Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

 

Lene har dessuten møtt "den rette" både en, to og tre ganger... 

Alle tror jo de har møtt den rette når de får ny kjæreste. Akkurat det tror jeg ikke er unikt for henne😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er virkelig prikk lik Siv Cotton i Hollywood-fruer! Kunne vært tvillinger. Virker som de har samme slags personlighet også... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kartoffel skrev:

Alle tror jo de har møtt den rette når de får ny kjæreste. Akkurat det tror jeg ikke er unikt for henne😉

Selvfølgelig, men det er ikke alle som skriver et stort innlegg hver eneste gang hvor man skriver at dette er nå den rette, har aldri følt det sånn før osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Miranda16 said:

Ikke alle er lykkelige fordi de er i et forhold og mange er lykkelige uten barn. Hvorfor alle går etter kvinner og kaller de egoister som ikke ønsker barn av ulike grunner er for meg utrolig dømmende og gammeldags. Dersom man ikke vil investere i å være forelder, så er det etter min mening det mest uegoistiske man kan gjøre. La nå dama ta sine egne beslutninger. Hun kan jo ikke engang forplikte seg til å ha en hund akkurat nå

Jeg er helt for å vente med barn til man virkelig finner den rette og er i et stabilt forhold, men du kan jo ikke nekte for at kvinners fruktbarhet begynner å synke raskt etter at vi fyller 30. Det er et biologisk faktum og har ikke noe med å prakke på andre sitt syn på barn og familiestifting. 

Jeg har valgt å vente selv om jeg er i et stabilt langvarig forhold, jeg har ikke lyst på barn nå og om det viser seg at jeg ikke kan få den dagen jeg eventuellt ombestemmer meg så er det greit. 

Men dersom barn er noe som er kjempeviktig for deg og du ikke kan tenke deg et liv uten biologiske barn, er du nødt til å ha klokka i bakhodet. Det går ikke an å regne med at det skal ordne seg og at du uten problemer skal få et friskt barn når du er 40. Mange sliter med fruktbarheten allerede i 30 årsalderen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere sagt det samme til en venninne som var siviløkonom som hadde en fin karriere som hadde alt på stell og datet av og på at hun måtte se å få seg en mann så hun måtte få barn før det var "for sent"? 

Jeg tror Lene får pepper for at hun vil vente med barn, fordi hun blogger og har en helt annen livsstil enn de fleste andre. Hennes grunn for ikke er i en situasjon for ikke ha møtt den rette, er like legitim for hvem som helst andre som lever et annet liv. 

 

Endret av Miranda16
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lene er en selvutnevnt businesskvinne og influencer, ta f eks https://www.instagram.com/p/BYxdhBLggMw/ eller uttalige bloggposter om at hun driver eget AS, at hun vil inspirere og at hun reklamerer for mange (ulike) ting.

Jeg synes det er viktigere hvordan hun takler denne rollen, som hun tydelig ønsker å ha, fremfor om hun har barn/fester mye.

I en verden der fler og fler ønsker å ta bærekraftige valg synes jeg selskapet hun driver ignorerer dette. I kommentarfeltet hennes slipper ikke mye annet enn uhemmet skryt og spørsmål om hvilken størrelse hun svarer på gjennom. Det er kritikkverdig når hun til stadighet skriver om hvor flink hun er til å prioritere tid, hvor reflektert hun er og hvor snill hun er, nettopp fordi hun ytrer et ønske om å påvirke folk til å følge hennes tankesett.

Jeg lurer blant annet på: 

1) Hvis man har så mye energi som henne, alltid setter av tid til de som betyr noe og er så god på å gjennomføre ting bare man bestemmer seg for det, hvorfor måtte hunden vike? Mulig hun har et godt svar på dette men hvorfor ikke dele det med de som lurer? Hun har tross alt reklamert godt for både rasen og en haug med hundeutstyr på bloggen - da blir det uprofft å feie dette under teppet. 

2) Selskapet som hun er daglig leder i som nå har produsert klokker av skinn i en fabrikk i Asia, hva er deres tanker rundt dyrevelferd og miljø? Har selv postet en kommentar om dette, den ble ikke publisert - viktigere å svare på spørsmål om størrelsen på tightsen sin. 

Kan fortsette her, men problemet er:

Man velger å ha en blogg, man velger å REKLAMERE og fronte ting og man VET at de fleste leserne er yngre jenter. Da har man søren meg et ansvar som voksen blogger som i følge seg selv har kjempegode verdier. Da bør man tåle spørsmål, tåle å vise at leserne (for det er nok ikke bare meg) reagerer på vanvittig oppussing/bruk og kast-holdninger og ikke minst, det at man ikke får noen som helst uttalelse hva angår dette av avsender. 

Vi som voksne bør prøve å gå foran som gode eksempler, det er viktigere enn å alltid "tenke positivt" spør du meg! 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nødvendig å hele tiden kommentere kvinners alder når det kommer til å få barn? Kan hun ikke bare vente så lenge hun ønsker, uten å måtte høre kommentarer om at den "biologiske klokka begynner å tikke"? Hun er mest sannsynlig helt klar over det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidevann
På 13.10.2017 den 17.40, ModestyBlaise skrev:

 

De studiene er målt midt i verste bleieunge/våkenatt-tida. Da oppgir neppe foreldre at de er særlig lykkelige. Studier gjort senere viser derimot at både menn og kvinner er lykkelige i familiekonstellasjoner, og at mange voksne/ eldre som ikke har det føler seg ensomme og deprimerte. Kanskje er det verdt det i det lange løp, og investere i familie og forhold mens man ennå er ung og har muligheten? 

Lene har dessuten møtt "den rette" både en, to og tre ganger... 

Herregud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 20.36, ModestyBlaise skrev:

Hun skal vel "bare" ha badekar på soverommet. Regner med de legger membran og sluk i gulvet, og sånne ting. Hun gjør jo egentlig soverommet sitt om til et våtrom da? Må se merkelig ut på den nye planløsninga. Men det er jo veldig glamorøst og Kardashian og alt sånn der.

Mette-Marit og Haakon har badekar på soverommet sitt, men det er nå i et MYE større hus, og har adskilte toaletter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ModestyBlaise Er det personlige erfaringer som gjør deg så opptatt av Lenes valg rundt barn? For du er faktisk FOR opptatt av dette. Å få barn er et valg man selv skal ta. Absolutt ikke på bakgrunn av hva andre mener, og iallefall ikke noen på KG. Gjennomsnittlig alder for førstefødende er 31 i Oslo. Det vil si at byen er full av folk som velger å vente langt opp i tredveåra. Og hvorfor skal man ikke det? I Norge får vi under 2 barn hver i gjennomsnitt. 1,5 tror jeg snittet er og det synker hvert år. Det er dyrt med barn og det er ikke alle som ønsker så mange. Altså har man ikke noe hastverk. Fertilitet er veldig ofte genetisk betinget, og med mindre Lene har familiehistorie med tidlig overgangsalder, så har hun enda veldig god tid. La jenta få leve sitt eget liv og få barn når hun selv ønsker.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene har da god tid?? Er hun fylt 30 engang?

Ikke at jeg har så mye til overs for "glam-livinglarge-livsstilen", men det er jammen godt å se at noen ikke tar lett på dette med å stifte familie og ryker på en graviditet i impulsivitetens tegn. Er jo så mange skrekkeksempler på det, trenger ikke lete lenger enn mange av trådene her inne.

At Lene ikke stresser med dette er et eneste stort pluss. Det er MANGE som venter med barn til 35+.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Godt spørsmål. Er man ei bedre venninne/søster/mor ved å si at såklart kan du vente på å slå deg til ro og tenke på barn. Du har da allverdens tid og verden for dine føtter! [Akkurat nå]. Vent, vent og vent enda litt mer.

Noen foreldre kan kanskje ta det opp, men jeg tror de fleste foreldre er det ikke noe tema at den single datter må skynde seg. Det er faktisk ingen som har noe med, verken venner eller familie, hvilken stilling man har tatt til barn.  Der helt vanlig og være singel når man er 30 idag, ihvertfall i store byer. Noen vil ikke gå inn i et forhold, kun for å reprodusere seg. Kvinner i 2017 trenger ikke en man for tilfredstille sine behov

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JessicaL skrev:

Hun er virkelig prikk lik Siv Cotton i Hollywood-fruer! Kunne vært tvillinger. Virker som de har samme slags personlighet også... 

Siv Cotton er i slekt med Espen Ragnvald Hilton. Ligger bilder av de sammen på hans blogg. Han har besøkt henne flere ganger i USA. Espen & Lene er jo gode venner. Var hvertfall. Lenge siden jeg har sett de gnåle på samme snap nå 

Endret av Hotellet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ModestyBlaise
11 minutes ago, Milio said:

@ModestyBlaise Er det personlige erfaringer som gjør deg så opptatt av Lenes valg rundt barn? For du er faktisk FOR opptatt av dette. Å få barn er et valg man selv skal ta. Absolutt ikke på bakgrunn av hva andre mener, og iallefall ikke noen på KG. Gjennomsnittlig alder for førstefødende er 31 i Oslo. Det vil si at byen er full av folk som velger å vente langt opp i tredveåra. Og hvorfor skal man ikke det? I Norge får vi under 2 barn hver i gjennomsnitt. 1,5 tror jeg snittet er og det synker hvert år. Det er dyrt med barn og det er ikke alle som ønsker så mange. Altså har man ikke noe hastverk. Fertilitet er veldig ofte genetisk betinget, og med mindre Lene har familiehistorie med tidlig overgangsalder, så har hun enda veldig god tid. La jenta få leve sitt eget liv og få barn når hun selv ønsker.

Kanskje det er lett å velge seg ut Lene som symbol på noe som er mye større, det er jeg enig i. Lene er slettes ikke "unormal" i sin situasjon, det er veldig mange som henne. Flinke, produktive jenter, som tilsynelatende får til alt, men som "glemmer" å skape seg familier. Det er absolutt ikke forsent for Lene sin del heller, det er jo derfor dette er interessant å diskutere. Å bruke Siv Jensen, eller noen andre barnløse som toget allerede har gått for, hadde bare vært trist, og ganske slemt. Jeg minner om at hele denne diskusjonen for min del startet med Lene reklameinnlegg om hvor god hun er på å ta vare på tiden sin og prioritere. Akkurat der ser jeg en stor ironi (siden hun er over tretti, dumper fyrene sine, og "bare vil være singel leeeenge", og likevel sier hun ønsker seg barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og plutselig møter hun "the one", hvor alt klaffer og det blir full pakke. Om en mnd, om 2 år, om 7 år. Who cares?? Hvorfor i all verden legger folk seg opp i slike ting?? Det er da nok av folk der ute som får barn?? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moncka skrev:

Og plutselig møter hun "the one", hvor alt klaffer og det blir full pakke. Om en mnd, om 2 år, om 7 år. Who cares?? Hvorfor i all verden legger folk seg opp i slike ting?? Det er da nok av folk der ute som får barn?? 

Nettopp! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Milio said:

@ModestyBlaise Er det personlige erfaringer som gjør deg så opptatt av Lenes valg rundt barn? For du er faktisk FOR opptatt av dette. Å få barn er et valg man selv skal ta. Absolutt ikke på bakgrunn av hva andre mener, og iallefall ikke noen på KG. Gjennomsnittlig alder for førstefødende er 31 i Oslo. Det vil si at byen er full av folk som velger å vente langt opp i tredveåra. Og hvorfor skal man ikke det? I Norge får vi under 2 barn hver i gjennomsnitt. 1,5 tror jeg snittet er og det synker hvert år. Det er dyrt med barn og det er ikke alle som ønsker så mange. Altså har man ikke noe hastverk. Fertilitet er veldig ofte genetisk betinget, og med mindre Lene har familiehistorie med tidlig overgangsalder, så har hun enda veldig god tid. La jenta få leve sitt eget liv og få barn når hun selv ønsker.

Jeg tror du misforstår poenget med innlegget hennes. Det handler absolutt ikke om at noen skal bestemme når Lene eller andre skal få barn eller at alle må få barn. Det er helt ok å velge å ikke få barn i det hele tatt. Jorden er allerede overbefolket. 

Men! Dersom man som feks Lene har uttalt at barn er utrolig viktig og det er noe hun virkelig mener, så er hun jo nødt til å prioritere den drømmen eller være forberedt på at det kanskje ikke kommer til å bli noen barn. 

Har selv flere venner mellom 30-35 som har slitt med å få barn, noen har gjort ivf og likevel ikke klart det. Den sorgen unner jeg ingen. Du kan tro de angrer bittert på at de ventet for lenge. Stadig flere må ty til ivf og der er overvekten eldre kvinner. Det er i enhver kvinnes egen interesse å ta ansvar for egen fruktbarhet om barn er den store drømmen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...