AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #21 Skrevet 19. februar 2015 Du har advokat, ja? Sånn bare fordi, liksom?Anonymous poster hash: 84b1f...0be Fordi jeg føler meg tryggere med det og har ikke vært borti noe slikt førAnonymous poster hash: 8fd6c...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #22 Skrevet 19. februar 2015 Jeg har ikke lest den opprinnelige tråden din. Jeg har forstått det sånn at tilbudet ved helsestasjonen er frivillig, men at hvis man ikke bruker helsestasjonen, må man bruke f eks fastlegen. Jeg har selv glemt en time hos helsestasjonen, da ringte de bare og sa ifra at vi hadde glemt timen, helsesøster sa ifra på en helt hyggelig måte, ikke beskyldende. Jeg klarer ikke å forstå at barnevernet kan ta det seriøst eller i det hele tatt bry seg om en helsesøster som ringer dem for å si at en mor ikke dukket opp til avtalt time for kontroll. Det er helt hinsides, de har knapt ressurser til å hjelpe barn som virkelig trenger hjelp, så det høres helt sprøtt ut spør du meg...Anonymous poster hash: 9e020...0b1 Det er jo fordi at det er omsorgssvikt å ikke følge opp barnets helse. Anonymous poster hash: 5dea2...b9b 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #23 Skrevet 19. februar 2015 Så vidt jeg kjenner til skal HS kontakte BV om man unnlater å dukke opp til 3 timer på helsestasjonen.Anonymous poster hash: a6905...87c 3 timer per unge eller 3 timer totalt? Anonymous poster hash: 6708e...d84
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #24 Skrevet 19. februar 2015 Jeg har ikke lest den opprinnelige tråden din. Jeg har forstått det sånn at tilbudet ved helsestasjonen er frivillig, men at hvis man ikke bruker helsestasjonen, må man bruke f eks fastlegen. Jeg har selv glemt en time hos helsestasjonen, da ringte de bare og sa ifra at vi hadde glemt timen, helsesøster sa ifra på en helt hyggelig måte, ikke beskyldende. Jeg klarer ikke å forstå at barnevernet kan ta det seriøst eller i det hele tatt bry seg om en helsesøster som ringer dem for å si at en mor ikke dukket opp til avtalt time for kontroll. Det er helt hinsides, de har knapt ressurser til å hjelpe barn som virkelig trenger hjelp, så det høres helt sprøtt ut spør du meg...Anonymous poster hash: 9e020...0b1 Jeg fikk ikke en tlf engang fra helsesøster. Jeg od. Derfor så regner jeg med at det ikke blir sak/ håper jeg av mitt hele hjerte isåfall:)Anonymous poster hash: 8fd6c...cb6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #25 Skrevet 19. februar 2015 Er dette i landes nordligste fylke? Har en helsesøster som jeg tror kunne funnet på det nemlig...Anonymous poster hash: f6675...330 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #26 Skrevet 19. februar 2015 Hva er hensikten med å diskutere en barnevernssak der en bare blir kjent med den ene parts fremstillinger? ingen vet hvordan helsesøster vil argumentere saken og begrunne sin bekymringsmelding. Advokaten kan klage helsesøster inn til hvem han vil, og lage en stor rørere av saken, men hva hjelper det? Vi får ikke en gang vite alt, og kan bare spekulere i hva ts utelater å fortelle. Anonymous poster hash: 0a99c...80a 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #27 Skrevet 19. februar 2015 Er dette i landes nordligste fylke? Har en helsesøster som jeg tror kunne funnet på det nemlig...Anonymous poster hash: f6675...330 Nei:)Anonymous poster hash: 8fd6c...cb6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #28 Skrevet 19. februar 2015 Jeg fikk ikke en tlf engang fra helsesøster. Jeg od. Derfor så regner jeg med at det ikke blir sak/ håper jeg av mitt hele hjerte isåfall:)Anonymous poster hash: 8fd6c...cb6 BV er nok pliktig til å undersøke når de får bekymringsmelding, så noe greier blir det utav det. Det hjelper ikke så mye med advokat heller. Har BV bestemt seg for å anlegge sak mot deg så gjør de det. Har BV bestemt seg for å fjerne barnet/ barna fra hjemmet så gjør de det. Anonymous poster hash: 5dea2...b9b 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #29 Skrevet 19. februar 2015 Det er jo fordi at det er omsorgssvikt å ikke følge opp barnets helse. Anonymous poster hash: 5dea2...b9b Det er selvfølgelig ikke omsorgssvikt og ikke benytte seg av helsestasjonen, så lenge barnet følges opp av f eks fastlegen. Helsestasjonen er et FRIVILLIG tilbud. Frivillig betyr at du ikke må benytte deg av tilbudet, men at det er et tilbud. I en normal situasjon hadde helsesøster hørt etter om TS brukte fastlegen isteden, men det ble ikke gjort. TS hadde flyttet og fått ny adr, men mobilnummeret var vel fortsatt det samme går jeg utifra? Jeg tror det er noe mer ved denne historien som vi ikke får vite om, fordi det ikke gagner TS å fortelle det. Ellers så er faktisk denne helsesøsteren uskikket i jobben sin. Det er IKKE omsorgssvikt å glemme en time på helsestasjonen. Anonymous poster hash: 9e020...0b1 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #30 Skrevet 19. februar 2015 Det er selvfølgelig ikke omsorgssvikt og ikke benytte seg av helsestasjonen, så lenge barnet følges opp av f eks fastlegen. Helsestasjonen er et FRIVILLIG tilbud. Frivillig betyr at du ikke må benytte deg av tilbudet, men at det er et tilbud. I en normal situasjon hadde helsesøster hørt etter om TS brukte fastlegen isteden, men det ble ikke gjort. TS hadde flyttet og fått ny adr, men mobilnummeret var vel fortsatt det samme går jeg utifra? Jeg tror det er noe mer ved denne historien som vi ikke får vite om, fordi det ikke gagner TS å fortelle det. Ellers så er faktisk denne helsesøsteren uskikket i jobben sin. Det er IKKE omsorgssvikt å glemme en time på helsestasjonen. Anonymous poster hash: 9e020...0b1 Fastlegen har taushetsplikt, med mindre der er fare for liv og helse. Om helsesøster har spurt fastlegen vet vi dog ikke, heller ikke om helsesøster har diskutert saken med helsestasjonslegen, noe jeg vil anta at hun har. Ønsker mannikke å benytte sef av helsestasjonstilbudet er det normalt å gi beskjed, ikke bare å utebli. Her er rikelig som skurrer, fortsatt. Anonymous poster hash: 0a99c...80a 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #31 Skrevet 19. februar 2015 Jeg blir direkte flau og oppgitt på slik fordomsfull behandling! ( Hadde blitt rasende, her i landet så virker det som om vi skal angi hverandre for den minste ting, fagfolk som dømmer foreldre uten grunnlag enn sin egne manglende empati og maktsyke) Ta igjen! Anonymous poster hash: b770b...28e 1
Poserose Skrevet 19. februar 2015 #32 Skrevet 19. februar 2015 Det er vel ikke så farlig om barnevernet kommer en tur på besøk? Da får de jo se selv at du tar vare på barna dine. Jeg syns det er bra at bekymringsmeldinger sendes oftere enn det trengs, da blir de som faktisk behøver det fanget opp. Det er ikke sånn at bv bare kommer og tar barnet ditt, hvis det skulle være noe får du først og fremst hjelp 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #33 Skrevet 19. februar 2015 Det er vel ikke så farlig om barnevernet kommer en tur på besøk? Da får de jo se selv at du tar vare på barna dine. Jeg syns det er bra at bekymringsmeldinger sendes oftere enn det trengs, da blir de som faktisk behøver det fanget opp. Det er ikke sånn at bv bare kommer og tar barnet ditt, hvis det skulle være noe får du først og fremst hjelp Det er ikke bra, bv mottar for mye bekymringsmeldinger uten skikkelig grunnlag. Dessuten er det mange maktfolk med for mye fordommer, enslige forsørgere er utsatt. Anonymous poster hash: b770b...28e 1
Jobbermedbarn Skrevet 19. februar 2015 #34 Skrevet 19. februar 2015 Jeg blir direkte flau og oppgitt på slik fordomsfull behandling! ( Hadde blitt rasende, her i landet så virker det som om vi skal angi hverandre for den minste ting, fagfolk som dømmer foreldre uten grunnlag enn sin egne manglende empati og maktsyke) Ta igjen! Anonymous poster hash: b770b...28e Hm...Jeg er helsesøster og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver! Snarere tvert i mot reagerer vi for sent og for sjelden! Er vi bekymret er vi pliktet til og sende en bekymringsmelding så saken blir undersøkt... Ofte venter vi til det ikke er noe tvil, egentlig skal vi og alle andre som jobber med barn, gjøre det fra den første uggende følelsen er i magen for da er vi allerede bekymret! Det finnes selvfølgelig mennesker i alle jobber som ikke gjør en god jobb, men manglende empati og maktsyke? Akkurat det motsatte! Det er ikke noe grunn å sende bekymringsmelding for at man ikke møter opp på en time, det må være en bekymring for barnets helse/livssituasjon i tillegg! I noen saker er det mange i utgangspunktet, små situasjoner som kan gi et helhetsbildet av en bekymring! Det er jo umulig å vite her fordi man bare får vite den ene siden, men hvis det bare har vært en del uheldige omstendigheter vil jo dette bli oppklart under undersøkelsen! 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #35 Skrevet 19. februar 2015 Det er nok ikke bare bare. At man har alt på stell og ingenting å frykte så kan man alikvel få en maktsyk saksbehandler som lager sine egne tanker ang alt. Hvor skal man da gjøre av seg? Tror det er det foreldrene som er meldt inn frykter. Hvordan saksbehandler de får. Selv om alt er på stell for dem.Anonymous poster hash: 0e664...51a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #36 Skrevet 19. februar 2015 Det er vel ikke så farlig om barnevernet kommer en tur på besøk? Da får de jo se selv at du tar vare på barna dine. Jeg syns det er bra at bekymringsmeldinger sendes oftere enn det trengs, da blir de som faktisk behøver det fanget opp. Det er ikke sånn at bv bare kommer og tar barnet ditt, hvis det skulle være noe får du først og fremst hjelp Barnevernet burde bruke sine ressurser der det virkelig trengs, og ikke på småtteri som det her. Blir kvalm av de som sender bekymringsmelding i hytt og pine. Og at bv ikke tar tak der det faktisk trengs. Ble veldig oppgitt da min mor jobbet med en familie der foreldrene var schizofrene. Moren til barna begynte å snakke om til mamma at mannen forgrep seg på datteren. Mamma gikk jo videre med dette til barnevernet, men de tok det ikke på alvor. Etter noen år mistet heldigvis foreldrene foreldreretten fordi de var så psykisk syke. Men det skulle skjedd lenge før.Anonymous poster hash: 79d3d...af3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #37 Skrevet 19. februar 2015 Barnevernet burde bruke sine ressurser der det virkelig trengs, og ikke på småtteri som det her. Blir kvalm av de som sender bekymringsmelding i hytt og pine. Og at bv ikke tar tak der det faktisk trengs. Ble veldig oppgitt da min mor jobbet med en familie der foreldrene var schizofrene. Moren til barna begynte å snakke om til mamma at mannen forgrep seg på datteren. Mamma gikk jo videre med dette til barnevernet, men de tok det ikke på alvor. Etter noen år mistet heldigvis foreldrene foreldreretten fordi de var så psykisk syke. Men det skulle skjedd lenge før.Anonymous poster hash: 79d3d...af3 Hva vet vi om det er grunn til bekymring eller ikke? Anonymous poster hash: 5dea2...b9b 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #38 Skrevet 19. februar 2015 Hm...Jeg er helsesøster og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver! Snarere tvert i mot reagerer vi for sent og for sjelden! Er vi bekymret er vi pliktet til og sende en bekymringsmelding så saken blir undersøkt... Ofte venter vi til det ikke er noe tvil, egentlig skal vi og alle andre som jobber med barn, gjøre det fra den første uggende følelsen er i magen for da er vi allerede bekymret! Det finnes selvfølgelig mennesker i alle jobber som ikke gjør en god jobb, men manglende empati og maktsyke? Akkurat det motsatte! Det er ikke noe grunn å sende bekymringsmelding for at man ikke møter opp på en time, det må være en bekymring for barnets helse/livssituasjon i tillegg! I noen saker er det mange i utgangspunktet, små situasjoner som kan gi et helhetsbildet av en bekymring! Det er jo umulig å vite her fordi man bare får vite den ene siden, men hvis det bare har vært en del uheldige omstendigheter vil jo dette bli oppklart under undersøkelsen! Veldig bra at du ikke gjør det, men du er ikke alene… mange der ute som aldri skulle hatt de jobbene de har. Anonymous poster hash: b770b...28e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #39 Skrevet 19. februar 2015 Jeg finn en sønn med høytfungerende autisme, fikk bekymringsmelding på meg av en lærer som aldri hadde sett eller hilst på meg. Anklagen var at han oppførte seg litt rart. Anonymous poster hash: b770b...28e 1
Poserose Skrevet 19. februar 2015 #40 Skrevet 19. februar 2015 Barnevernet burde bruke sine ressurser der det virkelig trengs, og ikke på småtteri som det her. Blir kvalm av de som sender bekymringsmelding i hytt og pine. Og at bv ikke tar tak der det faktisk trengs. Ble veldig oppgitt da min mor jobbet med en familie der foreldrene var schizofrene. Moren til barna begynte å snakke om til mamma at mannen forgrep seg på datteren. Mamma gikk jo videre med dette til barnevernet, men de tok det ikke på alvor. Etter noen år mistet heldigvis foreldrene foreldreretten fordi de var så psykisk syke. Men det skulle skjedd lenge før.Anonymous poster hash: 79d3d...af3 Om man kunne velge å bare sende bekymringsmelding der det virkelig trengtes så er jeg helt for det. Personlig tror jeg dessverre at det er bedre å sende for mange enn for få bekymringsmeldinger så alle de som bør blir sendt hvertfall blir sendt. Om man alltid skal være usikker på om dette virkelig er nødvendig så tror jeg det fører til færre av de nødvendige meldingene i tillegg. Kall meg gjerne pessimistisk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå