Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hello Kitte

Kjenner jeg er glad jeg sjelden har behov for buss.

Synes det er naturlig å reise seg for folk som ser ut til å trenge det mer enn det enn selv gjør.

Jeg også er glad for at jeg sjelden tar bussen, fordi jeg ser tilsynelatende frisk og sprek ut, så derfor er det ingen som reiser seg opp for meg. Noe jeg selvklart forstår, bare så det er sagt.

Men jeg har også fått kjeft fordi jeg ikke har reist meg for andre, og det jeg skulle ønske var at folk forstod at selv om man ser frisk ut så betyr ikke det at man er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diskriminering av overvekt? Fordi at ikke folk reiser seg for de?

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

Hvis folk lar være å reise seg for noen som trenger sitteplass med begrunnelsen at personen er overvektig, er det selvfølgelig diskriminering. Hva mener du ellers det skulle være?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk lar være å reise seg for noen som trenger sitteplass med begrunnelsen at personen er overvektig, er det selvfølgelig diskriminering. Hva mener du ellers det skulle være?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Det er jo ikke andres feil at noen er så overvektige. Da burde kanskje personen selv gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger blitt tilbudt sitteplass på trikken av personer som åpenbart feilaktig har trodd at jeg var pensjonist. Jeg er i begynnelsen av 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke andres feil at noen er så overvektige. Da burde kanskje personen selv gjøre noe med det.

Har jeg sagt det er noen andres feil at jeg er overvektig? Det eneste jeg sier er at det er diskriminering å ikke behandle meg likt som andre med tilsvarende funksjonshemming som meg.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig at en tilsynelatende uskyldig tråd om hvem man bør tilby setet sitt på bussen blir gjennomsyret av rasistiske og diskriminerende kommentarer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis folk lar være å reise seg for noen som trenger sitteplass med begrunnelsen at personen er overvektig, er det selvfølgelig diskriminering. Hva mener du ellers det skulle være?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Overvekt alene er ikke noe handikap som fortjener at folk spretter opp for de. Ser ikke poenget å reise seg for noen fordi de er feite.

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt alene er ikke noe handikap som fortjener at folk spretter opp for de. Ser ikke poenget å reise seg for noen fordi de er feite.

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

De trenger uansett mosjonen av å stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor praktiserer du ikke folkeskikken du mener å ha lært?

Selvfølgelig er det rasisme.

Jeg reiser meg de ser ut til å ha behov for en sitteplass.

Selvfølgelig er det ikke rasisme.. Hvor faen snakker jeg om raser?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50 og jeg hadde blitt rimelig sur om du reiste deg for meg:-)

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 22603...533

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt alene er ikke noe handikap som fortjener at folk spretter opp for de. Ser ikke poenget å reise seg for noen fordi de er feite.

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

Det er da ingen her, verken jeg eller andre, som har sagt at overvekt er noen grunn til å reise seg for folk?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt det er noen andres feil at jeg er overvektig? Det eneste jeg sier er at det er diskriminering å ikke behandle meg likt som andre med tilsvarende funksjonshemming som meg.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Som regel er det ikke selvvalgt å ha funksjonshemmelser, men overvekt har. Da må man trene mer og legge om kostholdet som førstepri. Dermed hadde det kanskje vært lurt å stå på bussen, som en del av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel er det ikke selvvalgt å ha funksjonshemmelser, men overvekt har. Da må man trene mer og legge om kostholdet som førstepri. Dermed hadde det kanskje vært lurt å stå på bussen, som en del av treningen.

Det er litt uklart hva du mener med "overvekt har". Mener du "overvekt er (selvvalgt)" eller at "overvektige har (valgt sine egne funksjonshemninger)"?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var en uskreven regel, men her på bussen er det til og med satt opp masse skilt om hvordan man skal oppføre seg på bussen.. :rolleyes: Så det sier litt om hvor egoistiske mange er. Man reiser seg for høygravide og eldre (ikke friske 55åringer) + folk med handicap (f.eks brukken fot) o.s.v, også de minste barna.

Blir dere ikke flau om de spør om sitteplassen og der furter med leppen og grynter ''Nei, ikke mitt problem, du får ta taxi da''. :sur: Eller er folk bare litt tøffere bak skjermen? :rodme:

Det er regler bussene har satt, og skal man ta buss bør man følge bussens regler. Det er ikke sånn at når man har betalt så er man kongen på haugen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke andres feil at noen er så overvektige. Da burde kanskje personen selv gjøre noe med det.

Det er heller ikke andres feil at noen andre er gravide eller funksjonshemmede. Skal man da heller ikke reise seg? Du vet ikke om funksjonshemningen skyldes vedkommende selv eller ikke.

Anonymous poster hash: 22603...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kort og greit. Drite i å reise seg fram til noen spør. Ingen fornærmet eller diskriminert!

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt uklart hva du mener med "overvekt har". Mener du "overvekt er (selvvalgt)" eller at "overvektige har (valgt sine egne funksjonshemninger)"?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Overvektige har valgt det selv. Er bare å ta tak i livet sitt, ikke sitte å vente på at andre skal det. Det er svært få overvektige som har andre enn seg selv å skylde på for sin overvekt. Klart det finnes de som har en gyldig grunn til å være overvektige, men de er ikke i flertall. Dermed har den overvektige valgt sine funksjonshemninger.

Det er heller ikke andres feil at noen andre er gravide eller funksjonshemmede. Skal man da heller ikke reise seg? Du vet ikke om funksjonshemningen skyldes vedkommende selv eller ikke.

Anonymous poster hash: 22603...533

Overvektige kommer jeg ikke til å gi plassen min til. De burde da gjøre noe med saken selv i stedet for å ta fra andre plassen. Sitter jeg der først, så sitter jeg faktisk der først. Gravide reiser jeg meg ikke for nei, men jeg kunne reist meg for en med krykker/rullator/annet dersom ingen andre hadde gjort det. Jeg sliter selv med ryggen, så jeg forebeholder meg retten til det setet jeg sitter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med noen av de største menneskene er jo at sidemannen også må gi fra seg setet sitt og... Fler som tar mer enn ett sete i disse dager.

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser meg ofte for eldre personer på bussen, men kanskje ikke ofte nok? Jeg overhørt faren til en venninne prate med en venn om hvor dårlig det var av oss unge å ikke reise oss for dem på bussen. Han er i midten av 50åra. Skal man virkelig reise seg for friske 50åringer? Det er jo ganske vanskelige å vite hvor gamle noen mennesker er, og jeg har jo ikke lyst til å fornærme noen...

Så hvor gammel må en person være for at jeg burde reise meg for han eller hun på bussen?

Anonymous poster hash: bbe0c...e00

Jeg reiser meg for høygravide, gamle og skrøpelige, handicappede og små bsrn. For kan være ekstra farlig for de å stå i bussen. Men for en 50 åring som er like frisk og oppegående som meg. Ikke faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...