Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overvektige har valgt det selv. Er bare å ta tak i livet sitt, ikke sitte å vente på at andre skal det. Det er svært få overvektige som har andre enn seg selv å skylde på for sin overvekt. Klart det finnes de som har en gyldig grunn til å være overvektige, men de er ikke i flertall. Dermed har den overvektige valgt sine funksjonshemninger.

Overvektige kommer jeg ikke til å gi plassen min til. De burde da gjøre noe med saken selv i stedet for å ta fra andre plassen. Sitter jeg der først, så sitter jeg faktisk der først. Gravide reiser jeg meg ikke for nei, men jeg kunne reist meg for en med krykker/rullator/annet dersom ingen andre hadde gjort det. Jeg sliter selv med ryggen, så jeg forebeholder meg retten til det setet jeg sitter på.

Ingen forventer at du som har en rygglidelse skal reise deg for andre, bare så det er sagt.

Men hvorfor ikke bare innrømme at det er diskriminering å la være å reise seg for en gruppe mennesker, bare fordi du eller andre personlig har sterke følelser rundt deres utseende og helse?

Ville det sett annerledes ut dersom noen nektet å reise seg for eldre kvinner, men bare for eldre menn?

Bare for blonde krykkebrukere, ikke mørkhårede?

Ikke for gravide med briller, kun for de uten?

Og kun for de med ryggplager dersom de har dyre merkeklær, ellers ikke?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer inni siteringen.

Ingen forventer at du som har en rygglidelse skal reise deg for andre, bare så det er sagt.

Men hvorfor ikke bare innrømme at det er diskriminering å la være å reise seg for en gruppe mennesker, bare fordi du eller andre personlig har sterke følelser rundt deres utseende og helse?

Fordi det er deres egen feil at de er overvektige. Med andre ord er det ikke andres ansvar at de får sitte.

Ville det sett annerledes ut dersom noen nektet å reise seg for eldre kvinner, men bare for eldre menn?

Reiser meg alltid for eldre, vi skal (forhåpentligvis) alle bli eldre. Det er en naturlig følge av livet, overvekt er derimot ikke en naturlig følge.

Bare for blonde krykkebrukere, ikke mørkhårede?

Det blir for dumt. Har du krykker reiser jeg meg for deg.

Ikke for gravide med briller, kun for de uten?

Reiser meg ikke for gravide.

Og kun for de med ryggplager dersom de har dyre merkeklær, ellers ikke?

Det blir bare tåpelig. Ofte kan en ikke noe for en skade, men siden slike skader sjeldent synes så får de spørre selv.



Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for blonde krykkebrukere, ikke mørkhårede?

Det blir for dumt. Har du krykker reiser jeg meg for deg.

Hvis jeg bytter ut setningen min over her med "Bare for slanke krykkebrukere, ikke for overvektige?", så ville du i følge deg selv ikke gitt bort plassen din.

Så hva er det som blir for dumt? At du diskriminerer overvektige, eller at jeg påpeker det?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bytter ut setningen min over her med "Bare for slanke krykkebrukere, ikke for overvektige?", så ville du i følge deg selv ikke gitt bort plassen din.

Så hva er det som blir for dumt? At du diskriminerer overvektige, eller at jeg påpeker det?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Hun hadde nok reist seg for en overvektig med krykker. Ikke pga fedmen men pga krykkene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde nok reist seg for en overvektig med krykker. Ikke pga fedmen men pga krykkene..

Hun sier jo selv at hun mener det ikke er diskriminering å forskjellsbehandle/ikke reise seg for funksjonshemmede pga overvekt, fordi overvektige funksjonshemmede selv har valgt funksjonshemningen sin og at de derfor bør stå på bussen pga treningsutbyttet.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo selv at hun mener det ikke er diskriminering å forskjellsbehandle/ikke reise seg for funksjonshemmede pga overvekt, fordi overvektige funksjonshemmede selv har valgt funksjonshemningen sin og at de derfor bør stå på bussen pga treningsutbyttet.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Kan jo være en annen grunn til at vedkommende bruker krykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være en annen grunn til at vedkommende bruker krykker

En annen grunn enn hva?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn enn hva?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Enn overvekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn overvekt

Selvfølgelig kan det det. Men siden overvektige ifølge henne er skyld i sine egne funksjonshemninger og trenger treningsutbyttet ved å stå, vil hun jo ikke reise seg for dem.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det det. Men siden overvektige ifølge henne er skyld i sine egne funksjonshemninger og trenger treningsutbyttet ved å stå, vil hun jo ikke reise seg for dem.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

De er skuøyld i at de er feite ja. Men de er ikke mer skyld enn andre om de brekker ankelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ord for hvor tåpelig jeg synes det er å gi fra seg plassen til funksjonshemmede men ikke funksjonshemmede som er overvektige (hvordan vurderer dere årsaken til en overvektigs funksjonsnedsettelse?) med den begrunnelsen at de har valgt det selv.

Mvh ikke-overvektig funksjonshemmet, som ikke kan huske å ha deltatt i noen "verdig nok funksjonshemming"-konkurranse og vunnet.



Anonymous poster hash: 679d2...625
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bytter ut setningen min over her med "Bare for slanke krykkebrukere, ikke for overvektige?", så ville du i følge deg selv ikke gitt bort plassen din.

Så hva er det som blir for dumt? At du diskriminerer overvektige, eller at jeg påpeker det?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

:skratte: Jeg gir ikke bort plassen min til folk som er skyld i egen overvekt. Dersom de plages sånn av det får de enten:

  1. Kontakte Jørgen Foss. Han kan sikkert komme med mer selvmedlidenhet.
  2. Ta tak i problemet sitt.

Jeg hadde selv valgt alternativ 2. Det som blir for dumt er de ulike eksemplene dine. Nei, jeg reiser meg ikke for: overvektige, gravide, folk med barnevogn. Så enkelt er det. De er selv skyld i det de mener er så slitsomt, altså ikke mitt problem, men deres. Når problemer er selvforskyldt, ja, så får de ta tak i dem selv i stedet for å bry andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ord for hvor tåpelig jeg synes det er å gi fra seg plassen til funksjonshemmede men ikke funksjonshemmede som er overvektige (hvordan vurderer dere årsaken til en overvektigs funksjonsnedsettelse?) med den begrunnelsen at de har valgt det selv.

Mvh ikke-overvektig funksjonshemmet, som ikke kan huske å ha deltatt i noen "verdig nok funksjonshemming"-konkurranse og vunnet.

Anonymous poster hash: 679d2...625

Jeg trodde vedkommende mente at overvekt i seg selv ikke er nien grunn for å reise seg for de på bussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde vedkommende mente at overvekt i seg selv ikke er nien grunn for å reise seg for de på bussen.

Nettopp. Overvekt er ikke grunn god nok for meg til å gi fra meg plassen min. Jeg sitter faktisk ikke å analyserer mulige årsaker til andres funksjonshemminger. Ser jeg noen som trenger hjelp derimot, kan jeg alltids tilby meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er skuøyld i at de er feite ja. Men de er ikke mer skyld enn andre om de brekker ankelen

Nå er det første du skriver en sannhet med modifikasjoner, men det siste er jeg selvfølgelig enig i. Jolene og en del andre her, derimot, ser ikke ut til å forstå det.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du slutte å vri på ordene mine. Jeg hadde reist meg for en med krykker uansett årsak, men jeg hadde ikke reist meg fordi en person var overvektig. Så enkelt er det faktisk. Overvektige har skyld i det selv, ergo reiser jeg meg ikke for dem av den grunn.

Hun sier jo selv at hun mener det ikke er diskriminering å forskjellsbehandle/ikke reise seg for funksjonshemmede pga overvekt, fordi overvektige funksjonshemmede selv har valgt funksjonshemningen sin og at de derfor bør stå på bussen pga treningsutbyttet.



Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Selvfølgelig kan det det. Men siden overvektige ifølge henne er skyld i sine egne funksjonshemninger og trenger treningsutbyttet ved å stå, vil hun jo ikke reise seg for dem.



Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det første du skriver en sannhet med modifikasjoner, men det siste er jeg selvfølgelig enig i. Jolene og en del andre her, derimot, ser ikke ut til å forstå det.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Stort sett er det selforskyldt. De som er overvektige pga andre ting er i mindretall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det første du skriver en sannhet med modifikasjoner, men det siste er jeg selvfølgelig enig i. Jolene og en del andre her, derimot, ser ikke ut til å forstå det.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Javel? Jeg reiser meg for folk med krykker, men ikke kun fordi de er overvektige. Slutt å vri på ordene mine. I det minste så står jeg for det jeg skriver her inne, kanskje noe å vurdere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg noen som trenger hjelp derimot, kan jeg alltids tilby meg.

Så lenge de ikke er overvektige?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke er overvektige?

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Jesus christ. Slutt å bruk hersketeknikker

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...