Gå til innhold

helsesøster som sendte bekymringsmelding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dette rykter eller vet du at dette faktisk stemmer?

Kjenner godt en som jobbet for bv før, og nr 2 var det en venninne som kjente.

Anonymous poster hash: 79d3d...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette rykter eller vet du at dette faktisk stemmer?

Hørt om orkdal saken? Tror det var noen som jobba der før og sa hvor enkelte ikke burda ha hatt jobb der og mye styr. Fylkesmannen måtte opprette sak mot bv der.helt sykt:P

Skrevet

Da må jeg si at det høres ut som at du soner til et velfungerende barnevern, og det tror jeg absolutt at kan finnes noen steder. Men desverre ikke overalt. Det er desverre flere saker der saksbehandlere misbruker sin makt. Kjenner til og med barneverns pedagoger som ikke klarte arbeidsmiljøet mer, fordi familier ble splittet fordi enkelte saksbehandlere likte å sabotere familier. Skremmende! 3 år er alt for kort utdannelse til å vurdere omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: 79d3d...af3

Du synes jdet høres ut som om jeg soner til et velfungerende barnevern? Ja, i mange av sakene. Men i mange av sakene opptrer de som et FORELDREVERN og det er absolutt ikke noe å kalle velfungerende. Barnevern er til for å bekytte barn, ikke foreldre.

Anonymous poster hash: 02cd8...10b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kan være mange årsaker til at helsesøster har sendt en bekymringsmelding. Nå anklager jeg ikke TS for å lege, men vi kjenner ikke trådstarter og vet ikke noe mere enn det hun skriver her. Hva den andre parten har å si O. Saken vet vi heller ikke. Vi må jo bare tro at når en helsesøster, lege, barnehageansatte/skoleansatte sender bekymringsmelding til barnevernet så er det av en grunn. Finner ikke BV noe så er jo saken grei. Heller være på den sikre siden. Helsesøster er dessuten pliktig til å melde ifra om hun oppfatter at noe ikke er som det skal være, om så det beror på en misforståelse er barnevernet sin jobb å finne ut av.

virkelig? har det slått deg at det er mange som kan misbruke makten sin?? Endret av jauda
Skrevet

Men hvordan kan da helsesøsteren sende en bekymringsmelding vist hun har kun møtt ts og barnet engang for over 1 år siden og plutselig skal komme med en bekymringsmeld for at hun ikke har møtt opp på time( som helsesøsteren sendte til feil adresse) og igjenn så skal helsesøsteren dra opp et brudd som en ekstra bekymring som skjedde for flere år siden og som ikke er et problem?? vist den helsesøsteren var bekymfra etter første møtet så hadde hun da vell sendt en meld da og istede for et år etterpå. Nei vettu! og begrunnelsen din da er at kanskje ts ikke ser at hun sliter med noe.. den må du pinade lengre på landet med

Som sagt, jeg kjenner ikke helsesøsteren og jeg kjenner ikke TS heller. Jeg vet ikke hvorfor eller hvordan helsesøster tenkte. Jeg vet ingenting om TS evne til omsorg. Det var bare et forslag, på ingen måte noen påstand.

Hva hisser du deg opp for?

Hva hisser du deg slik opp for?

• Liker 1
Skrevet

Tror heller det er du som mangler kunnskap. Du hender "de fleste foreldre er faktisk flinke foreldre". Det antas at 35 % av alle barn har en utrygg tilknytning til foreldrene. Disse foreldrene kan dermed ikke anses som flinke, siden de har et utrygt barn. Barn blir ikke utrygge uten grunn.

Anonymous poster hash: 8e9ae...efc

Hvor får du de 35% ifra? Og er det her kun snakk om barn til foreldre som hatt en litt vanskelig periode, så som depresjon og lignende? Det var en svært høy andel du kom med der, med tanke på at over 20% av Norges befolkning drabbes av depresjon noen gang eller flere ganger i løpet av livet.

Tenker du tror du vet, noe som er en svært alvorlig ting å gjøre når man jobber med mennesker. At tro, alltså. Her må synsing og generalisering vekk. Fagpersoner må lære seg å ta hvert enkelt individ for hva den er og ikke dømme utifra "hva som faktisk kan være mulig".

Nei, jeg mangler ikke kunnskap men her er det åpenbart flere som ikke helt vet åssen det fungerer på mange plasser.

Anonymous poster hash: 6ef44...e13

• Liker 1
Skrevet

Hørt om orkdal saken? Tror det var noen som jobba der før og sa hvor enkelte ikke burda ha hatt jobb der og mye styr. Fylkesmannen måtte opprette sak mot bv der.helt sykt:P

Pga en sak så er det sånn de fleste plasser?

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, jeg kjenner ikke helsesøsteren og jeg kjenner ikke TS heller. Jeg vet ikke hvorfor eller hvordan helsesøster tenkte. Jeg vet ingenting om TS evne til omsorg. Det var bare et forslag, på ingen måte noen påstand.

Hva hisser du deg opp for?

Hva hisser du deg slik opp for?

Anonymous poster hash: 02cd8...10b [/q

hisser meg ikke opp, men igjenn det du skriver er drøyt i forhold til hva ts skriver.

• Liker 1
Skrevet

vet ikke jeg. Men skjer jo vell litt her og der
Skrevet

vet ikke jeg. Men skjer jo vell litt her og der

Ja det skjer litt. Men barnevernet jevnt over er mer seriøse enn som så

• Liker 3
Skrevet

virkelig? har det slått deg at det er mange som kan misbruke makten sin??

Det er ikke meg du har svart her, men jeg vil svare deg.

Selvfølgelig finnes det noen mennesker som ikke anvender plikten til å melde barnevernet slik de burde. Akkurat som det finnes sykepleiere som driver med aktiv dødshjelp, eller politifolk som driver med korrupsjon, eller leger som antaster pasienter under narkose.

MEN!!!! De er i et så utrolig lite fåtall at de er ikke verdt å nevne overalt hele tiden.

Skulle jeg finne på å "utøve minmakt" på en da da jeg våknet usedvanlig sur og meldt helt grunnløst til barnevernet? Og gjort meg til skamme ovenfor min sjef og mistet min troverdghet i yrket jeg har og hos barnevernet slik at de ikke tar meg alvorlig neste gang jeg melder og det faktisk er grunnlag for det?

Tror de aller fleste, dersom de våkner SÅ sure, bare blir hjemme fra jobb den dagen.

• Liker 2
Skrevet

Ja det skjer litt. Men barnevernet jevnt over er mer seriøse enn som så

Enig i den, men er skummelt med dei som misbruker stillingen sin

Skrevet

Enig i den, men er skummelt med dei som misbruker stillingen sin

Så klart det er men det er ikke vanlig

• Liker 1
Skrevet

Dessverre skjer det på mange plasser og barnevern i kommunene rundt om vet om det.

Her vet man hvilke barnevern som er flinke å gjør jobben sin og hvilke som missbruker makten sin og/ eller heller verner foreldre enn barn.

Finnes ofantligt mange eksempler på slik. Dessverre. Jeg trodde selv ikke på at det gikk Ann, men etter å ha studert saken så ser jeg jo at mye er veldig galt.

Skrevet

Det er ikke meg du har svart her, men jeg vil svare deg.

Selvfølgelig finnes det noen mennesker som ikke anvender plikten til å melde barnevernet slik de burde. Akkurat som det finnes sykepleiere som driver med aktiv dødshjelp, eller politifolk som driver med korrupsjon, eller leger som antaster pasienter under narkose.

MEN!!!! De er i et så utrolig lite fåtall at de er ikke verdt å nevne overalt hele tiden.

Skulle jeg finne på å "utøve minmakt" på en da da jeg våknet usedvanlig sur og meldt helt grunnløst til barnevernet? Og gjort meg til skamme ovenfor min sjef og mistet min troverdghet i yrket jeg har og hos barnevernet slik at de ikke tar meg alvorlig neste gang jeg melder og det faktisk er grunnlag for det?

Tror de aller fleste, dersom de våkner SÅ sure, bare blir hjemme fra jobb den dagen.

Seriøst.... det er ikke verdt å nevne det overalt??? det er jo den måten som får folk til å tenke! Og være ops på slikt Og ikke minst ta dei som misbruker stillingen sin og stå opp for urett.

Den setningen der må du leeeengre på landet med.

Skrevet

Seriøst.... det er ikke verdt å nevne det overalt??? det er jo den måten som får folk til å tenke! Og være ops på slikt Og ikke minst ta dei som misbruker stillingen sin og stå opp for urett.

Meb hvem er det som ofte hyler opp om at barnevernwt misbruker stillingen sin? Er ikke det gjerne foreldre som faktisk ikke var bra for barna og hvor barnevernet ikke så noen annen grunn enn å ta fra de barna?

• Liker 3
Skrevet

Dessverre skjer det på mange plasser og barnevern i kommunene rundt om vet om det.

Her vet man hvilke barnevern som er flinke å gjør jobben sin og hvilke som missbruker makten sin og/ eller heller verner foreldre enn barn.

Finnes ofantligt mange eksempler på slik. Dessverre. Jeg trodde selv ikke på at det gikk Ann, men etter å ha studert saken så ser jeg jo at mye er veldig galt.

Hvis du har studert barnevernet, må jeg si jeg synes du gjør veldig uklokt i å snakke de ned på en side som denne og bidra til at mor (TS) blir redd. I din studie burde du vel heller legge vekt på den trillionen problemer de løser ved å gå inn med noen enkle grep og løser problemer som kunne blitt veldig store dersom familiene ikke hadde fått hjelp.

• Liker 2
Skrevet

Så enig! Her trengs fokus i forebyggende hensikt.

Når man jobber med mennesker og har et så stort ansvar kreves det feilfrie beslutninger. Her ligger statistikken langt ifra 0.

Skrevet

Så enig! Her trengs fokus i forebyggende hensikt.

Når man jobber med mennesker og har et så stort ansvar kreves det feilfrie beslutninger. Her ligger statistikken langt ifra 0.

Du må og huske på at det er mennesker som jobber i barnevernet og mennesker kan gjøre feil

Skrevet

Det er som å gi følgende tilbakemelding til en som skriver at hun skal i narkose i morgen og er litt engstelig for operasjonen:

"Jeg har hørt det har skjedd mange ganger at helsepersonell har antastet pasienter som ligger i narkose. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg nektet å bli operert og fått meg en advokat!!!!!"

Det er klart, det HAR jo skjedd, men er det det hun bør bekymre seg for? Er det en kostruktiv og fornuftig tilbakemeldning å gi?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...