykehusarmbånd på håndleddet. Syntes det var rimelig ille at ingen tilbød seg å gi meg plass da. Anonymous poster hash: 8c825...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. mars 2015 #144 Del Skrevet 12. mars 2015 Da jeg kom ut av sykehuset etter å ha vært innlagt for begynnende svangerskapsforgiftning med beskjed om å dra rett hjem og hvile meg, måtte jeg stå på bussen den første halvtimen. Var ca 8 mnd på vei, så det var ingen tvil om at jeg var gravid, og jeg hadde sykehusarmbånd på håndleddet. Syntes det var rimelig ille at ingen tilbød seg å gi meg plass da. Anonymous poster hash: 8c825...d48 Hvorfor spurte du ikke selv? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 12. mars 2015 #145 Del Skrevet 12. mars 2015 Jeg reiser meg så og si aldri opp for noen, av den enkle grunn at jeg enten har øynene begravd i iPoden/mobilen/boken, eller at jeg rett og slett er i min egen verden Moren min kunne sittet ved siden av meg uten at jeg hadde merket det. Men hvis noen spør meg, skal jeg absolutt vurdere det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 15. mars 2015 #146 Del Skrevet 15. mars 2015 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger, ninuska_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StineN Skrevet 18. mars 2015 #147 Del Skrevet 18. mars 2015 Ville ikke reist meg for noen. Uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noope Skrevet 18. mars 2015 #148 Del Skrevet 18. mars 2015 Det samme som de fleste har svart: Skrøpelige, syke, gravide. Når man reiser seg kan man også veksle noen hyggelige ord med den fremmede man reiser seg for, og late som man ikke bor i det kalde norge akkurat da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 19. mars 2015 #149 Del Skrevet 19. mars 2015 Det samme som de fleste har svart: Skrøpelige, syke, gravide. Når man reiser seg kan man også veksle noen hyggelige ord med den fremmede man reiser seg for, og late som man ikke bor i det kalde norge akkurat da. De fleste av oss, klarer forhåpentligvis ikke lure den fremmede på den måten i og med at vi ser norske ut. Jeg reiser meg ikke automatisk for omtrent noen. (Unntatt eldre etniske norske) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 19. mars 2015 #150 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg reiser meg ikke automatisk for omtrent noen. (Unntatt eldre etniske norske) Det hadde jeg ikke trodd heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #151 Del Skrevet 19. mars 2015 Hvorfor spurte du ikke selv? Hvem skulle jeg spurt da, i en buss full av mennesker? Som du selv påpeker, går det ikke an å se på folk hvem som har funksjonshemninger og ikke. Og jeg viste tydelig at jeg ville hatt en plass og var gravid. Anonymous poster hash: 8c825...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. mars 2015 #152 Del Skrevet 19. mars 2015 Hvem skulle jeg spurt da, i en buss full av mennesker? Som du selv påpeker, går det ikke an å se på folk hvem som har funksjonshemninger og ikke. Og jeg viste tydelig at jeg ville hatt en plass og var gravid. Anonymous poster hash: 8c825...d48 Du kunne spurt en som hadde en plass å sitte på, ikke bare forvente at noen reiser seg. Du som er gravid, ergo må du finne en løsning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 19. mars 2015 #153 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Du kunne spurt en som hadde en plass å sitte på, ikke bare forvente at noen reiser seg. Du som er gravid, ergo må du finne en løsning. Må jo forstå at gravide tror de har større rett på ting enn andre... Endret 19. mars 2015 av AndreasBR 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkbull Skrevet 19. mars 2015 #154 Del Skrevet 19. mars 2015 Da jeg kom ut av sykehuset etter å ha vært innlagt for begynnende svangerskapsforgiftning med beskjed om å dra rett hjem og hvile meg, måtte jeg stå på bussen den første halvtimen. Var ca 8 mnd på vei, så det var ingen tvil om at jeg var gravid, og jeg hadde sykehusarmbånd på håndleddet. Syntes det var rimelig ille at ingen tilbød seg å gi meg plass da. Anonymous poster hash: 8c825...d48 du kunne bare spurt noen. Er alltid seter foran der det er klistremerke med "reservert til" også bilde av eldre/rullestol/gravid osv Kan ikke alltid forvente alle tenker over det, er nok mange som ville reist seg hadde du spurt istedenfor å klage i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #155 Del Skrevet 19. mars 2015 Du kunne spurt en som hadde en plass å sitte på, ikke bare forvente at noen reiser seg. Du som er gravid, ergo må du finne en løsning. Alle andre i bussen hadde en plass å sitte på. Og som du har påpekt, er det umulig å skulle vite hvem som har plager og hvem som godt kan stå. For meg ble for ubehagelig å skulle spørre noen, til at jeg orket. Selv om jeg holdt på å kolapse. Anonymous poster hash: 8c825...d48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #156 Del Skrevet 19. mars 2015 du kunne bare spurt noen. Er alltid seter foran der det er klistremerke med "reservert til" også bilde av eldre/rullestol/gravid osv Kan ikke alltid forvente alle tenker over det, er nok mange som ville reist seg hadde du spurt istedenfor å klage i etterkant. Bra for deg om du synes det er kurrant å gå bort til fremmede mennesker å be om plassen deres. Det er det ikke for meg. Jeg så ingen slike resertvert klistremerker. Dette var en "norway bussekspress", ikke en bybuss. Anonymous poster hash: 8c825...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #157 Del Skrevet 19. mars 2015 Hvem skulle jeg spurt da, i en buss full av mennesker? Som du selv påpeker, går det ikke an å se på folk hvem som har funksjonshemninger og ikke. Og jeg viste tydelig at jeg ville hatt en plass og var gravid. Anonymous poster hash: 8c825...d48 Spør de som sitter på de merkede setene. Anonymous poster hash: 13a24...702 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. mars 2015 #158 Del Skrevet 19. mars 2015 Alle andre i bussen hadde en plass å sitte på. Og som du har påpekt, er det umulig å skulle vite hvem som har plager og hvem som godt kan stå. For meg ble for ubehagelig å skulle spørre noen, til at jeg orket. Selv om jeg holdt på å kolapse. Anonymous poster hash: 8c825...d48 Da har du jo skapt et problem, i stedet for å finne en løsning. Verste jeg vet er når folk forventer å få en plass, altså at de ikke gidder å spørre. At du holdt på å kollapse blir dermed din egen feil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskineple Skrevet 19. mars 2015 #159 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkbull Skrevet 20. mars 2015 #160 Del Skrevet 20. mars 2015 Bra for deg om du synes det er kurrant å gå bort til fremmede mennesker å be om plassen deres. Det er det ikke for meg. Jeg så ingen slike resertvert klistremerker. Dette var en "norway bussekspress", ikke en bybuss.Anonymous poster hash: 8c825...d48 "Unnskyld meg, men jeg føler meg ikke så bra og har akkurat kommet fra sykehuset og er litt svimmel i hodet så har ikke så god balanse... tror du kanskje jeg kunne lånt plassen din?" Ikke verre enn det. Minner meg om en gang tanten min ble så skuffet at ingen ville hjelpe henne å flytte til et nytt hus! Men alle ville jo hjelpe i familien, men de tenkte bare ikke over det siden hun ikke spurte.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå