Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Hørte nettopp episoden på iTunes. Er nesten målløs. Det virket veldig troverdig. Bra hun kom seg bort 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den episoden er vel nesten å gå over streken. Kan ødelegge veldig mye. LO er jo ikke veldig diskret.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skjønne at disse mannfolka kicker på at hun tar med alle flammer til Tulum. Det finnes andre steder man kan reise også. Fikk et mye beste inntrykk av henne etter episode 2 og 3. Håper vi får vite mer om barndommen hennes etter hvert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Supra skrev:

Den episoden er vel nesten å gå over streken. Kan ødelegge veldig mye. LO er jo ikke veldig diskret.

Hvorfor skal man tie om psykisk misbruk? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg hørte podcasten trodde jeg Jørgen var psycho, men det virket egentlig bare som en dårlig match. KOK, derimot.. Jiizez. 

Men jeg vet egentlig ikke helt hva jeg liker ved dette. Jeg liker å høre på henne og venninna. Det er gøyale samtaler, mye fordi det er skittenvask og gammalt nytt. Seff. I am so low. Men usikker på hvor i dybden hun egentlig går.. Annet enn å henge ut de to mennene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, blåbærpai skrev:

Før jeg hørte podcasten trodde jeg Jørgen var psycho, men det virket egentlig bare som en dårlig match. KOK, derimot.. Jiizez. 

Men jeg vet egentlig ikke helt hva jeg liker ved dette. Jeg liker å høre på henne og venninna. Det er gøyale samtaler, mye fordi det er skittenvask og gammalt nytt. Seff. I am so low. Men usikker på hvor i dybden hun egentlig går.. Annet enn å henge ut de to mennene. 

Enig. Det er nettopp dette. Hun sier hun skal i dybden, men hun forteller jo kun bare hva de to kjærestene gjorde. Da misforstår hun hva "i dybden" betyr. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Maydis8 skrev:

Hvorfor skal man tie om psykisk misbruk? 

Det er dessverre alt for mange som ikke skjønner hva psykisk misbruk er. Da kommer de med slike utalelser. Det vitner om mangel på kunnskap, for å forstå psykopati / narsissisme må man ofte ha opplevd det selv, eller kunne litt om psykologi. Psykopater - eller antisosial personlighetsforstyrrelse som det også blir kalt, er faktisk en diagnose. Dette er mennesker som er psyke i hodet sitt. På riktig. Dessverre er ordet psykopat blitt misbrukt, det er lett å slenge ut av seg at noen er en psykopat. Men psykopati er mer enn å bare oppføre seg som en drittsekk.

Jeg har aldri hatt noe særlig sansen for LO, men etter å ha hørt litt på podden skal jeg aldri mer uttale meg stygt om LO. Jeg synes skikkelig synd på mennesker som får oppleve psykopater! Men heldigvis hadde Lene en fordel; hun hadde litt mer selvverd og klarte å kaste han ut av livet sitt før han ødela henne. Psykopater velger seg ofte ofre som de ser svakheter i, slik at de kan forme dem som de vil, og bryte ned selvtilliten ved å skape usikkerhet. Jeg har selv opplevd dette. Men i motsetning til Lene hadde jeg ikke bein nok i nesa til å gå. Det var han som dumpet meg, etter ett år, og da hadde jeg gått ned ti kilo og turte ikke se folk i øya. Jeg brukte laang tid på å finne meg selv igjen. Så de som ikke forstår kan jo f.eks google litt, før de uttaler seg. Det finnes 1000 sider om psykopatisk misbruk. 

https://psykopaten.info/tag/hares-sjekkliste/

https://www.hjelptilhjelp.no/Personlighetsforstyrrelser/ett-sporsmal-er-nok-for-a-identifisere-en-narsissist

Endret av naivsuper
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt at podden har blitt i nåtid, at de kommenterer kommentarer fra forrige pod, Det var dette jeg stusset litt på når hun spilte inn alle 8 podkastene før hun dro på tur. 
Jeg mener det blir mer ekte når det er slik, 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tingi85 skrev:

Liker veldig godt at podden har blitt i nåtid, at de kommenterer kommentarer fra forrige pod, Det var dette jeg stusset litt på når hun spilte inn alle 8 podkastene før hun dro på tur. 
Jeg mener det blir mer ekte når det er slik, 

Betyr det at hun skal spille alle episodene på nytt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Marius som hun har siste episode med? 

Endret av Showmustgoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Showmustgoon skrev:

Hvem er Marius som hun har siste episode med? 

Det er jeg også nysgjerrig på 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Showmustgoon skrev:

Hvem er Marius som hun har siste episode med? 

Er det han som reiste på tur med moren sin på charterfeber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig imponert over de første episodene av podden, men den siste skuffet. Gjesp. Ikke ble gjesten presentert, ikke ble det fortalt hva han jobbet med/som til tross for at det ble nevnt at han var sjef og ikke fikk vi noe bakgrunnsinfo om hans og Lenes vennskapsforhold. 

Jeg orket ikke høre hele for det ble så kjedelig - null innhold. Hva er planen med podden fremover? Bare referere til de forrige episodene med nye personer? 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Da det ble rabalder etter at Anniken Jørgensen skrev negativt utleverende om sin ex, så har vel Lene et stort problem etter disse podcastene? Eller hvilke rettigheter har mennene?

Føler kanskje podcastene ble litt som KG etter hvert, at det til slutt ble usaklig drittslenging? Noen historier er viktige å fortelle og temaet er superviktig, men her blir det tatt opp ting på detaljnivå og etterfulgt med sladderfraser som "... og så, vet du hva...", "... åja, jajaja, den historien ja, den MÅ jeg bare fortelle altså...", "... å gud, har du også hørt om...".

Vi får også bare én side av saken, selv om jeg vel ikke tviler på det Lene sier og sånn sett er det ikke spesielt interessant hva en eventuell KOK skulle ha sagt om samme situasjoner.

Jaja, med dette har hvertfall Lene sagt fra seg enhver grunn til å klage på KG. 🤣

Skulle ønske hun hadde tatt opp ting på en mer saklig måte. Nå blir det litt mer sladder over hele greia enn det kunne ha blitt. Hvis målet er å hjelpe andre burde Lene tatt med seg coachen/en coach i studio og snakket med den om dette teamet. Hun sa jo selv hun fikk hjelp av coachen med å komme seg ut av relasjonen. Nå ble det ekstra sladrete fordi hun sitter der med en venninne og de holder seg lite konstruktive.

Jeg sitter heller ikke igjen med følelsen av at Lene har gått i dybden. Hun har fortalt historier om en sinnsyk fyr og sagt hun følte seg trist, nedbrutt og redd. Men det er ganske forventede følelser etter disse hendelsene hun tar opp. Jeg har ikke blitt bedre kjent med Lene, jeg vet bare nå veldig mye dritt om KOK.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Da det ble rabalder etter at Anniken Jørgensen skrev negativt utleverende om sin ex, så har vel Lene et stort problem etter disse podcastene? Eller hvilke rettigheter har mennene?

AJ skrev fullt navn på minst en person i sin bok, det er en ganske stor og viktig detalj!

Lene Orvik holder seg innenfor loven med det hun hittil har delt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli
3 timer siden, acna skrev:

AJ skrev fullt navn på minst en person i sin bok, det er en ganske stor og viktig detalj!

Lene Orvik holder seg innenfor loven med det hun hittil har delt.

Når det er sååå lett å finne ut hvem det gjelder? Bare man ikke sier navnet rett ut så er det ok liksom? Gråsone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, loveli skrev:

Når det er sååå lett å finne ut hvem det gjelder? Bare man ikke sier navnet rett ut så er det ok liksom? Gråsone?

Hun holder seg innenfor loven, på den hvite siden, ikke den grå.

Hun har ikke nevnt hverken navn, alder, hvor de er fra, hva de jobber med eller hvor de var på ferie sammen. Hvis man absolutt vil finne ut hvem de er så må man faktisk anstrenge seg og vise litt ekstra interesse for henne eller mennene. En av mennene her selv hatt en tidligere spørsmålsrunde, der HAN outer at han datet henne. Det gjorde det litt lettere for noen å identifisere nettopp han 😉

Du kan lese deg gjennom en av de andre kjendis-sakene som har vært for retten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, loveli said:

Da det ble rabalder etter at Anniken Jørgensen skrev negativt utleverende om sin ex, så har vel Lene et stort problem etter disse podcastene? Eller hvilke rettigheter har mennene?

Føler kanskje podcastene ble litt som KG etter hvert, at det til slutt ble usaklig drittslenging? Noen historier er viktige å fortelle og temaet er superviktig, men her blir det tatt opp ting på detaljnivå og etterfulgt med sladderfraser som "... og så, vet du hva...", "... åja, jajaja, den historien ja, den MÅ jeg bare fortelle altså...", "... å gud, har du også hørt om...".

Vi får også bare én side av saken, selv om jeg vel ikke tviler på det Lene sier og sånn sett er det ikke spesielt interessant hva en eventuell KOK skulle ha sagt om samme situasjoner.

Jaja, med dette har hvertfall Lene sagt fra seg enhver grunn til å klage på KG. 🤣

Skulle ønske hun hadde tatt opp ting på en mer saklig måte. Nå blir det litt mer sladder over hele greia enn det kunne ha blitt. Hvis målet er å hjelpe andre burde Lene tatt med seg coachen/en coach i studio og snakket med den om dette teamet. Hun sa jo selv hun fikk hjelp av coachen med å komme seg ut av relasjonen. Nå ble det ekstra sladrete fordi hun sitter der med en venninne og de holder seg lite konstruktive.

Jeg sitter heller ikke igjen med følelsen av at Lene har gått i dybden. Hun har fortalt historier om en sinnsyk fyr og sagt hun følte seg trist, nedbrutt og redd. Men det er ganske forventede følelser etter disse hendelsene hun tar opp. Jeg har ikke blitt bedre kjent med Lene, jeg vet bare nå veldig mye dritt om KOK.

Enig. Jeg har bare hørt episoden om KOK, men jeg synes Lene og venninna var veldig slarvete, faktisk. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å henge ut en eks på den måten, spesielt ikke når han er en kjent person. Det er faktisk ikke så fryktelig vanskelig å skjønne hvem han er.

Og det er selvfølgelig en illusjon å tro at man greier å snakke rasjonelt om en eks. Tipper det er ganske mye vi ikke får greie på i Lenes versjon om rare ting hun selv har gjort. Blant annet reagerte jeg på at hun oppfordret KOKs nye flamme til å spørre henne om info, for deretter å screenshotte alle meldingene og sende dem til KOK for å konfrontere ham. Dette førte igjen ifølge Lene til at han begynte å plage den nye flammen på jobben. Det var vel ganske forutsigbart for Lene at han ville gjøre, så ustabil som hun har fremstilt ham? Veldig lite girlpower, som hun skrøt av innledningsvis.

Lene har også tidligere fortalt at hun er sjalu og snoker på typens mobil, så KOK var kanskje ikke den eneste sjalu personen i det forholdet?

Men for all del, KOK høres jo ikke god ut i det hele tatt, men jeg har ikke så veldig bra inntrykk av henne heller. Hun får slutte å gå bare etter utseendet da, så kanskje det går litt bedre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om forloveden til kok har hørt eps og kjenner igjen noen av «varsel lampene» eller om det er helt ukjennelig for henne..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...