Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reise seg for gravide?? hahha :skratte:



Anonymous poster hash: 5590a...f49
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gitt plassen min til eldre (etnisk norske), men gravide har valgt det selv. Ta en taxi.

(Når det er sagt, hadde hun spurt hadde hun sikkert fått plassen, men jeg hadde ikke automatisk reist meg)

For det første, hvorfor skriver du 'etnisk norske'? Reiser du deg ikke for eldre av andre etnisiteter? For det andre, det har da ingenting å si at gravide har valgt det selv. De trenger jo likevel å sitte mer enn du antagelig gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hvorfor skriver du 'etnisk norske'? Reiser du deg ikke for eldre av andre etnisiteter? For det andre, det har da ingenting å si at gravide har valgt det selv. De trenger jo likevel å sitte mer enn du antagelig gjør.

Korrekt, jeg reiser meg ikke for innvandrere.

Vel, da får de spørre. Jeg satt der først.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør alltid om personen vil ha plassen min, og spør eldre, gravide og folk som har synlige handicap som gjør det vanskelig for dem å stå. Om jeg er i grei form selv spør jeg også folk som bærer på små barn eller dyr om de vil sitte. Tilbyr selvsagt ikke plassen min dersom det er andre ledige seter, dette gjelder full buss.



Anonymous poster hash: e2cc1...25f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt, jeg reiser meg ikke for innvandrere.

Vel, da får de spørre. Jeg satt der først.

Så eldre, skrøpelige personer med andre bakgrunner trenger ikke å sitte nede like mye som etnisk norske? For noe tull. Jeg synes det er trist at slike rasistiske holdninger fortsatt finnes i Norge.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eldre, skrøpelige personer med andre bakgrunner trenger ikke å sitte nede like mye som etnisk norske? For noe tull. Jeg synes det er trist at slike rasistiske holdninger fortsatt finnes i Norge.

??? Har ingenting med rasisme å gjøre. Gjelder uansett hvor de er fra, altså ikke rase-bestemt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

??? Har ingenting med rasisme å gjøre. Gjelder uansett hvor de er fra, altså ikke rase-bestemt.

Uansett om det har med rase å gjøre eller ikke, har du fordommer mot mennesker med ikke-norsk bakgrunn. Diskriminering mot personer basert på deres etnisitet er ikke greit. Nå gidder jeg ikke bruke mer tid på å diskutere deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det har med rase å gjøre eller ikke, har du fordommer mot mennesker med ikke-norsk bakgrunn. Diskriminering mot personer basert på deres etnisitet er ikke greit. Nå gidder jeg ikke bruke mer tid på å diskutere deg.

Bra vi er enige om noe... Ha en fin helg videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt plassen min til eldre (etnisk norske), men gravide har valgt det selv. Ta en taxi.

(Når det er sagt, hadde hun spurt hadde hun sikkert fått plassen, men jeg hadde ikke automatisk reist meg)

Eldre har også valgt å bli gamle :fnise:

Anonymous poster hash: f2123...bd8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å føle meg sykt gammel fleste gang noen reiser seg for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre har også valgt å bli gamle :fnise:

Anonymous poster hash: f2123...bd8

Nope, det har de ikke. De har absolutt ingen kontroll over det.

Jenter velger (normalt sett) å bli gravide.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg aldri på plasser som er reservert for syke, gravide og barnevogner, så da er setet mitt om jeg satt der først. :)

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser meg for personer jeg ser vil ha vanskeligheter med å stå på bussen. Være det gammel eller ung, gravid eller ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korrekt, jeg reiser meg ikke for innvandrere.

Vel, da får de spørre. Jeg satt der først.

Er du fire år? Har ikke moren din lært deg folkeskikk?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det har de ikke. De har absolutt ingen kontroll over det.

Jenter velger (normalt sett) å bli gravide.

blir kvalm av det du skrev greit nok at man oftest velger å bli gravid men hvis moren din ikke hadd blitt gravid så hadde du ikke fantes og hvis ingen hadd blitt gravide så hadde det jo ikke fantes noen mennsker

Anonymous poster hash: 67e7c...417

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles stor forskjell på noe som potensielt kan være livstruende eller skadelig for gravide (ungen på innsiden) og eldre.

Det er en grunn til at det er egne seter på tog/buss til eldre/syke/gravide. De har et større behov for det enn at du er litt sliten etter jobb. Du kan jo bare jobbe litt mindre, så blir du ikke så sliten ;)

Anonymous poster hash: 6ff73...54f

Jeg har en permanent ryggskade, så det hjelper fint lite. En ryggskade er ikke frivillig som en graviditet er.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du fire år? Har ikke moren din lært deg folkeskikk?

Jo, mer enn mange andre har ;)

blir kvalm av det du skrev greit nok at man oftest velger å bli gravid men hvis moren din ikke hadd blitt gravid så hadde du ikke fantes og hvis ingen hadd blitt gravide så hadde det jo ikke fantes noen mennsker

Anonymous poster hash: 67e7c...417

Seriøst, lær deg norsk. Jeg har da aldri sagt det er galt å velge å bli gravid.

Men man skal ikke forvente og kreve å få lov å sitte på offentlig transport.

Om man vil være 100% sikker på å få sitteplass, ta en taxi.

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg endelig svar på hvorfor ingen noensinne har reist seg for meg på kollektivtransport siden jeg ble funksjonshemmet for 11 år siden, til tross for at jeg ser folk i hvertfall sporadisk reise seg for andre i samme situasjon.

Takk, folkens. Dere tar diskrimineringen av overvektige til nye høyder.



Anonymous poster hash: 1f99e...5a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Og jeg har garantert lært mer om folkeskikk enn 50% av folkene her inne. (Hvertfall om man skal ta utgangspunkt i hvordan folk "der ute" oppfører seg..)

Men hvorfor praktiserer du ikke folkeskikken du mener å ha lært?

??? Har ingenting med rasisme å gjøre. Gjelder uansett hvor de er fra, altså ikke rase-bestemt.

Selvfølgelig er det rasisme.

Jeg reiser meg de ser ut til å ha behov for en sitteplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg endelig svar på hvorfor ingen noensinne har reist seg for meg på kollektivtransport siden jeg ble funksjonshemmet for 11 år siden, til tross for at jeg ser folk i hvertfall sporadisk reise seg for andre i samme situasjon.

Takk, folkens. Dere tar diskrimineringen av overvektige til nye høyder.

Anonymous poster hash: 1f99e...5a7

Diskriminering av overvekt? Fordi at ikke folk reiser seg for de?

Anonymous poster hash: cadb8...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...