Jolene Skrevet 10. mars 2015 #121 Del Skrevet 10. mars 2015 Så lenge de ikke er overvektige? Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Ta å gi deg a. Det har jeg aldeles ikke skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #122 Del Skrevet 10. mars 2015 Nå kan du slutte å vri på ordene mine. Jeg hadde reist meg for en med krykker uansett årsak, men jeg hadde ikke reist meg fordi en person var overvektig. Så enkelt er det faktisk. Overvektige har skyld i det selv, ergo reiser jeg meg ikke for dem av den grunn. Jeg fortalte tidligere i tråden her at jeg som funksjonshemmet aldri er blitt tilbudt sitteplass på buss eller lignende transportmidler, og at jeg nå, etter å ha lest x antall personer her i denne tråden si at de aldri ville reist seg for en overvektig, forsto at det var det som var grunnen. Deretter påpekte jeg at det var diskriminering å unnlate å tilby funksjonshemmede sitteplass dersom de er overvektige (og de ville behandlet slanke annerledes). Du sa meg imot, begynte å snakke om selvforskyldte funksjonshemninger, dietter og treningsutbytte. Så hvor har jeg vridd på ordene dine? Mener du plutselig at overvektige funksjonshemmede også kunne trengt å sitte? Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. mars 2015 #123 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg fortalte tidligere i tråden her at jeg som funksjonshemmet aldri er blitt tilbudt sitteplass på buss eller lignende transportmidler, og at jeg nå, etter å ha lest x antall personer her i denne tråden si at de aldri ville reist seg for en overvektig, forsto at det var det som var grunnen. Deretter påpekte jeg at det var diskriminering å unnlate å tilby funksjonshemmede sitteplass dersom de er overvektige (og de ville behandlet slanke annerledes). Du sa meg imot, begynte å snakke om selvforskyldte funksjonshemninger, dietter og treningsutbytte. Så hvor har jeg vridd på ordene dine? Mener du plutselig at overvektige funksjonshemmede også kunne trengt å sitte? Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Du fremla det som om overvekt er en funksjonshemning. Dersom en person sliter med en funksjonshemning burde personen gjøre noe med saken selv, ikke forvente at andre reiser seg for dem. Dersom en person har en funksjonshemning på et generelt grunnlag hadde jeg tilbudt plassen min. Regner med at du ser forskjellen selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #124 Del Skrevet 10. mars 2015 Du fremla det som om overvekt er en funksjonshemning. Jeg gjorde ikke det. Jeg har klart og tydelig sagt at det er diskriminering å ikke behandle meg (som altså er overvektig) likt som andre med tilsvarende funksjonshemming som meg. Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. mars 2015 #125 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg gjorde ikke det. Jeg har klart og tydelig sagt at det er diskriminering å ikke behandle meg (som altså er overvektig) likt som andre med tilsvarende funksjonshemming som meg. Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Overvekt er selvforskyldt, ikke en funksjonshemning som det å mangle et ben feks er. Dersom du er misfornøyd med å være overvektig: gjør noe med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #126 Del Skrevet 10. mars 2015 Overvekt er selvforskyldt, ikke en funksjonshemning som det å mangle et ben feks er. Dersom du er misfornøyd med å være overvektig: gjør noe med det. "(...) det er diskriminering å ikke behandle meg (som altså er overvektig) likt som andre med tilsvarende funksjonshemming som meg." Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2015 #127 Del Skrevet 10. mars 2015 Overvekt er selvforskyldt, ikke en funksjonshemning som det å mangle et ben feks er. Dersom du er misfornøyd med å være overvektig: gjør noe med det. Overvekt er ikke alltid selvforskyldt Just saying 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 10. mars 2015 #128 Del Skrevet 10. mars 2015 Hvorfor? Føler meg da langt i fra gammel og hadde ikke likt om noen så på meg som gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #129 Del Skrevet 10. mars 2015 Svarer inni siteringen. Håper du får et jævlig svangerskap når den tid kommer Anonymous poster hash: 1d44a...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 10. mars 2015 #130 Del Skrevet 10. mars 2015 Du fremla det som om overvekt er en funksjonshemning. Dersom en person sliter med en funksjonshemning burde personen gjøre noe med saken selv, ikke forvente at andre reiser seg for dem. Dersom en person har en funksjonshemning på et generelt grunnlag hadde jeg tilbudt plassen min. Regner med at du ser forskjellen selv. Personen burde gjøre noe med funksjonshemningen sin? Da burde jo du gjøre noe med ryggen din også, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. mars 2015 #131 Del Skrevet 10. mars 2015 "(...) det er diskriminering å ikke behandle meg (som altså er overvektig) likt som andre med tilsvarende funksjonshemming som meg." Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Fortsatt ikke synd i vedkommende. Da er det bare å slanke seg dersom man plages så mye med vekta. Overvekt er ikke alltid selvforskyldt Just saying Nei, det finnes en liten prosent som ikke er selvfrskyldt. Det er sant. De aller fleste overvektige kan derfor ikke pådra seg den unnskyldningen der. At de kan få plager fordi de er overvektige ja, men det kan de takke seg selv for. Personen burde gjøre noe med funksjonshemningen sin? Da burde jo du gjøre noe med ryggen din også, da. Overvekt kan fikses, ryggen min kan ikke det. Så enkelt. Håper du får et jævlig svangerskap når den tid kommer Anonymous poster hash: 1d44a...8ad Hvorfor det? Fordi jeg ikke tilbyr plassen min til noen som er gravide? At noen er gravide, flott for dem, men jeg tilbyr ikke plassen min til dem. I det minste står jeg for det jeg skriver med nick og kommer ikke med slike stygge utsagn. Du kan ikke ha det godt med deg selv! Og forøvrig, da hadde jeg ikke reist med buss 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #132 Del Skrevet 10. mars 2015 Fortsatt ikke synd i vedkommende. Da er det bare å slanke seg dersom man plages så mye med vekta. Overvekt kan fikses, ryggen min kan ikke det. Så enkelt. Jeg har aldri sagt jeg plages med vekta mi; jeg gjør ikke det. Derimot ser det ut til at du plages veldig av den, på rent prinsipielt grunnlag. Hvorfor sammenligner du min overvekt med din rygg? Ville det ikke vært mer naturlig å sammenligne funksjonshemmingen min med ryggen din i denne sammenhengen? Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. mars 2015 #133 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg har aldri sagt jeg plages med vekta mi; jeg gjør ikke det. Derimot ser det ut til at du plages veldig av den, på rent prinsipielt grunnlag. Hvorfor sammenligner du min overvekt med din rygg? Ville det ikke vært mer naturlig å sammenligne funksjonshemmingen min med ryggen din i denne sammenhengen? Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Du har ikke en funksjonshemning, men overvekt. Det er en viss forskjell på det. Ryggen min kan ikke fikses eller kureres, men det kan faktisk overvekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2015 #134 Del Skrevet 10. mars 2015 Du har ikke en funksjonshemning, men overvekt. Det er en viss forskjell på det. Ryggen min kan ikke fikses eller kureres, men det kan faktisk overvekt. Hun har en funksjonshemning OG er overvektig slik jeg forstod det. Ikke at overvekten er en funksjonshemning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #135 Del Skrevet 10. mars 2015 Du har ikke en funksjonshemning, men overvekt. Det er en viss forskjell på det. Ryggen min kan ikke fikses eller kureres, men det kan faktisk overvekt. Nå må du gi deg. Ærlig talt. Jeg er ikke bare overvekten min, hvor enn mye den er det eneste du og en del andre vil se. Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. mars 2015 #136 Del Skrevet 10. mars 2015 Nå må du gi deg. Ærlig talt. Jeg er ikke bare overvekten min, hvor enn mye den er det eneste du og en del andre vil se. Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Nei, men da er det ikke noen vits i å kverulere heller da Da kan du jo bare stå på bussen uten problemer dersom det ikke er et ledig sete. Ferdig snakket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #137 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Jeg mener man ikke skal reise seg for andre, uansett om de er gravide/gamle/handikappede. Skal man ut får man klare å stå eller kjøre selv. Anonymous poster hash: f4c13...990 Hva med de eldre/handikappede/gravide, som ikke kjører bil da. Skal de bare holde seg innendørs? Anonymous poster hash: dca8d...560 Endret 15. mars 2015 av ninuska_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caress Skrevet 10. mars 2015 #138 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg reiser meg for alle som ser ut som om de kan trenge å sitte litt, uavhengig av alder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #139 Del Skrevet 10. mars 2015 Nei, men da er det ikke noen vits i å kverulere heller da Da kan du jo bare stå på bussen uten problemer dersom det ikke er et ledig sete. Ferdig snakket. Ja, hvilken type funksjonshemming jeg har eller graden av den har jo ingenting å si for gå- eller ståevnen min. Anonymous poster hash: 1f99e...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #140 Del Skrevet 10. mars 2015 Problemet med noen av de største menneskene er jo at sidemannen også må gi fra seg setet sitt og... Fler som tar mer enn ett sete i disse dager.Anonymous poster hash: cadb8...ed1 Jeg har, ved ett tilfeller, blitt skvist inntil buss-vinduet av et svært overvektig kvinnfolk. Når det er ett sete ledig ved siden av meg, gir jeg ikke bort mitt eget sete også. Jeg kan garantere at det ikke var behagelig å sitte ved siden av denne damen, som satt og mumlet for seg selv, mens hun gomlet på en sjokolade (dette er ikke tull. Det VAR faktisk slik). Jeg regner ikke overvekt som sykdom. Anonymous poster hash: dca8d...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå