Gå til innhold

Bind: Seba


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen av dere som husker det bindet som het "Seba" "Saba"? De var så myke og gode. Jeg synes alt av bind nå om dagen kjennes ut som man har en papp-plate mellom beina.. og for hver gang de er merket med "nå enda bedre!" (les:billigere å produsere) blir de litt stivere og mere plastikkaktig.

Noen som vet om det finnes noe lignende seba saba, altså noe som er mykt og godt?

Edit: husket feil navn

Åja, jeg husker de gode, vevde bomullsbindene fra Saba sååå godt! Jeg elsket å bruke dem, særlig de første dagene under mensen når magen verket og alt var vondt. Da var det behagelig med et mykt og fluffy bind. Jeg elsket dem!

Da de brått gikk ut av produksjon, ble jeg desperat. Så desperat at jeg sendte en email til fabrikanten og spurte om de eksisterte lenger og evt hvor de var å få tak i. Svaret jeg fikk var at Saba hadde flyttet ut av sitt gamle og umoderne produksjonslokale, og flyttet til en ny lokasjon. Den ENORME maskinen som hadde laget Saba-bindene var støpt fast i gulvet i det gamle lokalet og umulig å flytte. Den gikk ikke an å demontere, og av grunner jeg ikke fikk med meg, kunne de ikke lage en kopi. Kanskje de ikke visste hvordan. De besluttet uansett å ikke lage den type bind mer..... dessverre.

Jeg savner dem den dag i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss på om du finner da, Incognita!



Anonymous poster hash: f6b1b...a42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg husker de gode, vevde bomullsbindene fra Saba sååå godt! Jeg elsket å bruke dem, særlig de første dagene under mensen når magen verket og alt var vondt. Da var det behagelig med et mykt og fluffy bind. Jeg elsket dem!

Da de brått gikk ut av produksjon, ble jeg desperat. Så desperat at jeg sendte en email til fabrikanten og spurte om de eksisterte lenger og evt hvor de var å få tak i. Svaret jeg fikk var at Saba hadde flyttet ut av sitt gamle og umoderne produksjonslokale, og flyttet til en ny lokasjon. Den ENORME maskinen som hadde laget Saba-bindene var støpt fast i gulvet i det gamle lokalet og umulig å flytte. Den gikk ikke an å demontere, og av grunner jeg ikke fikk med meg, kunne de ikke lage en kopi. Kanskje de ikke visste hvordan. De besluttet uansett å ikke lage den type bind mer..... dessverre.

Jeg savner dem den dag i dag.

Så du mener at det bare fantes en maskin i hele verden som kunne produsere disse bindene? Det høres ut som en røverhistorie.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den rosa posen, men husker ikke hvor. Handler mest på Rema og litt på Obs, men på Obs er jeg aldri i de hyllene..

Saba var det mamma kjøpte og jeg måtte bruke inntil hun skjønte at jeg ville ha noe annet. Grufull tid. Heldigvis tok det ikke lange tiden.

Aner ikke hvordan dagens bind er siden jeg ikke bruker de. Vet at de var grusomme for 11 år siden når jeg brukte et par etter fødsel. Jeg er heldigvis ikke en "bløder", så truseinnlegg og ob mini holder i lange baner :D Eventuelt moon cup.

Men lykke til i jakten, ts :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og husker disse.... På toalettene i kontorbygget der mamma jobbet når jeg var liten hadde de sånne i dispensere. Var bare å åpne lokket og plukke et ut. Hehe, når jeg tenker meg om, jeg husker at mamma tok med seg et par sånne hjem fra jobb da, betalte nok ikke mye for bind her i huset :)

Har forresten ikke sett dem på kjempelenge. Handler ofte på Rema 1000, der har de dem ikke. Og ikke på Kiwi, Rimi, Spar eller Extra....

De har noen bind fra en finsk leverandør på Europris, og selve pakken ligner i form på Saba selfsit-pakkene. Noen som har prøvd dem?



Anonymous poster hash: c452c...238
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et sykehus,og i et av skapene på sengeposten lå det noen pakker med Saba-bind så skulle tro de fortsatt var i produksjon.Mener også å ha sett dem på Sparkjøp,Europris og Obs for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og husker disse.... På toalettene i kontorbygget der mamma jobbet når jeg var liten hadde de sånne i dispensere. Var bare å åpne lokket og plukke et ut. Hehe, når jeg tenker meg om, jeg husker at mamma tok med seg et par sånne hjem fra jobb da, betalte nok ikke mye for bind her i huset :)

Har forresten ikke sett dem på kjempelenge. Handler ofte på Rema 1000, der har de dem ikke. Og ikke på Kiwi, Rimi, Spar eller Extra....

De har noen bind fra en finsk leverandør på Europris, og selve pakken ligner i form på Saba selfsit-pakkene. Noen som har prøvd dem?

Anonymous poster hash: c452c...238

Disse du tenker på? (har ikke prøvd dem)

http://www.europris.no/personlig-pleie/hudpleie-kropp/bind-tamponger/bind-classic-normal-30-pk-vuokkoset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Dro faktisk på Europris og kjøpte en pakke, jeg.... Leste på hjemmesiden deres (produsentens, altså), og de er svanemerket, og skal være gode for dem med sensitiv hud. Så følte på en måte at jeg måtte prøve da....

Anonymous poster hash: c452c...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker det fra 40 år tilbake. Før self-sit kom så var det en variant som man måtte bruke belte på. :sjokkert: Det var stropper som man festet foran og bak på bindet og som man hadde rundt livet. Dette kan ha vært rundt 1972. Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

Hvordan fungerte det beltet? Var det et smalt belte i livet med to stropper ned til bindet? Det må jo ha vært synlig for andre? Og fryktelig ubehagelig?

Etter at Saba forsvant gikk jeg over til tøybind som kneppes på. Egentlig mer behagelig enn Saba, men litt styr med vaskingen.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stikke innom og sjekke i løpet av dagen! :danse:

...Men Saba har vært på markedet i en liten evighet eller, siden noen over her husket det fra 40 år siden? Jeg husker det fra da jeg først fikk mensen på 90-tallet. Tror det var til salgs i alle butikker godt ut i 2000-tallet... men SØREN KLYPE at jeg ikke hoardet meg opp et

lite lager

Jeg liker veldig godt, ekstreme samlere men har aldri opplevd å se noen som har lagret opp bind!

Saba var det første bindet som kom på markedet der man slapp å bruke sanitetsbelte til å holde det fast/på plass.

Det lå i spesielle stativer i butikke, innpakket i h itt papir, så ingen skulle se hva det var, men alle visste jo....

den gang da lå alle varer bak disken og man måtte be om å få det man ville ha. De fleste bare pekte på innpakkede bindpakker.

Den gang da var mensen noe man ikke snakket om, med unntak av de som hadde foreldre hjemme som var over gjennomsnittetopplyst.tidligere kolega, med bestemor som var jordmor har fortalt om dette.

Tenk deg og før engangsbindene kom, da satt de og strikket bind, og vasket med for hånd, æsj!

Anonymous poster hash: bd07f...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Åja, jeg husker de gode, vevde bomullsbindene fra Saba sååå godt! Jeg elsket å bruke dem, særlig de første dagene under mensen når magen verket og alt var vondt. Da var det behagelig med et mykt og fluffy bind. Jeg elsket dem!

Da de brått gikk ut av produksjon, ble jeg desperat. Så desperat at jeg sendte en email til fabrikanten og spurte om de eksisterte lenger og evt hvor de var å få tak i. Svaret jeg fikk var at Saba hadde flyttet ut av sitt gamle og umoderne produksjonslokale, og flyttet til en ny lokasjon. Den ENORME maskinen som hadde laget Saba-bindene var støpt fast i gulvet i det gamle lokalet og umulig å flytte. Den gikk ikke an å demontere, og av grunner jeg ikke fikk med meg, kunne de ikke lage en kopi. Kanskje de ikke visste hvordan. De besluttet uansett å ikke lage den type bind mer..... dessverre.

Jeg savner dem den dag i dag.

Haha liker at du faktisk sendte en e-post. High five!

Oppdater oss på om du finner da, Incognita!

Anonymous poster hash: f6b1b...a42

Fant ikke. Sjekka obs (flere), rema (flere), coop extra og europris. Ingen funn. :grine::hug:

Jeg har sett den rosa posen, men husker ikke hvor. Handler mest på Rema og litt på Obs, men på Obs er jeg aldri i de hyllene..

Saba var det mamma kjøpte og jeg måtte bruke inntil hun skjønte at jeg ville ha noe annet. Grufull tid. Heldigvis tok det ikke lange tiden.

Aner ikke hvordan dagens bind er siden jeg ikke bruker de. Vet at de var grusomme for 11 år siden når jeg brukte et par etter fødsel. Jeg er heldigvis ikke en "bløder", så truseinnlegg og ob mini holder i lange baner :D Eventuelt moon cup.

Men lykke til i jakten, ts :D

............. fml.

Jeg og husker disse.... På toalettene i kontorbygget der mamma jobbet når jeg var liten hadde de sånne i dispensere. Var bare å åpne lokket og plukke et ut. Hehe, når jeg tenker meg om, jeg husker at mamma tok med seg et par sånne hjem fra jobb da, betalte nok ikke mye for bind her i huset :)

Har forresten ikke sett dem på kjempelenge. Handler ofte på Rema 1000, der har de dem ikke. Og ikke på Kiwi, Rimi, Spar eller Extra....

De har noen bind fra en finsk leverandør på Europris, og selve pakken ligner i form på Saba selfsit-pakkene. Noen som har prøvd dem?

Anonymous poster hash: c452c...238

Verdt et forsøk. Får bli neste mnd. Etter runden min i dag har jeg nok bind til å ha mensen sammenhengende i 63 dager.

Jeg jobber på et sykehus,og i et av skapene på sengeposten lå det noen pakker med Saba-bind så skulle tro de fortsatt var i produksjon.Mener også å ha sett dem på Sparkjøp,Europris og Obs for en tid tilbake.

This

Jepp!

Dro faktisk på Europris og kjøpte en pakke, jeg.... Leste på hjemmesiden deres (produsentens, altså), og de er svanemerket, og skal være gode for dem med sensitiv hud. Så følte på en måte at jeg måtte prøve da....

Anonymous poster hash: c452c...238

Terningkast?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Jeg liker veldig godt, ekstreme samlere men har aldri opplevd å se noen som har lagret opp bind!

Saba var det første bindet som kom på markedet der man slapp å bruke sanitetsbelte til å holde det fast/på plass.

Det lå i spesielle stativer i butikke, innpakket i h itt papir, så ingen skulle se hva det var, men alle visste jo....

den gang da lå alle varer bak disken og man måtte be om å få det man ville ha. De fleste bare pekte på innpakkede bindpakker.

Den gang da var mensen noe man ikke snakket om, med unntak av de som hadde foreldre hjemme som var over gjennomsnittetopplyst.tidligere kolega, med bestemor som var jordmor har fortalt om dette.

Tenk deg og før engangsbindene kom, da satt de og strikket bind, og vasket med for hånd, æsj!

Anonymous poster hash: bd07f...371

Litt som snus i dag, med andre ord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan fungerte det beltet? Var det et smalt belte i livet med to stropper ned til bindet? Det må jo ha vært synlig for andre? Og fryktelig ubehagelig?

Etter at Saba forsvant gikk jeg over til tøybind som kneppes på. Egentlig mer behagelig enn Saba, men litt styr med vaskingen.

Anonymous poster hash: 9ff97...d05

Det var vel ikke synlig under klærne, hvordan skulle det vært det? Det var et smalt belte sånn som du beskriver, ja, men jeg brukte det aldri for self-sit hadde kommet da jeg fikk mensen. Jeg husker også at jeg brukte et bind som het Anonym, tror det var ganske likt self-sit men uten den nettingoverflaten.

Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saba var grusomme, de lakk og når de ble fulle ble de harde å gå med. De syntes også både bak og fremme siden var skikkelig tykke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg liker veldig godt, ekstreme samlere men har aldri opplevd å se noen som har lagret opp bind!

Saba var det første bindet som kom på markedet der man slapp å bruke sanitetsbelte til å holde det fast/på plass.

Det lå i spesielle stativer i butikke, innpakket i h itt papir, så ingen skulle se hva det var, men alle visste jo....

den gang da lå alle varer bak disken og man måtte be om å få det man ville ha. De fleste bare pekte på innpakkede bindpakker.

Den gang da var mensen noe man ikke snakket om, med unntak av de som hadde foreldre hjemme som var over gjennomsnittetopplyst.tidligere kolega, med bestemor som var jordmor har fortalt om dette.

Tenk deg og før engangsbindene kom, da satt de og strikket bind, og vasket med for hånd, æsj!

Anonymous poster hash: bd07f...371

Hehe :) Bra det er mye mer "akseptert" å ha mensen i dag, men husker fortsatt hvor flau jeg var første gang jeg skulle kjøpe bind. Men jeg skjønner ikke nå hva det er å være flau av :fnise:

Men TS: jeg synes de seba-bindene er svært tykke. Liker best de tynne bindene fra always som suger til seg alt, selv om de ikke er så myke at det gjør noe. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...