Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

happygilmore skrev (2 timer siden):

Fem års skolegang venter, skriver hun på Instagram. Master i psykologi, går jeg ut fra. Har hun sagt hvor hun studerer?

Har ikke hun nevnt at hun skal ta det på deltid da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nobile skrev (10 timer siden):

Er hun i køben for å ferie at hun kom seg igjennom første skoledag ? 

Tja, eller at hun er fri fra forpliktelse (🐶

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekkapekka skrev (14 minutter siden):

Hun virker som en veldig impulsiv person som har mange drømmer, men liten gjennomføringsevne på «det personlige plan»… Håper hun faktisk klarer å fullføre dette studiet da… kanskje hun blir bedre kjent med seg selv også😏

Har samme inntrykk. Av det hun viser i SoMe så er hun er person som verdsetter friheten og fleksibiliteten i jobben som tillater henne å gjøre som det passer der og da, f.eks reise når hun føler for det. Jeg husker etter at hun solgte den store nyoppussede leiligheten på Frogner (ikke den forrige, men den før det igjen) så skrev hun at hun vurderte å begynne med det på fast basis eller noe i den duren. Det ble ikke noe av. Det samme med coachutdanningen hun skulle ta. 
 

Ønsker henne alt vel, men er spent på å se henne takle en hverdag med forpliktelser der hun må møte opp til et bestemt klokkeslett og være på skolen i et gitt tidsrom.

Endret av Fizzypo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ett studie som krever høye karakterer for å komme inn? Og krevende studier?  Den har vel også startet for noen uker siden?
 

Endret av Jadaomatte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (1 time siden):

Er ikke det ett studie som krever høye karakterer for å komme inn? Og krevende studier?  Den har vel også startet for noen uker siden?
 

Det er ikke profesjonsstudiet i psykologi hun har kommet inn på men bachelor i anvendt psykologi på Bjørknes.

Hun blir altså ikke psykolog.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså. Her sitter vennene i jeans og casuale klær. Mens orvik trapper opp med en, tja hva skal man si, badedrakt hvor puppene er på vei til å poppe ut? 🙈🙈🙈  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ta en master i psykologi, men hun får ikke tittelen psykolog. Psykolog er en vernet tittel og skal man jobbe som det må man gå profesjonsstudiet psykologi ved f.eks universistetet i  Oslo, hvor det er et kjempe høyt snitt for å komme inn. 

Men slik jeg har forstått er mastergraden hun kan ta på mange måter veldig lik fagene som er  på profesjonsstudiet, men jeg mener masterstudiet ikke har så mye av det  kliniske bildet i studiene, som da skiller seg fra profesjon  studiet. Hun kan derfor ikke behandle pasienter  slik som en  psykolog kan, men heller f. eks jobbe  som samtale terapaut, rus, ungdom eller lignende. 

Tidligere har det vært mulighet for å søke om autorisasjon som psykolog etter masterstudier, men dette er regler som har vært i endring, og det virker som at det har blitt veldig vanskelig å få det etter endt masterstudium. Veldig synd  for studentene som har gått den veien, hvis det er det kliniske de ønsket  å oppnå. Ellers  så lærer man generelt om menneskers adferd og kognisjon  på masterprogrammet og jeg hadde kasnkje ikke valgt den veien hvis jeg ikke hadde  fått full uttelling med  å få en tittel når jeg var ferdig. Men man vet aldri hva som kan skje i fremtiden. Kanskje det blir åpnet opp for muligheter til å  søke om autorisasjon i fremtiden. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara12345 skrev (56 minutter siden):

Hun kan ta en master i psykologi, men hun får ikke tittelen psykolog. Psykolog er en vernet tittel og skal man jobbe som det må man gå profesjonsstudiet psykologi ved f.eks universistetet i  Oslo, hvor det er et kjempe høyt snitt for å komme inn. 

Men slik jeg har forstått er mastergraden hun kan ta på mange måter veldig lik fagene som er  på profesjonsstudiet, men jeg mener masterstudiet ikke har så mye av det  kliniske bildet i studiene, som da skiller seg fra profesjon  studiet. Hun kan derfor ikke behandle pasienter  slik som en  psykolog kan, men heller f. eks jobbe  som samtale terapaut, rus, ungdom eller lignende. 

Tidligere har det vært mulighet for å søke om autorisasjon som psykolog etter masterstudier, men dette er regler som har vært i endring, og det virker som at det har blitt veldig vanskelig å få det etter endt masterstudium. Veldig synd  for studentene som har gått den veien, hvis det er det kliniske de ønsket  å oppnå. Ellers  så lærer man generelt om menneskers adferd og kognisjon  på masterprogrammet og jeg hadde kasnkje ikke valgt den veien hvis jeg ikke hadde  fått full uttelling med  å få en tittel når jeg var ferdig. Men man vet aldri hva som kan skje i fremtiden. Kanskje det blir åpnet opp for muligheter til å  søke om autorisasjon i fremtiden. 

 

Hun tar en bachelor på deltid, ikke en master?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariángel skrev (15 minutter siden):

Hun tar en bachelor på deltid, ikke en master?

Hun kan ta bachelor i anvedt psykologi på Bjørknes, men etter det videre ta mastergraden enten ved  Høyskolen Bjørknes eller i  København f.eks. Hva hun  spesifikk har tenkt til å  gjøre vet ikke jeg, men ut i fra årene hun skal studere, så er ihvertfall bachelor graden og mastergraden tilsammen 5  år- men hun skal kanskje kun studere deltid, så da tar hun vell bachelor over 6 år kanskje... Men ja, man får ikke tittel som annet enn helsearbeider, eller samtaleteraput, men hvis det var  coach hun ønsker å bli,  så kan det være en ok faglig kompetanse  å ta med seg. Hun kan sikkert også bruke noe av utdanningen til jobben hun har idag, som jeg forstår er mye salg igjennom sosiale medier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara12345 skrev (På 28.8.2021 den 22.53):

Hun kan ta bachelor i anvedt psykologi på Bjørknes, men etter det videre ta mastergraden enten ved  Høyskolen Bjørknes eller i  København f.eks. Hva hun  spesifikk har tenkt til å  gjøre vet ikke jeg, men ut i fra årene hun skal studere, så er ihvertfall bachelor graden og mastergraden tilsammen 5  år- men hun skal kanskje kun studere deltid, så da tar hun vell bachelor over 6 år kanskje... Men ja, man får ikke tittel som annet enn helsearbeider, eller samtaleteraput, men hvis det var  coach hun ønsker å bli,  så kan det være en ok faglig kompetanse  å ta med seg. Hun kan sikkert også bruke noe av utdanningen til jobben hun har idag, som jeg forstår er mye salg igjennom sosiale medier

Hun har nå skrevet at hun skal ta en bachelor i anvendt psykologi - på deltid. Man trenger ikke spekulere i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bingo Bongo skrev (55 minutter siden):

Har hun kvittet seg med både hund og ponny?

mønster :P drar de med seg på ferie og så blir det "for tett på"... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvilken seng dette er? Synes den er enkel og fin. Er på utkikk etter noe sånt, og kom over bilde på Orviken sin insta. 

133C382D-A0FE-4657-B556-1BCDBE50836E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catskan skrev (13 timer siden):

Er det noen som vet hvilken seng dette er? Synes den er enkel og fin. Er på utkikk etter noe sånt, og kom over bilde på Orviken sin insta. 

133C382D-A0FE-4657-B556-1BCDBE50836E.jpeg

det er sikkert bare å spørre. men tipper at du finner en lignende på de fleste steder hvor de selger senger

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sara12345 skrev (På 28.8.2021 den 21.35):

Hun kan ta en master i psykologi, men hun får ikke tittelen psykolog. Psykolog er en vernet tittel og skal man jobbe som det må man gå profesjonsstudiet psykologi ved f.eks universistetet i  Oslo, hvor det er et kjempe høyt snitt for å komme inn. 

Men slik jeg har forstått er mastergraden hun kan ta på mange måter veldig lik fagene som er  på profesjonsstudiet, men jeg mener masterstudiet ikke har så mye av det  kliniske bildet i studiene, som da skiller seg fra profesjon  studiet. Hun kan derfor ikke behandle pasienter  slik som en  psykolog kan, men heller f. eks jobbe  som samtale terapaut, rus, ungdom eller lignende. 

Tidligere har det vært mulighet for å søke om autorisasjon som psykolog etter masterstudier, men dette er regler som har vært i endring, og det virker som at det har blitt veldig vanskelig å få det etter endt masterstudium. Veldig synd  for studentene som har gått den veien, hvis det er det kliniske de ønsket  å oppnå. Ellers  så lærer man generelt om menneskers adferd og kognisjon  på masterprogrammet og jeg hadde kasnkje ikke valgt den veien hvis jeg ikke hadde  fått full uttelling med  å få en tittel når jeg var ferdig. Men man vet aldri hva som kan skje i fremtiden. Kanskje det blir åpnet opp for muligheter til å  søke om autorisasjon i fremtiden. 

 

Hun bør vel først og fremst fokusere på å få til en bachelor på deltid. Dette er ei voksen dame som ikke har gjort annet enn å feste og pleie seg selv i hele sitt voksne liv. Jeg tviler sterkt på at influenseren Lene har disiplinen som må til for å ta en universitets- eller mastergrad. Bare se på f eks influenseren Caroline Berg Eriksen, hun klarte ikke engang å fullføre et sponset PT-kurs.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heldigvis har hun fått en venninne til å jobbe for seg siden hverdagen er så travel som deltidsstudent, si! (delt på Instagram story for litt siden)

Kanskje venninnens oppgave er å gå tur med hunden? 🤷‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...