Gå til innhold

Bind: Seba

Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest incognita

De her er det beste jeg har klart å funnet hittil.. De er store nok til at de duger de første dagene, holder å skifte ca tredjehver time, noe som er ganske dugbart for min del iallefall. De har riktig nok den "plastikkfølelsen" som alle andre bind nå om dagen har, men de er i det minste litt myke.

_vyr_1850194082_1.jpg

Aaaah Saba, hvor er du?

Seriøst, hvis du som er tidligere Saba-direktør leser dette og du har et lite lager hjemme i kjellerboden din. Jeg gjør hva som helst. HVA SOM HELST.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meiner å ha sett Saba på Nille, skal jammen gå innom imorgon å sjekke!

Var det første eg òg prøvde då det var det mamma brukte. Syns det var så ekkelt at eg brukte dopapir istaden😂

Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Meiner å ha sett Saba på Nille, skal jammen gå innom imorgon å sjekke!

Var det første eg òg prøvde då det var det mamma brukte. Syns det var så ekkelt at eg brukte dopapir istaden😂

Rapporterer du tilbake om du finner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De her er det beste jeg har klart å funnet hittil.. De er store nok til at de duger de første dagene, holder å skifte ca tredjehver time, noe som er ganske dugbart for min del iallefall. De har riktig nok den "plastikkfølelsen" som alle andre bind nå om dagen har, men de er i det minste litt myke.

_vyr_1850194082_1.jpg

Aaaah Saba, hvor er du?

Seriøst, hvis du som er tidligere Saba-direktør leser dette og du har et lite lager hjemme i kjellerboden din. Jeg gjør hva som helst. HVA SOM HELST.

Så bra du har funnet noe du kan like litt iallfall. Selv syns jeg Libresse sine føles mindre plastikk en Always sine. Always har jo en sånn merkelig plastnetting øverst. Selv bruker jeg Libresse sine nattbind når jeg er hjemme. De er lange og greie og du får de i forskjellige tykkelser.

Anonymous poster hash: b879a...507

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Så bra du har funnet noe du kan like litt iallfall. Selv syns jeg Libresse sine føles mindre plastikk en Always sine. Always har jo en sånn merkelig plastnetting øverst. Selv bruker jeg Libresse sine nattbind når jeg er hjemme. De er lange og greie og du får de i forskjellige tykkelser.

Anonymous poster hash: b879a...507

Libresse maxi (den rosa pakken, får ikke limet inn bilde nå fordi jeg skriver på telefonen) var favoritten, sammen med den blå pakken til natten. Problemet er bare at de også plutselig var "ny og bedre", og jeg kjente tårene presset på da jeg leste den teksten på pakkene i fjor en gang ..for jeg visste at da var det slutt.

Det de burde skrive på pakkene er "nå ny og ENDA litt billigere for oss å produsere!"

Endret av incognita
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker SÅ godt at det alltid lå et lager med Saba-bind i skapet vårt på badet før, og det var det jeg begynte med, naturlig nok. Jeg er sikker på at hvis mange av oss går og leter i baderomsskapet til mødrene våre kan vi finne mange nok bortgjemte og glemte Saba-bind som vi kunne sendt til deg, så hadde du hatt et lite livslager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg husker SÅ godt at det alltid lå et lager med Saba-bind i skapet vårt på badet før, og det var det jeg begynte med, naturlig nok. Jeg er sikker på at hvis mange av oss går og leter i baderomsskapet til mødrene våre kan vi finne mange nok bortgjemte og glemte Saba-bind som vi kunne sendt til deg, så hadde du hatt et lite livslager :fnise:

BESTE ..IDEEN ..NOENSINNE!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libresse maxi (den rosa pakken, får ikke limet inn bilde nå fordi jeg skriver på telefonen) var favoritten, sammen med den blå pakken til natten. Problemet er bare at de også plutselig var "ny og bedre", og jeg kjente tårene presset på da jeg leste den teksten på pakkene i fjor en gang ..for jeg visste at da var det slutt.

Det de burde skrive på pakkene er "nå ny og ENDA litt billigere for oss å produsere!"

Jeg og føler det ikke er så lenge siden jeg så Saba i butikken, men tiden flyr så hvem vet :vetikke:

Iherb har jo et par merker som sier de er plastikkfrie kanskje de er verdt et forsøk?

http://www.iherb.com/Emerita-100-Natural-Cotton-Overnight-Pads-10-Pads/55249

http://www.iherb.com/Natracare-Maxi-Pads-Night-Time-10-Pads/5733

Eller kanskje merket Vuokkoset som de selger hos Europris?

http://www.vuokkoset.fi/en/products/pads.php

Anonymous poster hash: a088a...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har Saba self-sit i flere av nærbutikkene her jeg bor. Jeg har aldri likt dem, så de skal få stå i fred for meg. :P De er tykke og vemmelige, og sklir i trusa. Ja, om man da ikke bruker en skikkelig stram bestemor-sloggi, da.

De første bindene jeg brukte da jeg fikk mensen på 80 tallet, var noen som het Saba Anatomic. Det er de helt til høyre på bildet. :)

Sabaprodukter-kopi_400pix-320x263.jpg

Anonymous poster hash: be587...760
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

De har Saba self-sit i flere av nærbutikkene her jeg bor. Jeg har aldri likt dem, så de skal få stå i fred for meg. :P De er tykke og vemmelige, og sklir i trusa. Ja, om man da ikke bruker en skikkelig stram bestemor-sloggi, da.

De første bindene jeg brukte da jeg fikk mensen på 80 tallet, var noen som het Saba Anatomic. Det er de helt til høyre på bildet. :)

Sabaprodukter-kopi_400pix-320x263.jpg

Anonymous poster hash: be587...760

pics or it didn't happen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
  • 2 uker senere...

Hvordan gikk det, ts? Fant du noen produkter du kan bruke?

Jeg er brukeren som tester ut bindene fra Europris. Hvor mye væske de kan holde på kan jeg ikke svare på ennå, men de er i allefall myke og gode. Prøver nattbindene deres akkurat nå. Kjenner foreløpig ikke den typiske "plastikk-følelsen" som libresse og always gir meg. Så håper stort på dette, da de er billige også :)

Anonymous poster hash: c452c...238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Haha, nå måtte jeg jo sjekke ut om klikk libresse finnes fortsatt, og kom over libresse-sidene for unge jenter i dag. Her får man blant annet tips til kinkige situasjoner, f.eks. hva man skal svare når et bind følger med skolebøkene opp av sekken, slik at andre ser det:

"Dette bindet har ekstra bra vinger og prøver stadig å fly sin vei. Stress altså!"

:skratte:

Vi fikk ikke sånne tips i mine dager. :(

Denne er bedre. Hvordan man forteller foreldrene at man har fått mensen.

"Vis fram ”beviset”, trusene dine. Mamma og pappa kommer helt sikkert til å forstå hva det handler om"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Hvordan gikk det, ts? Fant du noen produkter du kan bruke?

Jeg er brukeren som tester ut bindene fra Europris. Hvor mye væske de kan holde på kan jeg ikke svare på ennå, men de er i allefall myke og gode. Prøver nattbindene deres akkurat nå. Kjenner foreløpig ikke den typiske "plastikk-følelsen" som libresse og always gir meg. Så håper stort på dette, da de er billige også :)

Anonymous poster hash: c452c...238

Det gikk ikke veldig bra, for å si det slik. Saba er nok ikke å oppdrive, det kan jeg like gjerne innse først som sist. :grine:

Men de fra europris som du tester ut, hvordan er overflaten på de? Er de "harde" mot huden?

edit: typo

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...