Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Gjest Mallory
På 2.2.2017 den 16.50, JessicaL skrev:

Hvorfor skatter cbe så utrolig lite i forhold til feks se? 

Dette er jo en tråd om Orvik, så dette blir kort oppsummert. Jeg har ikke gransket tallene og årsregnskapet til Treasures AS (som eies av CBE og mannen med en halvpart på hver). En forklaring på skjevheter i innbetalt skatt mellom de to bloggerne kan være at en stor del av CBEs inntekt stammer fra utbytteutbetaling fra Treasures AS, som eier CBE.no. Utbytte fra et aksjeselskap beskattes lavere enn vanlig inntekt, fordi selskapet allerede har skattet av overskuddet før utbetaling til aksjonærene. I 2015 hadde ikke SE etablert noe aksjeselskap, hun ble beskattet som selvstendig næringsdrivende med full skatt på seg personlig.

Uansett årsak til ulikheter i skattetrekk tror jeg neppe det er fordi CBE har barn og er gift at forskjellen er så stor. Jobbreiser og andre utgifter relatert til forretningsvirksomheten, som noen nevner over her, betales av Treasures AS, og blandes ikke med CBEs privatøkonomi.

Edit: Gjeld og renter påvirker privat beskatning, men om CBE har mye større gjeld/gjeldskostnader enn SE, vet ikke jeg.

Endret av Mallory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Asti skrev:

Lurer på hvorfor ikke denne bloggeren bryr seg med å skrive under på  http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/disse-stotter-sunn-fornuft-plakaten/ ?

Da hadde hun måttet slutte med "å, jeg er så deilig mens jeg poserer anstrengt sittende i badedrakt med det ene benet hevet slik at det ser ut som jeg har thigh gap"-bilder. Hadde jo vært et tap.   :dry:

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må hun gjøre seg så til når hun synger? Er så veldig mye: uh-uh-uh-uh osv. Veldig overdrevent. Blir liksom ikke noe fint da...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Maydis8 skrev:

Hvorfor må hun gjøre seg så til når hun synger? Er så veldig mye: uh-uh-uh-uh osv. Veldig overdrevent. Blir liksom ikke noe fint da...

Sangen hun synger inneholder jo faktisk strofen "uh-uh-uh-oh" så det hadde vært rart om hu droppa den

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
1 time siden, Maydis8 skrev:

Hvorfor må hun gjøre seg så til når hun synger? Er så veldig mye: uh-uh-uh-uh osv. Veldig overdrevent. Blir liksom ikke noe fint da...

Du tuller? 😊 sangen er jo sånn, syns hun var flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Maydis8 skrev:

Hvorfor må hun gjøre seg så til når hun synger? Er så veldig mye: uh-uh-uh-uh osv. Veldig overdrevent. Blir liksom ikke noe fint da...

Det hører jo til sangen? Men nå er ikke jeg i nærheten av å synge så godt som hun gjør

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Sangen hun synger inneholder jo faktisk strofen "uh-uh-uh-oh" så det hadde vært rart om hu droppa den

Nå snakker jeg generelt, hun gjør dette i hver eneste sang. Har vært diskutert før også.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kleint er det ikke å- dager etter at ditt eget brudd ble kjent- legge ut en video hvor du sitter og synger en sang som handler om et brudd- sett fra mannens perspektiv, og hvordan han innser i ettertid at han ikke har gjort det han burde og kunne for å beholde drømmedama? 🙄 Mulig det bare er heeelt tilfeldig, og at hun valgte den sangen fordi hun elsker den og overhodet ikke hadde tenkt på hva teksten betyr. Men jeg tviler ... 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Henc skrev:

Hvor kleint er det ikke å- dager etter at ditt eget brudd ble kjent- legge ut en video hvor du sitter og synger en sang som handler om et brudd- sett fra mannens perspektiv, og hvordan han innser i ettertid at han ikke har gjort det han burde og kunne for å beholde drømmedama? 🙄 Mulig det bare er heeelt tilfeldig, og at hun valgte den sangen fordi hun elsker den og overhodet ikke hadde tenkt på hva teksten betyr. Men jeg tviler ... 

Akkurat det jeg tenkte 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Henc skrev:

Hvor kleint er det ikke å- dager etter at ditt eget brudd ble kjent- legge ut en video hvor du sitter og synger en sang som handler om et brudd- sett fra mannens perspektiv, og hvordan han innser i ettertid at han ikke har gjort det han burde og kunne for å beholde drømmedama? 🙄 Mulig det bare er heeelt tilfeldig, og at hun valgte den sangen fordi hun elsker den og overhodet ikke hadde tenkt på hva teksten betyr. Men jeg tviler ... 

Ble litt vel fjortiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KGbrukerny

Jeg bare lurer... hvis jeg går inn på YouTube å ser videoen der, får hun noe betalt for antall "klikk" der? Jeg nekter nemlig å gi LO, MTM og CBE et eneste klingende mynt i kassa noen sinne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, O.G. skrev:

Ble litt vel fjortiss.

LO er litt fjortis, alltid vært det. Mange menn faller for dette, de føler de må "ta vare på" personen. Vet ikke helt hva jeg skal si. Likte henne bedre før. Synd det ble så brått slutt med J, men så gikk hun ganske hardt ut. Det samme gjorde hun med G og. Kanskje på tide å bruke litt tid på å "finne seg selv". I stedet for å hele tiden lete etter en ny kjæreste ettersom det å være singel ikke passer for henne (dette har hun selv skrevet gjentatte ganger). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mallory
8 minutter siden, KGbrukerny skrev:

Jeg bare lurer... hvis jeg går inn på YouTube å ser videoen der, får hun noe betalt for antall "klikk" der? Jeg nekter nemlig å gi LO, MTM og CBE et eneste klingende mynt i kassa noen sinne igjen. 

Kort fortalt har antall visninger på Youtube en økonomisk verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Maydis8 skrev:

LO er litt fjortis, alltid vært det. Mange menn faller for dette, de føler de må "ta vare på" personen. Vet ikke helt hva jeg skal si. Likte henne bedre før. Synd det ble så brått slutt med J, men så gikk hun ganske hardt ut. Det samme gjorde hun med G og. Kanskje på tide å bruke litt tid på å "finne seg selv". I stedet for å hele tiden lete etter en ny kjæreste ettersom det å være singel ikke passer for henne (dette har hun selv skrevet gjentatte ganger). 

Vel, men det ser ut som at singelheten oppsøker henne gang på gang siden det blir slutt med kjærestene hele tiden, så kanskje det rett og slett er bare på tide å hoppe ut i det og være single ei stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men det ser ut som at singelheten oppsøker henne gang på gang siden det blir slutt med kjærestene hele tiden, så kanskje det rett og slett er bare på tide å hoppe ut i det og være single ei stund. 

Det passer ikke for henne å være singel sier hun. Hvem vet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2017 den 18.43, Maydis8 skrev:

CBE har barn. Det er fradrag for det. Lurt å sette seg inn i skattesystemet. 

Haha, ikke sjans at det fratrekket der bare er pga barn. Du bør nok sette deg bedre inn i det selv. Jeg bor ikke i Norge og har derfor ikke noe behov for å kunne alle skatteregler, men ingen land gir så store fratrekk pga at man har en unge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2017 den 12.26, Mallory skrev:

Dette er jo en tråd om Orvik, så dette blir kort oppsummert. Jeg har ikke gransket tallene og årsregnskapet til Treasures AS (som eies av CBE og mannen med en halvpart på hver). En forklaring på skjevheter i innbetalt skatt mellom de to bloggerne kan være at en stor del av CBEs inntekt stammer fra utbytteutbetaling fra Treasures AS, som eier CBE.no. Utbytte fra et aksjeselskap beskattes lavere enn vanlig inntekt, fordi selskapet allerede har skattet av overskuddet før utbetaling til aksjonærene. I 2015 hadde ikke SE etablert noe aksjeselskap, hun ble beskattet som selvstendig næringsdrivende med full skatt på seg personlig.

Uansett årsak til ulikheter i skattetrekk tror jeg neppe det er fordi CBE har barn og er gift at forskjellen er så stor. Jobbreiser og andre utgifter relatert til forretningsvirksomheten, som noen nevner over her, betales av Treasures AS, og blandes ikke med CBEs privatøkonomi.

Edit: Gjeld og renter påvirker privat beskatning, men om CBE har mye større gjeld/gjeldskostnader enn SE, vet ikke jeg.

Takk, det høres ut som en rimelig forklaring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maydis8 skrev:

Det passer ikke for henne å være singel sier hun. Hvem vet...

Vel. Når jeg hører henne si det, så hører jeg: Uselvstendig og trengende kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...