Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

På 23.5.2018 den 18.51, Jordbærogfløte skrev:

Hun viser frem den nyeste utgaven av ELLE i det seneste blogginnlegget.  United Influencers har et samarbeid med bladet. Skal det da merkes som annonse? Husker at Eirin flashet et konkurrerende magasin til den store gullmedaljen, men merket ingen av innleggene.

UI eier lisensen til ELLE i Norge, altså ELLE er en del av UI. I tillegg blogger Lene for ELLE. Mener dere da også at hun skal merke innlegg hvor hun skriver om UI som reklame?... Hun har vel tatt med seg nyeste utgaven av ELLE fra et besøk på kontoret deres da, hvor mange influencere legger ikke ut bilde av motemagasiner hele tiden uten at det er reklame? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, FrkIA skrev:

UI eier lisensen til ELLE i Norge, altså ELLE er en del av UI. I tillegg blogger Lene for ELLE. Mener dere da også at hun skal merke innlegg hvor hun skriver om UI som reklame?... Hun har vel tatt med seg nyeste utgaven av ELLE fra et besøk på kontoret deres da, hvor mange influencere legger ikke ut bilde av motemagasiner hele tiden uten at det er reklame? 

Jeg mener at det går an å nevne i en setning at det er et samarbeidsforhold mellom nevnte aktører. Det gjør det mer ryddig overfor leserne. Jeg har sett flere bloggere gjøre det i innledningen av et innlegg der et produkt vises frem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe annonsemerking for Yt restitusjonsdrikk på snap. Kanskje hun bare ble veldig sugen på å vise den frem? 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Ikke noe annonsemerking for Yt restitusjonsdrikk på snap. Kanskje hun bare ble veldig sugen på å vise den frem? 🤣

Er alt hun spiser og har på seg sponset?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ice_83 skrev:

Er alt hun spiser og har på seg sponset?!?

Vel, det er det vel ikke... Men det blir så tydelig når varemerker blir presentert i ulike kanaler. Kunne like gjerne ha helt innholdet i et glass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teorien min er at når bloggerne/influencerne får penger oppfront for reklameringen sin så merker de, hvis de får det indirekte via afiliete, så prøver de å komme seg unna merkingen på diverse artige vis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. og jeg tror de mener vi må kunne skjønne at de ikke skal merke noe som de ikke har tjent noe på enda eller fått en liten rabatt på. Og der kommer vi til et viktig moment.. hvordan kan vi lesere vite hva som er hva? Hva er sponset som er glemt» merket og hva er ikke sponset, eller enklere sagt, hva har bloggeren kjøpt og betalt selv? Det er SÅ lite ryddig at jeg blir helt matt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Showmustgoon skrev:

Enig.. og jeg tror de mener vi må kunne skjønne at de ikke skal merke noe som de ikke har tjent noe på enda eller fått en liten rabatt på. Og der kommer vi til et viktig moment.. hvordan kan vi lesere vite hva som er hva? Hva er sponset som er glemt» merket og hva er ikke sponset, eller enklere sagt, hva har bloggeren kjøpt og betalt selv? Det er SÅ lite ryddig at jeg blir helt matt. 

Er det fiffig produktplassering, så er det ganske klart for oss mer "sofistikerte" brukere av SM at her er det noe som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Er det fiffig produktplassering, så er det ganske klart for oss mer "sofistikerte" brukere av SM at her er det noe som foregår.

Enig! Det siste innlegget ser ut som et reinspikka reklameinnlegg, men er ikke merket. Vanskelig å se skillene her..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, O.G. skrev:

Er det fiffig produktplassering, så er det ganske klart for oss mer "sofistikerte" brukere av SM at her er det noe som foregår.

«Sofistikerte» brukere av SM...😂. Dette kan fort misforstås. Veldig 😂

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det siste Instagrambildet utenfor der  Kleiven kaller “svømmebassenget sitt”? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nobile skrev:

 Er ikke det siste Instagrambildet utenfor der  Kleiven kaller “svømmebassenget sitt”? 

Det må da være det..?

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

 

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det i såfall veldig mye av og på med de to. Det er så mye mellom linjene i det han skriver på bloggen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Veslefrikk skrev:

«Sofistikerte» brukere av SM...😂. Dette kan fort misforstås. Veldig 😂

 

Tolk det som du vil. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skriver at hun aldri kan få nok glød i huden sin til en leser i kommentarfeltet. Vel, litt mer glød hadde trengtes i blogginnleggene hennes også, for den er litt vel tam og utseendefokusert.. Plutselig slår hun til med de «personlige» innleggene, - muligens for å forsøke å piske opp lesertallene?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 8.17, Jordbærogfløte skrev:

 Jeg mener at det går an å nevne i en setning at det er et samarbeidsforhold mellom nevnte aktører. Det gjør det mer ryddig overfor leserne. Jeg har sett flere bloggere gjøre det i innledningen av et innlegg der et produkt vises frem.

Men det står jo ELLE i headeren på bloggen hennes 😅 Hun er en av ELLE sine bloggere, hvor mye ryddigere skal du ha det? Det er jo ikke et samarbeid. Det blir som om alle UI (eller Egmont eller Bonnier) sin bloggere skulle skrevet "Jeg er en av bloggerne på UI sin plattform" hver gang de skrev et innlegg, f.eks om at de har vært på kontoret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...