Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Selger ville ha mer for leiligheten enn prisantydning. Dette måtte da Lene betale. Hun var eneste budgiver, selger kom med motbud hele veien. Finito finale!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, maomao skrev:

Herlighet. Lene var eneste budgiver, men selger ville ha en bestemt pris - derfor pågikk "runden" mellom selger og Lene lenge. Det er ikke så vanskelig å forstå. 

Har jeg sagt noe annet? Har bare sitert fra hennes blogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje hun skal få seg mann og barn når hun selv vil, enten det er neste uke, neste år eller om 10 år. 

Jeg synes det er fint at hun ikke har fått barn med noen i noen av de tidligere forholdene hvis det var problemer der. Kan jo hende at hun har ønsket seg barn lenge, og derfor ikke er helt “frivillig” barnløs. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig hun tenker mer på det enn hun gir uttrykk for. Det er et veldig personlig tema, som er vanskelig for mange. Kanskje spesielt vanskelig når det virker langt unna.

Endret av Milio
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, ModestyBlaise skrev:

"Tiden får du aldri tilbake" og "sett av tid til det som er viktig for deg", sier hun som er 31 år, singel etter eget ønske, prioriterer reising og shopping, men likevel sier hun ønsker seg familie og barn "....én vakker dag".:pinar:. Kanskje hun burde lest bloggen til Ønskemamma, eller snakket med noen andre som utsatte det der alltid dårlig passende greiene med å stifte familie litt for lenge?

Hun har da vel ingen hastverk om hun velger å prioritere andre ting enn barn akkurat nå? At folk i det hele tatt legger seg oppi det, det er et personlig valg. Utrolig irriterende når folk skal ha sin mening om når andre bør tenke på å få barn. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er et helt privat valg. Dette er heller ingen selvfølge. Det er faktisk ikke sånn at alle ønsker barn i tidlig tredve åra. Det er mye man kan ta bloggere på, men akkurat dette blir for dumt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Jeg prøver ikke å ta henne på noe annet enn at hun ser ut til å glemme å prioritere det som haster mest og kanskje er viktigst (etter hennes eget utsagn). Dubai-turer og pappbeger-kaffe med sugerør kan man liksom alltids ta igjen...

Hvordan vet du at hun ikke desperat sitter på diverse datingsteder på nettet og søker etter sin sjelevenn ? Jeg kjenner ikke Lene, og forsvarer ikke forbruket hennes på materialistiske ting, men selv om hun fremstår som “lykkelig single” på bloggen kan dette være ufrivillig, og jeg synes man skal være forsigtig med å synse og mene når folk skal få barn. Det er mye som skjer bak lukkede dører

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
6 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

Jeg prøver ikke å ta henne på noe annet enn at hun ser ut til å glemme å prioritere det som haster mest og kanskje er viktigst (etter hennes eget utsagn). Dubai-turer og pappbeger-kaffe med sugerør kan man liksom alltids ta igjen...

Men det er vel ikke ditt eller andre sitt problem hva hun prioriterer? Det er da hennes valg og det får ikke konsekvenser for noen (andre enn henne selv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.10.2017 den 10.33, ModestyBlaise skrev:

Klart det. Men noen burde gi henne en reality check på hvor god tid hun faktisk har. For å bruke Ønskemamma igjen som et eksempel, siden hun er en offentlig person via blog om temaet, så var hun 37 år da hun oppdaget at hennes egne egg var blitt ubrukelige, og eggdonasjon and all that jazz måtte til. Det må være grusomt å oppleve at ens egen kropp "går ut på dato", og ikke får til det man ønsker seg som mest, og det kvinnekroppen liksom er laget for å kunne gjøre: bære fram barn. Uten å lage en alt for lang utgreiing om temaet, så burde Lene fokusere på å finne han der drømmemannen sin, holde på ham, og lage unger, hvis det nå er det hun ønsker seg. Det er å lyve og holde folk for narr, å si at vi damer kan utsette det i det uendelige. Det er Lene selv som sier at familie er så viktig og "klart jeg vil ha barn". Kom deg på saken da, jente.

Dette synes jeg var tull. Jenta er 30. Hun er fremdeles ung, og ingen vet hva fremtiden vil bringe. Nå er jeg kritisk til mye av de tingene Lene foretar seg, men når hun selv ønsker å få barn ser jeg NULL verdi i å diskutere. Det er ingen sin sak. Det er faktisk ikke alle som får barn i 20-årene, og ikke alle havner i Ønskemamma sin situasjon heller. Selv har jeg en søster på 41 med termin i januar. Så dette temaet synes jeg man kan legge dødt

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, ModestyBlaise skrev:

Det kan være. Men rart å pushe "det fantastiske singellivet" så hardt, og tilogmed gi konkrete råd til andre jenter i kommentarfeltet om å gå hvis "ting føles feil". "When you know, you know", også videre. Hun gjentar stadig at hun har vært i forhold siden tenårene, og at hun ENDELIG er fri, nå som trettiåring. Så grusomme år det må ha vært for henne.

Kanskje hun rett og slett har oppdaget en ny side ved livet som hun liker. Og akkurat DET synes jeg er helt OK at hun viser leserne sine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen velger å vente på den rette før man velger å stifte familie. Er hun egoistisk fordi hun ikke hopper på den første og beste for å få et barn? Slik livet hennes er nå, så tror ikke det er plass for et barn og det synes jeg er helt fair. Det mest egoistiske er å få barn fordi man føler seg presset til det. Før man tenker får barn må man sette barnet først. Det er det mange som rett og slett ikke ønsker og som tenker og er lykkelig barneløse eller rett og slett ikke har møtt den rette

Det er faktisk studier som viser at de med barn, ikke nødvendigvis er lykkeligere enn de med barn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ModestyBlaise skrev:

 

De studiene er målt midt i verste bleieunge/våkenatt-tida. Da oppgir neppe foreldre at de er særlig lykkelige. Studier gjort senere viser derimot at både menn og kvinner er lykkelige i familiekonstellasjoner, og at mange voksne/ eldre som ikke har det føler seg ensomme og deprimerte. Kanskje er det verdt det i det lange løp, og investere i familie og forhold mens man ennå er ung og har muligheten? 

Lene har dessuten møtt "den rette" både en, to og tre ganger... 

Ikke alle er lykkelige fordi de er i et forhold og mange er lykkelige uten barn. Hvorfor alle går etter kvinner og kaller de egoister som ikke ønsker barn av ulike grunner er for meg utrolig dømmende og gammeldags. Dersom man ikke vil investere i å være forelder, så er det etter min mening det mest uegoistiske man kan gjøre. La nå dama ta sine egne beslutninger. Hun kan jo ikke engang forplikte seg til å ha en hund akkurat nå

Endret av Miranda16
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...