Gå til innhold

Bind: Seba


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg gikk i femte klasse på barneskolen (1982) fikk vi utdelt et hefte som het Nesten voksen. Det inneholdt informasjon om mensen, og var sponset av Saba. Der er det bilder av diverse typer gode gamle Saba-bind. Jeg tror jeg har heftet fortsatt, og hvis jeg finner det, kan jeg godt legge ut bilder av hvordan bindene så ut på den tida.

Jeg syntes det var fryktelig flaut å få det heftet, og prøvde å gjemme det så godt jeg kunne. Guttene i klassen erta oss og ropte "æsj så ekkelt!"  På den tida byttet vi tak på huset, og jeg vurderte ei stund å gjemme heftet under en takstein for at ingen skulle se det. I stedet for gjemte jeg det i en skuff på rommet, og der ble det liggende i flere år.

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har fulgt denne tråden en stund, og den er jo fortryllende !! Det er jo helt fantastisk at noe som er så grunnleggende for de fleste damer faktisk kan fengsle så mange ! Tommel opp ! Flott at så mange har engasjert seg....Og ikke minst....Sørget for en "Happy ending" for trådstarter, på tross av at det har tatt tid !!!! Stor tommel opp for all KG-ere altså ! Dere er en kjempegjeng !!!!!

Anonymkode: 89795...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Jeg har fremdeles dette enslige Saba-bindet liggende i skuffen. Jeg sparer det til en gang jeg blør skikkelig mye :-D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen av dere som testet de finske på Europris? Hva ble dommen? Skal ut og handle nå, og har lyst på noen skikkelig myke! Bruker vanligvis de Libresse i rosa pakke, de er tykke, men jeg synes ikke de er så bra på lekkasjer. Og de er dyre!

Anonymkode: 4b6d8...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg bruker de fra Europris, da huden min ikke reagerer altfor mye på dem (reagerer på plast). Men de er ikke sinnsykt myke da, skal du ha det mykt må du vel nesten gå for tøy - enten tøyklut, eller tøybind om du kan sy eller vil betale andre for å sy :) 

Anonymkode: c452c...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saba selges ennå, mange bruker de etter fødsel fordi de er så tykke og myke, spesielt gode for de som har hatt en røffere fødsel enn normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Saba selges ennå, mange bruker de etter fødsel fordi de er så tykke og myke, spesielt gode for de som har hatt en røffere fødsel enn normalt. 

Hæ? Hvor har du sett det? Hele denne tråden handler om hvordan man skal finne Seba, da produksjonen ble stoppet for rundt femten år siden. 

Anonymkode: 4b6d8...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Løfter denne fine og koselige tråden opp fra glemselen, til glede for nye lesere. Har du fått tak i flere sababind, ts? Og hva bruker du nå som du er tom, noe du sikkert er, med mindre du har fått en hel pall med bind i mellomtiden? 

Anonymkode: b69f0...6b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, disse husker jeg min mor brukte. Likte hvor myke de var, og den nettingen over og skumgummi fremfor lim som ødelegger trusene. Men det var jo så tjukt! 😂 Følte det bulte gjennom buksa:p men er enig i at jeg ikke er begeistret for plastikk følelsen fra moderne bind. Høres ut som om trusa er laget av en plastpose når man går😂 menskopp på meg:p

Anonymkode: 02f10...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...