Gå til innhold

Lene Orvik

Iriina

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkustjukk
19 minutter siden, Femilie skrev:

Lene Orvik har overraskende nok ikke svart Stine, men lar en leser kalle Stine for "tullete og patetisk". Jeg blir helt matt, hvorfor godkjenner hun slike kommentarer til en leser som stiller et konstruktivt spørsmål? 

Fordi hun er feig og ikke har ryggrad til å svare selv på ting som krever bevisste svar eller refleksjon utenom hvilken størrelse har du/du er så peeeen og uten å la andre svare for seg eller hetse andre. 

Samtidig som hun klager over hva som blir skrevet her og hyler opp om mobbing. Oh, the irony🙄

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.10.2017 den 22.24, Femilie skrev:

Lene Orvik har overraskende nok ikke svart Stine, men lar en leser kalle Stine for "tullete og patetisk". Jeg blir helt matt, hvorfor godkjenner hun slike kommentarer til en leser som stiller et konstruktivt spørsmål? 

Hun mobber Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene er en blogger jeg ikke tar seriøst lenger. Så mange ord om at hun har veldig gode verdier, hun har hatt en vanvittig fokus på dette på bloggen. Men det viser seg jo gang på gang at det er penger som er motivasjonen; når man leier inn en egen fotograf for å ta modellbilder av seg selv og reklamere for diverse taxiselskaper og helt tilfeldige produkter HELE TIDEN - og bevisst unngår å svare på enkle spørsmål som f eks spørsmål om materialet (skinn fra Asia, de fleste vet at dyrevelferden der ikke er bra) i klokkene hun selv har laget og selger, da detter jeg av lasset. Hadde forventet mer av en voksen dame som så gjerne vil være et forbilde. Jeg håper virkelig ikke unge jenter ser så veldig opp til henne, det er i såfall trist. Mobbing i kommentarfeltet, diskusjon rundt ekskjærestens nye kjæreste og hemningsløs selvskryt uten evne til å ta til seg kritikk... Men hun er jo absolutt ikke av de "største", og det er bra tenker jeg. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Indii skrev:

Lene er en blogger jeg ikke tar seriøst lenger. Så mange ord om at hun har veldig gode verdier, hun har hatt en vanvittig fokus på dette på bloggen. Men det viser seg jo gang på gang at det er penger som er motivasjonen; når man leier inn en egen fotograf for å ta modellbilder av seg selv og reklamere for diverse taxiselskaper og helt tilfeldige produkter HELE TIDEN - og bevisst unngår å svare på enkle spørsmål som f eks spørsmål om materialet (skinn fra Asia, de fleste vet at dyrevelferden der ikke er bra) i klokkene hun selv har laget og selger, da detter jeg av lasset. Hadde forventet mer av en voksen dame som så gjerne vil være et forbilde. Jeg håper virkelig ikke unge jenter ser så veldig opp til henne, det er i såfall trist. Mobbing i kommentarfeltet, diskusjon rundt ekskjærestens nye kjæreste og hemningsløs selvskryt uten evne til å ta til seg kritikk... Men hun er jo absolutt ikke av de "største", og det er bra tenker jeg. 

Jeg likte Lene for mange år siden, og har egentlig vært innom eller sjekket noe fra henne de siste årene. Etter en tur innom blogg og SoMe blir jeg helt overrasket, synes ikke lenger hun utstråler gode verdier slik som tidligere. Nå fremstår hun veldig overfladisk og brautete. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, halvehimmelen skrev:

Jeg likte Lene for mange år siden, og har egentlig vært innom eller sjekket noe fra henne de siste årene. Etter en tur innom blogg og SoMe blir jeg helt overrasket, synes ikke lenger hun utstråler gode verdier slik som tidligere. Nå fremstår hun veldig overfladisk og brautete. 

Hun er i mine øyne blitt bitt av nyrik/likes/reklame-basillen synes jeg. Enig i at hun har forandret seg (men det gjør vi vel alle), men spesielt slik at hun passer rett inn i SoMe's higen etter å alltid være "perfekt" i form av brun, vippefin, trent, tynn, positiv, masse venner, fine møbler, dyre vesker. Blir en stor kontrast til et normalt liv og jeg synes det er leit at dette er "målene" unge jenter ønsker å oppnå. Jeg er selv over 30 og klarer å forstå at mange blogger ikke reperesenterer virkeligheten men det er så sykt å f eks gå ut med at "nytt treningstøy/en eller annen betalt app gir meg motivasjon" - det er helt borti natta. Hadde ønsket at hun reflekterte rundt dette på bloggen og også dette med hunden. Hvem gir bort hunden sin når man har så mye overskudd liksom?! Da burde hun iaf informere sine unge lesere om at valg av rase var lite gjennomtenkt og ikke fronte denne bruk og kast mentaliten - spesielt når det går utover levende dyr. Men igjen, jeg tror ikke lenger at hun kommer til å forandre på dette med det første. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Indii skrev:

Hun er i mine øyne blitt bitt av nyrik/likes/reklame-basillen synes jeg. Enig i at hun har forandret seg (men det gjør vi vel alle), men spesielt slik at hun passer rett inn i SoMe's higen etter å alltid være "perfekt" i form av brun, vippefin, trent, tynn, positiv, masse venner, fine møbler, dyre vesker. Blir en stor kontrast til et normalt liv og jeg synes det er leit at dette er "målene" unge jenter ønsker å oppnå. Jeg er selv over 30 og klarer å forstå at mange blogger ikke reperesenterer virkeligheten men det er så sykt å f eks gå ut med at "nytt treningstøy/en eller annen betalt app gir meg motivasjon" - det er helt borti natta. Hadde ønsket at hun reflekterte rundt dette på bloggen og også dette med hunden. Hvem gir bort hunden sin når man har så mye overskudd liksom?! Da burde hun iaf informere sine unge lesere om at valg av rase var lite gjennomtenkt og ikke fronte denne bruk og kast mentaliten - spesielt når det går utover levende dyr. Men igjen, jeg tror ikke lenger at hun kommer til å forandre på dette med det første. 

Jeg er enig med deg. Det virker som det er veldig viktig for henne å ha et såkalt perfekt «SoMe-liv». Det må være slitsomt at alt man gjør og har på seg skal passe inn i feeden og fortsette å gro bildet om en perfekt hverdag. Jeg hadde ikke fått med meg at hun har gitt bort hunden, det er trist! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Indii skrev:

Husker det var noen kommentarer på dette med hund. Når hun kjøpte den. Husker hvor forbanna spydig og frekk hun var i svarene sine, da enkelte spurte om dette var gjennomtenkt. Vel.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg er så trygda, tjukk og sjalu. Tenk om jeg bare kunne være like fin og flott som leserne til LO 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom Gubi Beetle stolene ja. Ingen bombe det. Hun er veldig opptatt av å ha det interiøret som er veldig inn akkurat nå. Men svært lite personlighet i det. Siden hun solgte forrige lelighet med møbler får hun starte på nytt nå, med bare nye møbler. Skal tro hvor lang tid det tar før hun er lei det.. 

Lene, om du leser her inne: prøv å bland litt brukte ting inn i interiøret ditt, vil gjøre det langt mer spennende enn kun ha trendobjekter. Men det er klart, er vel ikke så mange bruktmarkeder og loppiser som sponser bloggere.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye man kan si om lene, men jeg synes det er litt drøyt å klage så mye. Hun er ikke den eneste i verden med stort forbruk og hvis det er slik hun er, hvorfor skal hun skrive reflekterte innlegg om det? Det er hennes liv, hennes livsstil og hennes valg. Hun trenger ikke endre seg eller forklare seg. Hun har penger til det, tror flere av dere også hadde hatt et større forbruk hadde dere tjent millioner. Lene er flink å kjøper en del billige klær, interiør virker som det er hennes interesse. 

Det med at hun drikker mye og reiser, hun er singel, ung og har ingen forpliktelser. Hun kan leve denne livsstilen og jeg ser ikke noe galt i det så lenge det ikke går utover helsen. Hun kommer seg opp om morgen, trener og får ting unnagjort. Hvis man sitter hjemme med barn, alenemor i tillegg så er det klart den livsstilen ikke fungerer - men Lene er "fri". I Oslo drikker dessuten folk mer i ukedagene, er vanlig å ta en øl eller drink etter jobb. I andre norske byer, gjelder det å drikke mest mulig i helgene...,

At hun ikke svarer folk som kritiserer henne i kommentarfeltet skjønner jeg godt, det hadde jeg heller ikke gjort. Virker som folk prøver å ta henne for alt, er viktig å huske at bate fordi du ikke lever samme livsstil som lene, så betyr det ikke at hun må leve som deg.

og det med hunden Levi, seriøst. Jeg kjenner mange som har omplassert dyrene sine, er vell bedre det enn å gi f**n i dem? Så vidt jeg husker så kjøpte hun hunden sammen med en eks kjæreste, det sier seg selv at det er vanskleig å ta vare på en hund med alt det innebærer alene, kontra når man er to som bor sammen. Jobben hennes innebærer så være med på sosiale events, reise, mange møter osv og hun er mye borte, kan ikke ha hund da. Bare fordi hun har omplassert hunden betyr ikke at hun er et dårlig menneske, det betyr at ting har endret seg i livet hennes. 

Endret av jentefranorge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 22.42, Sirkustjukk skrev:

Fordi hun er feig og ikke har ryggrad til å svare selv på ting som krever bevisste svar eller refleksjon utenom hvilken størrelse har du/du er så peeeen og uten å la andre svare for seg eller hetse andre. 

Samtidig som hun klager over hva som blir skrevet her og hyler opp om mobbing. Oh, the irony🙄

Så lenge Lene har levd så har alt handlet om Lene - der har du svaret!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 21.32, blabla2226 skrev:

Men folkens.. Nå må vi huske på at vi bare er SJALU!

Men er det egentlig verre å være sjalu enn drøy og usjarmerende som jeg oppfatter Frk. Orvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg blir matt av det perfekte ytre hun prøver å presentere på bloggen. Dersom hun gjør noe som hun får kritikk for så ignorerer hun det eller kommer med passivt aggressive kommentarer tilbake. De "feilene" hun velger å dele er sånne som man gir på jobbintervju hvor man velger ut de tingene som kan vris positivt. Det blir så utrolig falsk. 

Hun modererer kommentarfeltet ganske så sterkt, men tar heller ikke noe ansvar når noen av kommentarene er ufine. Det er jo hun som publiserer de, så hvorfor er stygge kommentarer rettet mot andre greit, men kommentarer som har spørsmål knyttet til miljø eller hennes forbruk kommer ikke igjennom. Jeg skjønner jo at hun ikke vil publisere hetsende kommentarer som går mot henne, men ikke alle er hetsende eller har som formål å angripe. Noen vil jo bare prøve å få henne til å reflektere litt rundt forbruksvalg. 

Og igjen, hetsende kommentarer mot henne er ikke greit, men mot andre går det fint. Synes dette sier mye om henne som person. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mimko skrev:

Jeg kjenner jeg blir matt av det perfekte ytre hun prøver å presentere på bloggen. Dersom hun gjør noe som hun får kritikk for så ignorerer hun det eller kommer med passivt aggressive kommentarer tilbake. De "feilene" hun velger å dele er sånne som man gir på jobbintervju hvor man velger ut de tingene som kan vris positivt. Det blir så utrolig falsk. 

Hun modererer kommentarfeltet ganske så sterkt, men tar heller ikke noe ansvar når noen av kommentarene er ufine. Det er jo hun som publiserer de, så hvorfor er stygge kommentarer rettet mot andre greit, men kommentarer som har spørsmål knyttet til miljø eller hennes forbruk kommer ikke igjennom. Jeg skjønner jo at hun ikke vil publisere hetsende kommentarer som går mot henne, men ikke alle er hetsende eller har som formål å angripe. Noen vil jo bare prøve å få henne til å reflektere litt rundt forbruksvalg. 

Og igjen, hetsende kommentarer mot henne er ikke greit, men mot andre går det fint. Synes dette sier mye om henne som person. 

Jeg vil nesten tro at det ville vært en fordel for henne å vise frem de hetsende kommentarene som blir skjult, for da ville fansen hennes forsvart henne. Men kritiske spørsmål vedrørende overforbruk er jo ikke akkurat hets. Jeg skjønner ikke greia hvertfall.. 

Endret av Mynona
Fjernet siste avsnitt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...